Colectie personala Santa Fe

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2008
1.418
5
Germania
LOCATION
Germania
Salut,
As vrea si eu sa prezint colectia mea personala de modele americane HO.Incep cu cateva modele Santa Fe de la firmele Athearn Genesis,Proto 2000,Bachmann ,Atlas.Sunt doar cateva pentru inceput,altele o sa urmeze.
 
Iata inca cateva automotoare si aburoase:
Altele vor urma.
 
Foarte interesante si in acelasi timp putin in contrast cu europenele probail datorita masivitatii pe care o emana.

Daca ai putea sa faci putina vorbire despre modele: grad de detaliere comparativ cu originalul, cum functioneaza si, de ce nu, un mic istoric care sa ne ajute sa incercam sa le plasam intr-o zona sau epoca.

La aburoase ai inceput cu un 4-8-4 care arata masiv si cred ca asa a fost si in realitate.
Cam care este diferenta fata de 2-8-0 din a treia poza?

O poza una langa alta se poate?

Automotoarele chiar arata diferit fata de ce stim.
Ce motorizare avea originalul?
 
@LDH,ai dreptate ,ar trebui sa prezint mai indeaproape fiecare model (dar asta o sa dureze mai mult).Atunci am sa incep cu aceste doua automotoare:

Acestea sunt automotoare cu motor pe benzina ,care angreneaza un generator electric.Deci cum s-ar spune benzin-electric(gas-electric).Se numeau si "Doodlebug" si mergeau pe linii secundare.Dupa caz mai tractau si cate un vagon ,doua.In anii 30 au inceput primele sa apara,dar erau multe diferite(depinde de companie,multe erau facute de companiile respective in proriile ateliere din vagoane de calatori).au mers pana prin anii 50,multe pe trasee mici au supravietuit si mai tarziu.
Modelele sunt de la Bachmann Spectrum (deci nu Bachmann ieftin)au motoare cu volanta,DCC socket ,roti RP25 ,interior si sunt detaliate destul de bine.Inca nu au decodor .Am sa prezint si celelalte modele mai indeaproape si mai scriu doua ,trei cuvinte si despre locomotiva reala.O sa urmeze si poze de comparatie :roll:
 
Iata si automotorul Budd RDC (Rail DieselCar)

Dupa cum spune si numele acesta este dotat cu motor diesel.Au circulat in toata America(exemplarul meu in sud-vestul statelor).In Canada au mai supravietuit cateva exemplare pana azi.Erau mai multe feluri,unele numai pentru persoane,altele cu jumate compartiment de persoane si jumate compartiment de posta,marfa etc.Erau practic automotoarele mai moderne ,dupa aceste "Doodlebug" ,erau facute din otel inoxidabil de catre firma Budd,care facea si vestitele vagoane Streamliner.
Modelul este un Proto 1000(Walthers).Este ceva mai simplu ca modelele Proto2000 (fara bare aplicate ...dar care le voi aplica eu).Dar interiorul este si aici top:Model foarte greu,silentios,motor cu volanta,interferenta DCC,RP25,interior etc.
va urma...
 
Multumesc pentru precizari

Foarte interesanta prezentarea.

Din cele trei motoare eu as opta pentru "benzinare" poate pentru aerul lor retro si ingeniozitatea constructorului de a face un vagon motor cu dubla functiune: transport calatori si bagaje/marfa.
 
Salut,
Revin cu prezentarea locomotivei EMD F7 in configuratia A-B-B-A.

Aceste locomotive sunt cele mai vestite locomotive diesel americane.Au fost construite la sfarsitul anilor 40 si au mers mult pana in anii 70,multe au supravietuit la diferite muzee si sunt inca in stare de functionare.Clasa F are mai multe subcategorii ,dar cele F7 au fost cel mai mult construite.Sunt locomotive diesel-electrice ,cu vestitul motor 567B(prime-mover 567B ,1500 hp,motor diesel in 2 timpi cu 16 cilindri -567Kubikzoll/cilindru .Asta inseamna cca 9,3 litri pro cilindru x 16=148,8 litri cilindreea totala.Acest diesel angrena un generator ,iar acest generator producea curentul pentru cele 4 motoare electrice de tractiune.Aceste locomotive erau ca A Unit (cu cabina) si ca B Unit (Booster-fara cabina).Erau locomotive de marfa sau locomotive de pasageri (depinde cum erau cerute de diferitele companii).Greutatea era de cca 104-105 tone pro Unit.Deci in configuratia aratata mai sus era de peste 400 tone la 6000 hp.Asa tracta vestitul Super Chief de la Santa Fe pe traseul Los Angeles-Chicago.La mine doar cu 10 vagoane (scara 1/87) plus aceste 4 locomotive (si asa are aproape 4m lungime ).Modelele sunt de la Athearn Genesis ,cele mai corecte modele ale acestei locomotive .Sunt foarte fine si corect realizate(practic sunt modelele mele preferate).Motoarele sunt cu dubla volanta,interferenta DCC,roti RP25,grile fotodecupate,manere aplicate extra,stergatoare de parbriz,elice de ventilatoare ,etc.Cand le-am cumparat inca nu era asa la moda cu sound,dar cred ca cu timpul am sa la montez decoder cu sound.
 
