Caile Ferate "La Ursu"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
060-DA CFR (MTB), E10 (Roco), ZSSK 350 (ACME)
IMG_003580e.jpg

BR57 (Brawa), BR86 (Roco), BR78 (Piko)
IMG_003583e.jpg

Trenul expres se pregătește de plecare.
IMG_003585e.jpg
 
Ultima editare:
BR78 Piko în acțiune
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://youtu.be/wyqpJWCJPF0]View: https://youtu.be/wyqpJWCJPF0[/img]

BR86 Roco în acțiune
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://youtu.be/BE6radO75Fw]View: https://youtu.be/BE6radO75Fw[/img]
 
Am o intrebare referitoare la E69 de la Fleischmann, a venit cu decodorul de sunet gata montat?
Eu am cumparat recent o varianta de E69, are mufa PluX16, am intrebat la Fleischmann daca pot sa ii montez un decodor cu sunet (am vazut ca variantele cu sunet din fabrica au decodoare Zimo) si mi-au raspuns ca trebuie sa schimb complet placa de circuite cu una care are direct decodorul si contacte pentru difuzor, cod 65419400 care costa... PAM PAM PAM... 220 de euro: https://www.fleischmann.de/en/service/spareparts/index.html?p=y&ssp=65419400 adica mai scumpa decat locomotiva in sine cand se gasea prin magazine...
 
  • Like
Reacții: mpursu
Am o intrebare referitoare la E69 de la Fleischmann, a venit cu decodorul de sunet gata montat?
Eu am cumparat recent o varianta de E69, are mufa PluX16, am intrebat la Fleischmann daca pot sa ii montez un decodor cu sunet (am vazut ca variantele cu sunet din fabrica au decodoare Zimo) si mi-au raspuns ca trebuie sa schimb complet placa de circuite cu una care are direct decodorul si contacte pentru difuzor, cod 65419400 care costa... PAM PAM PAM... 220 de euro: https://www.fleischmann.de/en/service/spareparts/index.html?p=y&ssp=65419400 adica mai scumpa decat locomotiva in sine cand se gasea prin magazine...
Simpatica E69 Fleischmann a venit cu sunetul gata instalat din fabrică. Plăcuța din interior constituie însuși decodorul, cu difuzor, LED-uri și condensator-tampon.
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Am o intrebare referitoare la E69 de la Fleischmann, a venit cu decodorul de sunet gata montat?
Eu am cumparat recent o varianta de E69, are mufa PluX16, am intrebat la Fleischmann daca pot sa ii montez un decodor cu sunet (am vazut ca variantele cu sunet din fabrica au decodoare Zimo) si mi-au raspuns ca trebuie sa schimb complet placa de circuite cu una care are direct decodorul si contacte pentru difuzor, cod 65419400 care costa... PAM PAM PAM... 220 de euro: https://www.fleischmann.de/en/service/spareparts/index.html?p=y&ssp=65419400 adica mai scumpa decat locomotiva in sine cand se gasea prin magazine...
La Fleischmann/Roco, nu stiu din ce motiv (si sincer nici nu prea vreau sa aflu), daca vrei sa iti cumperi chiar si un decodor cu sunet (chiar si fara), mai bine te lasi pagubas. Am avut si eu o tentativa sa cumpar un decodor cu sunet pentru Vectron Rail Force One si mi-a pierit extraordinar de repede tot cheful. Costa fix cat am dat pe locomotiva, fara transport, asta in conditiile in care diferenta de pret intre o locomotiva fara sunet si una cu sunet este fix la jumatate fata de cat cer ei pe decodor ( cu sunet). De banii respectivi cumperi decodorul din alta parte, chiar cu sunet platit (LeoSound, Henning , s.a.) si iti mai raman bani de niste acareturi pe langa (1-2 vagoane, de exemplu). La dusmanul de clasa MaTrix, decodorul cu sunete are un pret mai digerabil (e drept, in functie de model, sunetele pot fi acceptabile sau oribile). La jumatate din banii pe care ti-i cere Roco\Fleischmann iti gasesti decodor cu sunete absolut ok (in conditiile spuse de @GFN )
 
  • Like
Reacții: AdyAero și mpursu
Decodor cu sunet am gasit, pe site-ul Flieschmann decodorul folosit este Zimo.
Din ce am inteles eu de la serviciul suport Fleischmann placa de circuite simpla nu are alimentare pentru difuzor, deci as putea sa instalez un decodor micro PluX16 normal dar nu cu sunet.
Inca nu am desfacut locomotiva sa verific ce este pe placa, o tin ascunsa la birou pentru ca nu a venit inca Craciunul dar o sa verific ce asesc si o sa deschid un topic dedicat ei.
 
