Vagoanele tip Y/B "Görlitz tip A, B si AB (Seria 50)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Dormitor verde, probabil un 60-41, chiar daca fereastra de la WC arata ca una de 70-50
2vt2osl.jpg
 
Nu probabil si cu certitudine.

Pentru corectitudine, ar trebui sa indici si sursa pozei: fotografie de uzina VEB Waggonbau Goerlitz, 1971.
Aceasta fotografie a unul WLA 60-41 din seria produsa in 1971-73 si echipat de la inceput cu boghiuri Minden Deutz (MD33) produse in Romania a aparut in mai multe cataloage de prezentare din epoca.
 
CRT a spus:
Dormitor verde, probabil un 60-41, chiar daca fereastra de la WC arata ca una de 70-50
Da este 51-53-60-41-081-2. Nu stiu de ce fereastra de la WC era lata ( ca la 70-50 ) la unele vagoane (081, 095, 077 spre exemplu ) si ingusta ( ca la vagoanele de tip 19-47/57 sau 20-47/57 ) la multe altele ca de exemplu 054, 061, 073, 099, 102, 110, etc. Sunt extrem de curios sa aflu si eu.
 
Buna,

La toate VD 0062-0110 (viitoarele 70-69, apoi 60-41 de la 000 in sus) din 1965-66 si toate 60-42 din 1972-73 fereastra de la toaleta era "lata" la iesirea din fabrica.

Numai vagoanele cu RP efectuat la IVA in "anii rai" de dupa 1980 au primit la schimb ferestre "inguste" (de numai 600mm in loc de 780mm); unele au avut chiar toate ferestrele schimbate.
 
multumesc la toata lumea pt raspunsuri,
cum nu mai reusesc sa imi aduc aminte vaganele verzi ale copilariei,
o sa incerc sa imi fac o garnitura cu cateva ca si acestea:

iar cea mai buna asemanare pana acum, pare a fi CSD-ul de la Roco...
desi singura problema ar fi ca nu scrie pe el CFR

stiti altceva mai bun ?
 
da.

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=9780&postdays=0&postorder=asc&start=45
 
@cosmin78 - ce imi arati tu arata foarte bine, le-am vazut si eu...
dar au 9 geamuri, care de regula le-am vazut la clasa 1
pentru clasa a 2-a ar trebui sa fie 10 geamuri, nu?

copyright poza: Gam3
 
Cu totii stim ca au fost cumparate 50 de cusete. Totusi, intr-un document intern al CFR din anul 2001 se vorbeste despre existenta a 49 59-50-uri.
Incercand sa aflu ce s-a intamplat cu una din ele am gasit pe situl alanbutschek.cz o informatie care elucideaza misterul. Se pare ca in anul 1990 o cuseta CSD a fost distrusa (incendiata) pe teritoriul Romaniei asa ca le-am trimis la schimb 59-50 034-2 care a devenit 54 57-80 025-5.
Acum, de ce s-a procedat in felul asta (poate astea erau uzantele pe vremea aia), de ce le-am dat tocmai 34-2, de ce la ei au schimbat-o in 57 sunt intrebari la care poate vom afla raspunsul in viitor.
Pe situl respectiv gasiti mai multe poze cu acest vagon care confirma ca este intr-adevar vorba de un fost vagon CFR.
 
buna,

aceasta informatie am primit-o si eu dintr-o sursa germana.

nu este vorba de "uzante din acea vreme" ci de o practica obisnuita in tarile membre UIC.

alegerea asupra unui anume vagon (in cazul de fata 51 53 59-50 034-2) nu a fost in nici un caz arbitrara, intrucat inlocuirea unui vagon distrus intr-o tara membra UIC se face dupa criterii precise - in general administratia "vinovata" adica pe teritoriul caruia a fost distrus vagonul cu pricina este obligata sau sa ramburseze valoarea vagonului in cauza sau sa-l inlocuiasca dupa caz in cazul in care partea opusa accepta acest lucru cu un vagon cu caracteristici cat mai asemanatoare sau identice, de la capacitate pana la data ultimei revizii si timpul ramas pana la urmatoarea.

asa a ajuns in Cehia fosta locomotiva 180 001 a DB AG (in locul uneia CD accidentate grav in Germania, care a fost totusi reconstruita ulterior) si tot asa a ajuns si DB sa aiba in vagoanele sale de dormit din pool-ul TEN un MU'64 cu sorturi primit la schimb in locul unui AB33 distrus in Italia.

p.s.: @CRT: draguta poza cu 60/70-50 in schema indigo din avatarul tau. despre ce vagon este vorba?
 
