diorama lui gamitzu

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.307
355
galati
LOCATION
galati

[img=https://youtube.com/shorts/JU6GvGI4Zg8?feature=share]View: https://youtube.com/shorts/JU6GvGI4Zg8?feature=share[/img]

Un filmulet cu titlu orientativ, fiecare crede ca vrea el. Comparatie intre doua locomotive diferite ca design si constructie. Un MiniTrix Taigatromell, luat de pe ebay, SH, dar foarte putin rulat si foarte ingrijit. Cea de-a doua, un Kato EMD SD70ACe. Ambele testate in analog, statia de alimentare poate cara 10 locomotive nu doar doua. Minitrixul are becuri in loc de led, designul cred ca e de prin 70, pinioane din metal, zgomot de rasnita de cafea. L-am luat cu ideea de a face candva un DA la N. Daca la capitolul mecanica sant fan VAG, la al 3 VW si al lui Bosch, la modele feroviare am migrat subit la modele Japoneze, Canada sau China din motivul de calitate. La cele Germane, nu am vazut inca imbunatatiri la matrite, acelasi sasiu, aceeasi mecanica, aceleasi de toate, la nivelul anilor 70-80 cand aveam TT.
 
  • Like
Reacții: nae44 și AdyAero

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.307
355
galati
LOCATION
galati
Cateva poze pentru o comparatie intre Atlas cod 80 si Atlas cod 55. La vremea cand am inceput diorama, mai aveam inca ceva roti tip pizza-cutter si eram indecis daca o sa cumpar si modele germane, care se stie ca la capitolul roti, au ramas in urma. Producatori din clasa superb, se cramponeaza de bazaconiile-relicva din epoca de piatra a modelismului feroviar din motive necunoscute inca sau de teama de a nu rula mai mult pe langa linii poate. Dovada clara ca nu este importanta marimea buzei bandajului sant rotile Microtrains sau FVM profil real RP25, care nu vor sa sara de pe linie neam, desi sant jumatate din marimea bazaconiei relicva. Cod 55 de la Atlas e linie tipic americana, cu traverse dese, pentru incarcare mare. Plus ca este mult mai realistic realizata optic. Atlas cod 80 are traversele mai rare, cam model European,un pic mai inalta, nu are ciuperca sinei definita bine, seamana cu o lamela. cu traverse mult mai inalte. Este insa mult mai robusta, mai trainica, nu se defecteaza usor cand tragi de ea la la montaj, nu iese din clipsuri deloc. Cea cod 55 este buna insa de trei ori mai delicata. Dar cu atentie sporita si un terasament plan, bine realizat, este o linie de nota zece. Daca stiam de la inceput pe ce drum apuc, mergeam pe cod 55 din start.
IMG_0652.jpg

IMG_0654.jpg

IMG_0656.jpg

IMG_0658.jpg

IMG_0659.jpg

IMG_0660.jpg