Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Buna Marius,

Nu e vorba nici de politica si nici de a fi "political correct" ci pur si simplu de exprimare. Tu ai dorit sa o faci intr-un mod mai "ascutit", eu resimt formularea mesajului ca un mahalagism.

Si acum, la modul serios, nu vad unde e problema cu cei din Laos (lasand la o parte faptul ca respectiva lucrare de infrastructura e o investitie chinezeasca). Cunosc personal doi oameni originari din Laos si pot sa-ti spun ca sunt mai bine crescuti si mai civilizati decat multi mioritici pe care i-am intalnit in viata. Ca societate, acea tara e la ani lumina distanta fata de noi - adica in fata noastra. Sunt oameni saraci, insa nu saraci cu duhul.
 
Buna Marius,

Nu e vorba nici de politica si nici de a fi "political correct" ci pur si simplu de exprimare. Tu ai dorit sa o faci intr-un mod mai "ascutit", eu resimt formularea mesajului ca un mahalagism.

Si acum, la modul serios, nu vad unde e problema cu cei din Laos (lasand la o parte faptul ca respectiva lucrare de infrastructura e o investitie chinezeasca).

Salut Horia,
Mesajul meu l-am dorit intenţionat a fi pe un " ton ascuţit" , la limita limbajului de mahala.

Cât despre Laos, mă refer că este o ţară mică atât ca întindere cât şi ca populaţie, cu resurse naturale şi materiale infinit mai mici decât ale României şi totuşi...au reuşit să atragă o investiţie ( chinezească ) şi să ducă la bun sfârşit o lucrare mare pentru o ţară aşa mică .

Nu cred că la ei în ţară e totul roz şi corupţia tinde către zero, dar totuşi...se vede un rezultat palpabil.

Am făcut analogie cu România, ştiind ce potenţial uriaş nefructificat avem noi faţă de mulţi alţii, dar deh...omul sfinţeşte locul....parcă aşa e zicala aceea...
Mă deranjează enorm situaţia din RO, cu atât mai mult situaţia Căilor Ferate Române.
Mă deranjează mai multe aspecte faţă de ce se întâmplă în Romania şi modul " a la Mioriţa" al cetăţenilor români de acceptare a sorţii implacabile, deşi ...scăpare şi ieşire din situaţia actuală există...dorinţă să fie !

Mesajul iniţial poate fi interpretat şi ca o " băşcălie" dar spusă cu durere şi amar în suflet...plus un bob mic de zeflemea !

Dar no...intrăm pe tărâm politic şi ...nu e locul potrivit pentru asta.
Mă opresc aici pe subiectul acesta.
Cheers,
Marius.
 
Iti dai seama ca investitia chinezeasca este bazata pe o logica economica cat se poate de clara: a avea un acces mai usor spre o noua piata de desfacere.

E greu sa compari mere si pere. Poti compara situatia investitiilor in infrastructura feroviara din RO cu cea din alte tari europeene. DB Netz a electrificat de exemplu in 5 ani si jumatate cam 170 km de cale de la München pana la Lindau. Din acestia doar trei au fost dedicati lucrarii efective, doi ani si jumatate au durat studiile.

Atata vreme cat atat CFR Calatori cat si CFR Marfa si mai ales CNCFR ca gestionar a infrastructurii nu vor putea investi in material nou (legea le interzice atata vreme cat au datorii) situatia actuala va continua, cu mascarici precum ARF care sunt asa de incompetenti incat nu reusesc sa faca un caiet de sarcini clar pentru o licitatie si schimba parametrii cheie dupa lansarea consultatiilor, pentru a favoriza pe Ion sau pe Vasile.

Uneori mi-as dori ca tara asta sa fie pusa sub tutela straina, ca un copil prea natang ca sa se descurce singur.
 
  • Like
Reacții: sesamcave
Salut,
Traverse din material sintetic în teste în Finlanda :
Cheers,
Marius.
 
Salut,
În UK se mai foloseşte încă semnalizare din epoca....victoriană, bazată pe " tokens " sau jetoane, ce se primesc la intrarea pe linie şi se ínmânează doar Acarului, asfel se asigură că există doar un tren în funcţiune pe linie.... Sistemul acesta va fi schimbat cu unul modern şi electronic, ce va permite ca 2 garnituri să opereze în siguranţă pe aceeaşi linie.
 
