diorama lui bogdan_g

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
sau ... sa mai asteptati un pic :) sa ajung si eu la nivelul respectiv. eu nu ma descurc cu liniile deocamdata...



respect,
bogdan
 
bogdan_g a spus:
la acest moment eu nici nu stiu ce inseamna cuple flm nem ... etc :D, dar asimilez rapid


respect,
bogdan

Cuplele NEM sunt cele standard

ssp56030.jpg


http://www.morop.org/fr/normes/nem360_f.pdf

Pentru cuplele scurte ROCO si FLM poate ma ajuta cineva cu fotografii ca nu gasesc acuma :D
 
nem am la majoritatea materialului rulant ... exceptie fac doua locomotive (de la dreapta spre stanga 1 si 2 )

iar asta nu are deloc
 
@LDH spune-mi te rog ce parere ai de noul layout al liniilor ? (este rezultatul unei zile de lucru si jumatate de radiera consumata ...:) ) acum ma gandeam sa o fac si cu cote
 
Desi, recunosc, nu am studiat in amanunt traseul, promit sa o fac cand ma reintorc la PC, nu inteleg pozitionarea tunelelor.
Se intra in tunel pe linia de sus, drepta, si se iese pe unde?

La ce nivel este mina de carbuni?

Poate ar trebui sa marchezi colorat nivelele liniilor ca sa se inteleaga mai bine.

Ca ai consumat o jumatate de radiera nu e bai. Inseamna ca ai muncit la traseu si asta este foarte bine.
 
mina ma gandeam sa fie undeva in jur de + 5 fata de diagonala (unde va fi si gara) care este la +12 fata de planseta. in partea dreapta a diagonalei ma gandeam sa fie un depou sau ceva ... industrial, iar in partea stanga (sub deal liniile, dintre care sa se vada doar cea care urca pe exterior spre pod) orasul cu un lac sau ceva de genul asta ...
 
omu asta vrea sa discute despre diorama si totzi au mutat subiectul cu sinele si cuplele aici ca in alta parte sau scris zeci de pagini si nimeni nu a tras nici o concluzie :D
 
Florinn,

cuplele Trix Maerklin maresc distanta intre tampoane,nu contest calitatea lor....aici cuplele Flm si Roco mentin "tampn in tampon"...

COObra,

pe un forum auzi destule...cuplele Flm sunt mai rigide decat Roco scurte sau Trix/maerklin,si asta conteaza destul de mult.
puneti cuple Flm(si nu numai) pe anumite vagoane Roco pretentioase si veti vedea ce se intampla peste incrucisarile duble sau peste macazele triple....
 
:) am sa ajung si la cuple .... despre sine ... imi este clar. nu le mai schimb, sunt toate piko inclusiv macaze + bobinele
 
Bogdan,

Desenul liniilor facut de tine, seamana in mare cu desenul la TT dupa care construim macheta pe care o stii.

Schita+TT.jpg


Spun seamana deoarece la tine mai apar ceva linii in plus.

O sa discutam si pe forum despre desen dar pana nu ma lamuresc care sunt nivelele nu stiu ce sa iti spun.

Putem detalia, daca ai timp, pe schema ta.
Daca nu te astept luni la "atelier" cu schema liniilor, ca tot trebuie sa facem scenariul pentru macheta TT :D , si reluam discutia.

Se pare ca trenuletele, asa cum subliniai, sunt ceva mai "grele" decat helicopterul radiocomandat :wink:
:cafea:
 
acum am venit acasa ... (am fost la hornbach si am mai luat ceva materiale)
am sa postez in scurt timp o schita a layout-ului cu ceva cote ...
 
bogdan_g a spus:
locomotivele momentului ...

DA-ul are cupla normala,sau "hoop-copling",este cupla standard.ultimele doua au cuple Flm(Fleischmann),care sunt cuple scurte.
NEM=Norma Europeana de Modelism.adica toate cuplele,scurte sau lungi respecta NEM.
 
nu mai iese ...
nu ma pot hotara. as vrea sa fie ceva linii vizibile ... nu numai in tunel si nu stiu cum sa fac asta. nu credeam ca este asa greu sa te hotarasti ...:D
 
de regula liniile curbe se ascund,cele cu raza mica pentru a ramane cele cu raza mare la vedere sau
pentru a da senzatia de spatiu prin vizualizarea tronsoanelor de linie dreapta.de aceea este logic ca
un tunel sa fie la capetele dioramei, acolo unde sunt majoritatea curbelor....