La locomotivele Fleischmann de constructie mai veche, din ce am vazut, aveau distanta intre axele tampoanelor mai mare decat normal pentru a incape vechea cupla a lor pe razele de curbura mici. La E 03 dar si la alte locomotive, chiar si la locomotivele cu abur, aceste tampoane ,,cracanate" pe traversa frontala a locomotivei arata foarte urat si strica aspectul, ,,zgarie" privirea. Daca se poate trece peste acest aspect, in rest locomotivele Fleischmann erau foarte robuste, bine facute, fara plastice si fara zeci de compromisuri pentru ale construi chinezu' mai usor. Fiind atat de bine facute erau si usor servisabile. Oricand puteai desface un surub si apoi sa ai acces la orice. Orice se putea inlocui ca piesa separata, fara sa fie nevoie sa cumperi tot ansamblul la 100 de euro (sau marci DM) pentru o roata dintata sau chiar toata locomotiva. Deci atentie la achizitia locomotivei E 03 de Fleischmann sa nu fie cu distanta intre tampoane gresita pentru ca arata urat. Cele noi sunt ok din punctul asta de vedere.
Eu o am pe cea de Roco cu sasiul metalic care este destul de in regula. La locomotiva mea a fost un pantograf (metalic) rupt. Si cand ma gandesc ca am cumparat-o de acasa de la un mecanic de locomotiva francez de la Depoul Dijon care conduce locomotive electrice ....
..... Nu as vrea sa-mi imaginez prin ce a trecut locomotiva daca fostul posesor al ei a reusit sa-i rupa bara groasa de 2 mm metalica de la partea de jos a cotului pantografului. Dar am reparat-o cu o alta armatura de otel in interior si acum locomotiva este ok.
Cu privire la locomotiva 103 122 cu depoul de domiciliu la Frankfurt 1 pot spune ca in zona de ,,activitate" a unei locomotive, ea se poate gasi oriunde. Ca regula generala, la depoul de domiciliu locomotiva face reviziile, i se citesc benzile de vitezometru, se acumuleaza toate foile de parcurs ale celor care au facut serviciu pe ea si se tine cartea de evidenta a sa. Hai sa luam un exemplu. Daca o locomotiva de Bucuresti Calatori se duce la Brasov cu un tren de calatori care pleaca spre Sibiu, locomotiva de BC se dezleaga la Brasov si trenul pleaca mai departe cu un GM. Locomotiva noastra de BC nu are de ce sa stea in gara Brasov 5 ore pana are tren de venit inapoi. Asa ca ea se duce in depoul Brasov, face o revizie la canal si apoi sta acolo pe o linie pana ii vine ora de iesire la gara de unde ia trenul spre casa. Sigur, cineva daca vede aceasta locomotiva la depoul Brasov ar putea spune ca e de Brasov, insa nu e asa. Tot la fel poate fi si cu 103 122, ea sa fi dus un tren pana undeva in zona Frankfurt si acolo ea sa astepte sa vina inapoi cu altceva. Asa ca este normal ca sa fie vazuta in zona ei, ea fiind de Frankfurt, nu numai in Frankfurt.
Acest lucru este mai relevant la locomotivele de lung parcurs (sau de linie cum mai spun unii), asa cum este si 103 122. Daca e sa revenim putin la locomotivele romanesti, este destul de probabil sa gasim un EA de BC la Brasov, Suceava, Constanta, Craiova, Timisoara, Cluj etc si mai putin probabil sa gasim un LDH de BC in aceste locuri. Un LDH de BC l-am putea gasi undeva langa Bucuresti.