Regionala CFP

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Culmea e ca inca il mai am si inca mai functioneaza... :D

@GFN Si? Sunt diferente intre vitezele afisate de cele 2 vagoane? Ma gandesc ca ar trebui sa fie ceva intrucat rotile vagonului pe osii nu sunt tangente la curba ci formeaza un unghi cu aceasta.
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: nae44 și cosmin78
A fost prima incercare, dar isi face treaba cinstit si fara probleme. Urmatorul va afisa viteza cu 3+1 digiti. In plus, imi va trebui un magnet foarte mic pe care sa il pun pe ax, deoarece cel pe care il am acum e cam prea mare.
 
  • Like
Reacții: mpursu
Magneții din hard-uri mi se par destul de puternici și numai buni de folosit pe osii. Bine, bucăți mici


Am pierdut aproape un sfârșit de săptămâna in căutarea unui scurt in tender. Căzuse o fâșie de hârtie care izola blocul motor de culegatoarele de tensiune de pe osiile din mijloc. Până la urmă am găsit buba. Însă cutia tenderului a intrat la vopsit din nou, a apărut un punct alb, grundul, in timpul manevrelor. Și cum placile nu acopereau zona cu pricina, i-am dat cu fâs-fâs.

IMG_20210517_171918.jpg

IMG_20210515_135552.jpg
IMG_20210515_135547.jpg

Decodorul a primit fire mai scurte, cât sa ocupe spațiul deasupra motorului.

IMG_20210517_133346.jpg

IMG_20210517_172707.jpg

Să vină plăcile! De fapt, astept șuruburile.
 
Au venit șuruburile, dar tarozii M2 încă nu. Am făcut filetul in gaură chiar cu șurubul.
Astfel am fixat căldarea, prin coș, de șasiul metalic. Nu m-am omorât cu pozele.
Tenderul l-am montat definitiv, am încercat să scap de răzbaterea luminii pe la "incheieturi", însă fără succes. Rămâne așa, deocamdată. I-am pus o mufă cu 2 pini, pentru luminile din cazan. Marchiza camuflează firele și mufele, fără probleme.

IMG_20210606_161100.jpg

IMG_20210606_154910.jpg

Tampoanele, deși in imaginea de referință sunt fără contur alb, le-am folosit tot pe cele originale și le-am prins in mandrina mașinii de găurit, pentru realizarea conturului cu alb. De fapt am vrut sa verific tehnica...

IMG_20210606_161118.jpg

IMG_20210606_211331.jpg

Luminile sunt puternice, ceva mai exagerat in poze, pe viitor, un decodor cu controlul voltajului pentru ieșirile de lumini se va ocupa de intensitatea lor.
Mai trebuie ceva mărunțișuri....si plăcile.

IMG_20210606_211445.jpg
IMG_20210606_211608.jpg

IMG_20210606_211640.jpg
 
Ultima editare:
Plăcile.

Vopsite cu RAL 3000, frecate pe o bucată plană de șmirghel fin, decupate, finisate și numa' bune de aplicat. Aici e bubă mare, poziționare, cantitate exactă de adeziv, fire noi de păr alb, bere, toți sfinții și sfințișorii, fleacuri din astea.

Ca să imi fie mai ușor la lipit plăcile pe mașină, am fabricat rapid o sculă ajutătoare, un bețigaș al cărui capăt are o bucățică de bandă dublu adezivă sau bandă simplă, întoarsă. Un fel de limbă de cameleon...
Plăcile le-am lipit cu prenandez gel, aplicat cu un ac pe spatele plăcilor și apoi aplicate la locul lor cu scula minune.

IMG_20210625_122005.jpg

IMG_20210625_125811.jpg

IMG_20210626_130622.jpg

IMG_20210626_103513.jpg

IMG_20210626_124158.jpg

IMG_20210626_124545.jpg

IMG_20210626_124744.jpg


Cam atât pe azi la 150.1102, mai am de pus ceva detalii, pompa de ungere, cu blindajul aferent, așa cum apare in imaginea din 1975, din ITF, curățătoarele de linie frontale, etc.
 
Desi locomotiva nu este 100% finalizata, revin, cum am promis, cu lista modificarilor necesare , atat la masina cat si la tender, valabile pentru modelul Gutzold.

