Colecția lui Iaşu

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Când vad sepia îmi aduc aminte de pozele tale făcute la modele N.


Trăiască 1 mai Muncitoresc! Tovarășii din unitățile de cale ferată care nu erau dotate cu instalații fixe de băi cu dușuri aveau la dispoziție trenuri baie. Fiind zi de sărbătoare toți tavaraşii sunt la bere și mici. IMG_20210501_162047.jpgIMG_20210501_161935.jpg
 
Tot din Ilva Mica.
Schimbarea culorii la vagone. Albastru din anii 1950 si verde din anii 1960. Candva o sa fac si vagoanele de ep 4 si o sa refac poza.




Candva dupa 1922. Tren de persoane format din vagoane foste germane intrate in parcul CFR dupa WWI.
 
Vagon bagaje D 05085. Vopsire si inmatriculare ep 2a.



Vagon Turism 178. Model de baza Brawa. Vopsire si inmatriculare ep 3a.



2 vagoane pentru trenul baie. Un fost vagon de bagaje si un vagon CLUB.





 
Roco 45950, DR Ou (Om 41).
Din totalul de 23000 vagoane de marfa de acest tip nici nu e de mirare ca au intrat si in parcul CFR cateva vagone.







Brawa 49095, SNCF KKu, G10.
Alt vagon care se gasea in parcul CFR.






 
Vagon marfa acoperit, tip Gbs, CFR MARFA.

"Din punct de vedere al inscriptionarii, probabil cel mai detaliat vagon de marfa CFR care s-a produs pana acum.
Numere de parc diferite de cele produse pana acum, de asemenea se pot observa mici particularitati, pentru fiecare model nu difera doar seria de parc.
Piese din metal aplicate (acoperis si usa vagonului), conform cu vagonul real CFR, inscriptii realizate cu tampografie.
Serie limitata, realizata si disponibila exclusiv la trains-addicted.ro"

Eu am luat doar un vagon din cele 3 facute.

21 RIV 53 RO-CFR 1502 129-9






 
Locomotiva-tender pr. T 93.
Din ITF vol III. "24 unităţi, provenite de la fosta MED 9 (Direcţia de Căi Ferate Militare germane din România nr. 9) au fost preluate, după 1919, de către CFR. "
"Locomotiva 7318 (1Ct-n2, Hen 6358/1903, fostă KPEV SBR 7318), se afla în anul 1964 la Atelierul de Zonă CFR Braşov.
Ulterior a fost transferată la Uzinele Metalurgice Oţelu Roşu, unde era garată în anul 1995 în aşteptarea casării.
În prezent, locomotiva se află în Germania şi aşteaptă o eventuală restaurare."

Trains-addicted a facut modelul CFR 7318. In epoca 2 locomotiva era repartizata depoului Bucuresti Triaj.
Vopsire specifica epocii II, verde-masliniu / rosu-maroniu.
Diferite vagoane de marfa si calatori CFR.





 
"COMPANIA INTERNATIONALA A VAGOANELOR CU PATURI SI A MARILOR EXPRESSE EUROPENE"
La inceputul anului 1929, CIWL a transferat in Romania 8 vagoane salon Pullman, cu si fara bucatarie, pentru a pune in circuatie 2 trenuri de lux, pe relatiile Bucuresti - Brasov si Bucuresti - Galati. Vagoanele erau de tipul Flèche d’Or si Etoile du Nord.
Trenuri cu vagoane Pullman:
„Carpaţi – Pullman – Express”, „Dunărea ( Danubiu) –Pullman Express” , „Fulger – Pullman – Express”.
In fiecare tren Pullman, circulau 2 cupluri de vagoane WP si WPC, unul de clasa 1 si unul de clasa a-2-a, dispuse astfel in tren incat toaleta vagonului salon fara bucatarie (WP) sa fie mereu langa bucataria vagonului WPC.

Pentru conversie am optat pentru vagoanele "Flèche d'or" (WP si WPC)
Vagon salon Clasa 1 WPC 4059 - cu bucatarie
Vagon salon Clasa 1 WP 4077 - fara bucatarie




 
Cândva prin anii 1920-1922. Fost vagon descoperit, K.P.E.V. intrat în parcul CFR. În perioada tulbure de după WWI, vagoanele de captură au circulat o perioadă cu inmatricularea veche și cu câteva inscripții în română .
La anul urmează vagonul în înmatricularea CFR.





Anii 1930. Alt vagon german ajuns in parcul CFR. Vagon marfa acoperit, GFF 3133681.