O altă nouă achiziție este simpatica locomotivă diesel de manevră V60.10 nr.art.70261 Roco, înzestrată din construcție cu sunet și cu condensator-tampon. Îmi plac foarte mult roțile cu spițe și cu biele de cuplare, lumina din cabină, sunetele, foarte multele detalii superbe, rularea impecabilă, posibilitățile multiple de acționare a luminilor etc. :cool:
IMG_003885.jpg

IMG_003886.jpg

IMG_003890.jpg

IMG_003889.jpg

IMG_003899.jpg

IMG_003900.jpg

IMG_003898.jpg

IMG_003897.jpg

IMG_003892.jpg

IMG_003894.jpg
 
Ultima editare:
Căile Ferate "La Ursu" au beneficiat de o binemeritată (și prelungită) perioadă de odihnă, iar acum activitățile reîncep încet-încetuț :)
A existat o tentativă de sonorizare a simpaticei BR64 Roco, dar deocamdată a eșuat din motive... dimensionale :p, așa că mi-am redirecționat atenția către locomotiva electrică BR244 Roco nr.art.63839, aflată de aproape 10 ani la căile mele ferate. Atât sala mașinilor cât și interioarele cabinelor sunt admirabile, sublime chiar am putea zice, dar... lipsesc cu desăvârșire, așa că mi-am luat gândul de la iluminarea acestora. Voi izola capetele firelor AUX2 (violet), AUX3 (roz) și AUX4 (verzuliu) și mă voi concentra pe amplasarea imensului decodor ESU LokSound 5 și a difuzorului cub-de-zahăr.
 
  • Like
Reacții: anvo5555 și GFN
IMG_00511220c4d4a5f2c42af5.jpg

IMG_00511332b8c37e6e81e2ee.jpg

IMG_005114a8e55485da6286d4.jpg

Am încercat să plasez difuzorul în dreapta cablajului, în locul plăcuței de plastic negru destinate plasării decodorului. L-am fixat provizoriu cu două benzi de hârtie îndoite în patru, ca să pot face probele de funcționare și de rulare. OK, locomotiva rulează și sună frumos, dar difuzorul NU poate rămâne acolo fiindcă nu mai pot pune înapoi cablajul flexibil care alimentează becurile de la capătul "H" ("Hinten" - înapoi). Deci...back2the-drawing-board ;)
 
Până la urmă tot la locul respectiv am rămas fiindcă difuzorul n-a încăput altundeva. Deoarece difuzorul trebuie ridicat cu circa 2 mm ca să permită mișcarea boghiului, am lipit în locaș două segmente de băț-de-chibrit de lungimi adecvate, peste care am lipit difuzorul astfel încât să NU fie atins de volantul motorului.
IMG_005117e977caf81ee267447.jpg

IMG_005118ecbe17fccb6fd1af4.jpg

IMG_005123e1e7463b394936973.jpg

Am demontat interfața digitală și am dezlipit firele difuzorului ca să am mai mare libertate de mișcare și, oricum, cablajul flexibil care duce la farurile cabinei "H" ("Hinten") nu mai poate fi introdus în mufă din cauza difuzorului. Astfel, după așezarea definitivă a difuzorului, am înfipt cablajul flexibil în mufa respectivă a interfeței digitale și am "forțat" re-așezarea interfeței digitale la locul ei. Apoi am re-lipit toate firele respective, am plasat mufa imensului decodor ESU Loksound 5 în conectorul interfeței digitale, am reconectat cablajul flexibil la becuri (puțin forțat) și am reluat probele.
IMG_005129e018bacc91f078cbc.jpg

IMG_005130e7e361dc586e705c7.jpg

IMG_005131e0f208c123a6fa513.jpg

Am convins firele să se așeze frumos, cu ajutorul unor bucăți de scotch...
IMG_005132e702ff4f2c44d05d0.jpg

... și am așezat carcasa pe șasiu fără absolut nicio problemă :cool:
IMG_005135e147043fdbcc12109.jpg

Acum... să nu vă imaginați că totul a mers chiar așa de simplu, ca pe roate ;). Cablajul flexibil care alimentează farurile cabinei "H" este acum deformat și tensionat din cauza difuzorului, deci cea mai mică mișcare greșită duce la deplasarea contactelor și la probleme de funcționare pentru aceste faruri. După câteva teste, idei, demontări / montări etc., am "pliat" puțin cablajul în dreptul muchiilor difuzorului, ceea ce a dus la o așezare mai bună și la menținerea contactelor. Astfel, până la ivirea altor idei de optimizare a luminilor, declar terminată operațiunea de sonorizare a simpaticei locomotive electrice BR244 Roco nr.art.63839 :D
 
