Ce am cumparat astazi

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
BR85-urile astea noi sunt ambalate sa poata fi trimise si pe Luna :)
Acum lasand gluma la o parte, BR85-ul mi se pare cea mai avansata implementare de la Roco - cel putin cele cu fum dinamic sunt o poezie pe dinauntru. Exceptand schimbarea motorului, care inca nu stiu cum se poate face (dar nu pare pt muritorii de rand).
 
  • Like
Reacții: mpursu
Se poate schimba foarte simplu tot pentru cine are putina indemanare dar mai ales rabdare .Toate piesele se potrivesc perfect si sunt intuitiv de asamblat reasamblat in caz de demontare .
Partea cu sunetul si fumul este ca sunetul din fabrica este diferit , mult mai prelucrat la functii si setari fata de cel care este la liber, de aceea un decodor cu sunet cumparat direct de la roco costa dublu ca pret .
Fumul dinamic ,se pot monta pisesele dar sunt mai scumpe cu mult plus munca decat ai lua locomotiva gata echipata din fabrica si apoi sincronizarea se face pe ficare model in parte pentru dinamica fumului .
Nu este imposibil de facut dar este mult mai rentabil luata echipata direct .
 
  • Like
Reacții: mpursu și SSL
Am luat si eu pensetele de la Lidl. Multumesc pentru "heads up" @Gam3.

Nesperat de repede azi a venit noua mea scula de lipit : TS80P.
TS80P 01.jpg TS80P 02.jpg
TS80P 03.jpg TS80P 04.jpg

Se incalzeste foarte repede, usor si "indemanos".
TS80P 05.jpg

Comandat de pe Aliexpress pe 19.01.2021 a ajuns azi, 23.01.2021 , trimis din Polonia , livrat acasa cu Urgent-Cargus.
Cost 404,53 RON.
Vine cu un singur varf, BC02, cel din imagine, am mai comandat doua tipuri de varfuri (cam scumpe, 19 Euro bucata)
Recomand cu caldura pentru cine lucreaza cu SMD.
 
Si cum am inceput luna ianuarie cu o locomotiva din Elvetia, este frumos sa o inchei tot cu o locomotiva din Elvetia. De data asta, cineva a aruncat in balta nu cu o piatra, ci cu o grenada (sa nu exageram, a fost bataie la licitatie, dar pretul final a fost mai mult decat bun, fata de cat se cere fara licitatie pentru versiuni mai vechi si intr-o stare mai mult sau mai putin dubioasa).

Asadar, este asteptata in colectie Roco 78396 (da, a fost convertita de la AC la DC) - Re460 077 "Chunnel". Este locomotiva Re460 cu nr.3 din "divizia elvetiana" (4 sunt toate) si locomotiva cu nr. ... 40:cool:din colectie. Din descrierea vanzatorului este aproximativnoua (si listata ca atare - convertita, probata si pusa in vitrina). Planurile de viitor pentru ea sunt clare: garnitura supraetajata SBB Ep. 6 (in formula restransa 4-5 vag) si pantografe Faiveley (cel mai probabil Sommerfeldt #698 sau #699 - dupa ce ma lamuresc clar de diferentele dintre cele 2 versiuni). Candva, va ajunge in ea si un decodor cu sunete.

Mai jos, imaginea oficiala Roco si imagini din anuntul de vanzare (deocamdata). Deja pachetul a fost ridicat de la vanzator.
Roco-78396.jpg






 
Ultima editare:
Cumparate acum ceva timp ,dar azi au venit.
Motoare coreless 12v.
MODEL B
20210316_182548.jpg

20210316_182559.jpg

20210316_182624.jpg
Unde le aplici? Eu sunt mai curios din fire
 
  • Like
Reacții: mpursu
Am reusit sa cumpar ceva ce imi doream de foarte mult timp in colectie (deocamdata e inca pe drum). Avand in vedere preturile care se cer acum pentru cele de mai jos si starea in care sunt de obicei, cred ca pot sa ma consider un norocos. In stare practic noua (desi e vandut ca utilizat), un vanzator care vorbeste engleza perfect si care mi-a trimis din proprie initiativa imagini cu coletul la ambalare si nu in ultimul rand un pret excelent, negociat cu bun simt de ambele parti. Sa corespondez cu acest vanzator a fost o reala placere, desi e german 100%.
Asadar, va prezint ceva "vintage" - Roco 43047 - Lufthansa Airport Express - versiunea "Stuttgart" -> BR111 analog (ca tot mai am o placa de baza de la AMW Huebsch in "stoc" si la prima vedere pare sa fie ce trebuie)+3 vagoane Avmz la scara exacta (tip Eurofima).
Toate vagoanele vor primi lumini digitale si pasageri, in mod evident.
Imaginile sunt o parte din cele inserate in anuntul de vanzare.
Pe viitor voi cauta si locomotiva BR103 Roco in schema de vopsire LAE, dar e rara si extraordinar de scumpa. Daca apare ocazia potrivita, nu voi ezita, indiferent de varianta,AC sau DC.
 

