diorama lui gamitzu

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Frumos, superb. Arata foarte bine, relieful, tot. Cand o sa fie plina cu vegetatie, o sa fie o frumusete.
Ce dimensiuni spuneai ca are placa, cu totul?
 
1850 lungime cu 950 latime.Acuma astept semnalele, de aia nu e terminata linia dubla din fatza
 
acum ca s-a uscat, mi-am permis sa scot o bestie la munca, pe linia terminata numai pe jumatate sa vedem cum se vede.Rezultatul:



:evil: Iar aste e un filmulet cu ea si sunetele pe care le scoate cand munceste. ;-)

asa a iesit numai din culori, ar trebui sa pun ceva iarba, da astept intai sa termin linia.
 
:D daca tot nu aveam loc pentru un triaj care sa permita o automatizare ca lumea si semnale la greu, am optat pentru varianta mai simpla.Semnale de la Kato, cu PC board incorporat, Au un switch intre linii si 3 culori, sistem american.Afiseaza culoarea vrede,iar la trecerea unei garnituri peste el, se comuta pe rosu.La 3 sec dupa trecerea trenului se schimba in galben,iar dua alte 3 se face verde la loc.La schimbarea polaritatii ramane rosu continuu, indiferent ce vine peste el.Ceva poze la ele.





Nu sant incantat de patul de balast preformat, da sper sa-l coper cu ceva balast ca si pe restul liniilor. :|
 
He he he, lasa ca ce e mai simplu e cam tot timpul si mai bun. Intr-adevar, era mai interesant sa ai semafoare corelate (si nu de alea prin 'gps' ca-n bucuresti - n-am inteles niciodata vorba asta), dar apareau si belelele.
Apropos, de curiozitate, cum se face detectia garniturilor ? Cu scule de la ei, desigur :D dar pe ce principiu se bazeaza ele ?
 
E un contact pe contrasina :D Simplu si la obiect. Semaforizarea e misto la ceva mare, nu la 2 linii ca la mine. Si e destul de realist vorbind, cum e realizata. Il puteau face si pe senzor optic sau de miscare, da nu mai era 30 de $. O sa imi pastrez placerea la ceva full automatizat, cu semnale la greu cand o sa fac vitrina cu locomotive cu un triaj imens si doua remize rotunde cu placi turnante.Acolo o sa se vada.Sper sa termin azi si sa dau o tura cu ele pe circuitul format.Poate un filmulet.
 
Se vede in una din poze .clar si simplu ca orice facut de japonez.E o lamela care nu atinge linia ,da cand o face trimite si curent din alimentarea garniturilor ca sa stie cum se comporta.In stand-by ,fara curent in sine, ramane verde.Da daca simte curent, inseamna ca merge un tren pe acolo si isi face ciclul.Trece din verde in rosu, dupa ultimul vagon 3 sec si se face galben, iar dupa alte 3 e verde iar. :D Sinele sant identice cu cod 55 de la Atlas, nu am avut probleme, iar placa cu cipuri e in terasament.Eu am taiat alea 6 traverse de pe carcasa de palstic , unde e senzorul, am scos liniile si l-am montat dupa ajustare pe linia flex, dupa care am mai pus 3-5 traverse pe linie. Asa a ajuns sa lucreze intr-o curba usoara.Circuitul a ramas sub balast izolat , am turnat gips pe el, dupa ce l-am izolat in rasina sa nu intre umezeala.si a iesit beton.
 
asta e contactul decupat si montat pe flex.Osa dispara rapid sub un balast lipit real.


 
deci daca am inteles bine, cand trece trenul face contact prin roti intre sina de contact de langa releu si releul propriu zis ... cel putin asta am inteles eu din poze ... superb, o idee simpla si eficienta care nu are cum sa dea gres, doar trebuie mare atentie cum pui releul ca sa nu fie prea sus si sa deraieze garniturile ... foarte tare
 
Ala e un contact chior.prins pe baza aia ce imita patul de balast.E o tabla care seamana cu o contrasina s un arc mic intr-o carcasa ce imita un inductor de pe linia normala. In mod normal nu atinge linia.De aia trebuie numai vagoane cu roti metalice. Mai simplu nu se poate. Cap de japonez. eu am evitat sa-l pun prost decupand toata sandramaua aia mica cu traverse cu tot, la traforaj. dupa aia i-am scos liniile originale prin culisare si am bagat-o pe linia mea flex, unde am vrut.Ramasese o lungime de 6 traverse. Merge pus asa si in curba. Tronsonul original e standard, 124mm lungime. superb si practic :|
 
acelasi sistem folosea si Piko in urma cu ani buni...o foita de cupru,sau tabla cuprata peste care trecea roata metalica....cine are semaforul Piko verde/rosu cu releul langa sina,stie despre ce vorbesc..
 
