AV's Trains H0 - 1:87

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
:D:D:DEra pe lista de achizitii de mult timp si cand am gasit-o, a mai stat o perioada si in cosul de cumparaturi ca nu eram hotarat la alte chestii prezente pe site-ul respectiv...
E frumoasa foc negresa, dar nu se compara cu o locomotiva epoca II (DRG), noua, eleganta si cu niste detalii de ramai nemiscat cand te uiti la ea ;)

Mai am ER20 pe lista de dorinte, minim 3 (1 de la Trix si minim 2 de la Roco, desi nu exclud nici Piko - chiar daca sunt Hobby, se pot face lucruri interesante cu ele in materie de imbunatatiri).

LE : Pe de alta parte, va aparea ceva interesant in curand ( aici exista o scurta descriere).
 
Ultima editare:
.....


20200117_0217561.jpg


....

20200418_0125591.jpg

...


"Bestia" a primit si lumini stop, cu ocazia...eh, nu trebuie neaparat o ocazie anume, uneori vine un moment cand spui "...astazi voi face lucrul asta!"
Dupa ce m-am apucat sa imi "cos" cateva fire pe cateva led-uri 0603 si de alte marimi, in ideea unor lumini de capat pentru vagoane si trecerea a cateva locomotive pe lumini led in loc de becuri, mi-am adus aminte ca E19 -12 Reichsadler nu a avut lumini de stop din fabrica, iar la momentul digitalizarii nu mi-a venit ideea de azi-dimineata. Asa ca, inarmat cu cafea si rabdare, am desfacut-o si am inceput sa fac teste de amplasare pentru luminile de stop/frana, ideea de baza fiind aceea de minim invaziv, mai exact fara a modifica nimic din aranjamentul existent.

Rezultatul se observa mai jos, in imagini. Ca reteta, led 0603 rosu cu fire ESU, banda izolatoare neagra, rezistente 4,7 kohm (ca nu e cazul de xenon pe E19 - posibil chiar sa mai reduc lumina din decodor).







Urmeaza remaparea functiilor si optimizarea setarilor motorului, cand intind un mic circuit, sa se mai dezmorteasca si ea (si cateva surate ) un pic.
 
Cele doua tendere de 01 au intrat la freza pentru a face loc pentru decodor si interfata.
Postez aici ca sa nu mai poluez topicul cu cumparaturile.
Astept eventuale pietre in parbriz diseara in caz ca nu iti place cum a iesit.
20201101_171822.jpg
20201101_171808.jpg
 
Dupa cum era de asteptat, parbrizul lui @GFN a ramas la locul lui. Inca o data, multumesc mult pentru ajutor!

BR01-147 (capsula timpului) a intrat in atelier pentru "metamorfoza" - cu aceasta ocazie au fost realizate urmatoarele operatii:

-culegeri de curent pentru osia centrala mare (nu a fost prevazuta din fabrica, iar eu inca eram suparat dupa nereusitele trecute cu BR042)


-lumini fata - de la becul de tip vechi si care nu m-a convins deloc la o pereche de LED-uri conectate in serie cu o rezistenta de 4,7kOhm si puse spate in spate- unul catre farurile principale, al doilea catre farul central. Tot la capitolul asta voi mentiona si lumina in cabina (AUX2) - dar nu am imagini, din pacate(reteta este formata din 1 buc LED 0603 care are atasata o rezistenta de 10kOhm - a rezultat o lumina realista, usor difuza, fix ce trebuie.



-lumini spate LED - alb cald (colorat un pic, sa semene cu un bec clasic) si rosu (AUX1) - aici am aplicat metoda rezistentelor de balast pe o placa dedicata (din motive de spatiu de manevra destul de mic)


-refacere instalatie electrica tender si atasarea placii MTC21 transformata in PLUX - desi initial pregatisem un motor nou pentru aceasta locomotiva, pana la urma am decis sa folosesc motorul original, dat fiind ca este foarte silentios, dar si din cauza faptului ca pentru a acomoda motorul nou trebuia sa mai fac o adaptare si nu prea am avut cum, la momentul asta.



-asamblarea finala, conexiune lumini fata + cabina, conectarea decodorului Zimo MX600P12 si primele probe, care s-au desfasurat fara nici un fel de incidente. Pentru motor am setat (deocamdata) CV09=95, CV56=33. Pentru lumini (fade-in/fade-out) am setat CV124-128 cu valoarea 88. Mai sunt necesare reglajele pentru viteza maxima, acceleratie/frana, dar aceste vor fi facute pe un circuit de sina, cu vagonul de masurare atasat.




Cu toata varsta ei (aproximativ aceeasi cu a mea), BR01-147 functioneaza fara cusur - la fel ca BR042 (Phoenix), are mufa PLUX12/16, lumini led, stop, cabina. Diferenta fata de BR042 este aceea ca acum nu am mai avut motive de nervi din cauza celor patimite de locomotiva in trecut. Ca de obicei, regula de baza a fost invazivitatea minima, lucru care s-a si intamplat, zic eu.