Atașamente

  • luft2.jpg
    luft2.jpg
    226,4 KB · Vizualizări: 10
  • luft5.jpg
    luft5.jpg
    121,4 KB · Vizualizări: 11
  • luft6.jpg
    luft6.jpg
    101,9 KB · Vizualizări: 9
  • luft12.jpg
    luft12.jpg
    215,1 KB · Vizualizări: 8
Ultima editare:
Salut,

Pe viitor voi cauta si locomotiva BR103 Roco in schema de vopsire LAE, dar e rara si extraordinar de scumpa.

Vezi ca 103 101 in schema Lufthansa nu a circulat cu vagoanele de mai sus.

In primul an s-a mers pe linia veche, clasica, si acolo se circula cu maxim 160, deci o banala 111 si trei Euf A nepresurizate erau suficiente.

Cand s-a trecut in 1991 pe linia noua Stuttgart - Mannheim (unde se atingea peste 200 si era nevoie de material presurizat) s-a trecut la vagoane special modificate in acest sens. Si compunerea nu mai era 3 x Avmz ci 1 x Avmz si 2 x Bpmz. Insa nu Avmz 207 si Bpmz 291 ci din acelea presurizate pentru IC/EC, adica Avmz 107 si Bpmz 29x.3. Nu am codurile noilor serii pentru trenul Lufthansa in cap, cred ca erau cu "6" - adica Avmz 206 si Bpmz 296. Gasesti pe net. In orice caz aveau usi presurizate IFE, semnal de sfarsit de tren Pintch-Bamag in forma de coltar s.a.m.d. adica nu mai aratau ca un Eurofima sau un Bpmz clasic.

Cu alte cuvinte, nu poti combina o 103 cu trenul de mai sus. El a circulat doar cu 111.
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Multumesc pentru atentionare. Am citit un pic si imi aduc aminte de specificatia pentru echipamente presurizate, pentru noua linie.
Trag concluzia ca va trebui sa aduc in colectie un al doilea tren Lufthansa cu BR103 la tractiune (imi doresc eu ceva de la Trix , adica setul 21680 dar pana acolo mai e un pic).
Atractia pentru trenul Lufthansa a existat de pe la inceputul anilor '90, pot spune - langa cinema "Patria" pe Blvd. Magheru (la acea vreme) era sediul unei agentii Lufthansa iar in vitrina (singura) era un mic segment de sina pe care au existat expuse in timp 2 trenuri - setul de mai sus si ET403.
 
Stiu, dar pot sa accept fara probleme aspectul asta. Singurul lucru pe care nu il pot accepta e pretul (desi nu sunt vreun zgarcit de fel). Iar faptul ca nu l-am cumparat la vremea lui (3-4 ani) sau macar atunci cand anumite magazine au avut oferte bune de pret, ma enerveaza destul de mult. Dar, sanatosi sa fim, ii vine randul sa ruleze pe sinele mele, la un moment dat (cum se va intampla si cu Roco 43047 - chiar m-am bucurat ca un copil cand s-a finalizat tranzactia). Nu exclud nici un set Maerklin pur-sange, pe care sa il convertesc la DC cu piese de origine. Posibilitati sunt, stau linistit.
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu
Eu nu am o problema cu ideea reducerii lungimii la scara in sine, ci cu "cohabitarea" intre modele. Un tren complet la 1/93,5 nu pare neaparat mai scurt, insa cand pui vagoane de 282mm langa unele de 303mm (las la o parte cele la 1/100 de 264mm), toate reproducand acelasi prototip real de 26400mm lungime, ochiul "vede" o discrepanta.

Atata vreme cat scarile nu se combina in aceeasi garnitura sau in aceeasi vitrina nu e problema.
 
