Ce am cumparat astazi

anvo5555

Active Member
Trenulist
21 Februarie 2016
218
163
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Incet, incet, m-am apucat sa compun trenuri pentru locomotivele din colectie (voi avea destule de adunat)...
Cele 2 vagoane Regio, impreuna cu inca unul pe care il am deja in depou (primul caruia i-am instalat lumini interioare) vor intra in componenta unui tren regional, tractat de o loccomotiva Piko BR245, iar vagonul posta DB Ep. IV va fi atasat fie garniturii Rheingold, fie unei alte garnituri compatibile.

Atasat imaginile din anunturile de vanzare.




roco2vagregiodb.jpg

roco_vagpostal_tee.jpgh
 
  • Like
Reacții: AdyAero și GFN

anvo5555

Active Member
Trenulist
21 Februarie 2016
218
163
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
A venit Mos Craciun... imbibat de Toblerone, avand in vedere ce e in imaginea de mai jos. Re460 017 din mica mea colectie si-a primit o garnitura Roco - vagoanele din setul 61402. In stare noua si la un pret caruia nu i-am putut rezista si pace. Vor primi lumini si pasageri, cat de curand. Imagine din arhiva personala.

DF4E7D02-9837-46FA-A817-4B7ED04A9EC1.jpeg
 
  • Like
Reacții: AdyAero

sesamcave

Well-Known Member
Trenulist
1 Aprilie 2016
801
46
Brexit country.
LOCATION
Brexit country.
Salut,
Un colet venit acum o săptămână şi desfăcut ....ieri :) : 2 x vagoane cisternă DRB ep.IIc Roco Professional 47842.
Colecţia mea DRB ep IIc merge înainte....
Marius.
 

Atașamente

  • 20201221_195950.jpg
    20201221_195950.jpg
    318,2 KB · Vizualizări: 11
  • 20201221_200006.jpg
    20201221_200006.jpg
    227 KB · Vizualizări: 8
  • 20201221_201220.jpg
    20201221_201220.jpg
    266,6 KB · Vizualizări: 8
  • Like
Reacții: AdyAero

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.162
1.147
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Cele 2 vagoane Regio, impreuna cu inca unul pe care il am deja in depou (primul caruia i-am instalat lumini interioare) vor intra in componenta unui tren regional, tractat de o loccomotiva Piko BR245, iar vagonul posta DB Ep. IV va fi atasat fie garniturii Rheingold, fie unei alte garnituri compatibile.

Nu vreau sa-ti stric placerea, insa ambele premize sunt din pacate gresite.

Locomotivele BR 245 nu sunt compatibile cu vagoane tip n cu post de conducere tip "Karlsruher Kopf" ci doar cu "Wittenberger Kopf" mai moderne (cele cu forme angulare). Poti bineinteles sa folosesti vagonul, insa nu ca tren reversibil ci doar ca garnitura remorcata.

In ceea-ce priveste familia "Rheingold"/"Rheinpfeil" nu a circulat niciodata cu vagon de posta, nici ca F-Zug, nici ca TEE si nici ca IC (pentru "Rheinpfeil" incepand cu 1971). Ca autor a catorva zeci de pagini pe tema "Rheingold" iti pot garanta asta.

De altfel "vagonul de posta" e un BDms 273, fost BDüms 273, un vagon mixt de calatori si bagaje. E un vagon tipic de tren rapid. Nu are treaba cu posta :)

Privind vagoanele SBB, si aici am un mic "dus rece": in schema de vopsire NL (New Look) Corail D exclude IC Bt si reciproca.

Ambele vagoane au circulat impreuna in urma cu peste 20 de ani, pe vremea schemei de culoare gri/verde, ca in imaginea de mai jos:


Sursa: zueriost.ch


Dupa trecerea celor mai multe IR si IC la reversibilitate si adaptarea la NBT (linia de mare viteza), LBT (tunelul de baza Lötschberg) si mai recent GBT (tunelul de baza Gotthard) vagoanele D Corail au fost scoase din acestea. Pana la scoaterea din serviciu nu se mai foloseau decat in Valais sau in trenurile IR de pe Gotthard (vezi si reportajul meu aici) care nu erau formate din garnituri reversibile.

IC-urile si IR-urile reversibile cu IC Bt arata cam asa:

Sursa: Wikipedia Commons, fotografie a prietenului David Gubler

Un IC sau IR reversibil "scurt" incepe pe undeva pe la Bt + 4 B + 2 A + Re460 sau Bt + 4 B + A + AS + Re460. Cele lungi ajung pe la 14 vagoane inclusiv module in fata sau in spatele locomotivei. In weekenduri se mai foloseau uneori si module lungi ca tren ultra-scurt, in formula Bt + 3 B + A + Re460. O data am intalnit chiar Bt + 2 B + A + Re460.

Cu alte cuvinte acum trebuie sa faci doua trenuri SBB diferite :)

In alta ordine de idei, e o mica "magarie" din partea Roco sa vanda vagoanele impreuna dat fiind ca nu au circulat impreuna...
 

anvo5555

Active Member
Trenulist
21 Februarie 2016
218
163
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Multumesc pentru explicatii. Garnitura DB Regio va putea primi in viitor o locomotiva BR218, pentru a fi ceva mai aproape de realitate. Pana la momentul respectiv, BR245 e singura cat de cat “disponibila”.
Pe de alta parte, dupa o scurta proba cu un vagon Rheingold, am ajuns foarte rapid la concluzia ca nu prea au ce cauta impreuna. ( aici chiar nu am apucat sa citesc mare lucru). Cat despre garnitura SBB, pe scurt, nu este ultima. Nu am intrat in detaliu, sunt in plan si chiar am gasit 3-4 vagoane in schema anterioara de culori (si pe care pe vad si mai potrivite cu Re460 017, dat fiind faptul ca schema de culori Heizerlok a fost utilizata la mijlocul anilir ‘90 ). In plus, pandesc inca o locomotiva Re460 in schema de culori standard.
Oricat mi-as dori sa compun trenuri “exacte”, nu va fi intotdeauna posibil, asa ca incerc sa ma apropii cum pot. Motivele sunt putine si simple: 1. Spatiul disponibil e o mare problema, asa ca toate garniturile au si vor avea maxim 5 vagoane. 2. Nu gasesc intotdeauna usor vagoanele potrivite. Iar daca gasesc ce trebuie, in multe cazuri nu se livreaza in Romania sau nu se accepta plata cu Paypal, deci se exlud din start. 3. Daca BR101 112 in schema Rheingold Rot/Beige a tractat linistita express-ul Munchen -Zurich, undeva pana in aprilie anul curent ( cand se zvonea ca va trece din nou la schema standard, imi pot permite si eu cateva trenuri mai “ neconforme” :).