AV's Trains H0 - 1:87

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
A ajuns acasa si locomotiva Roco NOHAB Di3, prezentata in topicul de achizitii. In stare absolut noua, totusi a avut lipsa din fabrica o bucatica de ghidaj de lumina pentru farul central din capatul 2. Am gasit in cutia cu maimute ceva ce a rezolvat problema elegant, cu cateva mici ajustari (se vede si in imagini). Sigura chestie care nu mi-a placut la ea era lumina generata de becurile instalate in fabrica - foarte slaba, boala generala (indiferent de editie) a acestui model. Asadar, a fost trecuta la LED (rezistenta de 5kOhm pentru lumini alb cald si 3,3 kOhm pentru lumini rosii) - bineinteles, am posibilitatea sa mai reduc lumina din decodor, dar la momentul asta nu cred ca este necesar, e realista. De asemenea, luminile de capat au fost separate si instalate pe AUX1 si AUX2 . Decodorul cu care a venit, Roco 10884 <=> Zimo MX630R isi indeplineste functia in mod admirabil. Nu i-am instalat accesoriile, are o punga intreaga (inclusiv "fuste de schimb") - cand gasesc un adeziv temporar voi rezolva si asta.
Mai jos, primele mele imagini cu protagonista acestui post:


-


 
Ultima editare:
Ca sa nu mai deschid topic nou, atasez aici cateva imagini de la transformarea luminilor ( am deschis din nou locomotiva si le-am facut detasabile de placa de baza )
1A4D938E-1913-43AF-8537-7C8DC175569A.jpegA045CFAB-85DF-4336-8DE4-775803A95A01.jpeg84413B00-172B-41A8-BBE7-0BF699B8F9B3.jpegDA54859B-CFF2-4336-BBC5-80803BCB28D1.jpeg
Am schimbat ledurile rosii, initial pareau mult prea puternice, acum sunt ce trebuie. Scapa un pic de lumina rosie si prin ghidul central, dar nu deranjeaza - oricum e un rezultat bun fata de cum arata cu becurile initiale.
 
Ultima editare:
Plecand la "vanatoare" dupa un sasiu de tender fabricat ceva mai recent pentru una din micutele BR23 din colectie (al carei sasiu a fost atins de "zinkpest", din pacate), m-am "procopsit" cu o locomotiova intreaga BR23, convertita la AC si care avea niste roti ceva mai "ciudate". Mi-am luat inima in dinti si am castigat licitatia, astfel incat ieri am ridicat-o de la o statie DHL aproape de locuinta. De la prima vedere a fost clar ca destinul ei este sa devina donatoare de piese, asa ca am desfacut tenderul sa vad in ce stare este sasiul. Surpriza a fost totala, deoarece in tender trona maiestuos un motor Faulhaber model 1331 in toata splendoarea, de data asta si cu soclul aferent, extraordinar de potrivit pentru modelul de locomotiva dat. Pe de alta parte, sasiul este in stare foarte buna, nu are nici cel mai mic semn de zinkpest. (La BR23 Roco productia ceva mai veche au fost cateva loturi cu problema asta, o piesa dintr-un astfel de lot a ajuns la mine).

fauli_1.jpg

Asa arata motorul la prima inspectie.
Dat jos tot, curatat pana la ultima piesa, refacut toata partea electrica si transplant de interfata 8 pini cu un decodor ESU Lokpilot v4. Pe de alta parte, toate rotile de la cazan au fost inlocuite, deoarece rotile venite pe locomotiva donatoare par a fi Weinert (sau Brawa , care a scos pe piata la un moment dat un kit de upgrade pentru BR23).

weinert_1.jpg

Dupa cateva ore bune de munca (curatat, montat, probat, etc), rezultatul a fost cel asteptat, locomotiva arata excelent si pluteste pe sine, chiar daca nu am reusit sa definitivez setarile decodorului (are un mic zvac la oprire).

