Caile Ferate "La Ursu"

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.428
1.497
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Da, numai ca acest tip de Prellbock marca Rawie este un model de pe vremea cand nu se mai echipau cu felinare ci doar cu placute reflectorizante. "Rude" ale sale le intalnesti vopsite in diferite culori, in general galben, intre pozele mele din gara centrala din Dresda pe topicul respectiv.
 
  • Like
Reacții: mpursu

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.545
359
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Dacă tot am pomenit mai înainte de superba locomotivă BR86 Roco și de aventurile ei la căile mele ferate, sunt foarte încântat să vă spun că astăzi ea și-a primit binemeritatul generator de fum Seuthe nr.11 :cool:
Din construcție & setările digitale originale, generatorul de fum era pornit automat odată cu sunetul, ceea ce mie unul parcă nu îmi prea convine. Astfel, acum ceva vreme am scris către cei de la Roco pe această temă și i-am rugat să mă ajute să transfer sunetul funcției F8 la F27 și să activez AUX1 (alias generatorul de fum) cu F8 astfel eliberată de alte sarcini. Frumos și elegant, mi s-a răspuns clar și la obiect CV35 = 0, CV42 = 8 și CV345 = 27. Astfel, după ce mai întâi mi-am notat valorile inițiale ale respectivelor CV-uri (8, 0 respectiv 8), am montat generatorul conform instrucțiunilor și am executat setările respective. De la prima încercare, totul a funcționat impecabil! (spre deosebire de aventurile năzdrăvanei BR41 Roco)
 
  • Like
Reacții: Blue-Max

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.545
359
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.545
359
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
060-DA CFR (MTB), E10 (Roco), ZSSK 350 (ACME)
IMG_003580e.jpg

BR57 (Brawa), BR86 (Roco), BR78 (Piko)
IMG_003583e.jpg

Trenul expres se pregătește de plecare.
IMG_003585e.jpg
 
Ultima editare:

AdyAero

Well-Known Member
Trenulist
9 Septembrie 2008
406
172
40
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Am o intrebare referitoare la E69 de la Fleischmann, a venit cu decodorul de sunet gata montat?
Eu am cumparat recent o varianta de E69, are mufa PluX16, am intrebat la Fleischmann daca pot sa ii montez un decodor cu sunet (am vazut ca variantele cu sunet din fabrica au decodoare Zimo) si mi-au raspuns ca trebuie sa schimb complet placa de circuite cu una care are direct decodorul si contacte pentru difuzor, cod 65419400 care costa... PAM PAM PAM... 220 de euro: https://www.fleischmann.de/en/service/spareparts/index.html?p=y&ssp=65419400 adica mai scumpa decat locomotiva in sine cand se gasea prin magazine...
 
  • Like
Reacții: mpursu

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.188
1.361
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
interesul lor este sa iti vanda ce este mai scump, normal
Parerea mea este sa masori toate traseele de pe placa pe care o ai in locomotiva si sa cumperi un decodor plux 16 daca ai iesirile ok .
 
  • Like
Reacții: mpursu

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.545
359
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Am o intrebare referitoare la E69 de la Fleischmann, a venit cu decodorul de sunet gata montat?
Eu am cumparat recent o varianta de E69, are mufa PluX16, am intrebat la Fleischmann daca pot sa ii montez un decodor cu sunet (am vazut ca variantele cu sunet din fabrica au decodoare Zimo) si mi-au raspuns ca trebuie sa schimb complet placa de circuite cu una care are direct decodorul si contacte pentru difuzor, cod 65419400 care costa... PAM PAM PAM... 220 de euro: https://www.fleischmann.de/en/service/spareparts/index.html?p=y&ssp=65419400 adica mai scumpa decat locomotiva in sine cand se gasea prin magazine...
Simpatica E69 Fleischmann a venit cu sunetul gata instalat din fabrică. Plăcuța din interior constituie însuși decodorul, cu difuzor, LED-uri și condensator-tampon.
 
