diorama lui bogdan_g

de ce nu iti merge peste macaz?lasa-le pe alea piko sunt pacatoase rau.ia-ti macaze curbe de la Tillig,peco sau roco(roco fara terasament).
 
de ex vagonu de dormit roco cu 4 usi merge pe orice linie si e lung cat o zi de post
y -urile alea rosii cuseta si alea albastre merg bine ..si etajatele cfr simple merg bine
 
am toate liniile de la piko ... credeti ca se potrivesc alte macaze ?
se poate sa nu fi fost paralele cu baza... aveam o curba care urca pe un deal ... si poate de asta DA 60 nu vroia sa treaca de el ...
 
sunt trei sortimente de linie scrie undeva pe forum despre ele
dar eu recomand PIKO ca fiind foarte bune uitate si aici pe forum cele mai tari diorame au linii piko

din clasa lor am vazut mai multe tipuri de macaze ex mehano nu se compara cu cele piko

asa ca sfatu meu ramai la PIKO

locomotiva e ciufuta (varza ) nu macazu
 
si mai am o problema cu un P10 (Rivarossi) la o trecere in X automatizata (nu stiu daca se numeste tot macaz) ... tot asa ... nu vrea chip si pace sa treaca de el....
 
@bogdan_g

de ce nu iti trec peste macazul curb si incrucisarea dubla (asa se numeste X-ul ala care de fapt este un sistem de macaze)?
din lipsa contactului electric cumva?
 
...pt P10 la incrucusarea dubla rotile 1 si 2 calca peste linie (fiind probabil antrenate in inaltime de linia din interiorul macazului (contra linie cred). nu am analizat foarte atent chestiunea asta ... dar ma gandesc ca pot sa debitez un pic din respectiva linie ...

... pt DA 60 ... cand cobora de pe deal si intra in macaz acesta fiind schimbat catre interior deraia intodeauna
 
Sincer si eu iti recomand sinele Piko , raport calitate pret ok , singura problema de la Piko sunt DKW -urile sau incrucisare cu macaz..
La macazele curbe iti recomand macazele care sunt curba R3/R2 , cele cu R2/R1 la R1 curba interioara este cam brusca si anumite vagoane si locomotive (cele cu aburi in principal) o sa-ti faca probleme .
Eu am pe diorama totul PIKO , stiu ca multi nu ar face asa ceva dar sincer daca montezi sinele cu rabdare , le fixezi bine si verifici clemele de imbinare sa fie toate stranse nu o sa ai probleme cu contactele, eu alimentez toata diorama dintr-un singur loc fara a avea intreruperi .

Spor la lucru
PS.Inceputul este promitator daca continui tot asa si bugetul iti permite sa ii dai cat de cat si un aspect la relief poate o vedem live la Brasov anul acesta .
 
daca alegi o linie mai desteapta patesti ca mine am cumparat aproape 200 de osi si am schimbat aproape toate rotzile sa fiu sigur ca nu atinge nimic traversle
asa ca incodata recomand piko
 
defectul poate fi de la locomotiva,ceva nu lasa boghiul sa se alinieze cu acele si il forteaza sa le incalece....sau,
linia dinaintea macazului nu este aliniata,adica nu este in acelasi plan cu macazul,astfel facilitand rotilor sa sara peste ace.

cat despre P10, PDI a facut o prezentare aici, iar Florinn(si el se plangea ca nu ruleaza prea bine peste incrucisari) a adus imbunatatiri considerabile...
 
Personal recomand orice tip de sina, dupa buget :). Orice sina e buna daca e folosita cum trebuie, insa, bineinteles ca daca iti permiti merita sa iei de exemplu elite, care dupa parerea mea sunt cele mai bune din punct de vedere al aspectului, functionarii si al sunetului, insa sunt mai pretentioase din punct de vedere al montajului, necesita mai multa indemanare si experienta.

