Ce am cumparat astazi

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Avand in vedere ca locomotiva Trix BR03 DRG de la postul #43 (din acest topic) sta cam singura in "depou", m-am apucat sa incropesc o garnitura cat de cat din epoca ei. Pentru inceput am ales 2 vagoane Heris Reko Ep. III-IV inmatriculare DR. Garnitura va fi completata cu inca 2-3 vagoane, Brawa, Piko sau tot Heris.
Mai jos pozele din anuntul de vanzare (vagoanele sunt descrise ca fiind noi ). Ramane vazut cand ajung la mine.

 
Un AVA 200 (seria 21-90), cod AF 20012. Generatia mai veche fara lamele colectoare (cred, l-am cumparat de pe olx) si fara tampoane functionale, poate in vacanta de Craciun o sa fac o comparatie intre cele 2 modele de AVA scoase de AF.

IMG_20201210_124428.jpg
 
Incet, incet, m-am apucat sa compun trenuri pentru locomotivele din colectie (voi avea destule de adunat)...
Cele 2 vagoane Regio, impreuna cu inca unul pe care il am deja in depou (primul caruia i-am instalat lumini interioare) vor intra in componenta unui tren regional, tractat de o loccomotiva Piko BR245, iar vagonul posta DB Ep. IV va fi atasat fie garniturii Rheingold, fie unei alte garnituri compatibile.

Atasat imaginile din anunturile de vanzare.




roco2vagregiodb.jpg

roco_vagpostal_tee.jpgh
 
  • Like
Reacții: AdyAero și GFN
A venit Mos Craciun... imbibat de Toblerone, avand in vedere ce e in imaginea de mai jos. Re460 017 din mica mea colectie si-a primit o garnitura Roco - vagoanele din setul 61402. In stare noua si la un pret caruia nu i-am putut rezista si pace. Vor primi lumini si pasageri, cat de curand. Imagine din arhiva personala.

DF4E7D02-9837-46FA-A817-4B7ED04A9EC1.jpeg
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Salut,
Un colet venit acum o săptămână şi desfăcut ....ieri :) : 2 x vagoane cisternă DRB ep.IIc Roco Professional 47842.
Colecţia mea DRB ep IIc merge înainte....
Marius.
 

Atașamente

  • 20201221_195950.jpg
    20201221_195950.jpg
    318,2 KB · Vizualizări: 14
  • 20201221_200006.jpg
    20201221_200006.jpg
    227 KB · Vizualizări: 10
  • 20201221_201220.jpg
    20201221_201220.jpg
    266,6 KB · Vizualizări: 10
  • Like
Reacții: AdyAero
Cele 2 vagoane Regio, impreuna cu inca unul pe care il am deja in depou (primul caruia i-am instalat lumini interioare) vor intra in componenta unui tren regional, tractat de o loccomotiva Piko BR245, iar vagonul posta DB Ep. IV va fi atasat fie garniturii Rheingold, fie unei alte garnituri compatibile.

Nu vreau sa-ti stric placerea, insa ambele premize sunt din pacate gresite.

Locomotivele BR 245 nu sunt compatibile cu vagoane tip n cu post de conducere tip "Karlsruher Kopf" ci doar cu "Wittenberger Kopf" mai moderne (cele cu forme angulare). Poti bineinteles sa folosesti vagonul, insa nu ca tren reversibil ci doar ca garnitura remorcata.

In ceea-ce priveste familia "Rheingold"/"Rheinpfeil" nu a circulat niciodata cu vagon de posta, nici ca F-Zug, nici ca TEE si nici ca IC (pentru "Rheinpfeil" incepand cu 1971). Ca autor a catorva zeci de pagini pe tema "Rheingold" iti pot garanta asta.

De altfel "vagonul de posta" e un BDms 273, fost BDüms 273, un vagon mixt de calatori si bagaje. E un vagon tipic de tren rapid. Nu are treaba cu posta :)

Privind vagoanele SBB, si aici am un mic "dus rece": in schema de vopsire NL (New Look) Corail D exclude IC Bt si reciproca.

