Caile Ferate "La Ursu"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ce ne facem?! Într-o primă etapă am înlăturat cele opt punți conductoare, trecând cele patru macazuri în regimul "Denkende Weichen" adică un fel de "Macazuri Inteligente". Astfel, prin intermediul unor comutatoare interne, este alimentată numai șina de după călcâiul inimii conform poziției în care se află macazul, iar cealaltă șină de după călcâiul inimii este izolată.
IMG_006979.jpg

IMG_006980.jpg

Primul rezultat obținut a fost... izolarea totală a liniei interioare în pozițiile de linii directe ale celor patru macazuri
24.gif
 
Ultima editare:
Primul rezultat obținut a fost... izolarea totală a liniei interioare în pozițiile de linii directe ale celor patru macazuri

Pai asta e si scopul. Exact de aceea s-au construit macazele cu functia de "gandire", ca sa poata izola segmente de linie unul de celalalt. Conceptia lor dateaza inca din vremea circuitelor analogice cu mai multe surse de curent diferite.
 
Primul succes obținut constă în izolarea contrașinelor vecine cu inimile macazului (sper că folosesc corect termenii de specialitate) atunci când toate patru macazurile express sunt în poziții de linie directă, deci dispar scurtcircuitele pomenite aici :cool:
Dar ce ne facem cu linia interioară? În această configurație, ea primește alimentare numai dacă o pereche de macazuri express trec pe liniile abătute, ceea ce nu ne convine. Atunci instalăm frumos niște conexiuni între linia interioară și cea exterioară:
IMG_006982R.jpg

IMG_006984R.jpg
 
Toate bune și frumoase, dar conexiunile mele directe între cele două căi ferate au anulat izolarea contrașinelor fiindcă tensiunile care NU mai erau aduse de comutatoarele macazurilor erau aduse de la cealaltă linie, deci tot acolo am ajuns. Atunci plasăm noi frumos niște papuci izolanți pe capetele șinelor care unesc ieșirile abătute ale perechilor de macazuri...
IMG_006981R.jpg

... astfel încât șinele izolate să chiar rămână izolate
4.gif
 
Astfel, la perechile de macazuri express avem cele două situații menționate deja: ambele pe linii directe (sus - fiecare tren circulă pe linia lui) sau ambele pe linii abătute (jos - un tren schimbă linia).
IMG_006976R.jpg

IMG_006977R.jpg

Se observă că în prima situație contrașinele orizontale sunt izolate, deci riscul producerii de scurtcircuite a dispărut. În a doua situație, chiar dacă macazurile încearcă să izoleze contrașinele oblice împreună cu șinele aferente, acestea totuși primesc tensiune de la restul circuitului, deci riscul de producere a scurtcircuitelor reapare. Totuși, schimbarea liniei se produce mult mai rar decât circulația normală a fiecărui tren pe linia lui, așa că deocamdată mă declar mulțumit :cool:
 
Pe linia interioară circulă acum un tren de vagoane-platformă tractat de monumentala BR52 cu sunet (Roco) și fum (MPU):
IMG_01_007014.jpg

IMG_02_007003.jpg

IMG_03_007004.jpg

IMG_04_007005.jpg

IMG_05_007006.jpg

IMG_06_007007.jpg

IMG_07_007008.jpg

IMG_08_007009.jpg

IMG_09_007010.jpg

IMG_10_007020.jpg

Semnul capăt-de-tren face parte din setul Brawa nr.art.2231 și este înfipt în orificiul dreptunghiular dintre tampoanele ultimului vagon. Dacă mă voi răzgândi și NU voi mai lăsa acest vagon la capătul trenului, voi trage de acolo semnul respectiv și voi monta înapoi cupla Roco-Universală. Nu sunt multe vagoanele de marfă care permit această mișcare :cool:
 
Eu aș fi înfipt in orificiul pătrat, cârligul de la Roco, fără restul cuplei. Și aș fi agățat discul alb-roșu, ca in realitate. Tot așa l-aș fi mutat de la vagon la vagon, din cârlig in cârlig, fără să (mă) mai chinui la infipt cu penseta in vagon, de fiecare dată.
 
