Regionala CFP

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Intrare nouă la Regională, BR 52 DR cu tender rigid K4T30 (Steifrahmentender), Gutzold 32100.

Tracțiune in tender, pe toate cele 4 osii, inele de aderență pe cele 2 osii extreme, lumini galbene (led). Tenderul este greu, blocul motor având rol dublu, lest și cutie de angrenaje, motor Buhler cu volantă. Un neajuns, bielele sunt din plastic. Va suferi multe modificări...

IMG_20210129_132414.jpg

IMG_20210128_152406.jpg

IMG_20210129_132426.jpg

IMG_20210129_132549.jpg
 
Ultima editare:
Bielele din "plastic" (de fapt e un POM) din generatia actuala de la Gützold nu le consider neajuns. Inca n-am intalnit pe cineva care sa le distruga. Multi au ramas marcati pe vecie de problemele de acum 40 de ani de la 01.5 Piko... :)
 
Așa este, eu sunt unul din cei traumatizați de b(i)elele de la Piko. Dacă voi avea ocazia să le înlocuiesc, in timp, cu biele metalice, o voi face. Până atunci, defilăm cu ce avem.

Cum spuneam, multe modificări, pentru a ajunge CFR 150.1102, expusă la Simeria.
Imagine de Constantin Ciocan, preluată de pe Facebook,

FB_IMG_1614591070667.jpg

Deși am alte proiecte in curs, nu m-am putut abține și am trecut la treabă. Montaj la rece cu un buncăr de păcură (destinat seriei 150.xxx), pentru a avea idee despre următoarele modificări.

IMG_20210129_134409.jpg

Cutia tenderului este dintr-o bucată, blocul motor din 2 jumătăți prinse cu șuruburi.

IMG_20210129_145136.jpg

Deși inutilă operația (ulterior am slefuit niturile), am șters inscripțiile cu un creion cu fibra de sticlă.

IMG_20210129_170714.jpg

IMG_20210129_170636.jpg

Cum buncărul de păcură este diferit puțin de ce am eu, am trecut la treabă.

IMG_20210130_185251.jpg
 
Salut Cosmin,

Așa este, eu sunt unul din cei traumatizați de b(i)elele de la Piko. Dacă voi avea ocazia să le înlocuiesc, in timp, cu biele metalice, o voi face. Până atunci, defilăm cu ce avem.

Nu stiu daca pana acum a facut cineva biele metalice (fotodecupaje) specifice pentru BR 52 Gützold. Cum ampatamentele osiilor sunt mai la toate modelele de BR 50/52 de pe piata diferite nu sunt convins ca s-ar adapta "din prima" ceva metalic de la alt fabricant.
 
  • Like
Reacții: mpursu
Salut Horia,

Nu-i bai deocamdată. Am să probez, cândva, bielele de la BR 50/52 Roco și atunci mă voi edifica. În caz negativ, apelăm la fotodecupaj.

Probele pe mica mea diorama (in construcție) au decurs bine, având in vedere razele mici pe anumite porțiuni, bielele nefiind un impediment. Nu voi face o obsesie din asta, dacă zici că sunt facute din POM, m-am mai liniștit, o să fie mai greu să se rupă.
 
  • Like
Reacții: mpursu
In general nu prea se pot rupe, decat dupa vreun eveniment nefericit.

In cazul modelelor mai vechi problema era un asa numit "punct rece", rezultat din injectarea cu presiune insuficienta in matrita. In general "punctele reci" sunt vizibile ca o dunga mai intunecata in locul in care amestecul de granulat nu a mai facut priza. Acesta este echidistant intre cele doua puncte de injectare.
 
Buncărul de păcură....de fapt sunt două, unul este pentru altă mașină. Diverse faze constructive.

IMG_20210302_121311.jpg

IMG_20210201_143219.jpg

IMG_20210302_115732.jpg

Așezat pe traverse de lemn, am ales să le fac in stiren de 2x2 mm, în detrimentul traverselor "de fabrică" , nefiind compatibile (sunt din POM) cu adezivurile folosite.

