Stiri

AdyAero

Well-Known Member
Trenulist
9 Septembrie 2008
380
148
39
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.649
1.127
Iași
LOCATION
Iași

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.649
1.127
Iași
LOCATION
Iași
"
8 mai 2020
Primele trenuri special comandate pentru asigurarea transportului lucrătorilor sezonieri la Viena, sunt solicitate să circule începând cu finalul acestei săptămâni, ca urmare a cererii operatorului feroviar de călători din Austria (OBB) și a discuțiilor purtate între autoritățile din Austria și România.

CFR Călători participă, în calitate de operator feroviar, la efectuarea acestui transport, în parteneriat cu compania austriacă OBB, organizatorul acestei acțiuni. Din punct de vedere tehnic, CFR Călători este pregătită, însă efectuarea transportului se va realiza cu condiția ca partea austriacă să colecteze suficiente rezervări pentru ocuparea vagoanelor.

Sunt pregătite, în prima parte a acestui program un număr de 2 perechi de trenuri cu plecare din Viena la Timișoara, în datele de 9 și 12 mai (plecare din Viena ora 23:05), respectiv cu plecare de la Timișoara la Viena în datele de 10 și 13 mai 2020 (plecare din Timișoara ora 21:13).

Toate trenurile vor fi formate numai din vagoane cușetă, fiecare garnitură având în compunere câte 5 vagoane cușetă românești și 5 vagoane cușetă austriece. Numărul total de locuri într-un tren este de aproximativ 350.

Circulația trenurilor speciale se va derula în conformitate cu condițiile aprobate de Ministerul Transporturilor Infrastructurii și Comunicațiilor și Ministerul Afacerilor Interne, din România. "


 
  • Like
Reacții: sesamcave

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.127
1.240
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
S-a intamplat ieri din cate am vazut pe Digi.
"sursa degajarilor mari de fum , un scurtcircuit" ori eu vad ca a ars bine compartimentul motor, dar la ce reporteri avem............
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.361
1.395
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Mai, hai sa lasam biserica in sat, vorba nemtilor.

Un incendiu la grupul motor este un eveniment feroviar grav, chiar daca nu ne convine. Asa se numeste un asemenea eveniment in sistemul feroviar, indiferent de amploarea incendiului sau de cine il stinge.

Sunt curios care sunt cauzele - folosesc in mod constient pluralul. In Franta nu am avut pana acum asemenea cazuri cu aceasta familie de automotoare, decat in faza de inceput, catre 1997-98.
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.127
1.240
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Da ce automotoare sunt acestea?

Daca sunt ceva mai vechi si intretinerea la ele se face in dulcele stil romanesc adica " lasa ca merge si asa" nici nu este de mirare ca se intampla evenimente ca acesta.
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.361
1.395
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Sunt automotoare X TER ale SNCF, fosta serie SNCF X 72500, supranumite "Aspiratoare".

Dateaza din 1997-2000 si exista in 2 versiuni, cu cutia din doua sau trei elemente. Au fost scoase partial din serviciu la SNCF pentru ca s-a considerat ca la jumatatea vietii investitiile intr-o modernizare completa pentru inca 15-20 de ani de viata ar fi prea mari, unele din ele au fost casate, altele au ajuns la Regio Calatori in Romania. Sunt printre cele mai moderne automotoare Diesel din Romania, constructiv vorbind sunt de aceeasi generatie cu seria 96 a CFR Calatori (Siemens Desiro Classic).
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.127
1.240
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Multzam
Le-am gasit pe Wiki se pare ca au fost un fiaco total , noroc ca am mai luat noi din ele "ca sa ne facem de treaba"
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.361
1.395
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Chiar fiasco total n-au fost. Au fost primele reprezentante ale unei noi generatii de automotoare, e normal sa fi avut probleme la inceput. Cu seriile 642 (Desiro Classic) si 643/644 (Talent 1) in Germania a fost la inceput la fel. Intreaga generatie din anii 1995-2000 a avut asemenea probleme. Erau prea multe noutati deodata.