Mai scadem cuseta 59-50 031 rosie care a ars acum ceva vreme, am uitat anul.
 
Buna,

@Dragos: daca intr-adevar asa a fost, fapt pe care n-am reusit sa-l confirm pana in prezent, nu m-ar mira ca CFR sa fi cerut pe atunci (e vorba de o poveste de la jumatatea anilor 1990) rambursarea in valuta forte a respectivului vagon - pe atunci fugeau dupa fiecare Pfennig sau Cent cu limba scoasa.

@Florin: da, si parca aveam si un amic care tocmai calatorea in acel vagon. Era din cate imi amintesc prin 2000...
 
inca ceva, @Dragos... inlocuirea vagonului Bmee distrus ar fi cerut ca respectiva administratie sa dispuna in parcul propriu de un vagon echivalent, adica:

- standard UIC Z2 v.max 160km/h (aici au mai toti, insa BDZ de exemplu nu avea la data respectiva)
- vechime a cutiei si aparatului de rulare < 10 ani (numai PKP si CSD/CD/ZSR aveau)
- 11 compartimente cu 88 de locuri (si aici se cam rupe filmul, in afara de B11u 21-71 ale SNCF si primele Bmee de Bautzen din 1984-85 ale CSD asta nu mai avea nimeni, pentru ca in lumea civilizata la Z2 clasa a II-a erau numai 6 locuri pe compartiment).

in plus, asa cum am afirmat inainte, trebuie ca in cazul in care operatorul "vinovat" poseda un vagon echivalent, "pagubitul" sa fie de acord cu schimbul si sa nu ceara plata vagonului.

CFR a fost probabil bucuroasa sa livreze un Bc 59-50 la schimb ca sa nu dea valuta si sa incaseze valuta pe Bmee 21-80 care, ca sa nu uitam, nu au fost platite la DWA integral decat la sfarsitul deceniului, cu un credit Hermes (dupa buna traditie balcanico-romaneasca, "foloseste vagonul neplatit cat poti ca poate da producatorul intre timp faliment si-ti ramane tie".

din aceleasi motive CFR nu a primit niciodata cele 30 de Bcmee 50-80 si cele 15 WRmee 88-80 comandate la inceputul anilor 1990 la DWA, pentru care nu s-a putut dovedi la producator ca ar fi existat cel mai mic mijloc propriu de finantare. WRmee nu au fost niciodata produse iar Bcmee au ajuns ca Bmee cu 11 compartimente la PKP...
 
Bun㒠seara,
în catalogul TRIX 2013, pag. 31-33 apar vagoanele cu 10 ferestre de clasa a II-a. Se preteaz㒠la cefereizare? Mulţumesc.

vedeţi catalogul aici: http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=11038&start=30
 
Vagoanele sunt la N.
Vagonul de la pagina 28, cod 15962 este bun pentru vagon cl 1 si 1/2.
Vagonul de la pagina 28, cod 15963 este bun pentru vagon cl a 2-a.
Setul 150097 de la pagina 30 este bun pentru clasa a 2-a.

Cu mentiunea ca cine vrea sa le ceferizeze trebuie sa se inspire de la noi astia pe HO. Trebuie facute modificari.
 
Cu mentiunea ca cine vrea sa le ceferizeze trebuie sa se inspire de la noi astia pe HO. Trebuie facute modificari.

Aha. Nu cumva le-a facut cineva si pe N, modificate asa cum trebuie? :twisted:

Uitam de la mana pana la gura (adica mai ales cei care le-au tinut in mana, pe cele pe N...) :roll: