Colecția lui Iaşu

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.120
2.779
Iași
LOCATION
Iași
Salutare,

pentru ca in curand colectia o sa se mareasca cu cateva vagoane deosebite si nu aveam unde sa le prezint am zis sa imi fac un subiect.

Amintiri Feroviare

set 25001 - Set de 2 vagone de Tipul AVA 200

versiunea rosie cu banda alba, logo bot de tren, ep V - 61 53 21-90 001-6


versiunea rosie cu banda alba, logo bot de tren, ep V - 61 53 21-90 004-0


cod 20010 - versiunea rosie fă’r㒠dunga albă’, logo bot de tren, ep V - 61 53 21-90 007-3


cod 20012 - versiunea rosie cu banda alba, logo bot de tren ep VI - 61 53 21-90 032-1 RO-CFR CALATORI



cod 20001 vagon dinamometric albastru, ep IV-V - 80 53 97-10 501-8 UWD



cod 20040- vagon de dormit de tipul MU, versiunea rosie cu dunga dubl㒠albă’. Epoca V - 50 53 71-31 015-0



cod 25003 - Set de trei vagoane de Tipul AVA 200 salon

versiunea albastru şi gri. Epoca VI - 50 53 10-70 101-4 RO CFR-CALATORI


versiunea albastru şi gri. Epoca VI - 50 53 21-76 053-8 RO CFR-CALATORI


versiunea albastru şi gri. Epoca VI - 50 53 21-76 075-1 RO CFR-CALATORI


cod 20020
Vagon de tipul AVA 200 salon, versiunea albastru/ gri cu usile albastre. Epoca VI (cu cartus RIC RO-CFR CALATORI) numarul 61 53 10-90 021-7



cod 20021
Vagon clasa a 2-a AVA200 salon, versiunea albastru/gri cu usile albastre.Epoca VI (cu cartus RIC RO-CFR CALATORI) numarul 61 53 21-86 035-0



cod 20022
Vagon clasa a 2-a AVA200 salon, versiunea albastru/gri cu usile albastre.Epoca VI (cu cartus RIC RO-CFR CALATORI) numarul 61 53 21-86 043-4



Art. 20050

Vagon de dormit de tipul T2S aparţinând Că’ilor Ferate Române. Versiunea rosie cu dunga dubl㒠albă’. Epoca V numarul 61 53 75-71 002-2



Art. 20093

Vagon de dormit de tipul AVA 200 aparţinând Că’ilor Ferate Române, Bucuresti - München.Versiunea gri/albastru. Epoca V numarul 61 53 70-91 003-1



===============================================

Heris

cod 17020-2 - vagon dormit WLABmee tip T2S, rosu ep V - 50 53 71 31 046 - 5


Roco

cod 64844 - vagon cl 1albastru, cu sigla bot de tren tip Y/B-70 ep V - 51 53 19-50 020-0


cod 64845 - vagon cl 1/2 albastru, cu sigla bot de tren tip Y/B-70 ep V - 51 53 39-50 002-4


cod 64846 - vagon cl a 2-a albastru, cu sigla bot de tren tip Y/B-70 ep V - 51 53 20-50 121-3


cod 45828 - vagon dormit WLABmee tip AB33, rosu ep V-VI - 50 53 71-31 008-5


cod 45064 - vagon dormit WLABmee tip AB33, albastru ep V-VI - 50 53 71-31 093-7


Piko

cod 53132 (reeditare) - vagon etajat albastru cu acoperisul gri ep V - 50 53 26-26 082-3


cod 96063 - vagon complet albastru ep V - 50 53 26-26 195-3


Sachsenmodelle/Tillig

Tillig cod 74809 - vagon cl 1 albastru, sigla CFR veche, ep IV - 51 53 19-50 050-7



Sachsenmodelle cod 14009 (set Balkanexpress) - vagon cl a 2-a, albastru, sigla CFR veche, ep IV 51 53 20-41 033-3 (cu seria gresita!)



