- 25 August 2007
- 3.724
- 689
- LOCATION
- Oradea
- YOUTUBE
- mpursu
Undeva prin 2008, la Căile Ferate "La Ursu" a sosit superba locomotivă BR64 Roco nr.art.62200, ceea ce m-a bucurat tare mult
Am lăudat-o copios la vremea respectivă, însă... problemele nu au întârziat să apară, sub forma pierderilor de contact electric FOARTE frecvente, care se manifestau exact unde mă afectau cel mai tare, respectiv la mersul încet. M-am foarte mirat, ținând cont că toate osiile sunt dotate cu culegătoare de tensiune, cu excepția osiei motoare a treia (lângă cabină) care are celebrele cauciucuri de fricțiune. După cum povesteam (și) aici, am observat că jocul vertical al osiei motoare principale este admirabil, sublim chiar am putea zice, dar lipsește cu desăvârșire, ceea ce duce la frecvente pierderi de contact mecanic și electric cu șinele. În combinație cu pierderile de contact mecanic & electric ale primei osii motoare și cu așa-zisa culegere a tensiunii cu osiile alergătoare și purtătoare... biata locomotivă mai mult stătea decât mergea, respectiv se lăsa greu convinsă să se pună (și să se mențină) în mișcare
În tot acest timp, venerabila bunicuță BR64 Guetzold (de-o vârstă cu mine) se putea plimba tacticoasă pe căile mele ferate, inclusiv peste macazuri, atât repede, cât și încet

Am lăudat-o copios la vremea respectivă, însă... problemele nu au întârziat să apară, sub forma pierderilor de contact electric FOARTE frecvente, care se manifestau exact unde mă afectau cel mai tare, respectiv la mersul încet. M-am foarte mirat, ținând cont că toate osiile sunt dotate cu culegătoare de tensiune, cu excepția osiei motoare a treia (lângă cabină) care are celebrele cauciucuri de fricțiune. După cum povesteam (și) aici, am observat că jocul vertical al osiei motoare principale este admirabil, sublim chiar am putea zice, dar lipsește cu desăvârșire, ceea ce duce la frecvente pierderi de contact mecanic și electric cu șinele. În combinație cu pierderile de contact mecanic & electric ale primei osii motoare și cu așa-zisa culegere a tensiunii cu osiile alergătoare și purtătoare... biata locomotivă mai mult stătea decât mergea, respectiv se lăsa greu convinsă să se pună (și să se mențină) în mișcare

În tot acest timp, venerabila bunicuță BR64 Guetzold (de-o vârstă cu mine) se putea plimba tacticoasă pe căile mele ferate, inclusiv peste macazuri, atât repede, cât și încet
