Ultimul pilon, cu o înălţime de 44,76 metri, al podului Vidin-Calafat care ar urma să facă legătura între Bulgaria şi România, a fost ridicat, potrivit unui anunţ al companiei spaniole de construcţii FCC. Podul va avea o lungime de aproximativ 2 kilometri, două benzi rutiere pe sens, o linie de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti.
Podul Vidin-Calafat era finalizat în proporţie de 72% la sfârşitul lunii februarie, în timp ce infrastructura adiacentă de pe teritoriul Bulgariei era realizată în proporţie de 88%. în acest moment, FCC lucrează la terminarea platformei podului, a liniilor rutiere şi a celei feroviare.
Podul va fi finalizat până la sfârşitul lunii noiembrie 2012, în condiţiile în care Parlamentul bulgar a votat aprobarea măsurilor luate de ministrul de resort, Ivailo Moskovski, în ultimii doi ani cu scopul de a asigura finalizarea podului între Vidin (Bulgaria) şi Calafat (România), a anunţat, la 3 februarie, ministerul bulgar al Transporturilor.
Estimat la circa 225 de milioane de euro până în anul 2011, costul construcţiei se va ridica cel mai probabil la peste 250 milioane de euro până la finalizarea proiectului. Prin programul ISPA, grant al Fondului de Coeziune sunt asigurate 70 de milioane, alte 70 de milioane sunt acordate de Banca Europeană de Investiţii sub formă de împrumut, bugetul de stat al Bulgariei asigură 60 de milioane, banca germană de dezvoltare KfW (Kreditanstalt fur Wiederaufbau) acordă 2 milioane de euro sub formă de ajutor şi 18 milioane sub formă de împrumut, iar Agenţia Franceză de Dezvoltare - un ajutor de 5 milioane de euro.
Uniunea Europeană prin programul ISPA, cu 34 de milioane de euro, şi bugetul de stat al României, cu 33 de milioane de euro, vor asigura finanţarea accesului de pe malul românesc, scrie Agerpres.
http://www.puterea.ro/articol/a_fost_ridicat_ultimul_pilon_al_podului_vidin_calafat