Tillig cod 74778 - vagon de dormit WLAB, sigla CFR "Romvared", albastru, ep IV - 51 53 70-50 019-8


Sachsenmodelle cod 74552 - vagon cuseta Bc, albastru, sigla CFR „VARORED”, ep IV - 51 53 59-50 016-9


Dunga alba oblica corecta este pusa ulterior, vagonul e albastru complet.


Sachsenmodelle cod 74428 - vagon cuseta Bc, rosu cu o dunga alb-crem, ep V 51 53 59-50 017-7



Tillig / DOMmodels 202- set 2 vagoane.
cod 500626 - vagon cl a 2-a albastru, cu sigla bot de tren tip Y/B-70 ep V - 51 53 20-50 110-6


cod 500625 vagon cuseta tip Bc in noua schema de culoare, albastru ultramarin si gri mediu, ep V - 51 53 59-50 038-3


Tillig / DOMmodels 202, cod 74521E - vagon cuseta Bc rosu cu doua benzi alb-crem ep V - 51 53 59-50 048-2



Sachsenmodelle / Xenia a facut un set de 2 vagoane cl a 2-a CFR, cod 78837
vagon cl a 2-a rosu, cu sigla bot de tren tip Y/B-70 ep V - 51 53 20-50 149-4



===============================================
Studio Trains Addicted

cod STA-5001 - vagon cl 1 rosu, cu sigla bot de tren tip Y/B-70 ep V - 50 53 19-50 063-0


cod STA-5005 - vagon Bord Restaurant, ep V-VI - 61 53 88-96 009-3



cod STA-5010 - Rama vagoane etajate CFR, ep IV, TE 1


cod STA-5011, 5012, 5013 - Vagon etajat CFR, ep IV,
26-26 030-2


26-26 056-7


26-26 064-1


 
Vagon CFR clasa a 2-a Bafld 29-20 "Dimitrov".
Nu fac o istorie a vagonului, zic doar ca prototipul a fost produs in anul 1943, ca a fost de cl a 3-a si de la reforma din 1956 a devenit cl a 2-a. Restul de date se gasesc pe forum.

Modelul este facut de Cristi Savin si ca si caracteristici ar fi ca e model facut de la zero, turnat din rasina si e prima serie care o sa mai sufere imbunatatiri pe viitor. La boghiu s-au montat 12 arcuri.

Eu am ales vopsirea si inmatricularea din anul 1968, verde mediu iar inscriptionarea s-a facut conform normativului din epoca.





Intr-o garnitura CFR alaturi de Bafmd 70 090 si Bafmd 70 092.


Vagon CFR BAFMD 70 090 si BAFMD 70 092.

Zic de la bun inceput ca vagonul nu are la baza o documentatie, nu am gasit nicaieri poze cu vagoanele tip Bye 667 in serviciu la CFR. Anul trecut am gasit doar 3 exemplare in trenuri de servici, 2 Bye 667 ca vagoane Protectia Munctii si 1 vagon tip Bye 655 in trenul sanitar.

Imi place sa cred ca pana sa ajunga pe trenuri de lucru au facut servici la calatori.

Culoarea, inscriptiile si pozitionarea lor sunt cat se poate de autentice, numerele sunt la cateva numere distanta fata de alte vagoane de cl a 2-a din perioada 1963 atunci cand e revizia modelului.


Vagoanele sunt produse de Roco, cred ca e prima generatie cu KKK, nu stiu ce cod sunt, am cumparat vagoanele fara cutie.



Dupa vopsirea in Alsacia:


La Cluj a capatat inscriptii:




Cand am ajuns acasa am vazut ca placutele cu ruta au ramas la Cluj. De asta in unele poze se vede urma lipiciului.

La final cum arata vagoanele de care pomeneam la inceput:
CFR 80 53 98-13 000-7 UYPM ex-DRG, C4i 33 sau 34


CFR 80 53 98-13 001-5 UYPM ex-DRG, C4i 33 sau 34


80 53 97-60 104-0 - Waggonfabriken A.G, 1936 - fost DRG-Eilzugwagen C4i36

foto Mircea Dorobantu

Vagon figorific CFR, ex DRG. seria Rfwc 3 xxx xxx, Epoca III.

