Ce am cumparat astazi

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
De la Lidl.
Am fost nevoit sa cumpăr alta mașină de găurit și șlefuit. Față de vechiul model e mai mare și arăta diferit. Parca nu ma pot obișnui cu mărimea. La prima impresie e mai puternică. Are în plus față de vechiul model arbore flexibil, ca la modelele Proxxon.
 

Atașamente

  • IMG_20210521_072248.jpg
    IMG_20210521_072248.jpg
    305,7 KB · Vizualizări: 11
  • IMG_20210521_072234.jpg
    IMG_20210521_072234.jpg
    303 KB · Vizualizări: 11
  • IMG_20210521_072229.jpg
    IMG_20210521_072229.jpg
    304,6 KB · Vizualizări: 12
  • IMG_20210521_072027.jpg
    IMG_20210521_072027.jpg
    364,2 KB · Vizualizări: 11
  • IMG_20210521_072014.jpg
    IMG_20210521_072014.jpg
    301 KB · Vizualizări: 14
Cineva nu a rezistat (din nou) - la un pret absolut decent, noua din magazin (online).
BR103 122-8, produsa de Piko - versiunea "scurta". Locomotiva reala a fost produsa in anul 1971 de catre Henschel & Sohn / AEG si a rulat onorabil pana la sfarsitul anului 2002 cand a fost scoasa din uz, fiind una dintre cele mai longevive BR 103. Initial a fost vopsita in culorile TEE (Purpurrot/Beige), la sfarsitul anilor 80' (aprox. 1989) fiind revopsita in Orientrot, culoare mentinuta pana la iesirea din exploatare, in decembrie 2002.
Modelul de la Piko este din segmentul Expert, dotat din fabrica cu motor in 5 poli cu 2 volante, interfata PLUX22, lumini LED si lumina in posturile de conducere. Va primi si lumini in camera masinilor, impreuna cu un decodor ToM PLux22, care este deja pregatit - deocamdata este pe drum.

267033_51684.jpg
Sursa: imagine oficiala Piko.

Later edit: Va primi in viitor si cateva surori, dintre care cel putin una in schema de vopsire TEE.
 
Ultima editare:
Când o ai disponibilă, faci un review, te rog? Ca fost posesor de E03/103, 8 bucăți Roco și o Fleischmann, sunt curios cum este matrița nouă de la Piko.
 
TEE (Weinrot/Beige), la sfarsitul anilor 80' (aprox. 1989) fiind revopsita in Orientrot,

Purpurrot/Beige. RAL 3004 Purpurrot si RAL 1001 Beige. RAL 3005 Weinrot e mult mai inchis si a fost culoarea folosita de Mitropa pana in 1949.

In schema de culori TEE la DB incepand cu anul 1974 la revopsiri s-a folosit RAL 1014 Elfenbein (mult mai deschis) in loc de RAL 1001 Beige.

103 122 a fost toata viata ei masina de Frankfurt 1. La sfarsit arata rau insa mergea bine. Am mers si eu cu ea prin 2001, cu ea am trait acea zi memorabila cu IR-ul de Konstanz cand in Offenburg ne-am pierdut "nasul" in gara la oprirea de 2 minute (omul ne-a ajuns abia la Hausach cu taxiul dupa o cursa la fel de memorabila). :D
 
@cosmin78: Cand ajunge, va fi luata la intrebari, in comparatie cu Roco E03 001, pe care o am deja. Fleischmann nu am, desi mi-as dori- este posibil sa nu se inteleaga cu sinele Trix C-Gleis ( multe modele au flansele rotilor ceva mai mari decat normal)
@Horia_Radulescu : Multumesc, am corectat in postul anterior nuanta de rosu. Din nou, am gasit informatii contradictorii. Imaginile cu locomotiva reala gasite de mine sunt preponderent din zona Koln, deci destul de aproape de Frankfurt. :) In ceea ce priveste nuanta de beige, am gasit pe alte forumuri nemultumiri la adresa Piko in ceea ce priveste vopsirea BR103 in schema TEE cu o nuanta de beige mult mai deschisa decat in realitate. Banui ca nuanta ar trebui corelata cu data reviziei inscrisa pe carcasa, corect?
 