Mai jos un mic clip video (rog a se da cu pietre mai mici, e prima filmare pe care o postez pe forum - link, evident)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Salutare.
Ai facut o lucrare excelenta., dar scapa de decodorul ala Esu ca bazaie enervant , cel mai bun loc pentru el este intr-o electrica ,care nu o sa mai aiba nevoie de sunet.
Toata lumea le slaveste si preaslaveste sunt extraordinare , dar cand porneste locomotiva zici ca ai statia de transformare in casa.
In rest bafta si spor la joaca.:)
 
Mai am un Zimo MX600 Plux12 disponibil si mi-au ajuns si placutele MTC21 pentru metamorforza in PLUX. Doar ca am ratacit punga cu cabluri si n-o mai gasesc :( :( :(. Pana atunci fac un schimb cu un ToM pe 8 pini, sunt tare curios cum merge combinatia.
In video bazaie mai tare ca in realitate, mult mai tare
 
  • Like
Reacții: mpursu
Am un Esu V3 intr-un crocodil german BR 194 , bazaie in stationare , dar bazaie si mai puternic cand porneste de zici ca este cu sunet.
 
Primele incercari de aseara au fost facute cu cu un ESU v3, am reusit sa ma umplu de nervi fix la sfarsit de lucrare. Fiind destul de tarziu in noapte, am cotrobait cat mai putin - oricum mai aveam un pic si zburam si eu si locomotiva pe geam :) :) :). Am pus totul cap la cap si cand am pus-o pe sine.. POC! Scurtcircuit, totul rosu... A pornit "discursul motivational" din mine aproape instantaneu. Dupa cum bine stii, masa e chiar sasiul la locomotiva asta. Rotile motrice din cazan sunt izolate doare pe o parte (la fel de evident, dar am scapat din vedere faptul ca trebuie sa verific care si cum trebuie puse pe sasiu) si conform LPU (Legea Porcariei Universale) le-am pus fix invers.

LE: Am reusit sa fac schimb cu un ToM 8 pini si deja se aude doar zgomot de rulare. Asta fara prea mari reglaje. ESU Lokpilot4 a aterizat intr-un Trix BR185 si observ cu uimire ca se inteleg de minune.
 
Ultima editare:
Nu am mai putut edita postul anterior - pana la urma a trebuit sa instalez o interfata PLUX16 (croita dintr-un adaptor ToM MTC21) , deoarece imi tot suna in cap o alarma "..oare cum o functiona cu Zimo?..", pe de o parte, iar pe de alta, managementul precedent al cablurilor nu a fost chiar regulamentar.
Fara prea multe comentarii, Zimo este fix ce trebuie pentru un motor Faulhaber, chiar cu setarile de fabrica. Mai jos cateva imagini cu "produsul final"
A16B0CCC-7AF3-4F91-98A7-708BFDC8F853.jpeg
31C4E401-82E1-4A7B-A369-51A57E8FAE73.jpeg
 
Ultima editare:
Salutare.
In urma discutiei pe care am avut-o mai devreme la telefon , m-am pus pe treaba si ti-am izolat un pol al motorului, sa nu mai fie masa comuna cu sasiul
Pentru izolare este nevoie de carton recuperat de la produsele tOm si o bucata de tabla zincata sau de cupru pe care sa prinda fludorul.
Pasii operatiunii de izolare se vad in succesiunea pozelor.
 

Atașamente

  • 20211006_165846.jpg
    20211006_165846.jpg
    264,1 KB · Vizualizări: 21
  • 20211006_170520.jpg
    20211006_170520.jpg
    420,7 KB · Vizualizări: 11
  • 20211006_170932.jpg
    20211006_170932.jpg
    467,8 KB · Vizualizări: 10
  • 20211006_170951.jpg
    20211006_170951.jpg
    266,2 KB · Vizualizări: 10
  • 20211006_171437.jpg
    20211006_171437.jpg
    368,9 KB · Vizualizări: 15
Ultima editare:
Salutare. Multumesc mult de tot, raman dator !
Dupa pataniile trecute, sunt ceva mai temator.. :(

Abia acum m-am prins si eu unde si cum se produce contactul intre polul motorului si rama/ carcasa.
 
  • Like
Reacții: mpursu
Pentru ca m-ai prins in toane bune:):):) , hai sa iti arat si pe unde ajunge tensiunea de la sina din stanga pe sasiul tenderului.( doar noi astia care cumparam vechituri si le digitalizam , stim asta)
Am taiat nitul cu un spiral si l-am scos afara din placa cu trasee imprimate cu tot cu lamela elastica, asta ca sa evitam un scurtcircuit intre un cablu de la decodor si sasiu.
 

Atașamente

  • 20211007_175228.jpg
    20211007_175228.jpg
    385,3 KB · Vizualizări: 9
  • 20211007_175216.jpg
    20211007_175216.jpg
    293,7 KB · Vizualizări: 18
Ultima editare:
Asta cu vechiturile sună fix a preconcepție pur mioritică. Așa că treci mai departe și lasă-i să-și vadă de "noutățile lor". Cine știe cum și cu ce se mănâncă "vechiturile", nu dă atenție unuia care a descoperit gaura la covrig.