Vagonul real a fost un Ths42 care a circulat in anii 1950 usor modificat (cu trapa centrala la acoperis eliminata si 8 aeratoare Flettner).
Vagoanele provenite din captura au fost inmatriculate cu 7 cifre din cauza situatiei lor neclarificate dupa tratatul de pace de la Paris din 1947 in format CFR Romania Xxxxx 3 xxx xxx.

Am cumparat vagoanele din Basel si Freiburg, au fost vopsite in Alsacia si inmatriculate la Cluj.

Vagonul inainte de dat jos inscriptiile, de eliminat trapa centrala si revopsire:

Roco 66881

Dupa eliminat trapa centrala, chituire si vopsire:


La Cluj au fost inscriptionate:




La vagonul 3 830 021 nu am mai pus barile, urmeaza.

Urmeaza sa fie facut si la N:


Cu aeratoare Flettner

 
2 vagoane STA, prototip. La baza vagon Drucksilowagen de la Roco.

Vagon tip Uackks pentru soda calcinata, Uzinele Sodice Govora, parcul CFR.

33 RIV 53 RO CFR 9303 276-8 P





Vagon CFR tip tip Uackks pentru soda calcinata, proprietar Uzinele Sodice Govora - Ciech Chemical Group SA
Vagonul este vopsit si inscriptionat dupa anul 2006, atunci cand grupul polonez Ciech Chemical Group a preluat USG.

33 RIV 53 RO WM 9303 381-6 P






Vagon cereale CFR Marfa in vopsire verde "minzgrün" si sasiu negru, logo CFR MARFA mic:




Vagon cereale CFR Marfa in vopsire verde"signalgrün" si sasiu negru, logo CFR MARFA mare:



Vagoanele sunt pe baza Juoef si sunt doar vopsite si inscriptionate ca vagoanele reale.

sta6043[/b] - Vagon uapps CFR Marfa in vopsire negru, logo cfr marfa mare, ep V



Vagone de marfa descoperite, tip Esx, CFR / CFR Marfa, scara H0 produse de TrainsAddicted.




vagon CFR Marfa cu nr. 21 RIV 53 CFR 5540 231 8, ep. V.



vagon CFR Marfa cu nr. 21 RIV MC 53 CFR 5535 825 4, ep. IV.



vagon CFR Marfa cu nr. 21 RIV MC 53 CFR 5531 952 0, ep. V.






In dreapta modelul Klein Modellbahn


As enumera in plus fata de Klein inscriptiile de pe carcasa, cutie etichete si insemnari si toate inscriptiile de pe sasiu, Klein avand pe sasiu doar numarul vagonului.

vagonul vagonul CFR Marfa 21 RIV 53 RO CFR 1501 290 0, ep. VI., logo CFR Marfa mare.

Usile sunt realizate din alama si sunt facute dupa modelul romanesc:

485493_474255049318194_958991561_n.jpg


Cum modelul de baza nu a avut nervuri pe acoperis Studio.T-A.ro a facut acoperis nou dupa modelul romanesc:
945365_474254949318204_2020427251_n.jpg

foto facebook - trains-addicted

Cu "statia de domiciliu" Iasi:



 
Amintiri Feroviare

AF35001 - set de trei vagoane cisterna de tipul Zagkks a companiei private PETROM

AMESTEC A


AMESTEC A


PROPILENA


AF35002 - set de trei vagoane cisterna de tipul Zagkks a companiei private ROMPETROL

PROPEN




FRACTIE C3


=============================================

CsTrain

cod 62235 - vagon tip Kils ep V.


Klein

cod 5275 - vagon tip Ggs, epoca V.



cod 5276 - vagon tip Esx, epoca V.


==============================================

Fleischmann
cod 543708 - set 2 vagoane cisterna ep. II.

"Margina"


"Steaua Romana"


cod 544904 - vagon de bere Bragadiru ep.II.


cod 536001 Vagonul G10 pentru zarzavaturi Gfv Epoca II


==============================================
Tillig

cod 76451 - vagon cisterna K.Sachs.Sts.E.B ep I
 
Studio Trains-Addicted
Vagon CFR cl 1/2.