Urmeaza BR01-123, cand vin piesele de completat, adica in 2-3 zile, cu un pic de noroc.
 
Ultima editare:
Foarte adevarat - cam aceea este ora la care mi se termina "puterile" (deh, nu mai am 20 ani) - cu succes sau fara. Mi-a facut mare placere sa lucrez la aceasta locomotiva si poate ca este doar o impresie, dar a mers totul struna , mai putin potrivirea motorului de tip nou. Exista la Roco un soi de colier adaptor pentru motor (am vazut cateva imagini), dar nu ii stiu codul. Il voi afla si probabil ca in urmatoarea comanda de piese de schimb voi include cateva bucati, sa fie pentru viitor.

Pe de alta parte, azi au venit piesele de schimb pentru cealalta locomotiva careia @GFN i-a "coafat" tenderul (vezi mai sus) :D;). Asa incat si astazi voi avea de lucru, nu stiu pana la ce ora (in functie si de ideile care imi vor veni - desi reteta este destul de clara). Si aceasta va fi primi tot un Zimo MX600P12, despre care am o parere foarte buna - robust, are protectie inclusiv pe iesirile de lumini si auxiliare (deci mai greu de "prajit"), ieftin si foarte "plat", ceea ce il recomanda prin locuri unde alte decodoare ar putea avea probleme din cauza gabaritului.
 
Si e gata de drum si BR01-123 DRG. Au fost lacrimi si strigate de lupta deoarece am dat de niste probleme la care nu ma asteptam (voi povesti alta data, ca acum este 4:25 AM), dar acum s-a lasat linistea (ma rog, i se aude un pic motorul, la cate o proba). A primit urmatoarele:
-motor de tip nou Roco, desi nici cel vechi nu este de aruncat (i-am curatat colectorul si pus o mica picatura de ulei pe lagarele axului si a tacut instantaneu, carbunii mai au viata berechet)
-mufa PLUX custom made,
-Zimo MX600P12 (la fel ca sora ei de mai sus),
-lumina in cabina si lumini pe led fata/spate, fara stopuri, de data asta.

Mai jos, cateva imagini (mai de aproape, ca masa mea de lucru arata ca Bagdad dupa 3 saptamani de bombardamente aliate) - acesta e rezultatul. Urmeaza reglaje si niste probe pe sina, un mic rodaj




 
Ultima editare:
Nenea, lasa vorbaria pe alte topicuri , fa niste poze frumoase la 03-ul ala Trix si arata-ne si noua , ca eu nu m-am saturat cu cele trimise azi in mesaj pe tel.
 
  • Like
Reacții: mpursu
Am o colectie moderna... conform "inventarului" 1/3 sunt locomotive pe aburi epoca II, III sau mai nou IV...
In timp record a ajuns locomotiva mentionata pe topicul de cumparaturi, pe numele ei BR03 2022-4 DR si am avut surpriza placuta sa constat ca ea este de fapt nou-nouta - a vazut sina doar la controlul de calitate din fabrica, inanite de a fi ambalata spre vanzare. Dupa buna traditie, a fost demontata pentru montarea decodorului (un ToM "imprumutat" de la o alta locomotiva), precum si pentru schimbarea becurilor cu filament cu niste LED-uri cu rezistenta inclusa si care au marele avantaj ca emit o lumina identica cu a unui bec cu filament (temperatura de culoare). Am cumparat la un moment dat de proba 10 bucati si am reusit sa le montez pe toate, in speta in locomotive produse de MaTrix (DHG500, BR44, E19, BR03). Dimensiunile "generoase" si forma (turn) nu le recomanda pentru spatii foarte mici, cu toate acestea, la urmatoare achizitie voi face o tentativa si la Roco, macar de proba.
Revenind, ca deja sunt luat la rost :D :D :D , locomotiva are motorul in 5 poli in cazan, placuta cu interfata 21 pini in tender si vine pregatita si pentru difuzor de... 28mm? Din punct de vedere al constructiei, nu este foarte detaliata (comparand cu un Roco), dar este finut lucrata si are un aer foarte elegant. Deocamdata am probat-o doar putin pentru un segment de sina, urmand sa ii fac si reglajele de rigoare (desi parca as schimba decodorul cu un Zimo sau Esu 5)
Mai jos cateva imagini, inclusiv cu o stranepoata elvetiana (fara a fi un versus), pur si simplu am vrut sa arat jumatatii bune a familiei 2 epoci diferite.














