EMD, ALCO & Co la N

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
SPF40F l-am luat cu Loksound in varianta Kobo. M-a scapat de patania cu desfacutul. Cu zgariatul nici mie nu imi place, desi eu merg pe varianta locomotiva reala, utilizata, deci cu murdaria de rigoare. Nu rugina.
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu
Ca vine vorba de "ditch lights", mai am o anecdota, tot cu Kato.

Am in colectie vreo 7-8 F40PH pentru ca reprezinta o parte importanta din istoria Amtrak. De fapt e locomotiva care a salvat Amtrak dupa esecul SDP40F si o parte din ele (asa numitele F40PHR cu "R" de la "Reconstructed") sunt chiar facute din piese intre care si motorul Diesel provenite din SDP40F casate prematur. Nu insist prea mult asupra prototipului real in sine, e un fel de GP40-2 specializata pentru trenuri de calatori, deci cu generator de curent HEP si cu caroserie completa ("carbody"). A fost "calul de povara" Amtrak in intreaga tara din 1977 si pana la jumatatea anilor 1990.

Cele mai multe F40PH pe care le am sunt de la Kato. Iata trei exemple:

NBM_2022_04_Amtrak_Modelle_Loks_05_F40PH_PhII_PhIIIearly_PhIIIlate_lt.jpeg


Cea din stanga (270) am decorat-o singur in Phase II, 381 din mijloc e in schema Phase III din 1977-78 pana in anii 1990 si cea din dreapta, 334, este in Phase III din anii 1990 cu climatizare pe acoperis, benzi albe reflectorizante pe lateral si, dupa cum se vede, si "ditch lights" in partea inferioara a botului. Si aici incepe si anecdota.

Evident, imi doream unele care sa poata functiona si alternativ, precum Gamitzu. In orice caz, sa se aprinda separat fata de farul central si sa pot alege intre functionare permanenta sau intermitenta ca la locomotiva reala. Asta cu atat mai mult cu cat decodorul TCS folosit permitea asemenea efecte si era prevazut cu pads-uri pentru LED-urile suplimentare. In consecinta am modificat ghidurile transparente (de fapt l-am inlocuit pe cel cu 3 picioare cu unul ca la locomotiva din mijloc cu un singur picior) si am pus LED-uri SMD sunny white jos, cu firele aferente, apoi un pic de staniol si vopsea neagra ca sa nu ajunga lumina unde nu trebuie. Asa facusem mai devreme si la o Siemens ACS-64 de care voi vorbi mai tarziu.

Mandru de opera mea, am facut un filmulet cu locomotiva si l-am trimis la vicepresedinte la Kato USA. Acesta s-a aratat entuziasmat si a trimis mai departe la presedinte in Japonia. Dupa care n-am mai auzit nimic un an de zile. Candva m-am intalnit cu vicepresedintele in Europa si l-am intrebat cum statea treaba si omul mi-a spus jenat ca presedintele imi transmite ca ceea-ce am facut e foarte frumos insa daca doresc sa pastram relatii cordiale ar fi bine sa nu public asta in revista, ca s-ar putea ca oamenii sa gandeasca ca Kato propune un produs care ar putea fi mai bun cu un minim de investitii si asta ar fi daunator pentru imaginea firmei. Dupa care a adaugat ca nu trebuie sa ma supar insa il cunosc pe Kato San suficient ca sa stiu ca e "japonez de moda veche". :rolleyes:

Evident intre timp YouTube se umpluse cu filmulete de la diferiti colegi de hobby care au facut aceeasi chestie ca mine. Iar Kato practica aceeasi politica si in ziua de azi, adica chiar si noua ALC-42 "Charger" are o platina cu un singur LED in fata si unul in spate, fara posibilitatea de a ilumina separat "ditch lights", in timp ce modelul concurent de la Bachmann (ca ALC-42 sau SC-44) are decodor TCS WowSound pe 16 biti si 8 sau 9 LED-uri dierite pentru toate functiile luminoase imaginabile (insa despre ea voi vorbi cand ii va veni vremea).
 
