Cele 2 vagoane Regio, impreuna cu inca unul pe care il am deja in depou (primul caruia i-am instalat lumini interioare) vor intra in componenta unui tren regional, tractat de o loccomotiva Piko BR245, iar vagonul posta DB Ep. IV va fi atasat fie garniturii Rheingold, fie unei alte garnituri compatibile.
Nu vreau sa-ti stric placerea, insa ambele premize sunt din pacate gresite.
Locomotivele BR 245 nu sunt compatibile cu vagoane tip n cu post de conducere tip "Karlsruher Kopf" ci doar cu "Wittenberger Kopf" mai moderne (cele cu forme angulare). Poti bineinteles sa folosesti vagonul, insa nu ca tren reversibil ci doar ca garnitura remorcata.
In ceea-ce priveste familia "Rheingold"/"Rheinpfeil" nu a circulat niciodata cu vagon de posta, nici ca F-Zug, nici ca TEE si nici ca IC (pentru "Rheinpfeil" incepand cu 1971). Ca autor a catorva zeci de pagini pe tema "Rheingold" iti pot garanta asta.
De altfel "vagonul de posta" e un BDms 273, fost BDüms 273, un vagon mixt de calatori si bagaje. E un vagon tipic de tren rapid. Nu are treaba cu posta
Privind vagoanele SBB, si aici am un mic "dus rece": in schema de vopsire NL (New Look) Corail D exclude IC Bt si reciproca.
Ambele vagoane au circulat impreuna in urma cu peste 20 de ani, pe vremea schemei de culoare gri/verde, ca in imaginea de mai jos:
Sursa: zueriost.ch
Dupa trecerea celor mai multe IR si IC la reversibilitate si adaptarea la NBT (linia de mare viteza), LBT (tunelul de baza Lötschberg) si mai recent GBT (tunelul de baza Gotthard) vagoanele D Corail au fost scoase din acestea. Pana la scoaterea din serviciu nu se mai foloseau decat in Valais sau in trenurile IR de pe Gotthard (vezi si reportajul meu
aici) care nu erau formate din garnituri reversibile.
IC-urile si IR-urile reversibile cu IC Bt arata cam asa:
Sursa: Wikipedia Commons, fotografie a prietenului David Gubler
Un IC sau IR reversibil "scurt" incepe pe undeva pe la Bt + 4 B + 2 A + Re460 sau Bt + 4 B + A + AS + Re460. Cele lungi ajung pe la 14 vagoane inclusiv module in fata sau in spatele locomotivei. In weekenduri se mai foloseau uneori si module lungi ca tren ultra-scurt, in formula Bt + 3 B + A + Re460. O data am intalnit chiar Bt + 2 B + A + Re460.
Cu alte cuvinte acum trebuie sa faci doua trenuri SBB diferite
In alta ordine de idei, e o mica "magarie" din partea Roco sa vanda vagoanele impreuna dat fiind ca nu au circulat impreuna...