LE: Din pacate, imaginile in conditii de iluminare scazuta nu sunt punctul foarte al telefonului (al meu, cel putin)
 
Ultima editare:
Mai demonteza cazanul inca o data si inveleste in banda din aluminiu cu adeziv ghidurile de lumina ca scapa lumina rau pe sub felinare, sau nu era inchisa bine?
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: mpursu
Scapa un pic, am vazut, rezolvat. Daca te uiti la microscop si dintr-un anumit unghi, mai scapa un pic de tot, dar nu vreau sa o chinui. Fata de cum arata in pozele de mai sus, acum lumina scapata este aprox 0,001% :cool:
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: mpursu
Astazi, dupa lupte seculare cu indivizii de la UPS (carora le e lene sa dea un telefon, cand sunt in zona, mai ales ca au numarul de telefon pe colet - in mod clar, se duc si ei la vale, din pacate) a ajuns la mine ultima "tentatie" despre care am scris pe topicul de cumparaturi, pe numele ei Piko 52774 - BR232 Erfurter Bahn Service (EBS) - Ep. VI, supranumita si "Black Ludmilla". Este... eleganta de-a dreptul asa ca bucuria a fost mare - arata si se misca intr-un mare fel (la fel ca sora sa inmatriculata DB Cargo - Piko 52762). Singura modificare pe care am facut-o fata de configuratia din fabrica a fost setarea unui jumper de pe placa de baza, pentru a putea comuta lumina din compartimentul motor separat de luminile fata (ea este legata pe placa in AUX5). In rest, a primit un decodor ESU LokPilot 4.0 PLUX22 (identic cu cel din locomotiva DB Cargo) si cateva manevre de start/ lumini pe un segment mic de sina. Nici macar nu a fost nevoie sa setez ceva prin decodor (in afara de adresa) pentru inceput. Este dotata (pe langa faruri si stopuri) cu lumini in cabine si camera motorului, faza lunga si lumini de manevra (doar faruri laterale, farul central fiind stins). La felul cum arata si cum este lucrata, se lupta de la egal la egal cu Roco (posibil chiar sa iasa invingatoare, desi fata de Roco, tractiunea se face doar pe 4 din cele 6 axe - nu vad in asta o problema)
Cateva imagini mai jos (facute la repezeala)











 
Arata excelent, negrul ii sta foarte bine.
Fata de Roco, varianta de la Piko are cuple KK, nu danseaza cupla cu boghiu cu tot, are si sala masinilor reprezentata si iluminata.
Modelul de la Piko este cam cu 15-20 de euro mai scump dar se justifica in opinia mea diferenta prin cele 2 mari diferente de mai sus.
 
Avand in vedere ca vagonului de mai jos nu i-am mai gasit loc in zona de depozitare si statea cuminte pe masa de lucru, "l-am luat un pic la intrebari".
Reteta este una clasica/simpla (vagonul a venit din fabrica pregatit cu culegatoare de curent):
-2 led-uri 3mm inseriate cu o rezistenta de 22kohm si legate la o punte redresoare - luminile de capat
-6 led-uri SMD alb rece +9 led-uri SMD alb cald, rezistenta de 1,2 k0hm si 2 condensatoare de 470 uF la 25V, toate legate la o alta punte redresoare.
Pasagerii inca nu au venit (ar fi trebuit sa fie pe pozitii de ceva vreme). Toata afacerea - 7mA (curent masurat de z21)

PS. Zilele trecute am "luminat" si garnitura SBB de la Roco (61402A)prezentata aici, dar nu am mai facut poze, deocamdata. Vagonul cu post de conducere a primit decodor si pasageri, restul vagoanelor au primit doar lumini, deocamdata)

PPS: Luminile sunt ceva mai exagerate in imagini decat in realitate.
75F2F18B-EBF7-4C91-826C-B823F5D6CBFE.jpeg36ADE28E-3C96-404F-B6AB-F7F1693405D1.jpeg9A61E95B-6E2A-4D74-8A96-9A6A561BC79D.jpeg
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: AdyAero și mpursu
Azi am ridicat de la posta si primul lot de pasageri (comanda de proba) si am inceput sa ii asez prin vagoane. Primul tren "populat" a fost (evident) garnitura SBB achizitionata recent.
Mentionez ca au fost respectate regulile de distantare sociala, in contextul pandemiei actuale. :) :) :)






LE: Alti pasageri au fost instalati si in vagonul prezentat in postul anterior. Imbarcarea continua :)
 
Ultima editare:
Categoric !!! Vor fi spalati, frezati si vaccinati, regulamentar. :D ;)
Pe de alta parte, de la ultimul post al meu de mai sus (11:22) si pana acum (13:53) s-au cam epuizat omuletii (i-am parcat in vagoanele moderne, Regio, IC, etc). Nu am exagerat, sunt maxim 10-12 pasageri intr-un vagon. Nu sunt ei extraordinar de detaliati, dar arata foarte bine in vagoane (desi nu am stat sa ii masor, par a fi chiar la scara 1:87).
Este necesara o noua comanda de pasageri, dar o trimit la anul... (se livreaza destul de repede, cu toate ca sunt comandati din Olanda).