Colecția lui Iaşu

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Continuam cu saptamana germana.

Trenurile de coletarie rapida erau compuse dintr-o garnitura fixa.
Vagoanele intrebuintate pentru formarea garniturilor fixe erau vagoane de capacitate mare, denumite vagoane hambare, precum si din vagoaneJe descoperite seria Itfw.
Vagoanele ce se intrebuintau in garnitura erau toate sablonate cu statia de domiciliu dupa dispozitiunile date de Directiunea Miscarii si cu inscriptia Coletarie Rapida.

Trenurile rapide de coletarie 6501/6502 Bucuresti Filaret - Iasi, avea in compunere ca vagon de serviciu, un vagon clasa din seria Cmx. Pentru ca nu exista model pentru conversie, o sa folosesc un vagon de calatori clasa 3, model Liliput.
Garnitura fixa a trenului era trata intocmai ca in normativul tr. de calatori, nefiind permisa scoaterea si retinerea vagoanelor din garnituri, decit in cazul defectarii sau atunci cand Directia Miscarii va dispune ca vagonul sa fie suprimat.

1947



1948



1949





sursa Foaia Oficiala CFR









Model de baza Rivarossi


Model de baza Rivarossi


Model de baza FLH


Model de baza FLH


Model de bazaRoco


Vagon acoperit tip G, pe 3 osii. Model de baza FLH


Vagon acoperit tip G. Model de baza FLH
106151087_10207841605953756_8903621394025554244_n.md.jpg

(extras dintr-o fotografie de epoca din Colectia Muzeului CFR. Toate drepturile rezervate detinatorului)



Vagon acoperit tip G. Model KIT de la SDVmodel





salut,
de la ce firma si ce cod are gardul din beton dintre linii?
multumesc
 
Salut,
gardul e firma de firma, unic fără cod

Este facut de mine. Este carton taiat cu laserul. Pentru culoare am dat un Primer.






multumesc, foarte rumos si bine realizat
Salut,
gardul e firma de firma, unic fără cod

Este facut de mine. Este carton taiat cu laserul. Pentru culoare am dat un Primer.







Salut,
gardul e firma de firma, unic fără cod

Este facut de mine. Este carton taiat cu laserul. Pentru culoare am dat un Primer.






Salut,
gardul e firma de firma, unic fără cod

Este facut de mine. Este carton taiat cu laserul. Pentru culoare am dat un Primer.






 
Continuam cu saptamana germana.

Trenurile de coletarie rapida erau compuse dintr-o garnitura fixa.
Vagoanele intrebuintate pentru formarea garniturilor fixe erau vagoane de capacitate mare, denumite vagoane hambare, precum si din vagoaneJe descoperite seria Itfw.
Vagoanele ce se intrebuintau in garnitura erau toate sablonate cu statia de domiciliu dupa dispozitiunile date de Directiunea Miscarii si cu inscriptia Coletarie Rapida.

Trenurile rapide de coletarie 6501/6502 Bucuresti Filaret - Iasi, avea in compunere ca vagon de serviciu, un vagon clasa din seria Cmx. Pentru ca nu exista model pentru conversie, o sa folosesc un vagon de calatori clasa 3, model Liliput.
Garnitura fixa a trenului era trata intocmai ca in normativul tr. de calatori, nefiind permisa scoaterea si retinerea vagoanelor din garnituri, decit in cazul defectarii sau atunci cand Directia Miscarii va dispune ca vagonul sa fie suprimat.

1947



1948



1949





sursa Foaia Oficiala CFR









Model de baza Rivarossi


Model de baza Rivarossi


Model de baza FLH


Model de baza FLH


Model de bazaRoco


Vagon acoperit tip G, pe 3 osii. Model de baza FLH


Vagon acoperit tip G. Model de baza FLH
106151087_10207841605953756_8903621394025554244_n.md.jpg

(extras dintr-o fotografie de epoca din Colectia Muzeului CFR. Toate drepturile rezervate detinatorului)



Vagon acoperit tip G. Model KIT de la SDVmodel







Tare de tot!

