Ce am cumparat astazi

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Cei de la Trenulist au muncit să scoata ceva din modelul Bramos. (Sincer până acum nu auzisem de Bramos. Am vazut că la "alb" kiturile au preţuri bune). Inscriptiile si ramele la ferestre sunt chiar bune. Cu o saibă se ajustează inalţimea boghiurilor deoarece nu stau tampon la tampon cu Piko de exemplu. Se şi vede în poză. După, problemele dispar şi rulează ok, cu ceva zgomote la cuplă, până se rodează. Te chinui puţin să ai carcasa aliniată la bază după extragere (cred că şi cutia strâmtă "ajută" aici). Bramos pare a fi baza şi pentru etajatele bleu apărute pe la HGD. Totuşi mai au ceva ani-lumina până la modelele PIKO. Nu am reuşit să găsesc vreo poză cu vagonul vopsit aşa în realitate, ci doar secvenţa de film în care pleacă din Câmpulung împreună cu un 11-47 verde... Pe surse, ar fi un proiect viitor cu Piko, poate de asta au garat pe olx.
 
  • Like
Reacții: AdyAero
De pe Aliexpress:
IMG_20231116_211301.jpg
Sa va explic ce sunt ca sa va puteti da seama la ce pot sa ne foloseasca:
1) Placutele de test eu le folosesc la iluminat vagoane sau la lumini fin de tren sau lampi locomotive moderne (cum este BR 182 de la Piko, varianta hobby care are doar cate un bec al la capete. Distanta intre pini este de 2,54 mm (adica 1/10 inch). Este compatibil cu mufele decodoarelor cu 8 pini (NEM652)
2) Mufele negre tata-mama sunt mufe cu 2 randuri de 20 pini, distanta 1,27 mm (adica 1/20 inch). Sunt compatibile asadar cu mufele Plux 12/16/22 si pot fii folosite ca niste distantiere pentru decodoare. DIn pacate au pinii cam subtiri si usor de indoit.
3) Placutele cu multe gaurele reprezinta adaptoare de la diferitele standarde, de la 1.27 la 2 la 2,54 distante intre gauri si au 2 randuri de cate 10 pini fiecare.

Si acum sa va explic ce am avut in cap. ma tot lupt sa digitalizez cu sunet o locomotiva tip E69 Fleischmann dotata cu mufa Plux16. Decodor am, difuzor mini am, dar imi este teama sa fac lipiturile de la cabluri pe decodor iar placa nu are conexiuni pentru difuzor. M-am gandit ca din (2) si (3) sa incerc sa construiesc o mufa adaptoare dar din pacate pinii de la (2) sunt prea scurti, nu ies suficient din placa pe partea cealalata. Acum ma gandesc sa folosesc doar mufele si poate reusesc sa fac lipiturile pe pini.

Din fericire nu au fost scumpe, ce vedeti aici au costat 45 lei cu transport platit de 3 ori (6 lei/pachet) pentru ca magazinul respectiv nu avea optiunea sa comaseze transportul. Asta desi mi-au venit toate impachetate in aceeasi folie cu bule. Au ajuns repede, pe 5 noiembrie le-am platit, pe 16 m-a sunat curierul sa le lucreze adica nu au lucrat cu Posta Romana.
 
  • Like
Reacții: cosmin78
Vagonul tip 11-47 produs de Trenulist pe baza unui Piko polonez typ 120A.
Din pacate sunt multe diferente fata de vagonul real, m-am documentat inainte sa il cumpar:
- acoperisul nu are nervurile de intarire pe lungime cu au cele produse la Astra Arad
- acoperisul nu are trapele de la capete
- boghiurile nu au generatoarele de curent si sunt diferente fata de cele reale
- partea de jos a cutiei are o zona retrasa care nu exista la vagoanele romanesti
- partea de geam de la vagoanele CFR care se deschide trebuie sa fie mai mica si se deschide prin rabatare in timp ce la tipul polonez 120A se deschid prin glisare in jos.
Mai bine incercau sa reproduca un vagon 21-47 din cele 150 livrate de polonezi, era mult mai aproape de matrita asta, trebuiau doar aplicate niste piese care sa imite tablele triunghiulare de langa usi.

Cu efort se pot indrepta anumite aspecte dar e pacat sa dai 350 lei pe un vagon si sa fie atat de departe de cel real... :( vinovat e cel ce cumpara (adica eu) si nu cel ce cere.
IMG_20240207_125801.jpg

Intrebari:
Are cineva poze cu vagoanele de acest tip in aceasta schema de vopsire verde? Intre ce ani s-a aplicat aceasta schema de vopsire?
Au circulat in aceleasi garnituri cu cele 26-26 culoare alabstru deschis cu dungi bej (produse tot de Trenulist)?
IMG_20230807_113418.jpg
 
Sunt împreună într-o secvenţă din filmul "Punct şi de la capăt" prezentată aici:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=JUnlNh86M_U]View: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=JUnlNh86M_U[/img]
 
Multumesc, asa este, cum de mi-a scapat tocmai imaginea asta! Nu mai zic ca filmul de sus este al meu o_O
Imi fac un plan, cred ca nervurile acoperisului se pot confectiona din profile ABS, trapele tot asa din foaie subtire de ABS. Trebuie insa mutate si ciupercile de ventilatie (?) pe centru.
Pentru boghiuri se pot imprima piesele in rasina 3D si lipi astfel incat sa capete o forma mai apropiata de cea reala.

Intrebare suplimentara:
Toate vagoanele suburbane au avut clasa marcata cu cifre metalice cromate din cate imi aduc eu aminte, gen asa:
50 53 11-47 135-1-BucN-001.jpg
(Fotografie preluata de pe Transport-in-Comun.ro, autor Dr2005)
Cel putin cel din filmul 'Punct si de la capat' asa are. Astea se pot confectiona din tabla fotodecupata sau din plastic si vopsite.