IMG_20210302_115943.jpg

IMG_20210302_115957.jpg
 
Mai departe, suporți, stiren de 0,5 mm, de 1 mm, de 2 mm, montaj, adeziv Tamya extrathin (încă nu am vărsat flaconul), suporți in alamă de la Weinert, pentru mâinile curente din sârmă de 0,35 alamă, etc..

IMG_20210302_115853.jpg


IMG_20210302_115838.jpg
Cutia de scule a tenderului a fost slefuita, peretele posterior la fel, cablurile și plăcuța cu numărul erau in plus. După grund sigur o să mai trebuiască un retuș.
IMG_20210302_115918.jpg
Suporții dintre traversele de "lemn" sunt lipiți direct pe corpul tenderului, împreună cu acestea. Am făcut o deschidere in lada de carbuni, ce va avea corespondent in buncărul de păcură, in eventualitatea unor echipamente extra (difuzor, powerpack, etc.)
IMG_20210302_120039.jpg

Și o comparație intre buncărul de păcură realizat de dl. Sorin Anghel, in alamă, pentru 150.xxx și cel in stiren, pentru 150.1102. Am dat o gaură aiurea la unul din suporți...

IMG_20210302_120131.jpg
 
Trebuie sa caut in "cutia cu maimute" adica in arhiva fotografica, sunt curios daca er mai tipic capacul de alimentare cu deschidere spre fata sau spre spate.
 
  • Like
Reacții: mpursu
Tenderul aproape gata pentru grund, mai trebuie o mână curentă unde am chituit și altele pe lada de cărbuni. Suporții limitatori ai buncărului de la capete și cei dinspre lada de cărbuni, sunt lipiți pe buncăr. Se poate scoate ușor, fixându-se cu o bucată de stiren la partea inferioară, pe traversele din "lemn".

IMG_20210302_120150.jpg

Între timp, am desfăcut cazanul. Dezastru, toate detaliile fiind lipite

IMG_20210130_144844.jpg

Am trecut la astupat găuri inutile și chituit

IMG_20210130_162840.jpg

IMG_20210302_120105.jpg

IMG_20210302_120851.jpg

Rezervorul de aer de sub pervaz, a fost mutat către dreapta, conform modelului 1:1. Cam fragil pervazul și predispus la deformări...
 
Rezistă la torturi, însă s-a deformat intre punctele de sprijin. De fapt, tot ansamblul cazan-marchiza-pervaz-șasiu, este prins prin clipsare, nu are suruburi, doar la partea inferioară a sașiului, fara ca astea să prindă și restul. Trebuie să gasesc o metoda să prind toată povestea cumva, fără să se demonteze când o ridic de pe șine.
 
Cazanul, ca orice cazan provenient de la o locomotivă germana, conține elemente ce nu se regăsesc la ceferizarile noastre. Nu există ceferizări corecte doar cu vopsea și plăci.

Izolat pentru șlefuire

IMG_20210302_121231.jpg

IMG_20210302_121247.jpg

IMG_20210302_121217.jpg

Conducte de ungere, cabluri și alte cele, frumos aliniate și organizate, nimic din toate astea le găsim pe cazanul mașinii noastre. La grunduire am să retușez ce mai trebuie.

Am râcăit puțin și pe la ușa de fum și corectat scara sub cutia de fum.
IMG_20210302_121115.jpg
 

Atașamente

  • IMG_20210302_121136.jpg
    IMG_20210302_121136.jpg
    360,1 KB · Vizualizări: 2
Cazanul și-a primit porția cuvenită de șmirghel, de diferite granulații, precum și o mână de grund. Încă mai este nevoie de șlefuit.

IMG_20210302_120802.jpg

IMG_20210302_120711.jpg

Turbogeneratorul a fost repoziționat, cu suportul aferent.

IMG_20210302_120818.jpg

Marchiza a fost dotată cu mâinile curente de rigoare

IMG_20210302_120609.jpg

IMG_20210302_120628.jpg