Salut Rudi,
4-8-4 sau cum am zice dupa sistemul francez 242 este un model realizat dupa celebra serie 484 construita pentru compania Burlington & Quincy Railroader , prescurtat CB&Q in anul 1930. 5601 al tau este capul de serie al acestei serii de masini.
cateva date sumare ale masinii reale :
efort de tractiune : 30.626 kg
incarcare pe osie : 35.1 t !!!!
doi cilindrii gemeni de 711/762 mm
osii cuplate de 1879 mm
suprafata de incalzire: 485 mp
suprafata de supraincalzire: 223 mp
presiune in cazan: 17.6 kg/cmc
gratar de 9.9 mp
combustibil solid: 24.5 t
apa: 68.1 mc
greutate aderenta: 127.7 t
greutate totala: 380.2 t
lungime totala: 32.283 m
Daca pui datele astea langa datele unei locomotive europene te cam ia ameteala.
Compania avea deviza "oriunde in vest" (Everywhere West) dar in activitatea lor au ajuns mult mai departe. Operau si multe linii prin munti. Mai exact opera pe liniile de la Chicago la St. Paul, Minneapolis, Kansas City, Omaha, Denver, St. Luis. Compania mai opera si linii secundare spre Billings, Montana aproape de granita Canadiana, Galveston, Texas, si pana in Golful Mexic.
Locomotiva ta a facut parte dintr-un prim lot de 8 livrat in 1930 de Baldwin Lok. ca locomotive de marfa, clasificat de companie 5A, dar care a ajuns sa fie folosite si la trafic de calatori. Compania a introdus dupa 1934 celebrul Zephir si locomotiva ta a ajuns sa traga aproape exlusiv marfa. Toata seria a avut roti Box-Pok si frana Timken pe toate rotile.
Cutia de foc mare si tenderul impresionant erau vitale pentru producerea de abur si rezerva de apa necesara parcurgerii unor distante lungi.
Masina 5632 a fost pastrata de comanie si era folosita pentru trenurile speciale de calatori pana in 1967. 4 locomotive din serie sunt inca pastrate in State. Nu mai insir aici care din ele si unde...
Piticul de langa e un exemplar din seriile Consolidation ale Atkinson, Topeka and Santa Fe Railway, cu vrea 4 decenii mai tinerel.
623 a fost construita de Richmond Lok. si face parte dintr-un lot de 10 locomotive livrate in 1894 si care au fost retrase din serviciu pana in 1932.
Seria din care face parte este 621-630.