Va salut pe toti!
Da, este un alt thread de prezentare a unei colectii de material rulant, scara H0, aflat in posesia subsemnatului si care va fi actualizat periodic, conform cu evenimentele. Timpul e un mare inamic al meu, dar voi incerca sa tin prezentul thread cat mai la zi (inceputul va fi mai greu, ca de obicei).
In cateva cuvinte - dupa (foarte) multi ani de pauza si un start nu foarte reusit acum aprox 3 ani, in prezent am reusit sa adun o mica colectie de locomotive si mai nou vagoane, pe care intentionez sa o completez pana... nu stiu cand, deoarece sunt foarte multe modele care imi plac si pe care le vad langa cele prezente acum.
Mi-am ales ca principal obiect al colectiei caile ferate germane DB/DB Cargo/Operatori privati ep. V, VI dar o mica sectiune separata deja exista dedicata ep II, in speta ep. IIb - IIc si III (perioada 1930-1945 si ulterior), respectiv DRG (cu sau fara ReichsAdler). Explicatia e simpla: in ciuda faptului ca a fost o perioada destul de tulbure din punct de vedere istoric, din punct de vedere al inovatiilor in calea ferata, in special in materialul rulant, a fost o perioada de care trebuie tinut cont cand privesti modelele de acum (primele frane rezistive, viteze comerciale de 120 - 140 km/h pentru trenurile de calatori, design avangardist pentru acea perioada, etc).
In alegerea modelelor, am incercat sa aflu si un pic de istorie a acestora, astfel incat sa pot descrie un model si din acest punct de vedere.
Voi incepe prezentarea cu una din locomotivele "grele" (nu pot spune preferata, pentru ca toate au acelasi statut), mai exact E19 DRG Reichsadler, inmatriculare E19-12 DRG. Modelul meu este Hamo 8369 (versiunea echivalenta Marklin este 3469), de productie ceva mai veche, dar pe care l-am achizitionat in stare practic noua. Per total, o bestie nazista, grea si puternica, un adevarat tanc pe sine.
Locomotiva reala exista si astazi, este restaurata complet si expusa in Muzeul Feroviar din Nurnberg si cu prima ocazie cand ajung acolo o voi vedea (in contextul actualei situatii generale, nu stiu exact cand se va intampla). Au existat 4 locomotive E19, 2 produse de AEG E19 01 si E19 02 si 2 produse de Siemens/Henschel - E 19 11 si E 19 12. Proiectul initial prevedea o viteza maxima de 225km/h, dar in practica nu s-a testat aceasta viteza, in contextul razboiului mondial din acea perioada. Totusi, au fost perfect capabile de viteze de 180 km/h pentru trenurile express de calatori, in special intre Berlin si Munchen. Dupa razboi, au fost preluate de catre DB iar viteza maxima a fost redusa la 140km/h , dar cu o putere de tractiune marita. In prezent mai exista 2 exemplare - cel anterior mentionat in Nurnberg si E19 01 in expus in Muzeul Feroviar din Augsburg.
Revenind la model, la achizitie a fost dotata cu motor in 3 poli si magnet permanent, care au fost imediat inlocuite cu componentele din kitul HLA Marklin 60941. Intr-o prima faza am trecut-o in digital cu ajutorul unei mufe cu 8 pini ESU si am dotat-o cu un decodor ToM de generatia a doua, care au fost recent inlocuite cu o placuta de la ESU cu mufa 21pini si un decodor ESU LokPilot 4.0 de asemenea pe 21 pini, cu care se intelege foarte bine. Va fi dotata la un moment dat cu decodor cu sunet.
De curand a primit si 3 vagoane adecvate, de la Liliput, fix pentru alcatuirea trenului express Berlin-Munchen. Vagoanele sunt in stare buna, au fost dotate cu lumini de catre mine si au primit si cativa calatori (dar mai putini, ca nu stateau sa se plimbe toata ziua in plin razboi)