Ai acolo un vagon care a facut kilometri la greu, la 1:1. :D
 
FLM 5211 DRG II O Schwerin, FLM 5212 DRG II O Schwerin, FLM 5213 DRG II K Wuppertal
Pentru un viitor proiect am luat 3 modele de la Fleischmann.
Dupa WWI in parcul CFR au intrat un numar insemnat de vagoane germane (KPEV) unele de tip Omk(u) Essen, Hanovra, Breslau si K.

Un vagon a supravetuit pana astazi si se afla de Depoul Dej. Multi ani de zile a fost folosit ca vagon zgura in Bucuresti Triaj.


















 
Nu este epoca mea. Dar este totuși un proiect interesant.
Este corectă etichetarea pe vagoanele CFR? A fost la fel acum 100 de ani?

This is not my era. But it's still an interesting project.
Is the labeling on the CFR wagons correct? Was that the same 100 years ago?
 
Vagonul de zgura, fost vagon pentru transport cărbune seria K a ajuns în parcul CFR după WWI. Inițial a circulat cu inscripțiile/numărul de direcție Prusace împreună cu anumite inscripții\însemne românești. Unele vagoane fiind foarte avariate au fost casate in perioada 1923-1924 pe la diferite ateliere din țara. După 1928, vagoanele de marfa descoperite de proveniență MAV, KKStB, Franceze, Belgiene și Germane au fost incadrate în alte serii. Seria veche Germană Omk(u) a devenit serie nouă I. Seria Germană K a rămas K.
Vagonul de astăzi de la Depoul Dej poarta 2 inscripții, C. F. R. în chenar și numărul de vagon x 1014. Vagoanele X erau cele pentru liniile de șantier, pentru zgura, gunoi, depozit de combustibil, magazii, ateliere, scule, depozite de apa etc, fiind necorespunzătoare pentru circulație, nu puteau fi introduse în trenuri ca să circule cu viteza normala pentru a fi deplasate de la un loc la altul. Vagoanele erau vopsite(teoretic conform instrucțiunii) în gri.
 
Completare la ce a scris Florin mai sus:

Prin conventie, la caile ferate europeene litera X a fost alocata vagoanelor pentru uzul administratiilor. A nu se confunda cu tipul UIC X, care e cu totul altceva.

CFR a aplicat aceasta regula in mod sistematic. Multe vagoane scoase din uz curent au fost reinseriate ca X, uneori pastrand numerele si seriile vechi barate si primind numere noi din patru cifre.

In cazul vagonului de la Dej, el poarta inscriptia "CFR Romania" in chenar. Aceasta s-a aplicat in aceasta forma intre 1928 si inceputul anilor 1960, oficial 1962. Ca vagon X, el ar fi trebuit de asemenea sa fie vopsit in culoarea gri asa cum a scris de asemenea Florin.

Nu stiu la ce data vagonul a fost dat in uzul administratiei. Daca asta s-a petrecut dupa 1962, el ar fi trebuit inainte sa poarte "CFR Romania", seria literala I si un numar de 7 cifre.
 
  • Like
Reacții: Frank_L
3 vagoane calatori clasa a-II-a, epoca 2. Vagoane Germane, au intrat in parcul CFR dupa 1920. Impreuna cu alte 800 de vagoane de calatori au fost reparate la Ringhoffer in anul 1924.


B 118 fabricat la Breslau in 1901. Fost vagon AB 118 K.P.E.V.




B 781 fabricat la Breslau in 1900



B 998 fabricat la Mombach in 1910. Fost vagon AB 998 K.P.E.V.




 
Cateva poze facute azi dimineata la Clubul CFR Iasi cu ocazia " 23 aprilie Ziua Feroviarilor"













Pe seara am pozat si 5 vagoane regale. Modele de baza Roco, acum doar vopsire si inmatriculare. Urmeaza de facut interioarele si de modificat acoperisurile

Vagon salon nr 9



Vagon salon nr 11



Vagon salon nr 15



Vagon salon nr 53



Vagon salon nr 55