Subiectul a picat fix la marele tanc (cu tz), fiindca in seara asta debutez si locmotivele onorifice cu abur: ALCo-urile, cu vesnicu nor planand deasupra.
Aici, de fata, un PA1, sau eroul necunoscut si neapreciat al lumii locomotivelor. Frumoasa si intr-adevar estetica creatie a lui Ray Patten (de la GE), echipata cu un venerabil v16 turbosuflat (cu ulei mult) de 2000 hp, si dubioasa dar destul de comuna formula A1A a boghiurilor, a fost produsa intre '46 si 50. Pana in '53 a existat o versiune imbunatatita de 2250 hp, PA/PB 2-ul, avand acelasi aspect exterior.
Desi intr-adevar tare aratoase, productia redusa s-a datorat atat monopolului obtinut in razboi de GM cu E-urile si mai ales F-urile sale, dar si fiabilitatii chestionabile. Ce-i cert, puteai sa le vezi accelerand din departate zari, dupa inalta si densa coloana de fum. Astazi doar cateva au supravietuit.
Macheta de fata este, evident, un superb Kato apartinand Wabash-ului. Desi ebay-ul a dat gres de foarte putine ori, ALCO-ul isi pastreaza cu mare succes reputatia de "frumoasa stricata faux-aburoasa". Castigata la un pret corect la o licitatie, in poza vazusem ca boghiul posterior parea sa aiba niste urme argintii. La descriere, tested, runs well. Ok, ce sa zic, o fi weathering. La sosire de peste ocean, constat cu stupoare ca A1A-ul in cauza este din alt film, si neconectat la motor. Hey, macar culege. Asa ca, pana sa o desfac, a fost asistata de rivala sa la tractiune, anume un EMD F3. Combinatie probabila si posibila si in realitate.
Cat despre vagonul-galerie Metra, more to come. Iluminat directional.
Enjoy!