Ce am cumparat astazi

anvo5555

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2016
255
235
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Stiu, dar pot sa accept fara probleme aspectul asta. Singurul lucru pe care nu il pot accepta e pretul (desi nu sunt vreun zgarcit de fel). Iar faptul ca nu l-am cumparat la vremea lui (3-4 ani) sau macar atunci cand anumite magazine au avut oferte bune de pret, ma enerveaza destul de mult. Dar, sanatosi sa fim, ii vine randul sa ruleze pe sinele mele, la un moment dat (cum se va intampla si cu Roco 43047 - chiar m-am bucurat ca un copil cand s-a finalizat tranzactia). Nu exclud nici un set Maerklin pur-sange, pe care sa il convertesc la DC cu piese de origine. Posibilitati sunt, stau linistit.
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.304
1.330
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Eu nu am o problema cu ideea reducerii lungimii la scara in sine, ci cu "cohabitarea" intre modele. Un tren complet la 1/93,5 nu pare neaparat mai scurt, insa cand pui vagoane de 282mm langa unele de 303mm (las la o parte cele la 1/100 de 264mm), toate reproducand acelasi prototip real de 26400mm lungime, ochiul "vede" o discrepanta.

Atata vreme cat scarile nu se combina in aceeasi garnitura sau in aceeasi vitrina nu e problema.
 
  • Like
Reacții: anvo5555

anvo5555

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2016
255
235
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Exact. De aceea mi-am propus ca atunci cand compun un tren sa am grija la acest aspect, iar asta inseamna de obicei sa il compun cu vagoane de la acelasi producator. Ca mai sunt exceptii, de ex. din seria 5xxx de la Fleischmann epIV, parca, care se pot combina cu MaTrix 24xxx, ambele fiind la scara 1:93,5 - din nou perfect de acord. Trebuie gandita fiecare garnitura atat din punct de vedere al apropierii de realitate cat si al elementelor componente in sinea lor, aici incluzand si segmentul de “piata” - hobby, expert/professiona/collector’s items, etc. Daca pun un Piko Hobby OBB de 26,7 langa un Roco SBB de 30,3 va arata ca o salata nereusita.
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.304
1.330
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Vezi ca nu exista o "serie 5xxx" la Fleischmann. Tot ce era vagon pe H0 la Fleischmann din anii 1960 incoace era inseriat ca 5xxx. 50xx erau vagoane pe 2 osii, 51xx pe 4 osii etc. Ulterior sistemul a fost completat.

Vagoanele la 1/93,5 la Fleischmann sunt ceva relativ recent, de la sfarsitul anilor 1990. La Märklin/Trix chiar si mai recent.
 

anvo5555

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2016
255
235
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Ma refereream la codurile de produs., m-am grabit sa scriu. Un exemplu: 5601 - 1st. class express coach, type A4üm-61, of the DB. - care e la scara 1:93,5 (L288,2mm)
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.109
1.175
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Cumparate acum o luna dar azi au venit.
Relee Reed , foarte mici , bune pentru diverse aplicatii.
Si am gasit ce cautam Roco 62184 , cam prafuita si cu cateva mici hibe , dar se rezolva.
Acum sa vad daca trebuie sa platesc ceva la vama , vine din Anglia
 

Atașamente

  • 20210407_120249.jpg
    20210407_120249.jpg
    289,8 KB · Vizualizări: 7

AdyAero

Well-Known Member
Trenulist
9 Septembrie 2008
365
141
39
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Apropos de releele reed, exista comutatoare bazate pe astfel de relee? Adica iti trebuie o bagheta magica (cu varf magnetic) si puf, stingi lumini la case, vagoane, schimbi macaze...
Am cautat prin site-urile care vand componente electronice pe la noi dar nu am gasi, ori nu exista, ori nu stiu eu ce sa caut :confused:
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.109
1.175
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Asa ceva??? , in locul butonului on/off montezi releul pe care il comanzi cu bagheta magica.:D:D:D
Are jumperi cu care il poti seta cum vrei.
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: AdyAero

AdyAero

Well-Known Member
Trenulist
9 Septembrie 2008
365
141
39
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Nu vad nimic legat de magnetic in descriere.
Am vazut ca cei de la RapidoTrains au asa ceva instalat pe toate vagoanele lor cu iluminat: fiecare circuit (lumini interioare, lumini de capat) sunt aprinse cu bagheta 'magica' adica o bagheta cu un magnet la capat. Daca un astfel de comutator on/off ar ajunge pe la 10 lei ca pret, este mai avantajos decat un decodor de functii pentru cei mai putin pretetntiosi. Nu poti controla individual fiecare compartiment dar nu stai sa cauti prin multimaus adresele vagoanelor dintr-o garnitura ca sa aprinzi luminile.
 

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.109
1.175
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Pai nu scrie pentru ca nu are nimic magnetic ,DAR am scris mai sus ca in locul butonului normal care se apasa , poti monta releu Reed.
Montajul face acelasi lucru(on/ off) doar ca schimbi modul de actionare al montajului din mecanic in magnetic.
Asta este frumusetea electronicii, poti modifica/ adapta schema dupa ce preferinte sau necesitati ai nevoie.
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: anvo5555