Salut,
cuntinuam cu locomotiva EMC FT (EMC asa se numea in anii 30, inaite de EMD)

Aceste locomotive sunt practic primele locomotive diesel de serie mare in Amerika.Au fost construite la sfarsitul anilor 30 ,si din aceste locomotive s-au dezvoltat urmatoarele F uri (F2,F3,F5,F7 si F9 ).Cu aceste locomotive au inceput sa dispara in mod rapid aburoasele in Amerika.In Europa s-au tinut mai mult aburoasele ca dincolo peste ocean.Asta si din cauza distantelor mari.De exemplu un tren de persoane de la Los Angeles la Chicago trebuia sa faca 35 de stopuri pentru a umple cu apa sau carbuni( la diesel au fost numai 5 stopuri pentru a face plinul ).Aceste locomotive aveau 1350 hp si mergeau si ele in configuratia A-B sau A-B-B sau A-B-B-A depinde de lungimea trenului sau de teren (ses sau munte etc).
Modelele sunt de la Bachmann Standard (cele ieftine) dar am incept sa le aplic eu bare separate,furtune MU etc.La pretul de cca 30 euro buc sunt foarte acceptabile (comparativ cu 218 hobby de la Roco ,care isi merita si ea banii).
 
Salut,
Iata si locomotivele EMD E9 A-B(din acestea am doua seturi cu numere de inmatriculare diferite)

Aceste locomotive gigantice cu cate 6 axe au fost construite anume pentru trenurile de pasageri vestite.Si aceste locomotive au tractat faimosul Super Chief de exemplu,dar si multe alte trenuri concurente de la alte companii.Dar cu declinul erei trenurilor de pasageri si aceste locomotive au trecut la tractarea trenurilor de marfa.Sunt locomotive diesel electrice cu cate 2400 hp.si aceste locomotive mergeau ca A-B sau A-B-B etc.Modelele sunt de la Walthers Proto 2000.Sunt foarte fin realizate(comparabil cu Genesis) cu multe piese aplicate extra cum ar fi: manere,bare ,stergatoare ,grilaje fotodecupate etc.motoare cu 2 volanta,interferenta DCC,RP25 .In plus se mai deschid si usile de la cabina si din spatele locomotivei.
 
Salut,
Iata si locomotiva Alco PA/PB (Alco era firma concurenta a lui EMD)

Si aceste locomotive erau pentru trenuri de pasageri (ca si cele concurente EMD F7 sau EMD E9).Erau diesel electrice cu cate 2000hp /Unit si cantareau aproape 140t/Unit.Aveau motoare in V / 16cilindri /4 timpi cu turbo.Si aceste locomotive au tractat la sfarsitul carierei trenuri de marfa,deoarece vestitele trenuri de pasageri au disparut(din cauza concurentei avioanelor si masinilor).Modele sunt de la Walthers Proto2000 cu aceleasi caracteristici de mai sus (EMD E9)
 
Salut,
Iata si locomotiva Alco DL109 ,locomotiva de pasageri

Si aceste locomotive au fost construite pentru trenuri de pasageri.Sunt diesel electrice ,2000hp. Au fost si aceste locomotive cu B-Unit ,dar care deoacamdata lipseste ca model(sper sa apara candva ,deoarece am numai acest A Unit).Aceste modele sunt de la Walthers Proto1000 .Nu au atatea piese aplicate ca cele din seria P2000 ,dar sub carcasa sunt aproape identice.Manere ,bare etc am sa aplic eu cand am timp.Dar la un pret de cca65 euro sunt mai mult ca acceptabile(altii cer pe un vagon atatia bani....)
 
Salut,
Iata o mica locomotiva de manevra ,Alco S2 (model facut de Roco pentru firma Atlas)

Aceasta este o locomotiva de manevra (S2 -S4 etc) .Switcher se numesc asa locomotive si au putere intre 600-1000hp.in anii 50 au fost construite multe si s-au tinut foarte multe pana aproape in prezent.La cateva companii mici si fabrici mai sunt cateva in miscare.Modelul este un Roco facut pentru Atlas.A fost la dealerul meu in oferta pentru 35 euro,dar in culoarea gresita (maro-rosu "Boston & Maine") Asa ca a luat o "baie"in alkohol ,ceva decaluri am mai avut acasa si am vopsit-o in argintiu.Normal trebuia in albastru/galben pentru Santa Fe Freight ,dar mai am ceva de vopsit (mai asteapta una asemanatoare in alte culori de a fi vopsita in albastru/galben)asa ca am facut argintiu :-D .
 