  • Like
Reacții: anvo5555
Exact. De aceea mi-am propus ca atunci cand compun un tren sa am grija la acest aspect, iar asta inseamna de obicei sa il compun cu vagoane de la acelasi producator. Ca mai sunt exceptii, de ex. din seria 5xxx de la Fleischmann epIV, parca, care se pot combina cu MaTrix 24xxx, ambele fiind la scara 1:93,5 - din nou perfect de acord. Trebuie gandita fiecare garnitura atat din punct de vedere al apropierii de realitate cat si al elementelor componente in sinea lor, aici incluzand si segmentul de “piata” - hobby, expert/professiona/collector’s items, etc. Daca pun un Piko Hobby OBB de 26,7 langa un Roco SBB de 30,3 va arata ca o salata nereusita.
 
Vezi ca nu exista o "serie 5xxx" la Fleischmann. Tot ce era vagon pe H0 la Fleischmann din anii 1960 incoace era inseriat ca 5xxx. 50xx erau vagoane pe 2 osii, 51xx pe 4 osii etc. Ulterior sistemul a fost completat.

Vagoanele la 1/93,5 la Fleischmann sunt ceva relativ recent, de la sfarsitul anilor 1990. La Märklin/Trix chiar si mai recent.
 
Ma refereream la codurile de produs., m-am grabit sa scriu. Un exemplu: 5601 - 1st. class express coach, type A4üm-61, of the DB. - care e la scara 1:93,5 (L288,2mm)
 
Apropos de releele reed, exista comutatoare bazate pe astfel de relee? Adica iti trebuie o bagheta magica (cu varf magnetic) si puf, stingi lumini la case, vagoane, schimbi macaze...
Am cautat prin site-urile care vand componente electronice pe la noi dar nu am gasi, ori nu exista, ori nu stiu eu ce sa caut :confused:
 
Nu vad nimic legat de magnetic in descriere.
Am vazut ca cei de la RapidoTrains au asa ceva instalat pe toate vagoanele lor cu iluminat: fiecare circuit (lumini interioare, lumini de capat) sunt aprinse cu bagheta 'magica' adica o bagheta cu un magnet la capat. Daca un astfel de comutator on/off ar ajunge pe la 10 lei ca pret, este mai avantajos decat un decodor de functii pentru cei mai putin pretetntiosi. Nu poti controla individual fiecare compartiment dar nu stai sa cauti prin multimaus adresele vagoanelor dintr-o garnitura ca sa aprinzi luminile.
 
Frumoase piticanii, felicitari!
Eu am intrat pe Ebay si bineinteles ca m-am “lipit” de diverse:
-Roco Taurus ES64 U2 - impecabila și aparent cu decodor gata instalat - prima din colectie
CC9D8C41-3E2A-4E7A-A227-87135C434DAF.jpeg

-o mică garnitura pentru Re460 017 “Heizerlok”- pare prafuita, dar o aduc la lumina fără probleme
43592DE2-484F-467C-A201-A57FA624DC09.jpeg

Edit 26Apr2021 - Nu am mai scris un post nou - de aseara si pana acum am mai "pacatuit" o data - Roco 62431 - BR189 920 (4Lander - 3Grentzen - Eine Lok) - ii va tine companie verisoarei de mai sus, ca tot sunt din "familie". De asemenea, are decodor gata instalat (posibil Zimo)
62431.jpg

Sursa imagini: anunturile inițiale de vânzare.

Ambele locomotive vor avea drept sarcina principala tractarea unor trenuri de ... calatori (din ce am citit si vazut, in viata reala sunt folosite fara nici un fel de probleme locomotive pentru marfuri la trenuri de calatori, atunci cand este nevoie)

Deja e necesară o mică reorganizare...
 
Ultima editare:
  • Haha
  • Like
Reacții: AdyAero și GFN
IMG_20210426_105551.jpg

Decodor Zimo micro cu sunet pentru locomotiva tip E69 de la Fleischmann, difuzor, un powerpack care nu cred ca o sa aiba loc in locomotiva fara modificari, un vagon tip Donnerbüchse tot pentru aceasta locomotiva si niste lampi de BR50.

Prima etapa va fi sa montez decodorul in locomotiva, sa vad daca reusesc sa adaptez difuzorul pentru locasul existent si sa verific daca gasesc loc pentru powerpack. Daca nu este loc am 2 solutii, frezarea lestului sau cumpararea ca piesa de schimb a lestului de la varianta cu sunet din fabrica.

A 2-a etapa, sa cumapr inca 2 vagoane de acest tip, sa le vopsesc toate in aceeasi nuanta de rosu ca locomotiva, sa le decorez iar vagonul de capat sa capete un post de conducere (pentru asta am cumparat lampile).
Citat de pe Wikipedia:
In 1951 several Ci coaches were converted into driving trailers (CPwif) for shuttle services headed by steam locomotives. They had a driver's cab fitted at one end, were given red livery and a luggage compartment.