EMD, ALCO & Co la N

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Uite asa,mai apare ceva ce nu ai, o vrei. Apoi mai faci o vitrina. Si iar se umple. Horia poate sa confirme.
 
Nu e in ton cu subiectul, nu prea sant fan Bachman, dar locomotiva este belea. Lumini de toate felurile, inclusiv pe coridoare.
Horia, stii ceva de ea, cunoscand faptul ca esti fan AmTrack? Eu nu prea am ce face cu ele, fiind axat pe tranzitia Abur-Diesel, corespunde varfului de iceberg pt clasa F. Am incalcat deja epoca mea cu cele 38 unitati SD70 ACe, care nu sant de acolo, dar imi plac mult. Ieri mi-am prins iar degetele in F3, inca doua A-A. Grea boala asta.
 
  • Like
Reacții: mrpuf
Salut,

Da, am una (SC-44 IDTX #4623) in culorile Amtrak Midwest precum si doua ALC-42 adica versiunea de lung parcurs (cele din urma de la Kato). Am facut la momentul aparitiei o recenzie pe tema asta in NBM.

NBM_2023_03_Charger_Vergleich_Fronten_1.jpeg


De la stanga la dreapta, AMTK #301 in schema speciala comemorativa "Day One", AMTK #302 in Phase VI, ambele ALC-42 de la Kato (adica versiunea de 4200 CP de lung parcurs) si IDTX #4623 Amtrak Midwest de la Bachmann, care e o SC-44 de la Bachmann (adica versiunea de 4400 CP de mediu parcurs). Diferentele principale sunt rezervorul de combustibil mai mare la ALC-42 si partea frontala diferita.
 
Sa ne uitam la ele un pic in detaliu.

Mai intai SC-44 de la Bachmann:

NBM_2023_03_Charger_Einzeln_SC44_Bachmann_Midwest.jpeg


Este, in umila mea opinie, unul din cele mai faine modele pe scara N de origine americana produse pana acum. Modelul are o gramada de piese aplicate separat (maini curente, oglinzi retrovizoare, cabluri, furtune de frana, etc. Grilajul vitrat de la sala masinilor e o piesa din plastic transparent tampografiata. Motorul e amplasat central si antreneaza rotile ambelor boghiuri. N-are cauciucuri de tractiune insa nici nu-i trebuie - cantereste o tona. Difuzorul e amplasat in rezervor.

Decodorul cu sunet e de la TCS (WOW-Sound) si e fain programat. Programarea se face cu "comanda vocala" ca la toate WOW-Sound, eu am ales modul "prototip" cu functii de franare normala si de urgenta prin taste si acceleratie la scara. Am modificat un pic CV-urile ca sa nu mai am motorul care porneste automat odata cu statia digitala si ca sa porneasca atunci cand il activez eu. Are o gramada de functii de sunet si lumina, Ditch Lights, Strobe Lights, pana si lumina rosie pe acoperis in caz de franare de urgenta.
 
Acum ALC-42 de la Kato (vor aparea si la Bachmann insa mai dureaza). Fata de SC-44, produsa prima data la scara 1:1 in 2017, ALC-42 a aparut in 2021.

Iata AMTK #301 in schema "Day One" care imita o locomotiva E8 a Penn Central de acum 50 de ani:

NBM_2023_03_Charger_Einzeln_ALC42_Kato_DayOne.jpeg


Si iat-o pe #302 in schema clasica Phase VI (de la numarul #308 in sus s-au livrat in noua schema Phase VII):

NBM_2023_03_Charger_Einzeln_ALC42_Kato_PhVI.jpeg


La Kato avem o cu totul alta filozofie: nici o piesa aplicata separat in afara goarnei si a climatizarii, carcasa dintr-o singura bucata. Gravura preciza o face sa fie extrem de "plastica", dand impresia de la distanta normala ca ar avea toate piesele aplicate separat ca la Bachmann. Conceptul e acelasi, motor central, transmisie pe toate rotile insa cu cauciucuri de tractiune. Canteresc si ele o tona iar locul destinat difuzorului e de asemenea in rezervor. La data scrierii acestor randuri versiunile DCC+Sound (aici de la Soundtraxx) inca n-au aparut.

Kato are un dezavantaj major la capitolul "lumini": Number Boards, farul central, luminile rosii fine de tren si Ditch Lights sunt toate transparente insa din pacate legate la un singur LED cu ghidurile de lumina aferente. Daca vrei sa functioneze separat, alternativ, etc precum la Bachmann trebuie sa ai talent la sudat LED-uri si manuit scalpelul.
 
  • Like
Reacții: mrpuf și gamitzu
Inca doua poze "de detaliu" care ilustreaza diferentele dintre filozofia Bachmann si Kato. Mai intai postul de conducere si acoperisul:

NBM_2023_03_Charger_Vergleich_Klima_Dach.jpeg


Calitatea gravurii e comparabila la ambii producatori. De remarcat ca versiunea de lung parcurs n-are nici Strobe Lights si nici girofarul rosu de urgenta.

