Colectie personala Santa Fe

Salut,

Este un Free-Lance , asemanator unei Gas-Turbine.Am folosit sasiu si carcasa de Athearn si cabina de Bachmann F7.Mai lipseste tenderul.
Iata un model Lionel ,care m-a inspirat...
 
asta da! imi place! ce putere are o astfel de locomotiva?
o alta intrebare, despre o locomotiva prezentata anterior:
locomotiva aceea PACIFIC are bielele vopsite in negru? mie asa imi pare....
si imi si place. da bine. le-ai vopsit tu?
 
DORIN,
aceste locomotive numite "Gas-Turbine" erau de multe feluri.Unele erau chiar numai serii foarte mici.In loc de motor aveau turbina.Puterea lor era intre 4500hp pana la 8500hp.Unele erau din doua ,altele din trei bucati .Eu am avut aceste carcase si de aceea imi fac modelul meu.Oricum vreau sa-l termin (dar trebuie sa mai procur restul de piese).
La acel Pacific am vopsit bielele deoarece m-a deranjat acel luciu de biele chromate.Dar nu a iesit prea bine.Vreau sa le brunez,si dupa aceea va primii un weathering complet .
 
Mai precis DD35 de la Athearn.Am spus ca este un "free-lance" :-D
Dar urmatorul proiect va fi real:

Am deja un Alco PA care asteapta sa fie putin modificat,tenderul nu este greu ...mai ramane partea din mijloc.
 
Salut,
Iata si o loco de manevra EMD SW 1500 (1500hp).Aceste locomotive se numeau Switcher .

Modelul este un kit Athearn ,care a fost montat de mine .Trebuie sa mai aplic ceva bare de sarma ,si un decodor.Cu toate ca este foarte simplu construit merge bine.
 
SantaFeFan a spus:
Aceste locomotive se numeau Switcher .
... si se numesc si azi. :lol: . Switching=manevra, deci switcher= locomotiva de manevra.

Introcandu-ne un pic la penultimul mesaj, prima locomotiva (61) era prima din a doua generatie de masini cu turbina (61-75) si se numeau "verandas" , datorita prispei de pe cele doua laturi.

A doua, (80) era o locomotiva experimentala construita chiar de UP, cu turbina care functiona cu carbune. Ea s-a bazat pe un Alco PA2, mentinandu-se motorul diesel de1500kw, iar turbina producea 5000 kw. Locomotiva avea instalata o aparatura care spargea, si pulveriza carbunele in turbina. Datorita resturilor de ardere care se acumulau (problema intalnita si la generatiile pe combustibil lichid) si care deteriorau lamele turbinelor, accentuata de imposibilitatea pulverizarii perfecte a carbunelui - bucatile mai mari de carbune deteriorand lamele, acest experiment a fost considerat un esec, iar locomotiva taiata dupa doar 10000 de mile.

Un alt lucru interesant in legatura cu Gas-turbines este ca datorita nivelului foarte ridicat al zgomotului produs, circulatia lor a fost interzisa in zona Los Angeles.
 
Woofer a spus:
Un alt lucru interesant in legatura cu Gas-turbines este ca datorita nivelului foarte ridicat al zgomotului produs, circulatia lor a fost interzisa in zona Los Angeles.
Exact,zona lor era prin Wy.Shermann Hill.....Ele erau construite pentru a scoate din servici aburoasele mari.Dar sunt interesante ,mai ales ca modele.Am vazut la o expozitie ,si imi plac tare mult.Lionel a produs o "veranda" dar este complet vanduta.Iar cele mai multe turbine le face OMI (Overland)dar din brass ,la preturi.... :-( ,de aceea am sa-mi fac eu una.
 
Salut,
Iata o locomotiva EMD F7 in schema de vopsire "Black Widow" de la Southern Pacific.Este prima loco dintr-un set A-B-B-A .Este un kit Athearn pe care l-am mai dichisit putin cu bare aplicate,grilaje fotodecupate,stergatoare de parbriz ,si lift-rings pe nasul locomotivei.Celelalte sunt inca in lucru (B units le-am vopsit in negru deoarece nu le-am mai gasit si toate celelalte mai asteapta sa fie detaliate ca aceasta din poza.

Cand sunt gata toate ,am sa pun o poza cu toate 4.
 
Salve SantaFeFan,

Voiam sa intreb despre bare legat de EMD SW 1500 dar am recitit si am inteles ca le-ai facut tu.

Daca locomotiva ar fi venit gata montata ar fi avut acelasi motor si barele la fel de finute?

Cam ce consum are un astfel de motor?

Vorbesc, evident, de model :grin:
 
Salve LDH,
Este un kit ,dar barele erau deja in cutie,dar trebuie vopsite si montate impreuna cu acesti stalpi care sustin balustrada.Eu vreau sa mai aplic extra ceva bare(mai bine spus niste manere mici).
Motorul este si el in kit,este unul cu 5 poli si doua volante mari.
Sincer sa spun ,nu am masurat niciodata consumul motoarelor.
 
LDH a spus:
Poate ca am numai impresia dar parca barele astea sunt mai fine decat altele de la o masina gata montata.
Ai umblat cumva la ele?
Da le-am vopsit :mrgreen: (daca undeva ceva nu este cel putin 0,5mm ,atunci folosesc eu sarma de bronz de 0,5)
Nici la Mehano nu ar strica asa bare,face mult la aspect......
 
Salut,
Iata un model al locomotivei de pasageri EMD E8.Compania Burlington.

Modelul este de la Proto 2000,foarte fin realizat.Este foarte greu,tractiune pe toate axele,motor in 5 poli cu 2 volante.Usile se deschid (pentru cine are nevoie.... :mrgreen: )
 
Salut
deoarece o colectie consta si din vagoane am sa pun doua exemple de vagoane americane:este vorba de un Caboose si un Hopper (vagon pentru transportul carbunilor ,minereu,pietris etc).

Caboose este din seria Atlas Trainman (in jur de 10 euro ,gata montat) iar kit ul este de la Proto2000.
 
Salut
revin cu o locomotiva de manevra EMD NW2 .Are un motor in 12 cilindri cu 1000hp


Modelul este de la BLI (Broadway Limited Imp.)si este digital cu sound.