Ce am cumparat astazi

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Sa fiu sincer, tot ce am comandat la Roco in materie de piese de schimb a venit foarte bine ambalat , chiar excesiv, in anumite cazuri. E drept, nu am comandat piese foarte mari, cel putin pana acum.
Urata chestie, iti tin pumnii sa o rezolvi rapid si elegant.
 
Am primit-o prin intermediul HGD.
Deci defectele poate au aparut la transport intre HGD si tine?

In alta ordine de idei HGD mi-a trimis anul trecut un pantograf de EA060 la schimb care avea mai multe daune decat cel original defect cu care este dotata locomotiva.
Pantograful la schimb avea clema de prindere rupta si bara principala indoita si aceste daune nu au fost de la transport ci asa a fost impachetat.
 
Vagon de posta CFR epoca III, tip Fafd. Conversie Trains-Addicted din vagon Roco. Vagonul are lamele colectoare gata montate, motiv pentru care ruleaza greu. O sa pun putin ulei la lagare cand o sa il rulez prima data.

IMG_20210608_124846.jpg
 
  • Like
Reacții: nae44 și GFN
Lamele colectoare? Boghiurile astea aveau lagare metalice
pe ambele parti, care culegeau curentul si mai departe in cutia vagonului...
 
Da, asa este, m-am exprimat eu gresit.
Sunt lagare, avantajul fata de lamelele clasice fiind ca colecteaza si (+) si (-) de la ambele boghiuri dar pe de alta parte ruleaza greu. Daca o locomotiva poate trage fara probleme sa zicem 20 de vagoane normale, sunt curios la cate astfel de vagoane face fata.
 
Posibil să fie o problemă de poziționare, unde unghiul acela drept făcut de tablă este mai puțin drept. Am câteva vagoane cu astfel de boghiuri și rulează bine, țin minte că la unele a trebuit să intervin, lărgind, cu simț de răspundere, lagărele.
 
Nu este doar inmatriculat ÖBB ci este o 1020 HG, adica o locomotiva complet reconstruita cu alte posturi de conducere, alte motoare de tractiune etc. Sunt extrem de multe diferente fata de o E 94 in starea initiala.

De asemenea expresia "crocodil german" la E 94 este oarecum gresita, chiar daca o folosesc o gramada de neavizati si pana si unele firme. Se potriveste la E 93 insa E 94 s-a dezvoltat dupa Anschluß, adica dupa ocuparea Austriei special pentru rampele grele de pe Arlberg si Brenner adica pentru utilizarea pe teritoriul austriac. De aceea o mare parte din locomotive au si ramas dupa razboi pe liniile pentru care au fost concepute si au circulat acolo pana in anii 1990.

Casarea seriei trebuia sa se incheie la sfarsitul anilor 1980. Cum insa in NAT in 1991 (NAT: Neuer Austrotakt, orarul integrat pe magistralele austriece) era nevoie de mult mai multe locomotive decat existau pe retea unele serii care erau retrase in vederea casarii precum 1018/1118 si 1020 au fost repuse in circulatie.
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Da, nu este identica cu E94, am citit pe wikipedia ca 'crocodil' este denumirea generica pentru locomotive cu astfel de forma.
Bine este wikipedia, nu sunt toate informatiile corecte :)

Sper sa primeasca un decodor cu sunet curand (cand fac rost de buget pentru el), ori un Zimo (ce a montat Roco in vaianta digitala cu sunet din fabrica) cu un pachet de sunete mai sarac dar care sa controleze corect si luminile din cabina, ori un ESU cu un pachet de sunete mai bogat dar care este generic, nu adaptat Roco si va trebui modificat astfel sa activeze si luminile din cabine.
 
Din categoria “ este cald, deci trebuie sa ma racoresc” , am cedat unei tentatii, avand in vedere starea excelenta si pretul foarte bun, mai ales ca a venit cu decodor digital instalat. Roco 62842 - BR221 143-1 - motor in 5 poli, lumini LED din fabrica si un comportament excelent pe sina.
Bineinteles, a avut parte de o revizie completa si de o mica “operatie” de separare a luminilor de stop, care sunt acum pe F1 si F2.
Primele imagini de cand a ajuns in micuta mea colectie (Nr. 45)
111AB1C3-3116-4870-B36C-29753FD434B8.jpeg
1B025156-49D8-4BE2-88EB-7D95483C33C3.jpeg
06C9B6DD-2FCF-41D9-9E17-AA9C519C8C89.jpeg
AF9FEDDE-AF48-4DEA-A167-013026345C84.jpeg
EA5A8D88-D0FE-43B1-8681-5927AB8E1F1D.jpeg
 
luminilor de stop

Oameni buni, nu e masina mica ca sa aiba asa ceva. E locomotiva.

Semnal fine de tren, va rog, daca vreti ceva scurt. Si atentie cand le aprindeti, seria V200.1 (221) nu era apta la tractiune multipla sau trenuri push-pull (numai V200.0 adica 220).
 
