diorama lui bogdan_g

bogdan_g

Active Member
Trenulist
2 Ianuarie 2009
171
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
nu stiu cum sa le numar ... in zona garii (pe diagonala) am trei fire independente. unu se inchide printr-o bucla in directia din care vine (printr-un helix de la nivelul inferior unde este inca o bucla si un depou); celalalte doua printr-un 8 (o data pe sus o data pe jos) se unesc intre ele; mai exista un fir (facut cu r1 piko) scurt care ajunge la o mina de carbune in mare parte acoperit ... practic ... am o bucla jos care "include": "linie de fuga" + depou pt 4-5 locomotive (un macaz in y si 2 curbe) -->un singur fir catre helix --> nivelul superior pe diagonala: intr-o directie catre gara 2 fire, derivate in 3 aproape de gara; in directia opusa catre mina carbune un fir. din agara unu se intoarce spre helix printr-o bucla, doua se inchid intre ele printr-un 8 ... :( nu stiu cum sa explic ...iar poze numai acasa ...
 

bogdan_g

Active Member
Trenulist
2 Ianuarie 2009
171
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
practic eu vreau sa mearga 2 trenuri mai lungi (ex. loco+4ava200) si unu (cel scurt br75+2-3 vagoane carbune) de la mina catre depou din cand in cand (ex. la 3 ture complete din cele 2 ...), iar in depou cu ajutorul liniei de fuga sa pot schimba vagoane sau forma garnituri pe care su care sa inlocuiasaca unul din cele doua trenuri =>unu merge continuu schimbandu si traseul in 3 variante, unu din cand in cand aduce carbune la depou, iar cu al treilea am sa ma joc eu.
 

lupul_alb

Well-Known Member
Trenulist
7 Decembrie 2016
1.500
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
cred ca esti cam "lacom" de ai ingramadit intr-un spatiu mic atatea linii si trasee. cred ca ar fi fost mai bine o diorama mai simpla, nu atat de aglomerata. dar asteptam produsul final.
 

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.837
160
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Tu l-ai incercat vreodata?
Mie mi se pare ca face scurt.
Aprob ideea, o inteleg, dar nu pentru spatiul asta. Trebuia sa ai un spatiu de cel putin 1,5 ori mai mare ca sa iasa ceva calumea.
Dintre prietenii la care am asistat la "nasterea" dioramelor, toti s-au convis ca in final ca trebuie sa renunte la o parte din linii pentru a iesi ceva cat de cat civilizat.
 

bogdan_g

Active Member
Trenulist
2 Ianuarie 2009
171
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
...de incercat efectiv nu pe asta, dar functioneaza in cap ... am trecut la teraformare sa vad o evolutie efectiva ...
sper sa nu fiu nevoit sa scot si eu
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.237
912
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
ai cel putin o bucla in scurt.ca sa te convingi de asta,refa schita desenand liniile asa cum sunt,cu cele 2 sine aferente si pune pe una "+" si pe alta "-" si "mergi pe ele pana vei vedea ca la un moment dat se intalneste plusul cu minusul pe aceeasi sina.
nu este indicat sa pui macaze in tunel.la deraieri sau nefunctionarea macazului nu o sa iti prinda bine.
desi stiu ca vei ignora sfaturile noastre,te vei convinge prin proprie experienta :p
 

bogdan_g

Active Member
Trenulist
2 Ianuarie 2009
171
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
am mai multe circuite de alimentare (teoretic pot circula 21 de locomotive fara sa se intalneasca/loveasca ... practic nu se va intampla nicodata asta.. am explicat scenariul pe care-l vreau mai sus), adica fiecare 1200mm de cale sunt alimentati independent deci nu voi avea nici un scurt la bucle.
nu am macaze in tunel (asta a fost unu din motivele pt care am desfacut de 3 ori linia).
despre sfaturi ... ba da chiar am citit aproape tot si am luat in cinsiderare toate informatiile 'utile' venite de la voi
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.237
912
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
pune sinele sub tensiune si ceva locomotive pe circuite ca sa iti dai seama daca functioneaza asa cum ai vrea.
 

bogdan_g

Active Member
Trenulist
2 Ianuarie 2009
171
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
cum as vrea ... nu se poate acum, lipsesc componente principale ale circuitelor de tractiune; am verficat insa tronsoanele de rampa/panta pe care locomotivele merg bine
 

bogdan_g

Active Member
Trenulist
2 Ianuarie 2009
171
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
am 'pus sinele sub tensiune' si totul functioneaza conform planului... manual inca, dar functioneaza. [roblema este alta acum ... contactele magnetice nu intra paralel cu traversele intre sine ....
 