  • Like
Reacții: AdyAero

anvo5555

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2016
275
264
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Am o intrebare referitoare la E69 de la Fleischmann, a venit cu decodorul de sunet gata montat?
Eu am cumparat recent o varianta de E69, are mufa PluX16, am intrebat la Fleischmann daca pot sa ii montez un decodor cu sunet (am vazut ca variantele cu sunet din fabrica au decodoare Zimo) si mi-au raspuns ca trebuie sa schimb complet placa de circuite cu una care are direct decodorul si contacte pentru difuzor, cod 65419400 care costa... PAM PAM PAM... 220 de euro: https://www.fleischmann.de/en/service/spareparts/index.html?p=y&ssp=65419400 adica mai scumpa decat locomotiva in sine cand se gasea prin magazine...
La Fleischmann/Roco, nu stiu din ce motiv (si sincer nici nu prea vreau sa aflu), daca vrei sa iti cumperi chiar si un decodor cu sunet (chiar si fara), mai bine te lasi pagubas. Am avut si eu o tentativa sa cumpar un decodor cu sunet pentru Vectron Rail Force One si mi-a pierit extraordinar de repede tot cheful. Costa fix cat am dat pe locomotiva, fara transport, asta in conditiile in care diferenta de pret intre o locomotiva fara sunet si una cu sunet este fix la jumatate fata de cat cer ei pe decodor ( cu sunet). De banii respectivi cumperi decodorul din alta parte, chiar cu sunet platit (LeoSound, Henning , s.a.) si iti mai raman bani de niste acareturi pe langa (1-2 vagoane, de exemplu). La dusmanul de clasa MaTrix, decodorul cu sunete are un pret mai digerabil (e drept, in functie de model, sunetele pot fi acceptabile sau oribile). La jumatate din banii pe care ti-i cere Roco\Fleischmann iti gasesti decodor cu sunete absolut ok (in conditiile spuse de @GFN )
 
  • Like
Reacții: AdyAero și mpursu

AdyAero

Well-Known Member
Trenulist
9 Septembrie 2008
406
172
40
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Decodor cu sunet am gasit, pe site-ul Flieschmann decodorul folosit este Zimo.
Din ce am inteles eu de la serviciul suport Fleischmann placa de circuite simpla nu are alimentare pentru difuzor, deci as putea sa instalez un decodor micro PluX16 normal dar nu cu sunet.
Inca nu am desfacut locomotiva sa verific ce este pe placa, o tin ascunsa la birou pentru ca nu a venit inca Craciunul dar o sa verific ce asesc si o sa deschid un topic dedicat ei.
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.545
359
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
O altă nouă achiziție este simpatica locomotivă diesel de manevră V60.10 nr.art.70261 Roco, înzestrată din construcție cu sunet și cu condensator-tampon. Îmi plac foarte mult roțile cu spițe și cu biele de cuplare, lumina din cabină, sunetele, foarte multele detalii superbe, rularea impecabilă, posibilitățile multiple de acționare a luminilor etc. :cool:
IMG_003885.jpg

IMG_003886.jpg

IMG_003890.jpg

IMG_003889.jpg

IMG_003899.jpg

IMG_003900.jpg

IMG_003898.jpg

IMG_003897.jpg

IMG_003892.jpg

IMG_003894.jpg
 
Ultima editare:

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.545
359
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Căile Ferate "La Ursu" au beneficiat de o binemeritată (și prelungită) perioadă de odihnă, iar acum activitățile reîncep încet-încetuț :)
A existat o tentativă de sonorizare a simpaticei BR64 Roco, dar deocamdată a eșuat din motive... dimensionale :p, așa că mi-am redirecționat atenția către locomotiva electrică BR244 Roco nr.art.63839, aflată de aproape 10 ani la căile mele ferate. Atât sala mașinilor cât și interioarele cabinelor sunt admirabile, sublime chiar am putea zice, dar... lipsesc cu desăvârșire, așa că mi-am luat gândul de la iluminarea acestora. Voi izola capetele firelor AUX2 (violet), AUX3 (roz) și AUX4 (verzuliu) și mă voi concentra pe amplasarea imensului decodor ESU LokSound 5 și a difuzorului cub-de-zahăr.
 
  • Like
Reacții: anvo5555 și GFN

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.545
359
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
IMG_00511220c4d4a5f2c42af5.jpg

IMG_00511332b8c37e6e81e2ee.jpg

IMG_005114a8e55485da6286d4.jpg

Am încercat să plasez difuzorul în dreapta cablajului, în locul plăcuței de plastic negru destinate plasării decodorului. L-am fixat provizoriu cu două benzi de hârtie îndoite în patru, ca să pot face probele de funcționare și de rulare. OK, locomotiva rulează și sună frumos, dar difuzorul NU poate rămâne acolo fiindcă nu mai pot pune înapoi cablajul flexibil care alimentează becurile de la capătul "H" ("Hinten" - înapoi). Deci...back2the-drawing-board ;)
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.545
359
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Până la urmă tot la locul respectiv am rămas fiindcă difuzorul n-a încăput altundeva. Deoarece difuzorul trebuie ridicat cu circa 2 mm ca să permită mișcarea boghiului, am lipit în locaș două segmente de băț-de-chibrit de lungimi adecvate, peste care am lipit difuzorul astfel încât să NU fie atins de volantul motorului.
IMG_005117e977caf81ee267447.jpg