Vagonul real:



Modelul:





Am schimbat banchetele de cl a 2 a cu fotolii de clasa 1



19-50 053-1 rosu fara dunga alba.
Un model care nu a fost facut in serie. (modelul a fost facut la comanda)
Modificari aduse vagonului:

- acoperisul corectat conform vagoanelor CFR ( aerisirile de pe partea culoarului au fost eliminate)
- realizare profil sasiu vagon
- realizare de bari din alama aplicate pe cutia vagonului la usi
- realizare grilaj vertical din alama conform cu cel al vagoanelor CFR
- inscriptionare corecta, inclusiv pe boghiu[/quote]

 
  • Like
Reacții: mrpuf și Seba
Nu pot sa cred ca ai umplut o pagina de forum numai cu vagoane autentice romanesti. Asta este EXTRAORDINAR!

Sa ne mai plangem ca producatorii nu au grija de modelistii romani...

Este pacat ca interesele si cunostintele mele despre materialul rulant din Romania (cu exceptia DBSR) se limiteaza la ce citesc pe forum dar sa stii Florine ca te admir si invidiez pentru ceea ce ai reusit sa aduni in colectie.

Succes in continuare!
 
  • Like
Reacții: Seba
Colectie impresionanta si prezentare pe masura.
Nu lipsesc totusi niste locomotive la atatea garnituri ?
 
Deosebit de frumoasa aceasta colectie, sincere felicitari si asteptam prezentarea si altor modele! Felicitari inca odata! :aplauze:
 
Salut Florin,

Dincolo de ce au spus cei de mai sus, vreau sa te felicit pentru un aspect mai putin stiut: documentarea acestor modele. In viata poti avea sau nu la un moment dat banii sa cumperi un vagon facut de altii sau customizat dar de multe ori trec luni/ani incercand sa cauti raspuns la o intrebare de genul: ce inmatriculare o fi avut vagonul ala in epoca X sau cum dracu' era vopsit ???

Eu stiu cat cat de mult ai cautat raspunsuri la genul asta de intrebari inainte de a cere vopsirea unui vagon. SI pentru asta merita apreciata aceasta colectie.

Si cand te gandesti ca nu mai departe de 2007 tot pe acest forum s-a pus prima data problema ceferizarii de material rulant. Doar vazand aceasta colectie iti dai seama ca avansam. Cu greu, dar drumul e bun :)
 
catalin a spus:
[..]

Dincolo de ce au spus cei de mai sus, vreau sa te felicit pentru un aspect mai putin stiut: documentarea acestor modele. In viata poti avea sau nu la un moment dat banii sa cumperi un vagon facut de altii sau customizat dar de multe ori trec luni/ani incercand sa cauti raspuns la o intrebare de genul: ce inmatriculare o fi avut vagonul ala in epoca X sau cum dracu' era vopsit ???

Eu stiu cat cat de mult ai cautat raspunsuri la genul asta de intrebari inainte de a cere vopsirea unui vagon. SI pentru asta merita apreciata aceasta colectie.
[...]

100% de acord cu Catalin. Multi nu inteleg ca documentarea este o parte importanta a hobby-ului nostru si nu numai; documentarea pentru realizarea unei colectii de modele autentice dar si documentarea pentru realizarea unei diorame care sa respecte istoric si geografic tema aleasa.

In unele cazuri, documentarea insasi reprezinta un hobby si trebuie intotdeauna sa fie parte integranta din planificarea unei diorame. Asta va face diferenta intre modelism si joaca de-a trenurile.
 
Da domnu´! Felicitari! Un exemplu de urmat pentru toti cei "contaminati" de CFR-ul in miniatura.

Da´ locomotivele nu le prezinti? :grin:
 
Buna,

Ia te uita, iese Iasiul din umbra... :lol:

Frumoasa prezentare, Florine. Atat din punct de vedere al fotografiilor cat si a prezentarii istorice prototip real / model.
 