d0ru_b

Well-Known Member
9 Noiembrie 2008
364
0
Cluj-N / Lugoj
YAHOO
doru_basaliga
LOCATION
Cluj-N / Lugoj
bogdan_g a spus:
am mai multe circuite de alimentare (teoretic pot circula 21 de locomotive fara sa se intalneasca/loveasca ... practic nu se va intampla nicodata asta.. am explicat scenariul pe care-l vreau mai sus), adica fiecare 1200mm de cale sunt alimentati independent deci nu voi avea nici un scurt la bucle.
nu am macaze in tunel (asta a fost unu din motivele pt care am desfacut de 3 ori linia).
despre sfaturi ... ba da chiar am citit aproape tot si am luat in cinsiderare toate informatiile 'utile' venite de la voi

crede/ma nu vei putea niciodata alimenta 21 de motoare, sa spunem prin absurd ca fiecare consuma doar 500mA, rezultatul ar fi 10.5A, ceea ce este mult prea mult pt jucariile din comert. mai mult de 3-4A nici un booster nu duce. doar daca nu te bagi la creatie...

intrebarea mea e ce vei face cand vei trece la digital, banuiesc ca trecerea se va face in curand pt ca vrem nu vrem sa recunoastem, digitalul (mai ales cu sunet) e superb. ai impartit in segmente mici liniile, cand o sa le legi la centala va trebui sa ai o gramada de sarme pt blocurile alea (blocurile se leaga direct la intrarea din booster, nu prea se leaga din unul in celalt, cel putin eu asa stiu)

"contacte magnetice" sunt cumva reed?
 

d0ru_b

Well-Known Member
9 Noiembrie 2008
364
0
Cluj-N / Lugoj
YAHOO
doru_basaliga
LOCATION
Cluj-N / Lugoj
nu e prea complicat cu reed? nu a incercat nimeni cu ir? daca se monteaza si ledul si receptorul jos in sine dar in unghi astfel incat sa se reflecte din "fundul" locomotivei nu ar fi mai bine?

1 si 2 sunt emitator si receptor de ir, unghiul ar trebui sa fie cam 45 grade, sub loco si vagone s/ar putea sa nu trebuiasca nimic, uneori se reflecta din vopseaua lucioasa.
asa ati putea indentifica si numarul de vagoane, viteza (timpul dintre 2 impulsuri). nu mai atarna magneti pe sub vagoane si locomotive...
 

bogdan_g

Active Member
Trenulist
2 Ianuarie 2009
171
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
@doru_b ... despre cele 21 de motoare (respectiv 10A) nu vad asta ca fiind o problema; eu sunt inca pe dc si am sa folosesc pt alimentare o sursa de pc; oricum nu vor fi in paralel pe sursa mai mult de 4 motoare (am explicat scenariul mai sus) 21 de locomotive ...erau doar la nivel teoretic (=> din calcul matematic al machetei, in urma carui calcul am proiectat circuitele de alimentare)...

despre digital ... nu stiu cand se intapla asta (din mai multe motive...unul fiind costurile ridicate), dar chiar daca voi avea digital .... probabil ca imi vor fi de mare ajutor circuitele separate (despre digital nu stiu decat ca "are sunet" si costa mult)
 

bogdan_g

Active Member
Trenulist
2 Ianuarie 2009
171
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
@doru_b ...:) oho ... ir inseamna +3 fire fata de reed (nu ca as fi speriat de fire ...: ) problema apare la pozitionarea lor (gauri, unghiuri ... sisteme de prindere etc ) ba mai mult ... am impresia ca un ir (tx+rx) este mai scump decat reed

oricum, multumesc pt idee ... este de luat in seama pt anumite situatii
 

d0ru_b

Well-Known Member
9 Noiembrie 2008
364
0
Cluj-N / Lugoj
YAHOO
doru_basaliga
LOCATION
Cluj-N / Lugoj
@bogdan_g: cred ca nu ai inteles ideea, nu e problema de sursa de alimentare (sa spunem ca ai norocul si nu prajesti nimic) e problema de curent: sursa o sa iti duca sa spunem 5, 6 locomotive dar orice contact imperfect, orice cablu subdimensionat o sa fie o problema. e ceva similar cu instalatia electrica auto, ai o tensiune limitata dar ai nevoie de putere cat mai mare la amplificatorul audio-> deci amperi multi prin cablu. cablul ala incepe sa semene cu o funie groasa, cu papuci supradimensionati, in fine, ar fi mai potrivit sa discuti cu un electrician auto


sfatul meu e sa incerci sa imparti circuitul pe surse diferite cu zone de trecere de pe o sursa pe alta. pt 4 loco merge si o singura sursa.

digital inseamna control la alt nivel, e drept costa, dar merita. intr/un final toti vom ajunge pe digital :)