Frumoase ispravile, am remarcat si eu ideea suprasimplista legata de Led-uri cand am desfacut sd70-ul, inca sub pat, nerulat. Dar, avand in vedere saracimea analogului meu, nu pot sa spun ca ma deranjeaza. Cu toate ca ar fi interesante tot felul de combo-uri de ditch, classification si Mars lights, ca tot sunt americanele asa de colorate.
Seara tarziu, am ajuns sa ma laud cu prima mea pereche A-A (poate in curand A-B-A, desi acum am pus ochii pe un PA Kato foarte frumusel) coerenta ca si livery, de la UP, in sfarsit unificata.IMG_20230608_231049914~2.jpg
 
Astazi, va trimit de la Sura cateva fotografii cu FP7-le: purtand culorile Milwaukee Road (unde tragea Olympian Hiawatha, cu al sau legendar domecar care pana nu demult plutea pe un feribod pe lacul Eerie), acesta este mijlociul familiei EMD: fratele mai mare al F7-ului, dar mai mic al bimotorului E8. Motivul lungirii ampatamentului a fost acomodarea unui rezervor mai mare de apa pentru generatorul cu aburi, in cazul dotarii locomotivei cu frane dinamice (grilajul de dupa cabina la F3, sau ventilatorul mai mare la F7).
Modelul Kato poarta si ceea ce 'mericanii numesc winterization hatch, anume ultimul ventilator acoperit cu un capac ce putea fi reglat in pozitia inchis/deschis, pentru o utilizare mai facila iarna/ in climat rece, aerul cald fiind redirectionat in compartimentul motor. Ce se vede posterior de ultimul ventilator este compartimentul generatorului de abur.
Enjoy!IMG_20230610_170751670~2.jpgIMG_20230610_170712725~2.jpgIMG_20230610_170609886~2.jpgIMG_20230610_170540031_HDR~2.jpg
 
Si spre deliciul (sper) al domnului Radulescu, iata si mai mult decat venerabilul E5A, produs de EMC/EMD exclusiv pentru Chicago,Burlington and Quincy intre '40 si 41, fiind distinctiv de art deco. Locomotiva A1A A1A de 2000 de hp (2xv12 EMD567) era diferita de suratele E3 si E6 prin "rochia" sa, exclusiv din otel inoxidabil. Farul de jos era un Mars, cel de sus cel normal. Observati si espamentul distinctiv. Janney-ul frontal era acoperit de plug, si superba locomotiva era menita a trage legendarul Zephyr. O sa prezint si vagoanele mintenas, garnitura fiind alcatuirea mea, din vagoane Zephyr cumparate separat. Astazi, la promenada la Balta. Enjoy!IMG_20230611_141146339_HDR.jpgIMG_20230611_141131840.jpgIMG_20230611_141136532.jpgIMG_20230611_141109683.jpgIMG_20230611_141032045.jpg
 
Si spre deliciul (sper) al domnului Radulescu, iata si mai mult decat venerabilul E5A, produs de EMC/EMD exclusiv pentru Chicago,Burlington and Quincy intre '40 si 41, fiind distinctiv de art deco. Locomotiva A1A A1A de 2000 de hp (2xv12 EMD567) era diferita de suratele E3 si E6 prin "rochia" sa, exclusiv din otel inoxidabil. Farul de jos era un Mars, cel de sus cel normal. Observati si espamentul distinctiv. Janney-ul frontal era acoperit de plug, si superba locomotiva era menita a trage legendarul Zephyr. O sa prezint si vagoanele mintenas, garnitura fiind alcatuirea mea, din vagoane Zephyr cumparate separat. Astazi, la promenada la Balta. Enjoy!Vezi atașament 6940Vezi atașament 6941Vezi atașament 6942Vezi atașament 6943Vezi atașament 6944
Mie la ea mi-a placut ca au pus in cutie si capacul care acopera gaura in plug, in cazul in care nu vreau cupla frontala. La tine e deja pus. Eu am luat setul complet Zefir, doar ca am locomotiva cu carenaje la boghie si fara mustata
 