Ambele vagoane au circulat impreuna in urma cu peste 20 de ani, pe vremea schemei de culoare gri/verde, ca in imaginea de mai jos:

23371834-1.jpg

Sursa: zueriost.ch


Dupa trecerea celor mai multe IR si IC la reversibilitate si adaptarea la NBT (linia de mare viteza), LBT (tunelul de baza Lötschberg) si mai recent GBT (tunelul de baza Gotthard) vagoanele D Corail au fost scoase din acestea. Pana la scoaterea din serviciu nu se mai foloseau decat in Valais sau in trenurile IR de pe Gotthard (vezi si reportajul meu aici) care nu erau formate din garnituri reversibile.

IC-urile si IR-urile reversibile cu IC Bt arata cam asa:
SBB_IC_Bt_Oberbuchsiten_-_Oensingen.jpg

Sursa: Wikipedia Commons, fotografie a prietenului David Gubler

Un IC sau IR reversibil "scurt" incepe pe undeva pe la Bt + 4 B + 2 A + Re460 sau Bt + 4 B + A + AS + Re460. Cele lungi ajung pe la 14 vagoane inclusiv module in fata sau in spatele locomotivei. In weekenduri se mai foloseau uneori si module lungi ca tren ultra-scurt, in formula Bt + 3 B + A + Re460. O data am intalnit chiar Bt + 2 B + A + Re460.

Cu alte cuvinte acum trebuie sa faci doua trenuri SBB diferite :)

In alta ordine de idei, e o mica "magarie" din partea Roco sa vanda vagoanele impreuna dat fiind ca nu au circulat impreuna...
 
Multumesc pentru explicatii. Garnitura DB Regio va putea primi in viitor o locomotiva BR218, pentru a fi ceva mai aproape de realitate. Pana la momentul respectiv, BR245 e singura cat de cat “disponibila”.
Pe de alta parte, dupa o scurta proba cu un vagon Rheingold, am ajuns foarte rapid la concluzia ca nu prea au ce cauta impreuna. ( aici chiar nu am apucat sa citesc mare lucru). Cat despre garnitura SBB, pe scurt, nu este ultima. Nu am intrat in detaliu, sunt in plan si chiar am gasit 3-4 vagoane in schema anterioara de culori (si pe care pe vad si mai potrivite cu Re460 017, dat fiind faptul ca schema de culori Heizerlok a fost utilizata la mijlocul anilir ‘90 ). In plus, pandesc inca o locomotiva Re460 in schema de culori standard.
Oricat mi-as dori sa compun trenuri “exacte”, nu va fi intotdeauna posibil, asa ca incerc sa ma apropii cum pot. Motivele sunt putine si simple: 1. Spatiul disponibil e o mare problema, asa ca toate garniturile au si vor avea maxim 5 vagoane. 2. Nu gasesc intotdeauna usor vagoanele potrivite. Iar daca gasesc ce trebuie, in multe cazuri nu se livreaza in Romania sau nu se accepta plata cu Paypal, deci se exlud din start. 3. Daca BR101 112 in schema Rheingold Rot/Beige a tractat linistita express-ul Munchen -Zurich, undeva pana in aprilie anul curent ( cand se zvonea ca va trece din nou la schema standard, imi pot permite si eu cateva trenuri mai “ neconforme” :).
 
Cineva a comis-o din nou..:)
Cautand cu totul altceva, am gasit la un pret foarte bun o locomotiva care statea in lista de achizitii ceva vreme. BR101 de la Roco, cod 43741 - din vremurile vechi, Locomotiva pare a fi noua, din poze si descriere, singurul inconvenient este ca a fost convertita la AC si va trebui sa o aduc din nou in "lumina"
Are decodor gata instalat (ESU LokPilot 4 DCC). Planul este simplu (si de aceasta data) - reconversie la DC, lumini LED in locul becurilor din fabrica si lumini rosii comutabile separat. Va face o pereche foarte buna in dubla tractiune cu locomotiva existenta deja in colectie din generatia ei (Roco 43740).
Ca fapt divers, in micuta colectie este locomotiva nr. 20 de la Roco :) si locomotiva nr. 5 model BR101.
Mai jos imagini din anuntul de vanzare (deocamdata)


 
Ultima editare:
De la modellbahnshop-lippe am cumparat accesorii de pus pe vagoanele platforma de la Amintiri Feroviare. Nu voi pune tancul si distrugatorul de tancuri.
Ladegüter Bauer cod 1267
link lippe








De astazi la Lidl. Pensete antistatice.