Acum partea din spate a celor doua locomotive:

NBM_2023_03_Charger_Vergeleich_Hinten_1.jpeg


Aici diferentele sunt mai evidente, insa finisarea de nivel inalt compenseaza lipsa pieselor aplicate (in afara de furtunele de frana) de la Kato.

Mai e o diferenta fundamentala si anume pretul. Bachmann propune SC-44 (si in curant ALC-42) "full option" cu sunet TCS WOW-Sound la pretul de lista de $459,00. In magazin le gasesti dupa caz uneori si cu $100 mai ieftine, ba chiar si $120 insa in Europa trebuie sa adaugi la asta TVA-ul tarii respective. Kato ofera ALC-42 in versiunea de baza analogica cu $140,00, adica o treime din pretul de la Bachmann, insa fara difuzor, fara decodor, fara nici o alta lumina decat alb in fata si alb in spate. Daca vrei una digitala (cu decodor Digitrax, deci discutabil), costa $230,00 iar versiunea cu sunet Soundtraxx e anuntata la §340,00, adica cam cat costa Bachmann "la pret de magazin". Cum s-ar spune, exista Siemens Charger pentru toate gusturile si toate buzunarele :)
 
  • Like
Reacții: mrpuf și gamitzu
Deci se poate. Bachman la capitolul diesel a evoluat mult. Primele 2 F7A de la ei, aveau un zgomot de rasnita de cafea. Nu le trebuia decodor, pline de bavuri si defecte de vopsire. Varianta Warbonet este cea mai putin iertatoare, se vede daca e facuta prost de la 30m. Au zburat la un modelist care nu avea pretentii mari ca mine. Nu am nici un Bachman diesel, nici LifeLike, nici MicroTrains. Am apucat sa vad defecte si m-am abtinut de la bube in cap pe banii mei.
 
E bun la nevoie. Perii colectoare, roti, cauciucuri, biele si ce mai strici daca strici. Eu am paradit in 15 ani doar 2 boghie, s-au topit pe sine la un scurt misto, cu un booster de 5 amp care a refuzat sa faca tripping la scurt. S-au scurs pe linii, intre traverse. Pana sa realizez si sa sar pe ea, lamelele erau rosu-alb. Le-am inlocuit si acum este iar normala.
 
Am gasit niste poze cu E7A si E7B produse de BLI. Primele loco diesel achizitionate cu decodor Paragon 2. La vremea aia, putin confuz, am facut chipurile economie la bani si am luat varianta A motorizata si B-ul dummy. Cea mai proasta achizitie posibila, am scutit doar vreo 60 $ ca sa cumpar o unitate care are sasiu identic cu cel motorizat, doar ii lipsesc angrenajele, motorul si decodorul. Dummy am fost eu nu unitatea, ulterior, tot ce am agatzat fie Kato, BLI sau altceva, au fost complet motorizate. No Dummy Units.
Paragon 2 are probleme pe diorama mea. Rulate pe sina de proba sau pe un km de linie dreapta, no problem. Pe diorama am o inductanta tampita care altereaza semnalul DCC, doar presupun, nu sant expert in porcarii facute de mine. Linia formeaza prin bucle si continuitatea celor 8-9m de sina, o antena care distorsioneaza semnalul DCC. Numai paragon 2 are aceasta problema. Paragon 3, 4, MRC, ESU, Zimo, Digitrax, nu au probleme. Poze cu locomotiva:
BLI E7A BALTIMORE & OHIO #1422 A by Constantin Dac, on Flickr

BLI E7A BALTIMORE & OHIO #1422 B by Constantin Dac, on Flickr
Nici la detaliere nu au stat prea bine. Unitatea B are sasiul de A, greu, cea motorizata taraie dupa ea o ancora de vapor. Cat 15 vagoane de marfa MicroTrains.
Arată foarte bine aşa murdărite. Eu le-aş lega prin fire între ele ca să colecteze curent şi unitatea B.
 
Pic
Arată foarte bine aşa murdărite. Eu le-aş lega prin fire între ele ca să colecteze curent şi unitatea B.
Pick-up ul este perfect, nu are nevoie de supliment. Problema sta in decodor si o inductanta pe diorama, care nu-l lasa sa faca treaba. Loco nu scoate un sunet, nu merge, doar lumini aprinse. O pun oriunde in alta parte, nu are probleme. Daca BLI era o companie decenta, ar fi vandut si piese asa cum face Kato. Ei nu vand decodoare, dai la schimb gunoiul stricat, primesti la schimb. Daca aveau, motorizam unitatea B, treceam la Paragon 4 si terminam. Oricum planul e sa zbor idiotenia aia si sa pun decodor ESU. Muuult mai elegant, rafinat, usor de programat si mapat. E singura care nu merge pe diorama mea.
 
Spookshow, a.k. Mark Peterson, daca vrei sa-i vezi poza. N scale American locomotives enciclopedia.
Horia a spus mai demult ca l-a cunoscut. El era si in spatele initiativei care a dus la aparitia decodoarelor ESU pentru locomotivele Americane cu capota ingusta gen SD40 sau SD70ACe ale mele precum si pentru F-urile tale, E,-uri, PA-uri.
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu