Până la urmă tot la locul respectiv am rămas fiindcă difuzorul n-a încăput altundeva. Deoarece difuzorul trebuie ridicat cu circa 2 mm ca să permită mișcarea boghiului, am lipit în locaș două segmente de băț-de-chibrit de lungimi adecvate, peste care am lipit difuzorul astfel încât să NU fie atins de volantul motorului.
Am demontat interfața digitală și am dezlipit firele difuzorului ca să am mai mare libertate de mișcare și, oricum, cablajul flexibil care duce la farurile cabinei "H" ("Hinten") nu mai poate fi introdus în mufă din cauza difuzorului. Astfel, după așezarea definitivă a difuzorului, am înfipt cablajul flexibil în mufa respectivă a interfeței digitale și am "forțat" re-așezarea interfeței digitale la locul ei. Apoi am re-lipit toate firele respective, am plasat mufa imensului decodor ESU Loksound 5 în conectorul interfeței digitale, am reconectat cablajul flexibil la becuri (puțin forțat) și am reluat probele.
Am convins firele să se așeze frumos, cu ajutorul unor bucăți de scotch...
... și am așezat carcasa pe șasiu fără absolut nicio problemă
Acum... să nu vă imaginați că totul a mers chiar așa de simplu, ca pe roate
. Cablajul flexibil care alimentează farurile cabinei "H" este acum deformat și tensionat din cauza difuzorului, deci cea mai mică mișcare greșită duce la deplasarea contactelor și la probleme de funcționare pentru aceste faruri. După câteva teste, idei, demontări / montări etc., am "pliat" puțin cablajul în dreptul muchiilor difuzorului, ceea ce a dus la o așezare mai bună și la menținerea contactelor. Astfel, până la ivirea altor idei de optimizare a luminilor, declar terminată operațiunea de sonorizare a simpaticei locomotive electrice BR244 Roco nr.art.63839