IMG_005118ecbe17fccb6fd1af4.jpg

IMG_005123e1e7463b394936973.jpg

Am demontat interfața digitală și am dezlipit firele difuzorului ca să am mai mare libertate de mișcare și, oricum, cablajul flexibil care duce la farurile cabinei "H" ("Hinten") nu mai poate fi introdus în mufă din cauza difuzorului. Astfel, după așezarea definitivă a difuzorului, am înfipt cablajul flexibil în mufa respectivă a interfeței digitale și am "forțat" re-așezarea interfeței digitale la locul ei. Apoi am re-lipit toate firele respective, am plasat mufa imensului decodor ESU Loksound 5 în conectorul interfeței digitale, am reconectat cablajul flexibil la becuri (puțin forțat) și am reluat probele.
IMG_005129e018bacc91f078cbc.jpg

IMG_005130e7e361dc586e705c7.jpg

IMG_005131e0f208c123a6fa513.jpg

Am convins firele să se așeze frumos, cu ajutorul unor bucăți de scotch...
IMG_005132e702ff4f2c44d05d0.jpg

... și am așezat carcasa pe șasiu fără absolut nicio problemă :cool:
IMG_005135e147043fdbcc12109.jpg

Acum... să nu vă imaginați că totul a mers chiar așa de simplu, ca pe roate ;). Cablajul flexibil care alimentează farurile cabinei "H" este acum deformat și tensionat din cauza difuzorului, deci cea mai mică mișcare greșită duce la deplasarea contactelor și la probleme de funcționare pentru aceste faruri. După câteva teste, idei, demontări / montări etc., am "pliat" puțin cablajul în dreptul muchiilor difuzorului, ceea ce a dus la o așezare mai bună și la menținerea contactelor. Astfel, până la ivirea altor idei de optimizare a luminilor, declar terminată operațiunea de sonorizare a simpaticei locomotive electrice BR244 Roco nr.art.63839 :D
 

cristiM

Member
29 August 2010
46
9
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Până la urmă tot la locul respectiv am rămas fiindcă difuzorul n-a încăput altundeva. Deoarece difuzorul trebuie ridicat cu circa 2 mm ca să permită mișcarea boghiului, am lipit în locaș două segmente de băț-de-chibrit de lungimi adecvate, peste care am lipit difuzorul astfel încât să NU fie atins de volantul motorului.
IMG_005117e977caf81ee267447.jpg

IMG_005118ecbe17fccb6fd1af4.jpg

IMG_005123e1e7463b394936973.jpg

Am demontat interfața digitală și am dezlipit firele difuzorului ca să am mai mare libertate de mișcare și, oricum, cablajul flexibil care duce la farurile cabinei "H" ("Hinten") nu mai poate fi introdus în mufă din cauza difuzorului. Astfel, după așezarea definitivă a difuzorului, am înfipt cablajul flexibil în mufa respectivă a interfeței digitale și am "forțat" re-așezarea interfeței digitale la locul ei. Apoi am re-lipit toate firele respective, am plasat mufa imensului decodor ESU Loksound 5 în conectorul interfeței digitale, am reconectat cablajul flexibil la becuri (puțin forțat) și am reluat probele.
IMG_005129e018bacc91f078cbc.jpg

IMG_005130e7e361dc586e705c7.jpg

IMG_005131e0f208c123a6fa513.jpg

Am convins firele să se așeze frumos, cu ajutorul unor bucăți de scotch...
IMG_005132e702ff4f2c44d05d0.jpg

... și am așezat carcasa pe șasiu fără absolut nicio problemă :cool:
IMG_005135e147043fdbcc12109.jpg


Acum... să nu vă imaginați că totul a mers chiar așa de simplu, ca pe roate ;). Cablajul flexibil care alimentează farurile cabinei "H" este acum deformat și tensionat din cauza difuzorului, deci cea mai mică mișcare greșită duce la deplasarea contactelor și la probleme de funcționare pentru aceste faruri. După câteva teste, idei, demontări / montări etc., am "pliat" puțin cablajul în dreptul muchiilor difuzorului, ceea ce a dus la o așezare mai bună și la menținerea contactelor. Astfel, până la ivirea altor idei de optimizare a luminilor, declar terminată operațiunea de sonorizare a simpaticei locomotive electrice BR244 Roco nr.art.63839 :D
 
  • Like
Reacții: mpursu