AV's Trains H0 - 1:87

anvo5555

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2016
332
387
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Va salut pe toti!

Da, este un alt thread de prezentare a unei colectii de material rulant, scara H0, aflat in posesia subsemnatului si care va fi actualizat periodic, conform cu evenimentele. Timpul e un mare inamic al meu, dar voi incerca sa tin prezentul thread cat mai la zi (inceputul va fi mai greu, ca de obicei).

In cateva cuvinte - dupa (foarte) multi ani de pauza si un start nu foarte reusit acum aprox 3 ani, in prezent am reusit sa adun o mica colectie de locomotive si mai nou vagoane, pe care intentionez sa o completez pana... nu stiu cand, deoarece sunt foarte multe modele care imi plac si pe care le vad langa cele prezente acum.
Mi-am ales ca principal obiect al colectiei caile ferate germane DB/DB Cargo/Operatori privati ep. V, VI dar o mica sectiune separata deja exista dedicata ep II, in speta ep. IIb - IIc si III (perioada 1930-1945 si ulterior), respectiv DRG (cu sau fara ReichsAdler). Explicatia e simpla: in ciuda faptului ca a fost o perioada destul de tulbure din punct de vedere istoric, din punct de vedere al inovatiilor in calea ferata, in special in materialul rulant, a fost o perioada de care trebuie tinut cont cand privesti modelele de acum (primele frane rezistive, viteze comerciale de 120 - 140 km/h pentru trenurile de calatori, design avangardist pentru acea perioada, etc).
In alegerea modelelor, am incercat sa aflu si un pic de istorie a acestora, astfel incat sa pot descrie un model si din acest punct de vedere.

Voi incepe prezentarea cu una din locomotivele "grele" (nu pot spune preferata, pentru ca toate au acelasi statut), mai exact E19 DRG Reichsadler, inmatriculare E19-12 DRG. Modelul meu este Hamo 8369 (versiunea echivalenta Marklin este 3469), de productie ceva mai veche, dar pe care l-am achizitionat in stare practic noua. Per total, o bestie nazista, grea si puternica, un adevarat tanc pe sine.

20200113_1701021.jpg

20200117_0217561.jpg


Locomotiva reala exista si astazi, este restaurata complet si expusa in Muzeul Feroviar din Nurnberg si cu prima ocazie cand ajung acolo o voi vedea (in contextul actualei situatii generale, nu stiu exact cand se va intampla). Au existat 4 locomotive E19, 2 produse de AEG E19 01 si E19 02 si 2 produse de Siemens/Henschel - E 19 11 si E 19 12. Proiectul initial prevedea o viteza maxima de 225km/h, dar in practica nu s-a testat aceasta viteza, in contextul razboiului mondial din acea perioada. Totusi, au fost perfect capabile de viteze de 180 km/h pentru trenurile express de calatori, in special intre Berlin si Munchen. Dupa razboi, au fost preluate de catre DB iar viteza maxima a fost redusa la 140km/h , dar cu o putere de tractiune marita. In prezent mai exista 2 exemplare - cel anterior mentionat in Nurnberg si E19 01 in expus in Muzeul Feroviar din Augsburg.

Revenind la model, la achizitie a fost dotata cu motor in 3 poli si magnet permanent, care au fost imediat inlocuite cu componentele din kitul HLA Marklin 60941. Intr-o prima faza am trecut-o in digital cu ajutorul unei mufe cu 8 pini ESU si am dotat-o cu un decodor ToM de generatia a doua, care au fost recent inlocuite cu o placuta de la ESU cu mufa 21pini si un decodor ESU LokPilot 4.0 de asemenea pe 21 pini, cu care se intelege foarte bine. Va fi dotata la un moment dat cu decodor cu sunet.
20200418_0123511.jpg

20200418_0125591.jpg


De curand a primit si 3 vagoane adecvate, de la Liliput, fix pentru alcatuirea trenului express Berlin-Munchen. Vagoanele sunt in stare buna, au fost dotate cu lumini de catre mine si au primit si cativa calatori (dar mai putini, ca nu stateau sa se plimbe toata ziua in plin razboi)