Astra delivers new MApN cars to the military.
20201208_110420.jpg
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Avem de-a face cu doua pandemii. Pandemia de coronavirus si pandemia de dementa si/sau prostie . A doua cu mult mai grava si de care nu stiu cum si cand vom putea scapa.
"Actinea in forta" de la muzeul CFR, nu ne arata altceva decat lipsa de educatie si cultura al unor ..... ceva.
 
  • Like
Reacții: M Marquis
Avem de-a face cu doua pandemii. Pandemia de coronavirus si pandemia de dementa si/sau prostie . A doua cu mult mai grava si de care nu stiu cum si cand vom putea scapa.
"Actinea in forta" de la muzeul CFR, nu ne arata altceva decat lipsa de educatie si cultura a unor ..... ceva.
 
Salut,
O stire mai ...altfel:
O pisica a a intarziat un tren din Gara londoneza Euston cca 2.5 h in data de Marti, 2 Martie curent.
Pur si simplu s-a urcat pe acoperisul trenului si...nu s-a mai dat jos de acolo decat atunci cand a avut chef. :)
Nimeni nu a indraznit sa intreprinda vreo actiune din cauza retelei de inalta tensiune si , as adauga eu, a publicitatii negative daca s-ar fi intamplat ceva rau cu pisica in timpul unei posible interventii...
Calatorii au fost transbordati intr-un alt tren !
Cheersm
Marius.
 
  • Haha
Reacții: AdyAero și amiel
Salut,
O stire mai ...altfel:
O pisica a a intarziat un tren din Gara londoneza Euston cca 2.5 h in data de Marti, 2 Martie curent.
Pur si simplu s-a urcat pe acoperisul trenului si...nu s-a mai dat jos de acolo decat atunci cand a avut chef. :)
Nimeni nu a indraznit sa intreprinda vreo actiune din cauza retelei de inalta tensiune si , as adauga eu, a publicitatii negative daca s-ar fi intamplat ceva rau cu pisica in timpul unei posible interventii...
Calatorii au fost transbordati intr-un alt tren !
Cheersm
Marius.
De fapt nu este de ras. Oamenii de acolo iau foarte in serios astfel de "probleme".
 
  • Like
Reacții: sesamcave
Posibil, dar fiind vorba de o pisica de UK, adica mai cu ifose, poate nu voia sa urmareasca laserul, nefiind "regal" :) :) :)
Ce am testat eu in materie de lasere pe matze au fost 100% succes, dar nu se stie niciodata.
 
  • Haha
Reacții: sesamcave
Asta imi aminteste de caricatura lui Ralph Ruthe in care, in Rai, Isus ii spune lui Dumnezeu (Tatal) "De ce nu faci nimic? Lumea se duce de rapa!" si Dumnezeu (cu un pisoi in poala) raspunde "Ce sa fac? Nu vezi ca doarme pisica?" :D
 
Mi se pare normal. Daca stai acasa si ti-ai restrans activitatea, ce poti face : comenzi. In cazul meu se confirma.
Partea proasta este ca restrangerea activitatii inseamna si mai putini bani.
Esti "bombardat" in fiecare zi cu mesaje de genul " Va anuntam ca s-a emis factura privind plata ..........". Moment in care, cu simt de "raspundere", mai faci o comanda.
 
05 aprilie 2021

" Poți transforma orele obositoare la volan într-o perioadă de relaxare în care te poți odihni, poți citi, lucra la laptop sau poți admira peisajul din patul tău de la vagonul de dormit sau cușetă, numai cu CFR Călători.

Îmbunătățim constant produsele și serviciile CFR Călători pentru confortul pasagerilor noștri.

Astfel, din 8 aprilie 2021, introducem un serviciu nou: vagoane de dormit sau cușetă în compunerea trenurilor de lung parcurs, cu circulație pe timp de zi, și cu ofertă de preț specială.

În prima etapă, aceste vagoane vor fi introduse pe rutele Iași – Timișoara și retur și București Nord – Baia Mare și retur.

