Dupa cum era de asteptat, parbrizul lui
@GFN a ramas la locul lui. Inca o data, multumesc mult pentru ajutor!
BR01-147 (capsula timpului) a intrat in atelier pentru "metamorfoza" - cu aceasta ocazie au fost realizate urmatoarele operatii:
-culegeri de curent pentru osia centrala mare (nu a fost prevazuta din fabrica, iar eu inca eram suparat dupa nereusitele trecute cu BR042)
-lumini fata - de la becul de tip vechi si care nu m-a convins deloc la o pereche de LED-uri conectate in serie cu o rezistenta de 4,7kOhm si puse spate in spate- unul catre farurile principale, al doilea catre farul central. Tot la capitolul asta voi mentiona si lumina in cabina (AUX2) - dar nu am imagini, din pacate(reteta este formata din 1 buc LED 0603 care are atasata o rezistenta de 10kOhm - a rezultat o lumina realista, usor difuza, fix ce trebuie.
-lumini spate LED - alb cald (colorat un pic, sa semene cu un bec clasic) si rosu (AUX1) - aici am aplicat metoda rezistentelor de balast pe o placa dedicata (din motive de spatiu de manevra destul de mic)
-refacere instalatie electrica tender si atasarea placii MTC21 transformata in PLUX - desi initial pregatisem un motor nou pentru aceasta locomotiva, pana la urma am decis sa folosesc motorul original, dat fiind ca este foarte silentios, dar si din cauza faptului ca pentru a acomoda motorul nou trebuia sa mai fac o adaptare si nu prea am avut cum, la momentul asta.
-asamblarea finala, conexiune lumini fata + cabina, conectarea decodorului Zimo MX600P12 si primele probe, care s-au desfasurat fara nici un fel de incidente. Pentru motor am setat (deocamdata) CV09=95, CV56=33. Pentru lumini (fade-in/fade-out) am setat CV124-128 cu valoarea 88. Mai sunt necesare reglajele pentru viteza maxima, acceleratie/frana, dar aceste vor fi facute pe un circuit de sina, cu vagonul de masurare atasat.
Cu toata varsta ei (aproximativ aceeasi cu a mea), BR01-147 functioneaza fara cusur - la fel ca BR042 (Phoenix), are mufa PLUX12/16, lumini led, stop, cabina. Diferenta fata de BR042 este aceea ca acum nu am mai avut motive de nervi din cauza celor patimite de locomotiva in trecut. Ca de obicei, regula de baza a fost invazivitatea minima, lucru care s-a si intamplat, zic eu.
Urmeaza BR01-123, cand vin piesele de completat, adica in 2-3 zile, cu un pic de noroc.