AV's Trains H0 - 1:87

anvo5555

Active Member
Trenulist
21 Februarie 2016
247
224
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Aparent nu are legatura cu trenuletele, dar azi am facut o schimbare. Masuta de lucru a fost inlocuita cu una mai mare ( am acum cu aprox. 40% mai mult spatiu util). In plus, am o lampa de birou despre care pot spune ca ofera lumina.
 

Atașamente

  • new_desk.jpeg
    new_desk.jpeg
    106,7 KB · Vizualizări: 35

anvo5555

Active Member
Trenulist
21 Februarie 2016
247
224
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Exact! Solutiile simple sunt cele mai bune.(am editat si imaginea in postul anterior)
Mai am de completat cu niste chestii, dar inceputul a fost facut. Acum am 1 metru pentru probe pe sina, in loc de 50-55 cm maxim. :) Lampa e cea mai mare realizare, deoarece cu precedenta aveam tot timpul probleme, lumina oriunde, numai unde aveam eu nevoie nu (nu isi tinea pozitia in care o puneam). In plus, acum am pus un LED sanatos, de 11W, fata de 5 W cat aveam. E lumina suficienta, (nu mai am nici o scuza)
 
Ultima editare:

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.079
1.104
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Am si eu lampa ca asta de ceva timp si pot sa spun ca este excelenta. Se poate orienta in orice directie si pozitie datorita constructiei.
Eu am dotat-o cu un bec cu leduri generos de 15W ,ca deh sunt mai chior.
 
Ultima editare:

anvo5555

Active Member
Trenulist
21 Februarie 2016
247
224
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Daca tot am organizat un “atelier” nou, trebuia sa fie inaugurat. Asa ca azi a primit prima locomotiva - Roco 61402A Re460 109-2 “Alpstein”. Initial nu m-a atras anuntul de vanzare, dar pana la urma mi-am luat inima in dinti si am cumparat-o. Vanzatorul a fost foarte vag in a da detalii despre decodor, dar am descoperit ca este dotata cu decodor cu sunete ESU LokSound 3.5. Bucuria s-a oprit aici, deoarece sunetele din decodor nu prea au treaba cu o locomotiva electrica - seamana mai mult a diesel, adica total pe langa subiect.
Dupa "carantina" , decontaminare si revizie completa, am ajuns la concluzia ca nu a rulat prea mult, dar fostul stapan nu a avut grija deloc de ea. Era naclaita cu vreo 3 feluri de vaselina, de abia se invarteau rotile si probabil ca a facut off-road pe unde a mers, ca agrenajele erau pline de ... ceva amestecat. N-am stat la discutie - demontare pana la ultima bucatica, curatare, gresare si verificat functionarea in noile conditii. Primele probe au fost chiar imbucuratoare, desi mai sunt necesare reglaje - ramane de vazut daca pastrez decodorul cu sunete si il rescriu (cu un pic de ajutor) sau il schimb cu altceva.
Trebuie sa ii comand punguta cu accesorii si un ghid de lumina interior, lucru care se va intampla cat de curand.

Daca e sa o compar cu cealalta Re460 - MaTrix (Hamo), este mult mai .. sensibila la manevrat si cu destule detalii de care trebuie avut grija. Pe de alta parte, e mai silentioasa (nu cu mult).
Ma bucur totusi ca a ajuns la mine - dupa ce ii aduc accesoriile si piesele lipsa va arata asa cum trebuie - din punct de vedere tehnic este absolut in regula.
 

