Ca sa revin la trenul-baie, apreciez de asemenea osteneala pe care si-a dat-o Florin in a-l reproduce cat mai corect cu tipurile de vagoane care apar in fotografiile reale, de diferite origini (italiana, franceza, germana).
Mai am de tras pana imi fac ce vreau. Mai am de luat un vagon acoperit tip TP (am unul dar e pentru un viitor G), 2 cisterne pentru transport apa si cateva vagoane acoperite, pe 2 osii.
Pentru anii 1960 as putea sa fac un tren mai scurt, din 6 vagoane. Un tren baie era amenajata astfel:
- un vagon de incalzit trenuri (WIT) ca generator de abur, atat pentru dusuri si incalzit trenul pe timp racoros, cat si pentru etuva.
- un vagon cisterna ( WTSZ) care transporta apa necesara alimentarii dusurilor
- un vagon dus (WTSD) cu 30 dusuri
- un vagon etuva (WTSE) impartit in 3 compartimente
- un vagon de dezbracare-imbracare (WTSI) care era un vagon de marfa acoperit, utilat cu banci de lemn si cuiere de-a lungul peretilor laterali
- un vagon dormitor ( WTSP) utilat cu paturi pentru fiecare insotitor al trenului. Avea si un compartiment pentru grupul electrogen care asigura iluminatului intregului tren.
Vagoanele pentru transport apa erau "imbracate" cu scanduri de lemn. Iata un vagon in compunerea unui tren sanitar sau baie, fotografiat de catre Studioul Buftea la cererea CFR pentru album foto.
Si un vagon etuva cu dusuri tansformat dntr-un vagon de marfa.
sursa foto - Chiriac Eugen Stefan pagina facebook CFR Old TImes.