Va urma...
 

anvo5555

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2016
332
387
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salutare
Pe unii poate i-ai plictisit, pe altii sigur i-ai inspirat... Sper sa iasa ceva bun din asta, asa ca imi asum riscul.
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: sesamcave

anvo5555

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2016
332
387
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Asta incercam si eu sa argumentez un pic mai devreme :). Cred ca am parcurs de minim trei ori tot thread-ul cap-coada si de fiecare data am invatat cate ceva. Acestea fiind spuse, mai mentionez faptul ca, desi am inceput prezentarea cu epoca II, m-am bazat pe modele moderne, care sunt in numar semnificativ mai mare in cazul meu.

20200305_200839.jpg


20200305_111209.jpg


Doua poze de grup de pe la inceputul lunii martie ( intre timp au mai venit cateva piese). Imi cer scuze pentru calitatea imaginilor, telefonul meu nu vrea sa fie in stare de mai mult (in ciuda faptului ca e posibil ca destinul lui sa nu fie cel mai fericit).

Dat fiind faptul ca nu am spatiu macar sa incep o diorama, am ales ca sine mult indragitele de unii si detestate de altii Trix C-Gleis, din doua motive:
1. Faptul ca pot fi montate si demontate continuu fara probleme e un mare plus, in cazul meu.
2. Desi duc lipsa de anumite elemente (intersectie simpla, macaz 3 cai, si altele), cu ele se pot face niste trasee chiar elegante, atunci cand se folosesc macazurile lungi. Folosind macazurile "normale", zonele de depou si manevra pot fi organizate destul de bine, de asemenea. In plus, elemente de intersectie simpla pot fi "imprumutate" de la Marklin, cu conversia aferenta si cu putina vopsea Revell. La momentul cand voi face prima conversie, voi posta, evident.

Mi-ar fi placut sa raman la RocoLine cu terasament, dar dupa niste teste facute acasa mi-am data seama ca timpul de asamblare al unui traseu nu foarte complicat difera foarte mult, nu in favoarea Roco. In plus, desi am taiat terasamnetul corect in zona macazurilor, nu prea arata cum trebuie, iar conectorii dintre sine au tendinta de a se largi destul de rapid, cu toata grija pe care o pot acorda. La C-Gleis nu exista acest impediment.
 
Ultima editare:

anvo5555

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2016
332
387
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Acum cateva zile a venit un curier care a adus una dintre cele mai asteptate piese din colectie, Roco 71926 - BR193 Vectron Rail Force 1 (2020). Povestea achizitiei, desi scurta, este interesanta: am rezervat locomotiva in octombrie anul trecut la un magazin german, ea fiind prevazuta sa apara in magazine undeva in saptamana 35 din 2020. Din varii motive, Roco a produs-o mai devreme, iar magazinul respectiv a uitat sa ma notifice sau a avut o cerere suficient de mare incat sa nu poata onora toate rezervarile, drept pentru care m-am trezit ca nu mai era disponibila acolo si nici prin alte parti cunoscute. Pe scurt, a fost bataie generala pentru ea. Am reusit sa o gasesc la un alt magazin specializat, tot in Germania, cu livrare DHL si la un pret un pic redus fata de pretul de catalog, fiind ultimul exemplar disponibil in stoc. Nu am mai stat pe ganduri, desi aveam in plan initial sa o cumpar cu sunet din fabrica - mai bine ii adaug eu sunet mai tarziu, decat sa o pierd si sa stau la panda dupa aceea.
Desi in ultima vreme Roco a mai dat si anumite rateuri (vopsire deficitara, suruburi gata ruginite, plastice casante, etc) in ceea ce priveste calitatea produselor in materie de locomotive, am constatat cu bucurie ca de data asta nu a fost cazul de asa ceva. Locomotiva arata perfect, are o punga cu foarte multe accesorii de adaugat (stergatoare de parbriz, furtune, piese pentru expunere in vitrina, etc - nu am apucat sa le montez, deocamdata). Ca si comportament, dupa ce a primit un decodor ToM PLUX22 actualizat cu ultima versiune de firmware, ruleaza foarte lin si de asemenea toate functiile din fabrica isi fac treaba fara probleme - e dotata din fabrica lumini pentru faza lunga si lumini in cabine, ceea ce ma scuteste de o munca in viitor. Partea de electronica e din anul 2020 (in imagini), lucrata curat si pregatita si pentru sunet, evident.
Cu prima ocazie ii voi schima decodorul cu un Zimo PLUX22 cu sunete adecvate, asa cum ii trebuie. E primul Vectron de la Roco pe care il cumpar, dar cu siguranta nu e ultimul (in prezent mai am inca 3 locomotive Vectron de la Piko, din primele loturi produse intre 2014 si 2017)
Mai jos cateva imagini (cu scuze pentru calitate, telefonul meu e deosebit de slab la imagini), inclusiv o imagine cu locomotiva reala dupa care a fost realizat modelul. Locomotiva reala face curse in aceste zile intre Olanda,Germania si Polonia (fiind multisistem <->DE-AT-PL-NL-CZ-SK-HU-RO ), ea poate fi folosita cu succes in multe zone din Europa , inclusiv Romania, pentru transporturi de marfa sau pasageri (viteza maxima reala este de aprox 200Km/H).








