EMD, ALCO & Co la N

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ce linie este aia? Arata binisor pt un plastic, are profil gen cod 55, da nu cred ca e. Cod 80 nici atat, aia este inalta si aproape lamelara.
 
Nu arata rau. Eu sant adept la flex si terasamentul meu. Am insa un oval mare KATO la HO pentru cele 2 ND2 si un Albert. Parchetar, nu am diorama HO si nici nu doresc. Insa de la un ND2 a urmat al 2-lea, apoi un DA 060 AM, inca un ND2 Charming ca era frumos. Acum un LDH pe comandala TA. Insa m-am limitat la locomotive romanesti care mi-au placut. O sa iau la N un E5 fara carenaje si cu mustati rosii sau negre, sa am dublura la cea originala din set. Si deja miros tot ce e gama F2, F3,F7 A si B vopsite in varianta Blue-Bonet, argintiu cu albastru.
 
Am gasit niste poze cu E7A si E7B produse de BLI. Primele loco diesel achizitionate cu decodor Paragon 2. La vremea aia, putin confuz, am facut chipurile economie la bani si am luat varianta A motorizata si B-ul dummy. Cea mai proasta achizitie posibila, am scutit doar vreo 60 $ ca sa cumpar o unitate care are sasiu identic cu cel motorizat, doar ii lipsesc angrenajele, motorul si decodorul. Dummy am fost eu nu unitatea, ulterior, tot ce am agatzat fie Kato, BLI sau altceva, au fost complet motorizate. No Dummy Units.
Paragon 2 are probleme pe diorama mea. Rulate pe sina de proba sau pe un km de linie dreapta, no problem. Pe diorama am o inductanta tampita care altereaza semnalul DCC, doar presupun, nu sant expert in porcarii facute de mine. Linia formeaza prin bucle si continuitatea celor 8-9m de sina, o antena care distorsioneaza semnalul DCC. Numai paragon 2 are aceasta problema. Paragon 3, 4, MRC, ESU, Zimo, Digitrax, nu au probleme. Poze cu locomotiva:
BLI E7A BALTIMORE & OHIO #1422 A by Constantin Dac, on Flickr

BLI E7A BALTIMORE & OHIO #1422 B by Constantin Dac, on Flickr
Nici la detaliere nu au stat prea bine. Unitatea B are sasiul de A, greu, cea motorizata taraie dupa ea o ancora de vapor. Cat 15 vagoane de marfa MicroTrains.
 
Si eu astept un PA Kato Wabash, ma bucur sa le mentioneze cineva, sunt curios cum ruleaza.

Ca tot erai curios cum ruleaza, le ai aici. Mai sus erau curate, din pozele vechi,originale. Acum au apucat sa mearga si sa se umple de praf si tot ce are peea o locomotiva exploatata. Am reusit sa gasesc poze cu ele murdare de folosit, desi in poze erau si ruginite pe ici pe colo, eu evit rugina, nu are ce cauta pe un mecanism intretinut corect.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://youtu.be/Y1KOBWEf2rc]View: https://youtu.be/Y1KOBWEf2rc[/img]

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://youtu.be/lf3qSDgeLgI]View: https://youtu.be/lf3qSDgeLgI[/img]

Mai am un pic de sapat la setari, Folosesc manual notch la cam toate locomotivele. In mod normal, la plecare, motorul se tureaza un pic cand simte sarcina, apoi locomotiva se pune in miscare.
 
Kato F7A-F7B Great Northern cu o garnitura de vagoane tot KATO.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://youtu.be/LMu918Kyeg4]View: https://youtu.be/LMu918Kyeg4[/img]

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://youtu.be/pyYYdms6uzY]View: https://youtu.be/pyYYdms6uzY[/img]
 
Subiectul a picat fix la marele tanc (cu tz), fiindca in seara asta debutez si locmotivele onorifice cu abur: ALCo-urile, cu vesnicu nor planand deasupra.

Aici, de fata, un PA1, sau eroul necunoscut si neapreciat al lumii locomotivelor. Frumoasa si intr-adevar estetica creatie a lui Ray Patten (de la GE), echipata cu un venerabil v16 turbosuflat (cu ulei mult) de 2000 hp, si dubioasa dar destul de comuna formula A1A a boghiurilor, a fost produsa intre '46 si 50. Pana in '53 a existat o versiune imbunatatita de 2250 hp, PA/PB 2-ul, avand acelasi aspect exterior.
Desi intr-adevar tare aratoase, productia redusa s-a datorat atat monopolului obtinut in razboi de GM cu E-urile si mai ales F-urile sale, dar si fiabilitatii chestionabile. Ce-i cert, puteai sa le vezi accelerand din departate zari, dupa inalta si densa coloana de fum. Astazi doar cateva au supravietuit.

Macheta de fata este, evident, un superb Kato apartinand Wabash-ului. Desi ebay-ul a dat gres de foarte putine ori, ALCO-ul isi pastreaza cu mare succes reputatia de "frumoasa stricata faux-aburoasa". Castigata la un pret corect la o licitatie, in poza vazusem ca boghiul posterior parea sa aiba niste urme argintii. La descriere, tested, runs well. Ok, ce sa zic, o fi weathering. La sosire de peste ocean, constat cu stupoare ca A1A-ul in cauza este din alt film, si neconectat la motor. Hey, macar culege. Asa ca, pana sa o desfac, a fost asistata de rivala sa la tractiune, anume un EMD F3. Combinatie probabila si posibila si in realitate.