Ultima editare:
Si spre deliciul (sper) al domnului Radulescu

Clar spre deliciul meu. Setul CB&Q cu E5A imi face de multa vreme cu ochiul, desi nu e nici epoca si nici regiunea mea. Poate intr-o zi reusesc sa-i "pacalesc" pe cei de la Kato USA sa-mi faca unul cadou. :cool:

Eu am luat setul complet Zefir, diar ca am locomotiva cu carenaje la boghie si fara mustata

Intr-adevar in set e o E5A cu carenaje la boghiuri si asta e o problema pentru ochiul meu de arhitect. Kato si-a dat osteneala sa faca luft-urile intre cutia locomotivei si bucatile din sorturi sectionate de pe boghiuri cat mai mici insa tot se vad, mai ales dat fiind ca mastile boghiurilor sunt din ABS (sau POM) colorat in masa deci mate si cutia locomotivei vopsita intr-un argintiu tipic pentru Kato cu granulatie foarte fina. Locomotiva fara carenaje la boghiuri arata in opinia mea mai bine.

"Nasul" lung o face pe E5 sa para mult mai mult "din anii 1930" decat suratele E7, E8 si E9 (ultimele doua optic identice) cu limbajul formei care reflecta identitatea vizuala a deceniului urmator.
 
  • Like
Reacții: mrpuf
Este cea din filmuletul pus mai sus in care se aude fiecare roata metalica la imbinari, exact ca in realitate. Am vrut s-o iau pe cea fara carenaje, sa am doua, da m-am potolit. Dadeam iar in boala cu ia un F A, ia un F B, arata frumos, ia inca 2 si uite asa m-am trezit cu ABBA. Apoi a venit F3, F5,F7,E6E8E9........
 
Ultima editare:
Sar si eu cu o poza in completarea anecdotelor de data trecuta. Tot din articolul despre Amtrak.

NBM_2022_04_Amtrak_Modelle_Loks_03_E8B_E8A_SDP40F_lt.jpeg


Pana acum nu am strans prea multe E8/E9 ci doar trei, toate de la Kato in Phase I. Doua E8A/E9A si o E8B/E9B. Una din A-uri si B-ul (in stanga imaginii) sunt de generatie mai veche, cu A-ul fara numberboards luminate. Celalalt A (in centrul imaginii) e de acum cam 10 ani, din seturile "Rainbow Era" de la Kato si are numberboards luminate. In dreapta se vede una din SDP40F-uri, in culorile Phase II. Fotografia a fost facuta pentru a ilustra locomotivele Amtrak pe 6 osii de acelasi gabarit (chiar daca sunt diferite dpdv constructiv, E-urile fiind A1A' A1A' iar SDP-ul Co' Co').
 
Si ca o paranteza: fiind colectionar Amtrak nu ajung la A-B-B-A-uri. ;) La Amtrak E-urile (numai E8 si E9) si F-urile (FP7, FL9) circulau fie solo, fie A-B, fie A-A. Doar in vremea SDP40F si F40PH se circula cu trei locomotive pe unele trenuri, in general cele foarte gurmande in electricitate, precum cele cu material Superliner, insa aici nu existau B-uri. :)
 
  • Like
Reacții: gamitzu și mrpuf
529 il am si eu,singura Amtrak.Are Loksound Majoritare sant Santa Fe Warbonet si Union Pacific. Din cele care nu au de-a face nimic cu seria Heritage sau Jubiliare.
 