Acum daca bugetul e limitat, sau doresti sa il ti in limite rezonabile, foloseste sina piko, ce nu recomand insa sunt macazele piko, indiferent ca sunt dkw-uri sau macaze simple, acele sunt moi, nu raman ferm pe pozitie daca nu ai actionari, eu am in special probleme la locomotivele grele, dar asta este, se mai fac si compromisuri.
 
Eu unul nu am avut niciodata probleme cu sinele mele Fleischmann Profi-Track cu terasament :grin:
Este drept ca sunt cam galagioase din cauza plasticului dur din care sunt construite terasamentele, insa... mie si trenurilor mele ne plac 8)
 
@mpursu

ai dreptate,sunt galagioase insa nu supara prea mult si imi place cum arata terasamentul,e numai bun pentru zone de gara,de triaj,ca aspect....insa nu orice material rulant se da bine pe incrucisarile duble(X-urile),pe macazele curbe sau pe cele
triple...anumite vagoane de la Roco,Piko sau Liliput deraiaza la impingere,e drept,nu tot timpul,insa
sinele Flm au limitele lor...de ce crezi ca Flm nu are vagoane de pasageri 1:87?pentru ca nu toate vagoanele
ar fi rulat bine peste macaze si alte alea...scara 1:90 aleasa ptr vagoane este un compromis...
 
Cosmin78, faptul ca anumite vagoane deraiaza la impingere este irelevant daca vagoanele au cleme clasice/standard. Pentru evitarea problemelor la impingere trebuiesc folosite cuple close, cu prindere cat de cat ferma. Tu ce cuple folosesti?

Sinele flm mai au o buba, traversele nu sunt deloc realiste, sunt prea scurte, cat despre terasament, parerea mea e ca orice terasament turnat este irealist, indiferent ca-i flm, roco sau alta firma.
 
Florinn,

folosesc numai cuple scurte....cele mai mari probleme le-am avut cu cele de la Flm si le-am schimbat.
acum folosesc roco si problemele au disparut 95%...insa totusi,sunt probleme.de cuplele
scurte-permanente de la Piko nici nu mai vorbesc,dau dureri de cap.

in ceea ce priveste terasamentul,ai dreptate,cel mai realist este cel modelat manual....insa cred ca se pot imbunatati vizual si cele de fabrica.
 
Problemele apar doar in cazul cuplelor NEM si, mai nou, chiar si acestea scapa de probleme daca au prevazut sistemul antidecuplare, o banala limba din plastic.

Decuplarea apare, in cazul cuplelor NEM si a celor apropiate, datorita pozitionarii incorecte a acestora pe inaltime si, uneori, pe orizontala - mai rar.

Faceti un experiment simplu.
Puneti perpendicular pe linie o bucata de carton. Aduceti un vagon si insemnati locul unde se produce atingerea. Repetati operatia cu capatul celalalt al vagonului si, dupa, cu alt vagon.
Este posibil sa apara diferente de pozitionare pe inaltime intre capetele aceluiasi vagon iar in cazul vagoanelor de la producatori diferiti sigur vor apare.
Aducerea la aceiasi inaltime a cuplelor rezolva problema.

Daca aceasta persista devina este sistemul de bracare stanga/dreapta - santurile pe care aluneca portculisa cuplei scurte. Este posibil sa nu fie debavurate sau sa aiba alte dimensiuni decat cele necesare.
COObra a spus:
cele mai mari probleme le-am avut cu cele de la Flm
asta nu am mai auzit-o pana acum
ce probleme ai cu cuplele scurte flm?

Chiar, ce probleme au cuplele FLM?
Eu numai FLM am si functioneaza ireprosabil atat la tractiune cat si la impingere.

Asta nu inseamna ca nu ar trebui facute verificarile si reglajele de mai sus.

:cafea:
 
Personal am constatat ca cele mai bune cuple sunt cele trix/maerklin. Se cupleaza la fel de usor ca si roco, cu conditia ca , cuplele sa fie la acelasi nivel, insa nu se mai decupleza deloc in nici o conditie. Acolo unde am avut probeme cu roco sau flm nu am avut deloc probleme cu cuplele trix.