  • Like
Reacții: mpursu
Într-o frumoasă dimineață de weekend, expresul internațional este tractat de un simpatic Crocodil (Trix) și trenul de marfă este tractat de o zdravănă Ludmilla (Piko). Ambele locomotive au sunet, una din fabrică și cealaltă din Atelierele Căilor Ferate "La Ursu" :cool:
IMG_007027R_MPUrsu.jpg
 
Pe căile mele ferate circulă tacticos un tren de cisterne, tractat de BR44:
IMG_009776e.jpg

IMG_009777e.jpg

IMG_009778e.jpg

IMG_009779e.jpg

IMG_009780e.jpg

IMG_009781e.jpg

IMG_009782e.jpg

IMG_009783e.jpg

IMG_009784e.jpg

IMG_009785e.jpg

IMG_009774e.jpg

Cisternele sunt realizate de Roco, Piko (vechi și actuale) și Brawa, iar locomotiva este realizată de Roco și este digitalizată & dotată cu de-toate-cele de mine :cool:
 
Ultima editare:
După câteva manevre, trenul de vagoane-cisternă a fost înlocuit de un tren de vagoane-platformă, tractat de BR50:













Locomotiva este realizată de Roco, face parte din trenul de marfă nr.art.61417 și a trecut printr-un amplu program de retehnologizare. Vagoanele sunt realizate de Piko, Roco, Fleischmann și Maerklin, iar unele dintre ele au trecut de asemenea prin operațiuni de retehnologizare, dotare cu încărcături diverse etc.
 
Ultima editare:
După cum povesteam aici, simpatica locomotivă electrică BR244 Roco nr.art.63839 este mândra posesoare a unui decodor cu sunet încărcat adecvat. Să o admirăm în funcțiune, tractând un tren de marfă :cool:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://youtu.be/S8iEttBIkiQ]View: https://youtu.be/S8iEttBIkiQ[/img]

După câte cred eu că știu, firma Roco nu a realizat niciodată BR244 cu sunet.
 
Alte poze paralele, realizate cu două superbe locomotive de expres :cool:
IMG_010134e.jpg

IMG_010135e.jpg

Față:
IMG_010147e.jpg

IMG_010146e.jpg

Spate:
IMG_010140e.jpg

IMG_010139e.jpg

Tender:
IMG_010142e.jpg

IMG_010141e.jpg

Semi-profil:
IMG_010143e.jpg

IMG_010145e.jpg

Împreună:
IMG_010148e.jpg

IMG_010149e.jpg

IMG_010152e.jpg

IMG_010155e.jpg

Da, ați văzut bine, alături de BR01 a venit BR012, ambele realizate de Roco și dotate cu sunet direct din fabrică. BR01 a primit de la mine LED-uri în locul beculețelor incandescente originale, aceasta fiind singura mea intervenție hardware pe lângă dotarea cu generator de fum Seuthe nr.11, care nu se numără fiindcă se poate realiza fără demontare. Am mai făcut niște mici intervenții software pentru ca generatorul de fum să fie comandat de F8.
BR012 este superbă, maiestuoasă și puternică, reușind să tracteze foarte frumos celebrul meu expres internațional, iar sunetul ei este foarte bine reglat, auzindu-se cele 6(șase) pufăituri regulamentare per rotație caracteristice locomotivelor cu trei cilindri. Contragreutățile primei osii motoare sunt plasate corect (NU la 180 de grade față de biela motoare), deoarece în realitate această osie este cotită și este antrenată de biela motoare a mecanismului din interiorul șasiului. Îmi plac foarte mult detaliile, bielele corecte pe ambele părți și... cele 5(cinci) osii ale tenderului. Niște intervenții hardware deja sunt planificate, cum ar fi înlocuirea beculețelor cu LED-uri, înlocuirea osiilor motoare defazate la 90 de grade cu osiile omoloage defazate la 120 de grade (trebuia să fiu eu ca să observ acest amănunt
24.gif
) și mutarea conexiunilor generatorului de fum către decodor. Va urma și adaptarea setărilor decodorului pentru ca generatorul de fum să fie acționat de F8. All aboard!
113.gif
 
Osiile actuale nu se pot defaza la 120? Stiu ca exista scule proprii pentru "quartering", probabil si pentru decalarea la 120.
Sau se poate fabrica :D