Spor la treburi!
 
Eu n-am nici o problema cu asa ceva dar mai "intzep " si eu asa cum am auzit ca ma "intzeapa" unii ca imi cumpar vechituri, da hai sa nu poluam topicul prietenului Anvo5555 cu nimicuri d'astea, eu le-am integrat frumos in contextul explicatiei tehnice.
Zilele urmatoare vor urma cateva poze de la dureroasa operatie de frezare a tenderului.
 
Pentru ca m-ai prins in toane bune:):):) , hai sa iti arat si pe unde ajunge tensiunea de la sina din stanga pe sasiul tenderului.( doar noi astia care cumparam vechituri si le digitalizam , stim asta)
Am taiat nitul cu un spiral si l-am scos afara din placa cu trasee imprimate cu tot cu lamela elastica, asta ca sa evitam un scurtcircuit intre un cablu de la decodor si sasiu.
Da, asta am invatat la prima digitalizare facuta pentru BR042. Eu las doar traseele de la roti pe placa, si de obicei pun o banda izolatoare pe spatele placii cu trasee, sa stea fix in pozitie. Urmaresc izolatea completa a placii de carcasa tenderului, chiar daca trag un fir de plus pentru lumina din tender. Niturile pe placa respectiva imi provoaca alergie, asa am prajit primul decodor candva ( un Uhlenbrock).

Multumiri pentru pont!

Nu poluati nimic, va rog simtiti-va ca acasa :) :) :)
 
Ultima editare:
Piesa “metamorfozata” a ajuns pe bancul de lucru astazi, unde a intrat in procesul de digitalizare pentru o alta “vechitura” ce a ajuns in depoul AV.

Toata “distractia” a durat foarte putin, acum locomotiva BR01 111 de la Roco fiind acum posesoarea unui decodor ToM PLUX12 , cu care se va acomoda foarte rapid.
Mai jos, cateva imagini din timpul “operatiei” - primele probe au fost efectuate cu un Zimo MX600 PLUX12 (are o protectie foarte eficienta la scurt-circuit, din ce am observat).

Inca o data, multumiri @GFN pentru ajutor!
182A21E6-DC13-416A-912B-500ADAFC22A7.jpegBC076C0F-92BB-480D-A24D-4B6D661D6107.jpeg29F415C6-1A79-4A56-88E7-4589C614C40D.jpegD33490A7-EDF2-4DEF-B3E3-19A568F8BBAC.jpeg13760E6E-7841-4A83-9963-DD757099EB4D.jpeg7E48E59B-9364-4BA0-86F0-586E3326CAA1.jpeg71782AB4-7961-4A67-A208-5436F9361AE1.jpegE1DC40AC-70B5-4190-8789-069CEB67F3DA.jpeg
 
Pentru putin.
Ti-a iesit lucrare faina.
O singura remarca, cablul alb care trece in cazan cam zgarie la ochi, cauta unul negru sa nu se mai vada .
 
L-am transformat in “negru” acum cateva minute, inainte de asamblarea finala. A ramas cu decodorul ToM, toarce ca o matza pe silent, nu se aude nimic la viteza mica. Am tras o mica spaima si de data asta, la un moment dat nu mai pleca de pe loc decat cu greu si cu niste zmucituri dubioase. Am descoperit si cauza - pinii decodorului sunt destul de lungi, si la Zimo si la ToM si cam trec de mufa MTC21/PLUX. Solutia a fost un strat suplimentar izolator sub mufa si decodorul ridicat foarte putin.
Odata rezolvata problema, “vechitura” si-a inceput noua viata pe sinele mele.
Aa, sa nu uit: am pe placa de baza si un cablu disponibil pentru AUX1, daca imi vine vreo idee de lumina in marchiza sau altceva.. :) :) :)5544734C-EA09-4A19-8E77-96BD24849AF2.jpeg
 
Ultima editare:
Pfff,:confused::confused::confused: am uitat sa iti zic sa imi imprumuti si mie vagonul de la Fleischmann pentru a vedea daca ale mele arata corect viteza, in caz de eroare ar trebui sa refac setarile la toate 125 .
La urmatorul tender de frezat nu mai uit.
 
  • Like
Reacții: mpursu