In deplin acord cu cele scrise.
Nu inteleg rostul anumitor tipuri de vagoane pe anumite trasee. Am fost intr-o calatorie cu trenul la Cluj, mai demult, iar la intoarcere catre tm, impreuna cu un alt pasionat am hotarat sa luam bilete la rapid si nu la acc cum se numeau pe vremea aceea.
Eroare, desi speram la un grad sporit de confort fata de mizeria de pe acc de zi, climatizarea a venit la pachet cu scaunele de tip autobuz din desiro, care petru lung parcurs sunt extrem de incomode. Problema este ca pentru curse scurte, automotoatele implicit si ramele desiro sunt ok, insa pentru distante de ordinul sutelor de km, sunt o pacoste. Mai ales ca se decisesera pentru o singura rama, era aglomeratie, se circula si in picioare. Daca ar fi fost macar 2 rame, mai puteai se te intinzi un pic, fara a ajunge cu picioarele la cel din fata ta, asa insa nici o sansa.
Cand am mers la Bucuresti la summitul feroviar am optat pentru IC clasa I. Lucru bun, pentru ca vagonul este relativ neaglomerat datorita pretului biletelor. Insa la clasa II este tragedie, aglomeratie in sistemul de tip bouvagon, iar problema cea mai nasoala consta in prezenta unor "aborigeni" certati complet cu igiena si cu regulile de comportament. Am mai scris, toaletele fie si moderne sunt rapid aduse la stadiul de utilizare "riscanta" iar gradul de confort per ansamblu lasa de dorit.
Sincer eu calatoresc exclusiv cu masina, iau trenul doar in situatiile extreme in care vreau sa fac o calatorie de placere cu trenul, din motive de pasiune. Altfel ca pret, siguranta personala, confort masina este net superioara.
Nu inteleg rostul anumitor tipuri de vagoane pe anumite trasee. Am fost intr-o calatorie cu trenul la Cluj, mai demult, iar la intoarcere catre tm, impreuna cu un alt pasionat am hotarat sa luam bilete la rapid si nu la acc cum se numeau pe vremea aceea.
Eroare, desi speram la un grad sporit de confort fata de mizeria de pe acc de zi, climatizarea a venit la pachet cu scaunele de tip autobuz din desiro, care petru lung parcurs sunt extrem de incomode. Problema este ca pentru curse scurte, automotoatele implicit si ramele desiro sunt ok, insa pentru distante de ordinul sutelor de km, sunt o pacoste. Mai ales ca se decisesera pentru o singura rama, era aglomeratie, se circula si in picioare. Daca ar fi fost macar 2 rame, mai puteai se te intinzi un pic, fara a ajunge cu picioarele la cel din fata ta, asa insa nici o sansa.
Cand am mers la Bucuresti la summitul feroviar am optat pentru IC clasa I. Lucru bun, pentru ca vagonul este relativ neaglomerat datorita pretului biletelor. Insa la clasa II este tragedie, aglomeratie in sistemul de tip bouvagon, iar problema cea mai nasoala consta in prezenta unor "aborigeni" certati complet cu igiena si cu regulile de comportament. Am mai scris, toaletele fie si moderne sunt rapid aduse la stadiul de utilizare "riscanta" iar gradul de confort per ansamblu lasa de dorit.
Sincer eu calatoresc exclusiv cu masina, iau trenul doar in situatiile extreme in care vreau sa fac o calatorie de placere cu trenul, din motive de pasiune. Altfel ca pret, siguranta personala, confort masina este net superioara.