Până la urmă tot la locul respectiv am rămas fiindcă difuzorul n-a încăput altundeva. Deoarece difuzorul trebuie ridicat cu circa 2 mm ca să permită mișcarea boghiului, am lipit în locaș două segmente de băț-de-chibrit de lungimi adecvate, peste care am lipit difuzorul astfel încât să NU fie atins de volantul motorului.
IMG_005117e977caf81ee267447.jpg

IMG_005118ecbe17fccb6fd1af4.jpg

IMG_005123e1e7463b394936973.jpg

Am demontat interfața digitală și am dezlipit firele difuzorului ca să am mai mare libertate de mișcare și, oricum, cablajul flexibil care duce la farurile cabinei "H" ("Hinten") nu mai poate fi introdus în mufă din cauza difuzorului. Astfel, după așezarea definitivă a difuzorului, am înfipt cablajul flexibil în mufa respectivă a interfeței digitale și am "forțat" re-așezarea interfeței digitale la locul ei. Apoi am re-lipit toate firele respective, am plasat mufa imensului decodor ESU Loksound 5 în conectorul interfeței digitale, am reconectat cablajul flexibil la becuri (puțin forțat) și am reluat probele.
IMG_005129e018bacc91f078cbc.jpg

IMG_005130e7e361dc586e705c7.jpg

IMG_005131e0f208c123a6fa513.jpg

Am convins firele să se așeze frumos, cu ajutorul unor bucăți de scotch...
IMG_005132e702ff4f2c44d05d0.jpg

... și am așezat carcasa pe șasiu fără absolut nicio problemă :cool:
IMG_005135e147043fdbcc12109.jpg


Acum... să nu vă imaginați că totul a mers chiar așa de simplu, ca pe roate ;). Cablajul flexibil care alimentează farurile cabinei "H" este acum deformat și tensionat din cauza difuzorului, deci cea mai mică mișcare greșită duce la deplasarea contactelor și la probleme de funcționare pentru aceste faruri. După câteva teste, idei, demontări / montări etc., am "pliat" puțin cablajul în dreptul muchiilor difuzorului, ceea ce a dus la o așezare mai bună și la menținerea contactelor. Astfel, până la ivirea altor idei de optimizare a luminilor, declar terminată operațiunea de sonorizare a simpaticei locomotive electrice BR244 Roco nr.art.63839 :D
 
  • Like
Reacții: mpursu
Masa respectivă are formă de elipsă, cu diametrul mic de 111cm și diametrul mare de 141cm. Pentru montarea căilor ferate îi adaug două extensii, una de 60cm și cealaltă 25 cm, deci la diametrul mare se adaugă 60cm + 25cm = 85cm. Astfel, când căile mele ferate sunt instalate, masa are lățimea de 111cm și lungimea de 141cm + 85cm = 226cm.
Într-o configurație anterioară, linia exterioară avea două semicercuri formate din tronsoane curbe R2 nr.art.6125 cu raza mediană de 420mm, iar segmentele drepte erau formate din 5inci tronsoane nr.art.6101 de câte 200mm plus câte un macaz drept tot de 200mm. Deci lungimea segmentelor drepte era de 6 x 200mm = 1200mm, la care se adaugă cele două semicercuri R2, adică 2 x 420mm = 840mm. Astfel, lungimea totală era de 1200mm + 840mm = 2040mm, iar lățimea totală de 2 x 420mm = 840mm. Ținând cont că tronsoanele au lățimea lor proprie de circa 20mm, obținem lungimea totală 2060mm și lățimea totală de 860mm. Am reprodus aici toate calculele deoarece mersul logic al acestora poate fi util și pentru alte conformații ale liniilor.
Actualmente linia exterioară are raza R3 și cea interioară raza R2, iar în cadrul liniilor drepte de câte 110cm s-au instalat macazuri expres, dar dimensiunile mesei extinse (încă) au rămas aceleași.
 
Ultima editare:
Acum ceva vreme a sosit la căile mele ferate un railer Proses foarte util :cool:
IMG_006303ef2af61dc2cb9b34b.jpg

Datorită acestei simpatice piese, maiestuoasele locomotive cu abur vor putea fi întoarse mult mai ușor, cel puțin până la sosirea unei turnante suficient de lungă și suficient de plată pentru a fi așezată la același nivel cu liniile existente.
 
Mai era turnanta "ieftina" de la Fleischmann cu actionare manuala, care se punea direct pe masa si era insotita de un segment de remiza semicirculara din hartie.
 
  • Like
Reacții: mpursu
Am in plan un astfel de echipament, deocamdata avand doar un railer simplu de la Marklin, nealimentat. E suficient pentru locomotivele moderne, dar la locomotivele cu abur e nevoie de atentie sporita.
 
  • Like
Reacții: mpursu