Atașamente

  • 37B4BA82-EAA0-4B48-870B-944DB0089052.jpeg
    37B4BA82-EAA0-4B48-870B-944DB0089052.jpeg
    88,4 KB · Vizualizări: 19
  • 6C88A9BB-BF31-4641-A1A4-131CE12AF7F3.jpeg
    6C88A9BB-BF31-4641-A1A4-131CE12AF7F3.jpeg
    96,5 KB · Vizualizări: 15
  • 8BB27FD1-93CC-479B-BB12-B5A507E97F99.jpeg
    8BB27FD1-93CC-479B-BB12-B5A507E97F99.jpeg
    103,4 KB · Vizualizări: 19
  • 7A77C5A0-9541-442A-90D0-76BEA0381356.jpeg
    7A77C5A0-9541-442A-90D0-76BEA0381356.jpeg
    79 KB · Vizualizări: 13
  • 2BCDBA3B-912F-4A7B-AB27-ED6438B8C780.jpeg
    2BCDBA3B-912F-4A7B-AB27-ED6438B8C780.jpeg
    77,9 KB · Vizualizări: 14
Ultima editare:

anvo5555

Active Member
Trenulist
21 Februarie 2016
247
224
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
N-am mai putut edita postul precedent.. In final, am inlocuit decodorul cu sunete de locomtiva diesel cu unul fara sunete (ESU LokPilot4, cu rol temporar si el, pana ii cumpar un Zimo sau ToM)

Asa arata o bucata de tren elvetian din zilele noastre (IC/IR), cu locomotiva in culorile oficiale (standard).





Trebuie sa mai fac niste teste cu cuple scurte si sa ma hotarasc la un model anume, cu care vor fi echipate in timp toate trenurile din colectie (existente si viitoare). Oscilez intre cuplele scurte de la Roco, cele universale tot de la Roco si cele Fleischmann Profi. Acestea din urma se introduc destul de greu in portcuplele de la Roco, cel putin la anumite vagoane.

PS Masa de lucru arata din nou ca dupa bombardament, dar m-a apucat cheful de poze in timp ce strangeam si ordonam toate cele. :) :) :)
 

anvo5555

Active Member
Trenulist
21 Februarie 2016
247
224
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Pentru garnitura de mai sus mi-au ajuns azi si cutiile comandate (parte din negocierea pretului la achizitie a fost si faptul ca nu aveau cutii originale). Auhagen - ma inteleg excelent cu ele, singura exceptie fiind BR232 (Ludmilla) de la Roco - nu incape pe inaltime. Am profitat de ocazie si am comandat si doua decodoare Zimo MX600R pentru cele doua gemene Re460 (cea in cutia din imagine si cea de pe drum). Cu setarile din fabrica merge excelent - ii voi regla viteza maxima, acceleratia, frana si... cam atat. Sper sa vina mai repede si piesele/accesoriile comandate si sa o pun la punct (ma bucur foarte mult cand reusesc sa aduc ceva in stare de nou ).

IMG_1190.jpg
 

anvo5555

Active Member
Trenulist
21 Februarie 2016
247
224
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Si cum am inceput luna ianuarie cu o locomotiva din Elvetia, este frumos sa o inchei tot cu o locomotiva din Elvetia. De data asta, cineva a aruncat in balta nu cu o piatra, ci cu o grenada (sa nu exageram, a fost bataie la licitatie, dar pretul final a fost mai mult decat bun, fata de cat se cere fara licitatie pentru versiuni mai vechi si intr-o stare mai mult sau mai putin dubioasa).

Asadar, este asteptata in colectie Roco 78396 (da, a fost convertita de la AC la DC) - Re460 077 "Chunnel". Este locomotiva Re460 cu nr.3 din "divizia elvetiana" (4 sunt toate) si locomotiva cu nr. ... 40:cool:din colectie. Din descrierea vanzatorului este aproximativnoua (si listata ca atare - convertita, probata si pusa in vitrina). Planurile de viitor pentru ea sunt clare: garnitura supraetajata SBB Ep. 6 (in formula restransa 4-5 vag) si pantografe Faiveley (cel mai probabil Sommerfeldt #698 sau #699 - dupa ce ma lamuresc clar de diferentele dintre cele 2 versiuni). Candva, va ajunge in ea si un decodor cu sunete.