Va multumesc! :oops:
Nu credeam ca am sa citesc aceste reactii. Ma bucur.
Daca acum 8-5 ani partea de documentatie era dificila, astazi nu reusesc sa tin pasul cu ce as vrea sa fac pentru ep I-IV, atat vagoane de calatori cat si vagoane de marfa.
Locomotivele, putine, urmeaza si ele.


Acum 6 ani prezentam cateva conversii CFR facute de fam. Savin. Acele vagoane au trecut zilele acestea prin RK. Vagoanele au fost revopsite si reinscriptionate.

Vagon de dormit CFR WLABmee 50 53 71-31 017-6 tip MU cu sorturi, fabricat in 1964, ex CIWL 4786 , ex 51 85 06-70 190-4 („Moonlight”) la Rail-In-Club Interlaken, vandut in Romania in 2001.





Alaturi de MU-ul fara sorturi A.F.




Un model fals la lungime..
Fost "Halberstadt" DR - Sachsenmodelle
50 53 21-47 466-8 cu statia de domiciliu Iasi. Are lungimea de 303 mm in loc de 282 mm.





51 53 20-50 086-8 cu statia de domiciliu Iasi. Sachsenmodelle fost cuseta CFR.



Ce e mai bun vine la sfarsit.
Vagon WLA 60-41 din seria livrata in 1971-1973 cu sigla Romvared.
Vopsit integral in verde inchis, acoperisul gri deschis si boghiurile, sasiul inclusiv fetele laterale si agregatele fixate pe acesta negre . Treptele de acces ale usilor laterale sunt vopsite cu alb.


2vt2osl.jpg

fotografie de uzina VEB Waggonbau Goerlitz, 1971



Detalii.
Pe boghiuri s-a inscriptionat seria vagonului, exact ca in realitate. S-a lucrat la acoperis unde au fost scose/puse aerisiri si cosul de la soba si au fost puse cele 3 bari de deasupra usii. De pe cutie s-au scos casutele cu indicatorul „Paturi libere / Paturi ocupate”


Vagoanele din seriile originale din 1965-1966 erau echipate cu indicatoare „paturi libere – paturi ocupate” pe lateralul cutiei in apropierea usilor de acces si cu o fereastra suplimentara in spatiul in care era amplasata soba cu combustibil solid pentru incalzire. La acestea s-a renuntat la seriile produse intre 1971 si 1973.
La vagonul real boghiurile erau Minden-Deutz MD33 de productie romaneasca.

Pana la un viitor model IVA merge si un Dimitrov


Modelul de baza, Roco 64826
http://www.trenuleteelectrice.ro/images/64826.jpg
Conversie Cristi Savin.

Viitorul Hecht cl 1/2, 50 53 37-23 003-9 cu data de revizie 1987.
 
Fain, Florine. Fain de tot.

Ca o precizare, seria unora dintre vagoanele 60-41 figura pe boghiuri pentru ca acestea au fost livrate si cu un set de boghiuri Gö Va speciale pentru ecartament larg (1524mm).

Uite asa imi vine cheful sa-mi termin acea duzina de cutii de Y/B-uri pe N care stau in vitrina nevopsite de doi ani de zile! :lol:
 
Iasuleeee... felicitari si la mai mare, multumim frumos pentru prezentarea colectiei! :aplauze: :aplauze: :aplauze:

Astept cu interes sa te "intinzi" in epoca I! ;-)
 
Salutare,
piti, vin si locomotivele.
Cristi, stii tu ceva ce nu stiu eu? :-P
Dorin, daca am avea modelele de baza pentru conversii ep I maine as vorbi de facut un tren CFR. Avem de toate mai putin modelul de la care sa plecam. Putem face toate variantele de vagoane de calatori, vagoanele de posta si bagaje, vagoane G si altele. Avem numere, avem vopsire.

Pana atunci o sa incep cu vagoanele din anul 1924. Am atatea variante de facut incat nu cred ca 2-3 ani o sa imi ajunga.