 
Tot la Lidl de astăzi.
Am cumparat si eu unul din stocul precedent (acum vreun an, cred). Grija mare cu piedica pentru mandrina - are tendinta sa re rupa foarte usor .Tija metalica cu rol de blocare a mandrinei este destul de firav incastrata in buton si la un pic de forta aplicata (am strans prea tare un burghiu) a ramas cu tot cu plasticul de pe spatele butonului pe loc, iar "restul" butonului a ramas la mine in mana. Nu am avut cum sa o schimb la magazin (evident pierdusem bonul) dar se putea lucra cu ea folosind o alta tija metalica pentru blocare. Intr-un final am dat-o la schimb pe o versiune anterioara, care se conecteaza la priza si care functioneaza bine, pana acum- are avantajul ca e mai usor de tinut in mana.
E cam greoaie, mai ales daca nu esti obisnuit, dar am reusit sa gauresc perfect o carcasa metalica de la o locomotiva Trix (BR285) pentru a instala faza lunga (gaurile pentru lumini din fabrica erau doar pentru faza scurta - din pacate nu am poze de la conversie).
Cu atentie si rabdare se poate face treaba cu ea (evident, nu e Proxxon sau Dremel, etc).
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: AdyAero
Am mai avut contact ocazional cu genul asta de freze de mana si nu pot sa zic ca am fost incantat de ele. Principalul dezavantaj mi se pare penseta in care se baga burghiul, ce cere un diametru fix, practic nu poti baga burghie mai mici de 3mm, care de cele mai multe ori sunt esentiale in modelism.
Optiunea mea pentru o astfel de scula sunt minifrezele de la Proxxon pe 220V. Au mandrina ce permite prinderea burghielor de la 0,4mm la 3,5mm. Eu folosesc de 15 ani astfel de minifreze, pe prima, care dupa 10 ani are o mica problema cu butonul de blocare a axului (s-a slabit saiba de fixare si a trebuit sa-i pun o banda adeziva ca sa nu zboare) am dus-o la club si inca functioneaza, si pentru acasa am una cumparata acum 5 ani, care functioneaza fara probleme. Si le-am folosit destul de mult acasa, in medie o data la 2 zile. La modul asta de folosire, mandrinele se cam slabesc, cam o data la 3-4 ani trebuie inlocuite, dar se gasesc de schimb fara probleme.
Eu sunt multumit de ele, si chiar daca costa de 5 ori mai mult decat cele de la Lidl, e o scula care nu are moarte si e foarte versatila.
 
Tot la Lidl de astăzi.
Si eu am achiziționat acum 2 ani acest model, însă mare grija la mandrina! Eu am reusit sa distrug filetul de pe tija care strânge "pensa" suport burghiu în loc, după ce am fost puțin prea ambițios în a ma asigura ca freza nu va aluneca in loc, la un "job" mai solicitant. Iremediabil. In rest, până la fatidicul eveniment, și-a meritat banutii.
 
Fum dinamic este altceva .Si eu detest fumul clasic pentruca naclaieste locomotiva si am fost sceptic daca sa pornesc fumul dinamic .
Am rulat locomotiva o ora si nu au sarit stropi de ulei din cos ca la fumul clasic , era perfect curata
 
Zilele trecute am dat eu o comanda direct la Roco (completari la Re460 102-2, ER20, niste boghiuri de vagon de calatori) si o comanda la TA, pentru niste cutii de la Auhagen si vreo 2 decodoare Zimo, dar se pare ca mai am de asteptat (desi cutiile apareau pe site ca fiind in stoc, nu imi ajunge comanda azi).:(

@GFN - Felicitari pentru BR85, e frumoasa rau. Vine in pachet cu tot baza de prezentare si suporti de fixare/ vitrina ?
Pe de alta parte, sanatate multa motanului ( a k a Coordonator Trafic / Senior Field Operations Supervisor).