  • Like
Reacții: nae44
Adevarat, dar cu vagoane atasate, chiar si unul, nu are voie sa aiba lumini fin de train aprinse. De asemenea, in modul de manevra nu prea intra in ecuatie luminile amintite. Atat cat pot, incerc sa respect realitatea ( chiar daca uneori nu se aranjeaza lucrurile cum trebuie…)
In viitor voi aduce in colectie inca doua locomotive V200(220) (minim) - am in plan una din epoca III , deci V200 si una cu inmatriculare cat mai recenta, adica privata.
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu
Adevarat, dar cu vagoane atasate, chiar si unul, nu are voie sa aiba lumini fin de train aprinse. De asemenea, in modul de manevra nu prea intra in ecuatie luminile amintite. Atat cat pot, incerc sa respect realitatea ( chiar daca uneori nu se aranjeaza lucrurile cum trebuie…)
Sunt intru totul de acord. Asa este corect. Luminile rosii fine de tren se folosesc numai cand locomotiva circula izolata in linie curenta. Rosu este in spate fata de directia de mers, bineinteles. Uneori, se mai lasau aprinse si luminile albe catre vagoane la manevra pentru ca e mai usor de vazut locomotiva noaptea dar si pentru ca era mai multa lumina pentru manevrantul de vagoane cand se baga la legat/dezlegat locomotiva de vagon.
 
  • Like
Reacții: anvo5555
Mai exista si locomotive destinate primar manevrei (precum seria V60 / 36x germana) unde luminile albe (3 pe fiecare parte) se aprind dintr-un singur buton. Adica locomotiva nu stie decat 3 albe in fata, 3 albe in spate sau 6 albe in acelasi timp.
 
  • Like
Reacții: anvo5555
Pentru manevre am ramas la micuta DHG500 de la Maerklin/Trix, care are doar lumini albe (led, dupa ce am desfacut carcasa si am instalat si un decodor). Daca imi aduc bine aminte, este setata sa aiba lumini de manevra aprinse tot timpul (adica toate luminile albe). :)
Majoritatea locomotivelor din micuta colectie au deja lumini comutabile separat (sau vor avea, acolo unde nu exista inca), deoarece ruleaza in mod "izolat" destul de mult timp.

Fiind pe acest topic de cumparaturi, sper sa se aseze cum trebuie astrele si sa pot prezenta ceva frumos in curand...
 
Ultima editare:
Incep de luni, se pare, asta dupa ce la sfarsitul saptamanii trecute am ratat o locomotiva pe care o cautam de ceva vreme (nu din cauza mea, ci a unui vanzator... sa spunem nehotarat).

1. Fleischmann 5555 - Tachowagen (model ceva mai vechi, dar in stare aproximativ noua - si pe acesta il cautam de ceva vreme) - pe langa cel pe care il am acasa incropit de subsemnatul, va servi cu cinste si onoare la reglarea parametrilor (viteza, in speta) locomotivelor din colectie. Primul reper Fleischmann pe care il voi detine.
tacho_1.jpg tacho_2.jpg tacho_3.jpg

2. Roco 51276L - NOHAB Di3b - 3 641 - NSB. Locomotiva este noua, cu decodor gata instalat din fabrica (Roco 10884 - adica Zimo MX630R). Desi este o inmatriculare ceva mai neobisnuita (Norvegia), imi doream mult o locomotiva NOHAB (candva am avut una (DSB) -vanduta, mare greseala - o restaurasem la stare de nou si arata/rula absolut superb)
La NSB locomotivele NOHAB au transportat marfuri si calatori in 2 versiuni -Di3a (3 602 – 3 633- viteza maxima 100km/h) si Di3b (3 641 – 3 643 -146km/h -> mai mult trenuri de calatori). Desi provine din set de start, gradul de detaliere nu difera fata de modelele vandute separat.

51276_3.jpg51276_2.jpg51276_1.jpg

3. Decodor ToM PLUX 22 Lokcommander II - Train-O-Matic cod 02010217 - pentru Piko 52510 - BR 245 006 din colectie (sau alta locomotiva, ca inca sunt pe minus cu cateva bucati decodoare). Nu mai postez imagine, stim foarte bine cum arata.

Imaginile sunt din anunturile de vanzare, descarcate dupa fiecare achizitie in parte.
 
Ultima editare:
Sa fiu sincer, a fost o chestie neasteptata chiar si pentru mine. Cand ne-am vazut, habar nu aveam ca il voi gasi, deoarece nu se mai fabrica de ceva vreme. Mi-a aparut intr-o cautare - cand am vazut pretul si starea, n-am mai stat pe ganduri.
Locomotiva era sub lupa de ceva vreme, a disparut la un moment dat si a reaparut la fel de neasteptat. Faptul ca nu s-a mai intamplat nimic cu locomotiva despre care am stat de vorba a fost un semn, zic eu.:) :) :)
 
  • Like
Reacții: GFN