  • Like
Reacții: mrpuf
Mi-am promis ca nu voi detine prea multe exemplare din acelasi model (poate exceptie F3-urile, mi se par cele mai simpatice). Mai trebuie un E mai maricel la numar, iar astazi nu m-am putut abtine si am comandat PA-ul Wabash.
Cat despre "pilot", al meu Silver Pilot a venit cu capacul montat, dar si unul de rezerva, impreuna cu o cupla si legendarul suport cu cleme care se scoate usor dar se prinde greu. La inceput am regretat ca nu am luat versiunea cu sorturi la boghiuri, dupa dandu-mi seama de faptul ca in curbe, mai ales la razele pe care le detin, ca ar fi parut putintel deplasate.
Intrebare pentru cei mai initiati: majoritatea F-urile cumparate noi, dar si unele SH complete au venit cu ceva sarme curbate in kit, o pereche ca sa fiu mai precis. Avand in vedere dimensiunile, nu par a fi furtunuri. Sunt cumva barile de deasupra cabinei? O sa le fac o poza putin mai incolea.
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu
Bara curbata care spoi, intra in gaurica din cupla. Nu are profil rotund, e patrata. Este pt cuplare decuplare magnetica. Ai 2 buc pentru doua cuple. Toate Kato le au, montate sau nu
 
Doar o mica completare la ce a scris colegul mai sus:

Uneori Kato USA "uita" sa puna in seturile de vagoane de calatori suficiente "codite" metalice pentru toate cuplele. La unele seturi Amfleet, Superliner sau Heritage sunt doar 4 "codite" la 4 vagoane. Adevarul e ca nici nu prea sunt necesare si asta din doua motive: unu la mana, pentru cei care doresc sa reconstituie ceva autentic, ramele de calatori nu se separa pe parcurs decat destul de rar (vezi grupele de Seattle si Portland la "Empire Builder", de exemplu) si atunci nu e nevoie sa poti decupla magnetic fiecare vagon in parte. Doi la mana, decuplarea magnetica "cu mana" adica de sus e greu de facut la vagoane cu burdufuri.
 
  • Like
Reacții: gamitzu și mrpuf
Eu le-am cam aruncat pe toate. Nu m-a pasionat decuplarea magnetica, desi este o optiune misto. Am incercat cu cel mai mic magnet neomidium, pe o codita din plastic, lucreaza ok la MicroTrains. Cum spunea si Horia, la cele de marfa merge. La Pax nu au sens. El-Capitan ruleaza set complet. Mare atentie la cum sant setate. Prea jos + linii denivelate egal dezastru garantat. Adica sar cu prima ocazie. Eu am spus pass. Am linii perfecte, dar nu sant pasionat de manevre ci de relief, urbanism, industrie ca optica. Vreau sa vad garnitura ruland. De asta le-au pus in cutie. Cine le vrea, are.
 
Domnilor, vi se pregateste ceva. :)

De fapt suna mai pompos decat este insa discutia despre E5A Burlington cu carenaje mi-a dat o ideie. E destul de veche ca sa figureze intr-o lucrare de referinta. Adica de fapt pentru americani in lucrarea de referinta si anume in "Biblia" Kalmbach.

Am cautat prin biblioteca si am scos una din cele doua "Biblii", cea despre locomotive (cealalta e evident despre vagoane). Ar fi trebuit sa merg inainte cateva luni la sala de forta ca sa fac muschi pentru ca namila are peste 1200 de pagini intr-un format ceva mai mare ca DIN A4 vertical si nu e tiparita pe hartie de Casa Scanteii:

20230612_232329_mod_HR.jpeg


De gasit, am gasit-o pe E5A in color si alb-negru cu carenaje cu tot. Imaginile maine sau intr-una din zilele urmatoare, pe lumina.
 
Si (fara suparare) ca sa evit din start o intrebare care mi se pune de fiecare data cand amintesc de "Biblii": nu, nu le vand. :)

In ultima vreme pretul lor a mai scazut si multumita Internet-ului uneori se mai gasesc si exemplare in stare buna la preturi destul de rezonabile. Daca inainte rar vedeai una sub patru cifre de vreo zece ani se tot gasesc la $300 pana la 500 cu cotorul intreg si chiar si "epave" cu paginile care zboara in jur de $100 pana la 150 adica cat o banala locomotiva Kato. Socotind ca informatia de dinauntru e suficienta ca sa-ti construiesti si o locomotiva sau un vagon la scara 1:1 daca ai cu ce :) eu zic ca merita daca te intereseaza caile ferate americane si literatura in general.
 
  • Like
Reacții: gamitzu și mrpuf