Mai pun cateva vagoane si apoi locomotivele.
Vagon clasa 2, AVA200, CFR, epoca V, sigla CFR, cod AF20011



Set 2 vagoane AVA200, clasa a 2-a, CFR, Ep.V. - AF
Vagoanele provin din setul "Mihai Eminescu" produs de AF, cod produs 25002, banda cu inscriptia "ME" a fost indepartata si revopsita alb in mod profesional, astfel vagoanele avand logo CFR clasic si vopsirea originala din 1996 pot forma garnitura cu vagonul cod 20011 produs tot de AF.

61 53 21-90 018-9


61 53 21-90 013-1


Rivarossi 4090 - WPS Salon Pulmann


O sa formeze trenul romanesc "Carpati Pullman Express" care a circulat in Romania in perioada 1 iulie 1929 - 1 septembrie 1931 pe relatia Bucuresti Nord - Brasov. "Carpati Pullman Express" era format din vagoane cl.I si cl.II-a, un vagon–restaurant si un vagon de posta si bagaje. Remorcarea trenului "Carpati Pullman Express" se efectua cu locomotive PACIFIC din seria 231.040 – 231.090.
Mai am de luat un vagon salon cl 1 si un vagon salon cu bucatarie cl 1. Pentru tractiune ma gandesc la 140.400 (BR 56 Roco).

Vagon restaurant Roco - Mitropa si DSG. Luate pentru a fi baza la vagoane restaurant CFR. La CFR au circulat 5 vagoane ex Mitropa in perioada 1950-1970.





Roco 64764
WLABm OBB T2s ex-SBB 61 85 75-70 450-6
Luat pentru a fi folosit la trenul Dacia din 2004 - Bucuresti Nord - Wien Westbf


ACME 50581
WLABmz OBB tip MU. Il pot folosi in Dacia si la EN OBB 246 West-Kurier Viena - Bregenz


RailTop 32511
Bcmz OBB - 73 81 59-91 107-7
O pot folosi in Dacia si la EN OBB 246 West-Kurier Viena - Bregenz


Un model rar si f.scump astazi. Se vinde pe ebay cu pana la 120-150 euro. Pretul in 2008 a fost de 70 euro.

Liliput 388345
Cuseta OBB tip Bcmz 59-70/90 Jenbacher. O pot folosi in Dacia si la EN OBB 246 West-Kurier Viena - Bregenz


Roco 44647
WRmz OBB tip SGP - 61 81 88-90 101-4


Heris 13015
Bmpz 20-94.0 - Modularwagen OBB - 70 81 20-94 052-1


Roco 44645
ABmz tip SGP al OBB - 61 81 30-70 028-8


Roco 44316
Bmz Eurofima OBB - 61 81 21-71 051-0


Roco 44315
Amz Eurofima OBB - 61 81 19-71 004-3


2 x Roco 45535
Bmz tip SGP OBB - 61 81 21-70 137-8


Roco 46462
DDm tip Jenbacher OBB - 51 81 98-80 000-6
 
BR 119 Piko, cod 59930
In perioada 1977-1985 s-au produs pentru Germania (Est) 200 locomotive de 2400 CP tip LDH 240, destinate remorcarii trenurilor de calatori pe linii magistrale.

Caracteristici tehnice:
- Ecartament 1435 mm
- Putere nominal㒠2 x 1300 CP
- Motor Diesel 2 x M 820 SR
- Transmisie hidraulic㒠2 x GS 30/5.5
- Vitez㒠maxim㒠120 Km/h
- Forţ㒠maxim㒠tracţiune 24 t
- Generator pentru încă’lzire tren GSI 650x350/12
- Formula osiilor C’–C’
- Greutatea în serviciu 96 t
- Sarcina maxim㒠pe osie 16 t
(-date monografia Faur si Malaxa)


In teste cu vagonul dinamometric (varianta verde de anul acesta la AF) la Ploiesti Sud , 3.8.1976:
cjbgenr93lg3mlzlc.jpg

foto - ludger K - http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,6646533,page=all


Bucuresti Nord, an necunoscut

Din prima am luat locomotiva pentru a fi folosita cu vagoane CFR ep IV, perioada 1976-1977.
Am ales numarul 119 002-4 pentru ca sunt cateva imagini unde apare la tractiunea unor trenuri de calatori CFR.
Am vorbit cu Florin si o sa faca placi noi din fotodecupaj.