Ultima editare:
La locomotivele Fleischmann de constructie mai veche, din ce am vazut, aveau distanta intre axele tampoanelor mai mare decat normal pentru a incape vechea cupla a lor pe razele de curbura mici. La E 03 dar si la alte locomotive, chiar si la locomotivele cu abur, aceste tampoane ,,cracanate" pe traversa frontala a locomotivei arata foarte urat si strica aspectul, ,,zgarie" privirea. Daca se poate trece peste acest aspect, in rest locomotivele Fleischmann erau foarte robuste, bine facute, fara plastice si fara zeci de compromisuri pentru ale construi chinezu' mai usor. Fiind atat de bine facute erau si usor servisabile. Oricand puteai desface un surub si apoi sa ai acces la orice. Orice se putea inlocui ca piesa separata, fara sa fie nevoie sa cumperi tot ansamblul la 100 de euro (sau marci DM) pentru o roata dintata sau chiar toata locomotiva. Deci atentie la achizitia locomotivei E 03 de Fleischmann sa nu fie cu distanta intre tampoane gresita pentru ca arata urat. Cele noi sunt ok din punctul asta de vedere.
Eu o am pe cea de Roco cu sasiul metalic care este destul de in regula. La locomotiva mea a fost un pantograf (metalic) rupt. Si cand ma gandesc ca am cumparat-o de acasa de la un mecanic de locomotiva francez de la Depoul Dijon care conduce locomotive electrice .... :oops: ..... Nu as vrea sa-mi imaginez prin ce a trecut locomotiva daca fostul posesor al ei a reusit sa-i rupa bara groasa de 2 mm metalica de la partea de jos a cotului pantografului. Dar am reparat-o cu o alta armatura de otel in interior si acum locomotiva este ok.

Cu privire la locomotiva 103 122 cu depoul de domiciliu la Frankfurt 1 pot spune ca in zona de ,,activitate" a unei locomotive, ea se poate gasi oriunde. Ca regula generala, la depoul de domiciliu locomotiva face reviziile, i se citesc benzile de vitezometru, se acumuleaza toate foile de parcurs ale celor care au facut serviciu pe ea si se tine cartea de evidenta a sa. Hai sa luam un exemplu. Daca o locomotiva de Bucuresti Calatori se duce la Brasov cu un tren de calatori care pleaca spre Sibiu, locomotiva de BC se dezleaga la Brasov si trenul pleaca mai departe cu un GM. Locomotiva noastra de BC nu are de ce sa stea in gara Brasov 5 ore pana are tren de venit inapoi. Asa ca ea se duce in depoul Brasov, face o revizie la canal si apoi sta acolo pe o linie pana ii vine ora de iesire la gara de unde ia trenul spre casa. Sigur, cineva daca vede aceasta locomotiva la depoul Brasov ar putea spune ca e de Brasov, insa nu e asa. Tot la fel poate fi si cu 103 122, ea sa fi dus un tren pana undeva in zona Frankfurt si acolo ea sa astepte sa vina inapoi cu altceva. Asa ca este normal ca sa fie vazuta in zona ei, ea fiind de Frankfurt, nu numai in Frankfurt.
Acest lucru este mai relevant la locomotivele de lung parcurs (sau de linie cum mai spun unii), asa cum este si 103 122. Daca e sa revenim putin la locomotivele romanesti, este destul de probabil sa gasim un EA de BC la Brasov, Suceava, Constanta, Craiova, Timisoara, Cluj etc si mai putin probabil sa gasim un LDH de BC in aceste locuri. Un LDH de BC l-am putea gasi undeva langa Bucuresti.
 
Nu as vrea sa-mi imaginez prin ce a trecut locomotiva daca fostul posesor al ei a reusit sa-i rupa bara groasa de 2 mm metalica de la partea de jos a cotului pantografului. Dar am reparat-o cu o alta armatura de otel in interior si acum locomotiva este ok.

La ce spuneti, sigur este o tumba de la inaltime direct pe parchet. Mai ales rulaj in curbe cu viteza out of scale, sina langa marginea ramei dioramei dau mesei pe care rula.
 
  • Like
Reacții: nae44
Da, așa este, cele de la Fleischmann au distanța intre axele tampoanelor mai mare. Mie mi s-a părut că și cutia este puțin supradimensionată.

Nu știu cum sunt astea noi, însă cele vechi au șasiul de metal, cutia din plastic, modul de ansamblare fiind identic 060 DA Tillig, cu 2 suruburi ce prind cutia de șasiu, însă fără "zâmbetul" penibil dintre cele două piese. Tracțiune pe un boghiu, motor ancoră, 2 roți cu "pneuri", loc la interior de făcut o petrecre digitală, cu tot cu sunete. Eu am digitalizat-o pe a mea și funcționa ireproșabil, motorul înțelegându-se de minune cu decodorul Esu 3 parcă. In același timp am echipat una din locomotivele Roco rămase, varianta de muzeu, cu sunet. Nu-mi pare rău că am măritat-o, a fost pe mâini bune..
Cred că am pe undeva poze comparative cu Fleischmann și Roco. Revin dacă dau de ele.
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: nae44
O explicatie ar putea fi aici, referitoare la dimensiunile modelelor Fleischmann.
Se traduce foarte bine in engleza cu Google Translate.
 
Salut,

Fleischmann nu construia pe vremuri la 1/85 ci la 1/82. Abia prin 1980-82 s-a trecut la scara 1/87.1.

In ceea ce priveste nuanta de beige, am gasit pe alte forumuri nemultumiri la adresa Piko in ceea ce priveste vopsirea BR103 in schema TEE cu o nuanta de beige mult mai deschisa decat in realitate. Banui ca nuanta ar trebui corelata cu data reviziei inscrisa pe carcasa, corect?

In principiu da, desi au fost locomotive din seria 103.1 care au trecut direct de la RAL 1001/3004 la 3031 fara sa mai treaca si prin 1014. Prima cu combinatia 1014/3004 (si care a avut si lonjeronul si sorturile rosii) a fost 103 113, adica de fapt 103 106 in 1976. 106 e cea tavalita la Rheinweiler cand avea doar cateva luni si care oficial a fost casata. 113 a fost atat de indoita dupa ce a cazut de pe taluz incat in reconstructia sa s-a folosit sasiul (ramas intreg) de la 106. Asa se face ca 106, oficial casata inca din 1971, exista si azi in haina lui 113. :)
 
Evident, exemplul dat mai sus a fost facilitat si de constructia speciala a seriei 103.1 (si a surorii sale 151) care nu are o cutie a locomotivei propriu-zisa ci doar un sasiu masiv pe care sunt amplasate toate agregatele si pe care sunt sudate cele doua posturi de conducere.
 
  • Like
Reacții: anvo5555
Salut,

Fleischmann nu construia pe vremuri la 1/85 ci la 1/82. Abia prin 1980-82 s-a trecut la scara 1/87.1.

...
De aceea nu sunt convins ca o locomotiva produsa de Fleischmann va functiona corespunzator pe sinele Trix, adica fara sa "crantane" din cauza dimensiunii flanselor rotilor . Intre timp, mi-am dat seama ca in afara de Re460, BR01, BR101, locomotivele BR103 vor fi in numar mare in mica mea colectie, inclusiv unul din modelele scoase de Trix (de preferat 22279).
 
Nu as vrea sa-mi imaginez prin ce a trecut locomotiva daca fostul posesor al ei a reusit sa-i rupa bara groasa de 2 mm metalica de la partea de jos a cotului pantografului. Dar am reparat-o cu o alta armatura de otel in interior si acum locomotiva este ok.

La ce spuneti, sigur este o tumba de la inaltime direct pe parchet. Mai ales rulaj in curbe cu viteza out of scale, sina langa marginea ramei dioramei dau mesei pe care rula.
Da, este foarte probabil sa se intamplat asa, mai ales ca acel mecanic avea si copii mici si tren LGB in gradina.
 
  • Like
Reacții: gamitzu
In cazul meu, fara un traseu fix, am ales sine cod 83 , la acel moment fiind convins ca voi cumpara doar modele fabricate recent. Trix C-Gleis mi se pare in continuare cel mai bun raport pret-calitate. Fleischmann Profi Gleis nu se mai fabrica, Roco Line sunt ok, dar se preteaza mai bine la un aranjament semi-fix, iar Piko cu terasament mai are un pic de evoluat. Intr-adevar, pe sine cod 100 ruleaza orice, inclusiv piese convertite de la AC. Eu am avut o surpriza cu o astfel de piesa de fabricatie recenta( povestea este pe topicul colectiei mele) care ”rontaia” regulamentar pe Trix C si RocoLine.
 
Ultima editare:
103ul Fleischmann l-am alergat ani buni pe Roco-Line cod 83, fără probleme și, dacă nu mă înșel, pe unele module de la "club", cu Peco cod 75.
 
  • Like
Reacții: anvo5555
Roco Museum Edition E03 001 este singura care a ramas la mine in colectie. A avut parte si de un plonjon de la 1 m inaltime pe covor, cu ocazia asta i-am pus o osie noua, fara cauciucuri in locul celei originale , cu cauciucuri. Si ceva poze comparative , Fleischmann Roco, facute prin 2009:

E 03 & E 103.JPG

E 03 & E 103.a.JPG

Se observa clar diferentele la tampoane.
 
Stiind ca distanta intre tampoane in plan frontal e singurul lucru care se poate compara intre ele ca model si ca locomotive reale.

103.0 (E03) si 103.1 (locomotiva de serie) au forme complet diferite la partea frontala, inclusiv ferestre, amplasarea farurilor, sorturi, carenajele tampoanelor etc. Seamana la prima vedere, avand acelasi limbaj din punct de vedere al designului, insa nu rasar. :)

De fapt 103.1 este o 103.0 optimizata aerodinamic dupa 5-6 ani de cercetari. Forma a fost definitivata abia in 1969, proiectul E03 a debutat in 1960 si forma aleasa a fost definitivata in 1963. Prima E03 pe planseta arata ca o E50 vopsita in doua culori, cu o aerodinamica de caramida ciobita pe la colturi. :)