Mai jos, imaginea oficiala Roco si imagini din anuntul de vanzare (deocamdata). Deja pachetul a fost ridicat de la vanzator.
Vezi atașament 4154







Luni am batut palma si achitat, azi a ajuns in mainile mele, in mod surprinzator. Nu din Germania, de mentionat. (Nu stiu ce au patit bravii prusaci de mi-au tinut 10 zile un colet in punctul de plecare fara nici o explicatie. I-au dat drumul (aparent) dupa ce am trimis un mesaj destul de lung catre ei. In fine, coletul respectiv e inca pe drum (Roco BR101).
Am constatat cu bucurie ca vanzatorul nu a mintit in descrierea produsului, ba chiar a fost modest. Locomotiva este noua (are urme pe bandaje cam de cativa metri parcursi, nu mai mult). Fiind model AC convertit la DC, are doar un boghiu cu transmisie, dar pe el toate rotile au cauciucuri de aderenta. Surpriza cea mare a venit imediat: am pus locomotiva pe sina uitand ca butonul de la Maus era un pic miscat de la pozitia 0 si am sarit in tavan cand a invceput sa se miste (desi intrebasem daca vine si cu decodorul in ea, asa cum vine din fabrica si am primit un raspuns de genul "ca in licitatie nu a fost vorba de decodor" - oook). Deci CV8=? - raspuns 145, adica Zimo 10884. Eu aveam pregatit deja pentru ea un alt Zimo MX600R, cum are si surata ei "mai ciufulita" si care isi asteapta si acum piesele si accesoriile. Asa ca l-am instalat pe acela, decodorul din ea plecand la Roco 63205 (BR01 1001 DRG).
Ca orice locomotiva noua, ruleaza impecabil, in plus fata de sora ei geamana are 2 switch-uri pe placa de baza cu care pot comunta luminile rosii separat pe AUX1. Si avand in vedere ce spunea @Horia_Radulescu ca trebuie sa mai cumpar un tren SBB, am ajuns la concluzia ca ar cam trebui sa cumpar 2 trenuri, al doilea fiind format din vagoane dublu-etajate (sunt tare reusite cele SBB, desi cam scumpe) sau mixt (standard si dublu etajate) - cu restrictiile de rigoare (lungimea toatala a trenului).
Mai jos cateva imagini cu roscata si cu surorile ei de "scandal". In "divizia" elvetiana a micutei colectii mai exista o locomotiva BR187 BLS de la Piko, dar o voi prezenta ulterior.







Tema de casa (pentru mine). Trebuie sa imi refac "standul" (sina) de probe, ca ma apuca alergia de cate probleme am cu contactele intre sine (e adevarat, e formata din cele mai pricajite sine - ce ruleaza bine pe ea, ruleaza foarte bine oriunde)...
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.079
1.104
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Nenea @anvo5555 sper sa iti placa noile bandaje de la rotile Roco pt. AC, acum o sa zburde voiase si nu or sa se mai impiedice in traversele sinelor Trix.
20210203_194453.jpg

20210203_194440.jpg

20210203_194528.jpg

20210203_194539.jpg

20210203_194910.jpg

20210203_194830.jpg

20210203_194941.jpg

20210203_194919.jpg

20210203_194951.jpg
 
Ultima editare:

anvo5555

Active Member
Trenulist
21 Februarie 2016
247
224
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Dupa cum am spus, rotile aduse la lumina de catre @GFN sunt exact ce trebuie, n-am mai facut poze. Tanculetul elvetian care le poarta (Re460 077) zumzaie fericit pe sine (fara sunet, deocamdata).
Intre timp, a ajuns si Nr.40 adica BR 101 013-1, dupa 3 saptamani (si pe vreme de razboi face mai putin). In stare noua, dar fara decodor (contrar anuntului de vanzare in care scria foarte clar ca are un ESU V4 DCC cu adresa #101). Asa ca, aveti grija, nemtii incep sa nu mai fie nemti. In timpul cat a fost pe drum, am reusit sa fac rost de piesele necesare pentru reconversia la DC/DCC, ea fiind listata ca AC (adica infideli :) - pentru mine, cel putin ). Readucerea in sistem DC a fost fara nici un fel de emotii, a primit un ToM cu 8 pini si evident, luminile de stop comutabile separat (AUX1 si AUX2).
Azi am reusit sa primesc si niste mici piese pentru colectie - un Maus rosu de la Roco (ca era nou si la pret bun, oricum inca nu sunt pe roze la capitolul control/telecomenzi/etc), un ToM PLUX22 care va ajunge intr-un Vectron de la Piko si cateva cuple scurte Roco, completari pentru garniturile SBB si DB IC.
Mai jos, doar 2 imagini, una cu locomotiva la prima "dezbracare" si a doua cu bunatatile de azi.
IMG_1243.jpgIMG_1245.jpg
 

anvo5555

Active Member
Trenulist
21 Februarie 2016
247
224
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Dupa ce au zacut la posta romana (intentionat scris cu litere mici) cateva zile bune fara absolut nici o justificare, ieri mi-au ajuns si cateva completari de sine (oval exterior R5 + trecere catre oval interior) si am asezat in SCARM ceea ce va fi traseul temporar de invartit trenuri, pana la urmatoarea achizitie (care sper sa fie cat mai curand, evident). Deocamdata, circuitul arata destul de banal si suprafata acoperita este destul de mica ( Lung. 315 cm, lat. 135 cm - suprafata ~4,3 mp) , dar tineam la achizitia curbelor R5, cu raza cea mai mare disponibila la Trix (in afara de R9 - compensarea pentru macaz "lung") deoarece pe acestea le voi folosi si pentru reglarea parametrilor decodoarelor din locomotive (viteza maxima, acceleratie, frana, etc - va fi ceva de munca si in mod clar vor fi mai multe etape). Deocamdata exista foarte putine linii de garare, dar situatia va fi corectata (vor exista un mini depou pentru locomotive si cateva linii de garare pentru trenuri mai lungi - max 2 m).
Toate macazurile vor primi (in timp) actionari electrice si decodoare digitale si lanternele disponibile la MaTrix (lumina calda) si/sau Viessman (lumina alb neutru/rece).

traseu_temp20feb2021.jpg
 
Ultima editare:

anvo5555

Active Member
Trenulist
21 Februarie 2016
247
224
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Categoric, dar la Trix exista 2 tipuri de macaz curb - unul e cel din imaginea de mai sus, curba interioara e R1, iar al doilea tip este de tip R3/R4- cel din urma e cel necesar. Deja am pus in program mai multe “scenarii” de expansiune, dar, repet, spatiul e limitat. De asemenea, macazurile lungi drepte sunt necesare, mai ales pentru zonele in care se merge cu viteza “mare”. Ocupa spatiu, dar trecerile se fac infinit mai elegant fata de macazurile “normale”.
 
  • Like
Reacții: AdyAero și mpursu

AdyAero

Well-Known Member
Trenulist
9 Septembrie 2008
349
128
39
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Planul meu este sa imi construiesc o diorama din 2 module legate cu balamale, modulele sa stea in pozitie verticala langa un perete cu o masca de mobila gen dulap, ca dimensiuni sa ajunga pe la 3 x 1,5.
Marea provocare va fi ca pe mijloc sa nu am elemente sau sa reusesc sa le rup fara urme vizibile (gari, peroane, poduri, etc).
 
  • Like
Reacții: anvo5555

anvo5555

Active Member
Trenulist
21 Februarie 2016
247
224
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Vei reusi in mod sigur, am vazut o astfel de diorama cu ochii mei, functioneaza fara probleme. Eu voi incepe cu un modul de “prezentare”, la care voi adauga in timp altele. Timp sa am, restul le rezolv eu...