Dam pe repede inainte pana in 1960. Ce sa vezi, tot un vagon german de captura. ISF 3499636






Am lasat la urma ceva special.
Nu elogiez, nu fac propaganda la un regim sau un conducator.
Prezint un model, o ceferizare dupa vagonul real care era in compunerea unui tren de baie, pe un santier CFR la inceputul anilor 1950. Trenul era format din aproximativ 30 vagoane de diferite tipuri.






 
Lasand si eu la o parte orice criterii politice si cunoscand de asemenea imaginile cu vagonul real, nu pot sa nu apreciez calitatea reproducerii, inclusiv portretele "tovarasilor" cu fotografiile corecte si proportii cat se poate de potrivite.

O mica mentiune privindu-l pe Ghe. Gheorghiu-Dej: Portretul sau in pozitie centrala si lozinca vopsita pe acoperisul vagonului nu se datoreaza (numai) unor ceferisti aserviti noii puteri. Era o persoana foarte populara in randurile ceferistilor "de jos". Primul secretar al PMR a fost feroviar, lucrand ca electrician la Atelierele CFR Galati, de unde a fost transferat pe motive disciplinare la Dej (de unde i s-a tras si supranumele). Cariera sa la Caile Ferate Romane s-a incheiat in urma evenimentelor din februarie 1933 (despre care ati invatat la scoala, cel putin voi, cei din generatia cu "Grivita Rosie") :) a fost arestat, inculpat, judecat si condamnat la 12 ani de munca silnica.

Ca sa revin la trenul-baie, apreciez de asemenea osteneala pe care si-a dat-o Florin in a-l reproduce cat mai corect cu tipurile de vagoane care apar in fotografiile reale, de diferite origini (italiana, franceza, germana).
 
Ca sa revin la trenul-baie, apreciez de asemenea osteneala pe care si-a dat-o Florin in a-l reproduce cat mai corect cu tipurile de vagoane care apar in fotografiile reale, de diferite origini (italiana, franceza, germana).
Mai am de tras pana imi fac ce vreau. Mai am de luat un vagon acoperit tip TP (am unul dar e pentru un viitor G), 2 cisterne pentru transport apa si cateva vagoane acoperite, pe 2 osii.

Pentru anii 1960 as putea sa fac un tren mai scurt, din 6 vagoane. Un tren baie era amenajata astfel:
- un vagon de incalzit trenuri (WIT) ca generator de abur, atat pentru dusuri si incalzit trenul pe timp racoros, cat si pentru etuva.
- un vagon cisterna ( WTSZ) care transporta apa necesara alimentarii dusurilor
- un vagon dus (WTSD) cu 30 dusuri
- un vagon etuva (WTSE) impartit in 3 compartimente
- un vagon de dezbracare-imbracare (WTSI) care era un vagon de marfa acoperit, utilat cu banci de lemn si cuiere de-a lungul peretilor laterali
- un vagon dormitor ( WTSP) utilat cu paturi pentru fiecare insotitor al trenului. Avea si un compartiment pentru grupul electrogen care asigura iluminatului intregului tren.

Vagoanele pentru transport apa erau "imbracate" cu scanduri de lemn. Iata un vagon in compunerea unui tren sanitar sau baie, fotografiat de catre Studioul Buftea la cererea CFR pentru album foto.

266733887_4546895012088238_3309459297259180979_n.jpg

Si un vagon etuva cu dusuri tansformat dntr-un vagon de marfa.

267587019_4546895078754898_6120268065958323008_n.jpg

sursa foto - Chiriac Eugen Stefan pagina facebook CFR Old TImes.

 
Celebrul "CREDI UL MINIER". Noutate 2003, Sachsenmodelle 76394, vagon cisterna "DRP", ep II.
Nu este un vagon romanesc ci unul DRG.









Vagoanele cazane romanesti ale societatii "CREDITUL MINIER" erau inscrise in parcul CFR cu contract tip I (coproprietate cu CFR). Vagoanele cazane proprietate particulara, inscrise in parcul CFR, au fost ceferizate incepand cu luna iunie 1947.
 
Un vagon (două - trei) corect inscripționat(e) nu vedem si noi? Și cu tampoane "subțiri", eventual roți spițate...detalii din astea nebăgate in seamă, dar totuși, importante.
 
Corect inscriptionate da. De tampoane, scari, platforme si osii nu stiu ce sa zic.
 
Tampoanele "groase" si osiile cu pline, au stransa legatura cu intarirea sasiului si cresterea tonajului pe osie, deci va rezista la tamponari/impingeri mai puternice. Vezi modalitatea de intarire a cutiilor vagoanelor acoperite, cu diagonale aplicate pe jumatatea inferioara a primului panou.