Un produs nu este acelasi dupa 20 de ani de intretinere si ameliorari ca la livrare. Nu vorbim de frigidere ci de material rulant. :)

Articolul in limba romana de pe Wikipedia e groaznic. Pe langa faptul ca e tradus automat din franceza si suna complet aiurea, e si cu o oarecare culoare, daca intelegi ce vreau sa spun. ;)
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.127
1.240
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Da, are o tenta anume, dar ceva proiectat anapoda va face probleme in exploatare indiferent daca se respecta schema de mentenata sau nu.
Lucrand in domeniul mentenantei metrou vad diferentele trenurilor Bombardier venite in anii 2000 si cele noi CAF care sunt praf(a iesit rima).
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.361
1.395
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Nu sunt proiectate anapoda, ci mai degraba executate anapoda. E o poveste lunga. Baza e sanatoasa, alaturarea de echipamente e nefericita.

Ca sa citez un prieten, la CAF ajunge sa te uiti pe unde trec fascicolele de cabluri ca sa-ti dai seama cat de varza sunt. :D
 
  • Like
Reacții: GFN

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.361
1.395
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Ca sa rectific: mai degraba "aproape sanatoasa". :) Intr-o vreme au avut si probleme structurale, la imbinarea dintre partea cu podea coborata si cea sub care se afla elementele motoare, insa asta e o problema a intregii generatii de automotoare de acest tip si nasul meu imi spune ca o va avea si prea-slavitul automotor gruiesc de la Remarul Pascani in cativa ani de acum...
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.649
1.127
Iași
LOCATION
Iași

În zilele de 28 și 29 august 2020, în stațiile CF Simeria, Subcetate și Petroșani va avea loc un eveniment ce va marca împlinirea a 150 de ani de la inaugurarea căii ferate Simeria-Petroşani.

Accesul tuturor doritorilor la eveniment este gratuit, dar limitat de normele sanitare în vigoare, motiv pentru care vă rugăm să purtați mască. Deplasarea pe traseul Simeria – Subcetate – Petroșani se va realiza cu trenul IR 1836.
Evenimentul este organizat de CENAFER, Urban Lab Valea Jiului și Centrul Cultural și de Creație al Orașului Simeria, în parteneriat cu Teatru Dramatic Ion D. Sîrbu din Petroșani și susținut de Primăria Orașului Simeria și Primăria Municipiului Petroșani.
Program:
28 august, stația Simeria:
10:00 deschiderea evenimentului: cuvântări inaugurale și înmânare diplome de merit; dezvelire placă aniversară; lansare monografie și film documentar
11:33 plecarea participanților spre Petroșani cu trenul de linie IR 1836; în tren vor fi distribuiți fluturași către călători și aceștia vor fi informați cu privire la istoricul căii ferate parcurse de tren în acele momente
12:12 sosirea în stația Subcetate și dezvelirea plăcii omagiale
28 august, stația Petroșani:
14:00 sosire în stația Petroșani și deschiderea evenimentului de la Petroșani; cuvântări și înmânare diplome de merit; dezvelire placă aniversară; lansare Monografia liniei ferate Simeria – Petroșani și film documentar; vernisajul celor trei expoziții: expoziția de machete feroviare – realizată de Muzeul CFR – director Mircea DOROBANȚU, din cadrul CENAFER, expoziție de obiecte, aparate sau mici instalații feroviare – realizată de colecționarul Sorin TISA din Bistrița, expoziție de ceasuri feroviare – realizată de colecționarul Nicolae GHERGHIN din Petroșani
16:00 tur ghidat al patrimoniului feroviar din municipiul Petroșani, cu înregistrare prealabilă și pornire de pe peronul gării
29 august, stația Petroșani
acces liber la cele trei expoziții din incinta stației Petroșani
12:00 tur ghidat al patrimoniului feroviar din municipiul Petroșani, cu înregistrare prealabilă și pornire de pe peronul gării
19:30 dezbatere: viitorul patrimoniului feroviar din județul Hunedoara
20:30 Paracliserul – piesă de teatru în reprezentația Teatrului Dramatic Ion D. Sîrbu Petroșani
 
  • Like
Reacții: AdyAero