La masina:

-felinare tipice CFR, coltare si central, eu le-am facut de la 0
-scari la traversa frontala (eu am sarit peste)
-curatatoare/pluguri pentru sine tipice seriei germane
-indepartate deflectoarele, chituit si slefuit gaurile
-cazanul razuit/slefuit de manunchiul de tevi de pe partea stanga
-eliminat clopotul, chituit, slefuit golul ramas
-slefuita usa cutiei de fum si confectionat suportul pentru numar
-mutat turbogeneratorul, chituit, slefuit golul ramas
-adaugat pompa de ungere
-blindaje pentru pompa, pentru teava domului
-decupata piesa de sub camera de fum,in vederea obtinerii scarii de acces la usa cutiei de fum
-maini curente la marchiza
-optional, fixarea cazanului de sasiu, prin intermediul unui surub , prin cos.

La tender:

-razuit/slefuit firele de pe cutia de scule
-adaugat manere la capacele de apa si maini curente
-razuite/slefuite niturile de pe laterale
-adaugat buncar de pacura cu acareturile necesare
-adaugat curatatoare/pluguri
-scari pe traversa frontala
-inlocuite led-urile galbene cu led-uri alb-cald
-adaugata "chestia" de pe partea dreapta, langa lada de carbuni

-vopsea, placi.

Ceva desene, unele mi-au fost de ajutor pentru realizarea plugurilor


Si imaginea de referinta, dupa care am lucrat, realizata in 1975, a fost la vanzare pe ebay, apare si in Istoricul Tractiunii Feroviare , vol.2

133537187_866017900634571_2242894156132382720_n.jpg
 
Și gata cu Gb-urile provenite din Pwg14. Sau nu (ultima poză)...

IMG_20210704_202729_1.jpg


IMG_20210704_203848.jpg


Spre deosebire de modelul original, Marklin, ale mele pot fi atașate fără probleme după locomotivă. Riscul de deraiere din cauza greutății scăzute a fost redus considerabil

IMG_20210704_153031.jpg

Între timp a apărut încă unul.
received_209554191050294.jpeg
 
Captură neașteptată, Fleischmann 5005.
Vagon dintr-o duzină de piese, plastic verde, negru și gri, l-am și băgat in atelier.

IMG_20210929_184807.jpg

IMG_20210929_184819.jpg
Completat traversa frontală, á la PDI, kkk de la Roco, decupate puțin la colțuri să intre intre furcile osiilor.

IMG_20211001_144125.jpg

Și l-am cuplat (scurt). Urmează vopsirea in verde nu'ș ce RAL. Și ceva inscripții, in alt cincinal.
IMG_20211001_213834.jpg
 
Vezi ca e la 1/82, daca vrei sa-l aduci la scara reala ca proportii trebuie sa scoti cam 2 mm pe axa longitudinala din el si ceva mai mult din lungime.

Ar trebui de asemenea "subtiat" lonjeronul, care e cam o data si jumatate mai gros ca in realitate. Insa dat fiind ca e un model care are aproape 60 de ani nu-i poti reprosa multe. :)
 
  • Like
Reacții: cosmin78
La cat e de modificat , mai putina munca este sa-l fac de la 0. Sau sa astept pana il scoate vreun producator la scara.

Mi-a cazut intamplator in mana si nu l-am iertat. Nou,nerulat, la 5 eurici....nu puteam sa il las. Eu sunt mai milos din fire. :)
 
  • Like
Reacții: anvo5555
In Germania acum 20 de ani unii modelisti s-au apucat sa aduca "la scara" unele modele 1/82. Evident, e vorba doar de a le face sa intre in gabarit alaturi de vagoane la 1/87.

Cele mai "corecte" rezultate au fost la vagonul de bagaje prusac pe 3 osii (Pw3 pr.11) care intre timp exista si la scara corecta si la pacientul tau.

Din cate imi amintesc operatiile au fost "subtierea" cu 2 mm prin taierea unei fasii pe mijlocul acoperisului si relipirea celor doua jumatati, pe lungime au scos cam 3 mm la fiecare capat si pe inaltime au scos cam 2 mm (cred ca unul la partea inferioara si unul la cea superioara), plus asezarea cutiei mai jos pe lonjeron. Operatiuni destul de simple de altfel. ;)