“Fiind tot timpul atenţi la ceea ce ne spun călătorii noştri, am considerat că trebuie să le oferim încă un produs nou. Ce ați zice dacă, la călătoriile lungi pe timp de zi, ați avea un compartiment la vagon de dormit doar pentru dumneavoastră? Să vă puteți odihni câteva ore într-un pat confortabil, să citiți ultima carte cumpărată, să puteți lucra la laptop, să puteți vorbi la telefon sau să puteți face videoconferințe fără a fi deranjat, sau pur și simplu să discutați cu partenerul cât vreți dumneavoastră?

Toate acestea sunt posibile dacă alegeți oferta noastră – un compartiment pe timp de zi la vagonul de dormit și vă asigurăm că veți ajunge la destinație mai odihnit decât ați plecat, cu multe lucruri bune bifate, câștigând o zi pe care cu orice alt mijloc de transport, ați fi pierdut-o.

Știm că unul din motivele importante care v-a adus în tren este și nivelul de siguranță sanitară pe care CFR Călători îl oferă pe durata pandemiei, spațiile mai mari pe care le are natural trenul, incomparabile cu orice alt mijloc de transport. Noi ridicăm ștacheta și mai mult și vă oferim astfel o experiență premium: cabina rezervată vă garantează un spațiu exclusiv și pregătit cu grijă de unul din colegii noștri a cărui carte de vizită o veți găsi acolo împreună cu alte surprize care să vă facă plăcută călătoria”, a declarat Dan M. Costescu, director general CFR Călători.

Program trenuri

Vagoanele de dormit vor circula în compunerea trenurilor:

  • IR 1745/ RE 4005 București Nord (plecare 6:00) – Cluj Napoca (sosire 15:24/ plecare 15:44) – Baia Mare (sosire 20:00)
  • RE 4006/ IR 1746 Baia Mare (plecare 05:40) – Cluj Napoca (sosire 09:47/ plecare 09:57) – București Nord (sosire 19:41)
Vagoanele cușetă vor circula în compunerea trenurilor:

  • IR 1833 Iași (plecare ora 06:05) – Cluj Napoca (sosire 14:58/ plecare 15:29) – Timișoara Nord (sosire ora 21:58)
  • IR 1834 Timișoara Nord (plecare ora 06:49) – Cluj Napoca (sosire 12:43/ plecare 12:58) – Iași (sosire ora 21:46)
Facilități

oferta la vagon de dormit


Mai mult confort, cu doar 20 de lei în plus față de tariful achitat în mod obișnuit la călătoria la clasa 1.

  • la vagonul de dormit cu 2 locuri, costul suplimentului de pat va fi de doar 20 lei, reducerea fiind de 75% pe oricare din relațiile incluse pe ruta București Nord – Baia Mare la trenurile IR 1745/ RE 4005 și RE 4006/ IR 1746.
oferta la vagon cușetă

  • în funcție de tipul cușetei, reducerea este de 27% și de 25% din prețul suplimentului de pat. Practic, suplimentul de pat va fi 40 lei și respectiv 30 lei, la trenurile IR 1833 și IR 1834.
Reducerile se aplică începând cu data de 8 aprilie 2021 și nu se cumulează cu alte oferte sau facilități.

Vagoanele de dormit și cușetă sunt dotate cu instalații de climatizare și prize electrice.

Serviciul va fi extins ulterior și pe alte rute, în funcție de solicitările călătorilor și de condițiile specifice trenurilor.

Condițiile de călătorie sunt mereu prioritatea noastră, astfel că indiferent de opțiunea dumneavoastră ne dorim să ajungeți la destinație odihniți. Rezervați-vă locul și urcați în tren, de restul ne ocupăm noi!

Biletele pot fi achiziționate din 7 aprilie 2021, utilizând următoarele canale:

  • online de pe cfrcalatori.ro;
  • de la automatele de vânzare bilete din gări;
  • direct de la casele de bilete din gări și distribuitori autorizați (agenții de turism), unde este recomandată păstrarea distanței față de celelalte persoane.
Informații actualizate despre circulația trenurilor sunt disponibile la:

Purtarea măștii de protecție la bordul trenurilor CFR Călatori este obligatorie pe toată durata călătoriei, precum și în zonele de așteptare a trenurilor – stații de cale ferată, peroane, săli de așteptare."