Cam asa a iesit pana acuma semnalizarea cu KATO. Pt doua linii simple nu merita sa ma chinui cu digitale.Asta e un filmulet, cam naspa, da e treaba cu capra si varza.L-am facut cu lumina slaba ca sa se vada luminile de la semnale si cum lucreaza ele. In rest ceva poze.

Ceva poze cu ele si cu casele montate de proba. :D







 
Foarte interesant sistemul de la Kato! Obtii rezultate cu minim de complicatii. Si eu sunt de parere ca nu trebuie sa te chinui foarte mult cu semnalizarea la N pentru ca e destul de putin vizibila iar costurile pentru implementare sunt mari. Imi place diorama ta pentru ca e foarte originala!
 
Cine poate da o idee despre ce sa folosesc la iluminatul caselor de pe diorama. Cam asa ar fi aranjamentul. Ma gandeam la LED-uri, da nu am idee unde ar trebui puse si ce culori. Asa as evita testele pe ele si pierderea inutila de timp.

Cu becuri ,nu m-ar tenta, pt ca se ard repede. Orice idee buna e binevenita.
 
Cu leduri este o problema pentru ca emit lumina pe un anumit con de dispersie. Ar fi recomandabile cele cu unghi mai mare precum acestea:

http://www.zexstar.com/product_info.php?info=p43_LED-5mm-Superluminos-Alb-Cald--700mcd--120--176---5-15mA.html

sau acestea care compenseaza prin stralucire mare si care mai au avantajul ca se pot alimenta direct la 12V

http://www.zexstar.com/product_info.php?info=p64_12V-LED-5mm-Superluminos-Alb--10000mcd--20--176---15mA.html

Sau ai putea sa folosesti beculete sub-voltate, astfel durata de viata va fi mult prelungita
 
Simpla slefuire a lentilei ledului anuleaza anuleaza raza de unghi ingust, astfel se poate obtine o lumina dispersata la un unghi generos.Sau se poate confectiona o caciulitza low-tech dintr-o bucata de plexiglas transparent, slefuit pana la opacizare, in care se da o gaura nestrapunsa in care se introduce ledul.Va lumina aproximativ radial, cam asa cum e necesar pt interiorul unei cladiri.
Ieftine,durata lunga de viatza, fara generare de caldura,consum mic etc.
 
Ma gandesc sa fac o placa de fundatie si trotuare din forex, de 1mm daca o sa gasesc si sa montez casele si restul direct pe ea.fac cablarea pe spatele ai si nu imi ramane dacat sa o lipesc pe macheta cand e gata definitiv.Asa cred ca as scuti munca inutila si as castiga in caz ca vreau sa modific ceva sau sa repar ceva defectiuni.Si cred ca e si mai usor de montat si pigulit la ea pe masa.Dupa ce o lipesc voi camufla marginea in decor cu pietricele , tufisuri si altele. :D
 
subscriu opiniei lui alin....leduri slefuite...

uite cam cum lumineaza un led alb (din ala cu tenta albastruie) dupa ce l-am frecat un pic cu smirghel si i-am dat un strat de vopsea galbena

 
E super. Da la vopsea ai folosit galben opac, adica vopsea normala sau din aia clara?
Eu am ceva galben clar. Mata trebuie sa mai iau ca s-a uscat. Aia de la Revell daca nu o folosesti mult timp, se usuca in cutia originala chiar daca nu ai deschis-o niciodata. De aia am trecut pe Tamiya, aia le fac mai bune, mai ales pentru plastice. Mersi de idee. La geamuri,mai ales la camerele locuite cred ca o sa fac niste draperii sau perdele cu vopsea, ca sa nu fie toate la fel.La magazine nu se pune problema ca o sa umplu vitrinele cu reclame luate de la woodland, specifice perioadei in care o sa se incadreze diorama, adica 1955-1960.Inclusiv oamenii au hainele din acea vreme. Ramane sa caut masinile epocii respective, chiar am vazut ca au scos camioane si masini din vremea respectiva.