EMD, ALCO & Co la N

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Uite exact asta e surpriza cu carenajul si din "Biblie": luft-ul e chiar asa de mare cum l-a reprezentat Kato.

Iata si fotografia din carte, aici surata "Silver Speed":

20230613_101524_mod_lt.jpeg
 
  • Like
Reacții: gamitzu și mrpuf
Fiecare producator avea in "Biblie" cateva pagini de reclama. EMD evident nu lipseste, sunt imagini cu noua (pe atunci, azi demolata) fabrica din La Grange, Illinois si cateva pagini in format mare in culori cu gama din epoca, atat F-uri cat si E-uri:

20230613_101439_mod_lt.jpeg
 
  • Like
Reacții: gamitzu și mrpuf
In speranta ca persoana care a deschis subiectul nu se va supara ;) vin si eu cu o completare.

Nu toate locomotivele Diesel americane din anii 1930 si 1940 erau carenate. Cele destinate manevrei (Switchers) sau asa numitele Road Switchers, bune si la manevra si pentru trenuri in trafic regulat, aveau deja forma clasica "cu capote si cabina centrala" cunoscuta si din deceniile urmatoare.

Ca exemplu iata aici o ALCO RS-1 (produsa de ALCO in cooperare cu GE intre 1941 si 1953 si mai departe de ALCO pana in 1960) apartinand Washington Terminal in culorile Amtrak Phase III (in stanga) de la Atlas si o EMD SW-1 (produsa de EMD intre 1938 si 1950) Amtrak ex-PC ex-NYC produsa de Arnold in dreapta:

NBM_2022_04_Amtrak_Modelle_Loks_09_Switchers_RS1_SW1_lt.jpeg


Modelul Atlas are deja aproape 30 de ani insa a fost "actualizat" in timp, cel Arnold este mult mai recent si este tipic pentru ce se poate face in ziua de azi pe scara N. :)
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.flickr.com/photos/146757631@N02/32299246125/in/album-72157679032357236/]View: https://www.flickr.com/photos/146757631@N02/32299246125/in/album-72157679032357236/[/img]

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://flic.kr/p/QCTt5Q]View: https://flic.kr/p/QCTt5Q[/img]

Astea sant primele, au apucat si un pic de invechit,au fost folosite intens.
 
Rock Island 44
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://flic.kr/p/PYxzFM]View: https://flic.kr/p/PYxzFM[/img]

Rick Island 39
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://flic.kr/p/Rdb6og]View: https://flic.kr/p/Rdb6og[/img]

Nu am gasit unitati B pentru un set, asa ca A-A este formula de rulare. Cand o sa gasesc timp, vor fi imbatranite ca si suratele de mai sus.
 
De mentionat ca F2 a fost o serie mica, produsa doar cinci luni de zile (pana in decembrie 1946) cand a urmat F3. F2 a fost un fel de tranzitie intre FT de dinainte de razboi si F3, prima construita in serie mare.
 
  • Like
Reacții: mrpuf și gamitzu
Pe diorama poti sa-ti lasi frau liber imaginatiei, ca doar e lumea ta. :)

Privind lumea reala, intr-un Classic Trains de acum 10 sau 20 de ani era un articol privind combinatiile preferate de diferitele companii americane la E-uri si F-uri. Unele circulau cu garnituri "curate" numai de la un producator, altii amestecau EMD cu ALCO, hood units cu carbodys si asa mai departe.

La F-uri A-B-B-A nu era la multe companii combinatia preferata. Cei care nu aveau triunghiuri ca sa intoarca MU-urile foloseau A-A, A-B-A sau A-B-B-A. Cei cu triunghiuri in toate garile mari si in triaje foloseau in general A-B, A-B-B sau A-B-B-B. La calatori depindea foarte mult de lungimea acestuia si de cat de "gurmand" era in caldura sau curent. Un "City of San Francisco" al UP circula uneori chiar si cu 4 E-uri (A-B-B-A sau A-B-B-B), la multe trenuri se folosea doar A, A-A sau A-B.
 
  • Like
Reacții: mrpuf și gamitzu
Am California Zefir, El-Capitan, Union Pacific. Pot face combinatii de F3 ABBA SantaFe Warbonet, F7 ABBA Warbonet, F5 A-B Warbonet, F6 A-B Warbonet, PA1-PB1 Warbonet. Cam tot ce a aparut in varianta de vossire Warbonet, Kato sau Bli, am adunat. Pt UP excursion set am 2 FEF3 cu tenderele de apa aferente. Pot tracta cu SD70ACe Flared US Flag. Sau E8-9 ABBA. Cum spuneai, limita este doar imaginatia. Ca au rulat dau nu asa in realitate, este partea a doua.
 
La SF era o vorba, "PA-urile se trimit intotdeauna cate doua ca sa nu se piarda pe drum". Sau cum spunea altcineva, de fiecare data cand o PA a circulat singura calatorii au regretat-o. :D

La modul serios, trenurile cu tractiune PA erau de fapt majoritar PA-PA, PA-PB sau PA-PB-PA.

Culmea e ca cele patru PA remotorizate in anii 1970 si folosite de D&H la tractiunea trenurilor Amtrak (adica Adirondack) au circulat solo fara probleme.
 
  • Like
Reacții: gamitzu și mrpuf
Si eu sper sa nu se strice la scara N. De aia am luat si Kato si Bli. PA-PB KATO Warbonet, Bluebonet si BLI PA-PB Warbonet. Ambele serii sant criminale, o singura unitate trage fara probleme ElCapitan.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://flic.kr/p/PYxvEa]View: https://flic.kr/p/PYxvEa[/img]

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://flic.kr/p/R9HkNb]View: https://flic.kr/p/R9HkNb[/img]

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://flic.kr/p/PYxvL2]View: https://flic.kr/p/PYxvL2[/img]

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://flic.kr/p/PVMmHU]View: https://flic.kr/p/PVMmHU[/img]

Acum am vazut ca de la Kato am PA+PA in varianta Warbonet, Delaware&Hudson.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://flic.kr/p/PVMo1y]View: https://flic.kr/p/PVMo1y[/img]

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://flic.kr/p/R2AVcr]View: https://flic.kr/p/R2AVcr[/img]

BLI au facut gratarele fotodecupate,se vad mult mai bine detaliile.
 
Si eu astept un PA Kato Wabash, ma bucur sa le mentioneze cineva, sunt curios cum ruleaza.
Pana atunci, revin la febletea mea, F3, cu cateva closeup-uri cu grilajul specific ei, destinat racirii franei dinamice, la exemplarele care aveau aceasta optiune, in general cele destinate zonelor muntoase.
F3 Phase II Canadian National impinge un alt element indispensabil zonelor nordice, anume un plug de zapada. Nemotorizat, el dateaza undeva de la inceputul anilor 1900, fabricat de Russell Car and Snow Plow Co din Ridgeway, Pennsylvania, se pare ca fara prea mare legatura cu Rusell Wheel and Foundry din Detroit.
Modelul, produs de Atlas, este o reala incantare, cu detalii foarte "crocante". Atat doar ca lamele dispersoarelor laterale nu sunt mobile.
Perechea, CN+CP pare verosimila, macar ca ai culoare.
IMG_20230618_131245121~2.jpgIMG_20230618_131334064~2.jpgIMG_20230618_131506083~2.jpgIMG_20230618_131424460~2.jpg