Cat despre vagonul-galerie Metra, more to come. Iluminat directional.

Enjoy!IMG_20230704_204426490~2.jpgIMG_20230704_203047809.jpgIMG_20230704_204929808.jpgIMG_20230704_203023489.jpgIMG_20230704_202119978_HDR.jpgIMG_20230704_202124991_HDR.jpgIMG_20230704_204741279.jpg
 
Si, vorbind de sinele Piccolo, constat ca vagoanele Microtrains dar si locomotivele Kato displac nitel macazurile, sarind cam des, mai ales la intrari dupa curbe. Pare ca limba/inima sunt la un alt nivel, si flansele mai fine se lasa purtate de vant. Pentru micro layout-ul portabil de mai sus, desi am un numar impresionant de macazuri, prefer un oval cu o abatuta si atat. Pare ca nu exista probleme cu cele in curba.
 
E normal, pentru ca macazele Piccolo respecta NEM si sunt gandite pentru buze de bandaje NEM (ceea-ce numeste colegul Gamitzu "pizza cutters") iar locomotivele Kato USA au buze de bandaje dupa norma NMRA RP-25 americana. Se inteleg mult mai bine cu sine Atlas Code 55 sau Peco Code 55 sau chiar si 80 unde distanta intre sina si contrasina la macaze e mai mica.
 
  • Like
Reacții: mrpuf
De aceea acum 20 de ani cand m-am apucat de modulele austriece inca de atunci chiar si la primele, care sunt din pacate cu sine cod 80, am ales amestecul sina Piccolo/macaze Peco, ca sa pot rula tot pe ele, si roti NEM si roti RP-25. Nu pot rula N Pur adica Proto 160, insa nici nu-mi doresc. :)
 
  • Like
Reacții: gamitzu și mrpuf
Si inca o intrebare: cum de s-a pierdut Cab Coach-ul acela Metra fabricat de Nippon Sharyo (la 1/1, ca la 1/160 e facut de Kato USA) alaturi de o PA-1 Wabash? Intre ele sunt cam 25 daca nu chiar 30 de ani... :)
 
  • Like
Reacții: gamitzu și mrpuf
Legat de pizza cuter, cum spunea si Horia, eu am testat pe Atlas cod 55 MiniTrixul Taigatromel care il vreau DA. Nu ii trebuie sunet, are de la flasna rotilor care se taraie pe suruburile de prindere la traverse. RP25 nu sare de pe sine, o idee preconceputa. Sa vad cum reusesc sa transform rotile cu buzoaie germane in roti cat mai aproape de RP25. Daca nu, inca un proiect ingropat, vand gunoiul cuiva pe aici care are Peco 55 sau cod 80 si raman credincios Kato, Atlas, BLI si restul. Legat de F-uri, am pacatuit iar. Inca 3 F7 noi de la Kato, varianta Union Pacific. Lipseste o unitate B, o sa o caut in timp. ABBA inca imi place, desi merg si AB sau ABA.
 
  • Like
Reacții: mrpuf
Logo-ul Metra ca periodizare da, gallery coach-urile sunt contemporane cu ALCo-ul, chiar daca nu s-au intalnit.

Nu sunt frate, sunt cu 50 de ani mai tinere. Existau gallery coaches fabricate de Pullman Standard in vremea ALCO-ului si unele au supravietuiit pana azi (ex-Burlington, ex-CNW, pe cele din urma le face Kato) insa cele Nippon Sharyo sunt vagoane moderne fabricate doar un pic inainte de 2000 prima data si cele ale Metra au fost livrate in mai multe loturi intre 2002 si 2008, cele cu post de conducere intre 2002 si 2005. Daca vrei iti pot transmite un PDF al Metra cu parcul de material rulant si data darii in exploatare. Va mai dura 20-25 de ani pana ca vagoanele Nippon Sharyo sa ajunga la muzeu. :)

In schimb vagoanele CNW si Metra ex-CNW de la Kato USA s-ar potrivi ca epoca. Adica cele CNW pentru anii 1950 la 1970 si cele Metra din 1984 incoace (inainte era RTA) sau de muzeu.

Mai multe informatii despre vagoane poti gasi aici
 
  • Like
Reacții: mrpuf
Multumesc de corectie, eu m-am ambitionat sa gasesc niste gallery-uri, si Nippon-urile erau singurele disponibile. La cele Pullman Standard ma gandeam si eu. Macar a existat cel putin un F7 adaptat la Metra (work loco), daca ma apuca iarasi gandul vopsitului. Curand trebuie sa soseasca si primul meu E8 de la Chicago and NW, cel ce tragea "400"ul, pentru a asta doream un gallery, urma sa spun si povestea.
Oricum nu am pretins vreodata ca parcul meu ar fi omogen/coerent, doar garnitura Zephyr (si aia o alcatuire din Silver Pilot, Bear si doilua Dome-uri) ar fi cat de cat plauzibila.
 
Vezi ca Kato USA are un set frumos CNW cu un "400" cu gallery cars, vagon cu post de conducere si o E8. Daca nu dai atentie la mici detalii se poate folosi nu numai la lung parcurs ci si in trafic suburban in jurul Chicago pana spre sfarsitul anilor 1970.
 
  • Like
Reacții: mrpuf