roco-71926-scala-ho-locomotiva-elettrica-gruppo-193-vectron-rail-force-one-1.jpg


LE: Intre timp, a mai aparut pe stoc prin diverse locuri, dar sigur va disparea destul de rapid (Roco a anuntat-o ca Einmalige Series - o singura editie)
 
Ultima editare:

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.312
1.657
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
LE: Intre timp, a mai aparut pe stoc prin diverse locuri, dar sigur va disparea destul de rapid (Roco a anuntat-o ca Einmalige Series - o singura editie)
Asta este valabil in caz ca scriai pe un forum din Germania ,pe meleagurile astea alte modele sunt la cautare si este bataie pe ele.
Bate-te peste gura , daca apuca asta sa treaca granita in Ro ai sa o vezi dupa aia la preturi astronomice , ca deh circula pe sinele mioritice si prinde miros de CFR, mai bine sa zburde voioasa prin vest.

Felicitari pentru achizitie , arata fioros de bine.:p:p:p

Pana la urma a aparut(reaparut) pe Lippe
 
  • Like
Reacții: anvo5555

anvo5555

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2016
332
387
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Nu sunt convins ca nu o sa apara la noi, in definitiv au calcat pe aici si Taurus(MRCE), Ludmilla (DB), Hercules(OBB), etc.

Taurus

[img=[MEDIA=youtube]z1YpmMMLfvM[/MEDIA]

Hercules

[img=[MEDIA=youtube]S0EEvl8BpZc[/MEDIA]


Ludmilla

[img=[MEDIA=youtube]opdV1aNvlwI[/MEDIA]

Sunt convins ca se vor gasi "afaceristi" care sa speculeze momentul si sa se arunce la niste preturi nesimtite de-a dreptul.
Daca pe o locomotiva DA din seria "dansatoare" s-au cerut si inca se cer niste preturi demne de Lemaco sau Micro Metakit, pot doar sa-mi imaginez ce e posibil sa se intample...:eek:

Multumesc pentru urari, e intr-adevar cum mi-am dorit - nervoasa si neobisnuita (dintii de rechin pictati dau un usor efect 3D priviti dintr-un anumit unghi).
Am vazut-o si eu azi pe Lippe, pretul de acolo e cel mai corect (la mine apare un pret mai mic cand sunt logat, ca am tot cumparat chestii de la ei si am o mica reducere permanenta).:cool:
 
Ultima editare:

anvo5555

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2016
332
387
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Pe principiul "una noua, una veche", in micuta mea colectie a ajuns acum cateva luni si o locomotiva cu aburi ep. II(c) folosita pentru traficul express de calatori.
Este vorba despre BR01 1001 Stromlinie (Reichsadler) - Roco 63205. A fost achizitionata ca sh, dar de fapt absolut noua, cu 2 mici lipsuri (mastile de la alergatoarea fata) care au fost remediate rapid, printr-o comanda direct la Roco. A primit un decodor ToM pe 8pini (cu firmware actualizat) si ruleaza absolut superb. De asemenea, are un aer foarte elegant (si da, este versiunea cu oratania nazista pe bot, Roco a mai scos un model ulterior care nu avea - dar care se gaseste ca piesa de schimb, tot la Roco).
Este intre primele 5 pe lista care vor primi decodor de sunet (evident, va fi un Zimo, in acest caz).
Deocamdata imparte cu E19DRG prezentata mai sus garnitura de vagoane din epoca ei (express Berlin-Munchen 1938-1940-varianta restransa ).

BR01DRG_Strom2.jpg

BR01DRG_Strom1.jpg


20200425_162731.jpg

20200425_162736.jpg
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: mpursu

anvo5555

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2016
332
387
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Mai jos, prima incercare (reusita fara probleme - posibil norocul incepatorului) de a crea un vagon pentru masurarea/reglarea vitezei locomotivelor, astfel incat sa reflecte realitatea (DHG 500 nu poate alerga cu 200 km/h, corect?)

20200408_023730.jpg

IMG-20200407-WA0014.jpg


Materiale folosite:
-vagon de la Trix (kippwagen din setul 21523)
-ciclo computer de la Lidl (aveam unul nou care statea in sertar)

A intrat in uz si isi face treaba regulamentar (mai are destul de lucru). In viitor intentionez sa cumpar si vagonul de masura de la Piko, dar deocamdata pretul de vanzare mi se pare cam (prea) mare pentru ce ofera.
 
  • Like
Reacții: mpursu

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.312
1.657
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Stromlinie aveau un aer aparte de eleganta , din pacate nu se vede prea mult din mecanica care se misca pe la roti(biele).
Am gasit o poza cu locomotiva reala in 1968 probabil dupa un R.K. unde a fost despuiata de carenaje , din pacate si-a pierdut din farmecul pe care il avea si a ramas o simpla 01.1000
1595578469750.png
sursa
 
Ultima editare:

anvo5555

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2016
332
387
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Stromlinie aveau un aer aparte de eleganta , din pacate nu se vede prea mult din mecanica care se misca pe la roti(biele).
Am gasit o poza cu locomotiva reala in 1968 probabil dupa un R.K. unde a fost despuiata de carenaje , din pacate si-a pierdut din farmecul pe care il avea si a ramas o simpla 01.1
Vezi atașament 2095
sursa

Da, in imagine deja este inmatriculata DB. Ar fi fost frumos sa fie si ea restaurata si folosita pe la evenimente. Din cate stiu, doar 01 1062 si inca vreo 2 sunt acum in stare de functionare.
 

anvo5555

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2016
332
387
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Mai jos sunt primele incercari de instalare lumini in vagoane (de data asta fara calatori, ca nu erau disponibili la acel moment). Ce se vede in imagini a fost realizat cu materiale pe care le aveam prin sertare (acasa si la birou) -cabluri, benzi led, punti redresoare, rezistente si condensatoare.
Am si un mic video cu un decodor de functii incropit dintr-un ToM "prajit" de subsemnatul pe partea de motor, dar cu functiile de lumina intacte.( din pacate nu il pot urca din cauza dimensiunii)
Urmatoarele vagoane vor primi totusi niste lamele pentru colectare curentului (desi merg foarte bine si cu sistemul prezentat in imagini - da, stiu, amator)

20200331_004830.jpg

20200331_004834.jpg

20200331_031308.jpg

20200331_031327.jpg

20200331_031547.jpg

20200409_171538.jpg

20200409_171627.jpg
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: SSL și mpursu

anvo5555

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2016
332
387
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Sar un pic peste "rand" in prezentarea micii mele colectii si ajung la nr. 30, ultima ajunsa la depoul AV.(mi-am dorit ca nr.30 sa fie un model mai special si se pare ca uneori primesti ceea ce-ti doresti)
Este vorba despre Roco 63747 - E03-001 (Professional) pe care am achizitionat-o in stare absolut noua (si la un pret foarte, foarte bun). Din punct de vedere al executiei este fara cusur, chiar daca instalatia electrica este "veche" dupa standardele de acum - se va "remedia" cu o "placa de baza" de la Huebsch (AT), undeva in viitorul nu foarte indepartat. A primit un decodor Zimo cu 8 pini si merge absolut fantastic (cateva probe).







Locomotiva reala exista si astazi expusa in DB Museum Koblenz
Desi este model "Vorserie", a circulat destul timp si cu vagoane, deci va face echipa buna pentru inceput cu trenul format din seturile Piko 73027+73028 ("Rheingold" - W13plus)






Mai jos, imagini din viata locomotivei in cauza




Imi mai trebuie locomotivele model E10 si BR120 (posibil tot de la Roco) pentru a completa o prima serie istorica a locomotivelor electrice de viteza din Germania, incepand cu sfasitul anilor '30 si pana acum.
 
Ultima editare:

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.587
1.783
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
La 120 iti trebuie doua, 120.0 (preserie) si 120.1 (serie), sunt si ele doua mancaruri de peste diferite exact ca E03 (103.0 de mai sus) si 103.1 de serie.

Diferentele sunt multiple atat optic cat si tehnic. Nu e vorba numai de culorile purtate, undele diferente optice sunt majore (ex: acoperisul).
 
  • Like
Reacții: anvo5555

anvo5555

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2016
332
387
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Perfect de acord. Mutumesc pentru sugestie!
Si intre E03 si seria 103.1 ( seria normala) sunt destule diferente, urmeaza la achizitie si 103 ( chiar mai multe exemplare, sper)
E10, 103 si 120 au intrat pe lista scurta de achizitii, mai ales dupa ce a aparut locomotiva E03.( lista normala e mult mai cuprinzatoare)
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.587
1.783
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
La 103.1 ai din start doua cutii diferite. Ultimele 20 sau 25 de masini pana la 103 245, nu mai imi amintesc bine, aveau posturile de conducere mai lungi cu 20 cm pe fiecare parte. De aceea se vorbeste de 103.1 "scurte" si "lungi".

Alte modificari au survenit in timpul exploatarii. S-au demontat "sorturile" de sub traversa frontala, carenajele tampoanelor, etc. Cele livrate cu DBS 54a au primit candva pantograf unijambist SBS 65. Nu mai vorbesc de diferitele scheme de vopsire si variantele lor multiple. In ultimii ani de exploatare inainte ca 101 sa preia sceptrul nu mai erau doua 103.1 la fel.

Pana si la 101 ai "preserie" si "serie". Atat Roco cat si LSModels au realizat corect modele de preserie cu cutia in Orientrot in loc de Verkehrsrot si alta dispunere a grilelor de aerare in sala masinilor.
 
  • Like
Reacții: anvo5555

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.587
1.783
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Iar de E10 nu mai vorbesc... E10 01 la 05 toate diferite, E10.1 Kasten, E10.12 de mare viteza, E10.3 Bügelfalte, toate cu zeci de variatiuni pana la 111 din anii 1970...
 
  • Like
Reacții: anvo5555

anvo5555

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2016
332
387
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
La 101 Roco a fabricat initial (1996) modelul 43740 (101 001-6) care nu are dispuse corect anumite elemente, in principal grilele de ventilatie. Locomotiva nu a fost primita foarte bine, asa ca un an mai tarziu au revizuit modelul cu 43741, la care au mai remediat din probleme.
In micuta colectie exista 43740, e chiar in poza de grup, in posturile anterioare.
103 a fost o locomotiva foarte robusta la vremea ei si au "tras" de ea cat au putut, pana la aparitia lui 101. Spre sfarsitul perioadei de exploatare, s-a incercat folosirea ei pe trasee mai scurte ( si cu mai multe opriri), idee care s-a dovedit neinspirata, crescand numarul de probleme - locomotiva fiind gandita pentru drumuri lungi si cu putine opriri pe traseu.

LE: Nu am cum sa le am pe toate, dar o sa imi stabilesc cateva criterii de cautare (ex: MuseumEdition- unde e disponibil, inmatriculari care exista/circula si astazi, etc)