Va urma...
Da, este un alt thread de prezentare a unei colectii de material rulant, scara H0, aflat in posesia subsemnatului si care va fi actualizat periodic, conform cu evenimentele. Timpul e un mare inamic al meu, dar voi incerca sa tin prezentul thread cat mai la zi (inceputul va fi mai greu, ca de obicei).
In cateva cuvinte - dupa (foarte) multi ani de pauza si un start nu foarte reusit acum aprox 3 ani, in prezent am reusit sa adun o mica colectie de locomotive si mai nou vagoane, pe care intentionez sa o completez pana... nu stiu cand, deoarece sunt foarte multe modele care imi plac si pe care le vad langa cele prezente acum.
Mi-am ales ca principal obiect al colectiei caile ferate germane DB/DB Cargo/Operatori privati ep. V, VI dar o mica sectiune separata deja exista dedicata ep II, in speta ep. IIb - IIc si III (perioada 1930-1945 si ulterior), respectiv DRG (cu sau fara ReichsAdler). Explicatia e simpla: in ciuda faptului ca a fost o perioada destul de tulbure din punct de vedere istoric, din punct de vedere al inovatiilor in calea ferata, in special in materialul rulant, a fost o perioada de care trebuie tinut cont cand privesti modelele de acum (primele frane rezistive, viteze comerciale de 120 - 140 km/h pentru trenurile de calatori, design avangardist pentru acea perioada, etc).
In alegerea modelelor, am incercat sa aflu si un pic de istorie a acestora, astfel incat sa pot descrie un model si din acest punct de vedere.
Voi incepe prezentarea cu una din locomotivele "grele" (nu pot spune preferata, pentru ca toate au acelasi statut), mai exact E19 DRG Reichsadler, inmatriculare E19-12 DRG. Modelul meu este Hamo 8369 (versiunea echivalenta Marklin este 3469), de productie ceva mai veche, dar pe care l-am achizitionat in stare practic noua. Per total, o bestie nazista, grea si puternica, un adevarat tanc pe sine.


Locomotiva reala exista si astazi, este restaurata complet si expusa in Muzeul Feroviar din Nurnberg si cu prima ocazie cand ajung acolo o voi vedea (in contextul actualei situatii generale, nu stiu exact cand se va intampla). Au existat 4 locomotive E19, 2 produse de AEG E19 01 si E19 02 si 2 produse de Siemens/Henschel - E 19 11 si E 19 12. Proiectul initial prevedea o viteza maxima de 225km/h, dar in practica nu s-a testat aceasta viteza, in contextul razboiului mondial din acea perioada. Totusi, au fost perfect capabile de viteze de 180 km/h pentru trenurile express de calatori, in special intre Berlin si Munchen. Dupa razboi, au fost preluate de catre DB iar viteza maxima a fost redusa la 140km/h , dar cu o putere de tractiune marita. In prezent mai exista 2 exemplare - cel anterior mentionat in Nurnberg si E19 01 in expus in Muzeul Feroviar din Augsburg.
Revenind la model, la achizitie a fost dotata cu motor in 3 poli si magnet permanent, care au fost imediat inlocuite cu componentele din kitul HLA Marklin 60941. Intr-o prima faza am trecut-o in digital cu ajutorul unei mufe cu 8 pini ESU si am dotat-o cu un decodor ToM de generatia a doua, care au fost recent inlocuite cu o placuta de la ESU cu mufa 21pini si un decodor ESU LokPilot 4.0 de asemenea pe 21 pini, cu care se intelege foarte bine. Va fi dotata la un moment dat cu decodor cu sunet.


De curand a primit si 3 vagoane adecvate, de la Liliput, fix pentru alcatuirea trenului express Berlin-Munchen. Vagoanele sunt in stare buna, au fost dotate cu lumini de catre mine si au primit si cativa calatori (dar mai putini, ca nu stateau sa se plimbe toata ziua in plin razboi)

Va urma...