Chiar daca este Piko modeul este reusit, nu am avut ocazia sa am si un model Brawa ca sa pot face o comparatie.
Ca fiabilitate am inteles ca este un model f.bun, pe diorama de la muzeul CFR Bucuresti modelul lui Andrei a rulat 1 an de zile fara probleme









Locotractor Rivarossi 2218
Pentru conversie.




Mogosoaia 11.1939
1.jpg

foto Willy Pragher -


Vechituri.
BR 238 Lima.


V100 Piko


BR 130 Piko



Siemens Hercules DISPOLOK , provine din starset. Pastrata pentru conversie CTV.


Roco 43658
1044 OBB


Pentru CFR-izare am luat un BR 38 FLH cod 4160. Inca nu stiu ce numar o sa fie, ma gandesc la una din cele 18 locomotive cumparate de la DR in 1926, un numar intre 230.094-230.111.



Locomotive romanesti.
Roco 63291
150.1114 - aplicate numere CFR fara a fi modificat tenderul.
Cu prima ocazie modelul o sa primesca placute din fotodecupaj cu numarul 150.001. La fel ca acum, nu am sa intervin la tender si o sa fie echipata cu pluguri mici ca la seria DR 52. De la 150.003 in sus s-a montat plug de zapada de tip suedez.
Locomotiva o sa fie plasata in perioada 1946-1955.



Am cateva poze cu 150.000 in exploatare fara rezervoare de pacura. 150.058, 150.167,150.1006. Oricum, locomotivele livrate incepand cu anul 1955 au fost inzestrate, din constructie , cu instalatie de ars pacura si frana Knorr.

Tillig 72091
Conversie la fam Savin
060 DA

O sa primeasca instalatie INDA si o revospire la Florin.

Locomotiva diesel DA 62 0818-5 INTERCITY

Modelul a fost vopsit si inmatriculat dupa o poza cu locomotiva reala fotografiata in octombrie 1995 in Sibiu. Fotografia se afla intr-o colectie particulara in Franta.
Locomotiva a fost folosita la tractarea trenului IC 584/581 Sibiu - Fagaras - Brasov - Bucuresti Nord - Constansa / IC 583/582 Constanta - Bucuresti Nord - Brasov - Fagaras - Sibiu.



Locomotiva electrica 060-EA, seria 45 (Siemens)

Locomotiva electrica 060-EA, clasa 45 (Siemens) H0 - Studio.trains-addicted

Bucurestit Baneasa 10/11/1999
CFR_45-0397-5_Baneasa_101199.jpg

foto M Dorobantu - /www.railfaneurope.net

In anul 1999 in statia Bucuresti Baneasa a fost prezentata prima locomotiva electrica seria 45, respectiv 45-0397-5. Au fost modernizate un numar de 24 de locomotive si pe langa modernizare locomotivele au fost revopsite in alb-rosu-alb, a fost prima modificare oficiala a schemei de vopsire clasice.

Initial am avut locomotiva 45-0397-5



Dupa cateva discutii am renuntat la acest numar pentru 45-0379-3. Cum sunt multe locomotive 45-0397-5 nu am vrut ca pe la expozitii sa avem 2-3 locomotive cu acelasi numar.

45 0379 Bukarest 18.07.01
6885224362_ee7df293de_b.jpg

sursa: http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/6885224362/

45-0379-3.










Asa in mare ce s-a facut la locomotiva:
sita AC din fotodecupaj, pantografe inversate si revopsite cu alb la fel ca locomotiva reala prezentata in Bucuresti Baneasa.

Locomotiva electrica 060-EA CFR MARFA CFR 060-EA, clasa 47- Studio.trains-addicted
474019-3



Locomotiva electrica CFR 060-EA, clasa 47 - Art. 10015
47-7773


Locomotiva electric㒠CFR 060-EA, Clasa 40 - AF Art. 10010
40-0520-3


BR 18 Liliput si BR 01 Piko sunt la plimbare prin tara.