Iata si cele doua aburoase 4-8-4 si 2-8-0 intr-o poza de comparatie

Firmele Lima,Baldwin sau Alco au produs nenumarate variante de locomotive cu aburi pentru toate companiile statelor.Aici ar trebui intrat mai profund in tema,dar nici nu avem locul respectiv siar trebui sa ma documentez si eu mai bine.Doar atat,cea mica 2-8-0 este folosita pe la inceputul secolului trecut ,dar cea mare tip Northern a suravietuit pana prin anii 50 si a mai "lucrat" impreuna cu primele diesel .Aceste locomotive au fost folosite la inceput in transportul pasagerilor,dar dupa aceea au fost si la marfare.De multe ori ca "helper"ori in spatele unui tren impingeau ,ori in mijloc.
Modelele sunt :cel mare este un Bachmann ieftin (care sincer sa spun nu-mi place cum merge,mai ales de cand am un Big Boy Genesis).Modelul este simplu facut ,dar mai este loc pentru imbunatatiri.sau am sa-l vand iarasi si am sa investesc banii in altceva.Micutza este un model Frateschi(firma braziliana).este foarte simpatica,si a fost ieftina (75 euro).Are motorul in tender,ambielajul pare simplificat.Dar multe locomotive vechi aveau asa biele simple (erau cu distributia in interior).
 
Salut Rudi,

4-8-4 sau cum am zice dupa sistemul francez 242 este un model realizat dupa celebra serie 484 construita pentru compania Burlington & Quincy Railroader , prescurtat CB&Q in anul 1930. 5601 al tau este capul de serie al acestei serii de masini.
cateva date sumare ale masinii reale :
efort de tractiune : 30.626 kg
incarcare pe osie : 35.1 t !!!!
doi cilindrii gemeni de 711/762 mm
osii cuplate de 1879 mm
suprafata de incalzire: 485 mp
suprafata de supraincalzire: 223 mp
presiune in cazan: 17.6 kg/cmc
gratar de 9.9 mp
combustibil solid: 24.5 t
apa: 68.1 mc
greutate aderenta: 127.7 t
greutate totala: 380.2 t
lungime totala: 32.283 m

Daca pui datele astea langa datele unei locomotive europene te cam ia ameteala.

Compania avea deviza "oriunde in vest" (Everywhere West) dar in activitatea lor au ajuns mult mai departe. Operau si multe linii prin munti. Mai exact opera pe liniile de la Chicago la St. Paul, Minneapolis, Kansas City, Omaha, Denver, St. Luis. Compania mai opera si linii secundare spre Billings, Montana aproape de granita Canadiana, Galveston, Texas, si pana in Golful Mexic.

Locomotiva ta a facut parte dintr-un prim lot de 8 livrat in 1930 de Baldwin Lok. ca locomotive de marfa, clasificat de companie 5A, dar care a ajuns sa fie folosite si la trafic de calatori. Compania a introdus dupa 1934 celebrul Zephir si locomotiva ta a ajuns sa traga aproape exlusiv marfa. Toata seria a avut roti Box-Pok si frana Timken pe toate rotile.
Cutia de foc mare si tenderul impresionant erau vitale pentru producerea de abur si rezerva de apa necesara parcurgerii unor distante lungi.

Masina 5632 a fost pastrata de comanie si era folosita pentru trenurile speciale de calatori pana in 1967. 4 locomotive din serie sunt inca pastrate in State. Nu mai insir aici care din ele si unde...

Piticul de langa e un exemplar din seriile Consolidation ale Atkinson, Topeka and Santa Fe Railway, cu vrea 4 decenii mai tinerel.
623 a fost construita de Richmond Lok. si face parte dintr-un lot de 10 locomotive livrate in 1894 si care au fost retrase din serviciu pana in 1932.
Seria din care face parte este 621-630.
 
@Catalin :aplauze: :aplauze: :aplauze:
Este evident ca esti documentat 1a cum se spune la noi.Intr-adevar ,piata de aburoase americana este IMENSA !!!
Acest model de la Bachmann este intr-adevar pentru Burlington,l-am luat pentru ca vreau sa-l revopsesc si sa inscriptionez Santa Fe.Dar acum am comandat modelul 4-8-4 Santa Fe de la BLI.Apare prin primavara.Asa ca acest model Bachmann o sa ajunga undeva pe o linie in spatele dioramei :-) .De cand am modelul Big Boy de la Genesis ,cam nu mai imi place acest model 4-8-4 (vreau sa spun felul executiei.......este clar ca pretentile cresc cu timpul.)