Vagoanele tip Y/B "Görlitz tip A, B si AB (Seria 50)

kltrainlover

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
329
1
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Salutare tuturor!
Sunt foarte curios sa aflu cateva lucruri despre vagoanele de acest tip (seriile CFR 19-50;20-50;39-50) produse in fosta RDG:
1) Cate au fost achizitionate de CFR (daca se poate defalcate pe serii)?
2) Intre ce ani au fost importate?
3) in ce grile de vopsire au venit ele in tara?
Eu am vazut o nuanta de albastru; au venit cumva si verzi?
 
da, au existat si verzi...

50-urile au venit din 1982-84 incoace si erau de tipul Y/B-78... au existat ca A (19-50), B (20-50), AB (39-50), Bc (59-50) si WLAB (70-50, a nu se confunda cu WLAB 66 mai vechi)

A si AB aveau cutia identica, tot asa B si Bc.

primele au fost albastru mediu cu acoperis gri (vezi modelul Sachsenmodelle din Balkan Express, confirmat de o poza de livrare de la Bautzen cu un 19-50), dupa aceea au fost revopsite cu ce exista in stoc, albastru deschis complet, verde si ultimele albastru indigo; cele indigo au primit ulterior (1992) faimoasa banda alba oblica!
 
Ultima editare de un moderator:
Merci, Horia
Despre 70-50 mi s-a spus de catre Klugscheisser ca au venit in nr de 27.
Se stie in ce "cantitati" au venit celelalte serii (seriile CFR 19-50;20-50;39-50) ?
 
19-50, bănuiesc că au fost în jur de 100, 20-50 să zicem că erau până în 200 si 39-50 cam 50 ar fi fost(A se lua aminte faptul că unele 39-50 au fost căsăpite, iar unele 19-50 si 20-50 ori au pătit la fel, ori au fost reconstruite ca 19-76 si respectiv 20-76!!)
 
din informatiile mele, au fost 100 de A-uri, 30 de AB-uri, 200 de B-uri, 50 de Bc-uri si 30 de WLAB-uri...

AB-urile si A-urile au dat 19-76 (Amee de IC) si B-urile au dat intr-adevar Bmee-urile 20-76 de IC in parte; AB-uri nu am mai vazut din 2003 incoace decat pe diorama mea scara N :D
 
Sunt AB-uri, pe la personale, acum 2 saptamani am mers cu unul :).

Foarte comfortabile, pacat ca si-au batut joc de ele si au ajuns intr-o stare jalnica, atat tehnica cat si ca aspect interior, interiorul nu s-a degradat foarte tare, insa are cateva straturi de jeg.
 
ca toate vagoanele de Bautzen :D

Florine, daca mai mergi cu asa ceva, te rog trage-i si ceva poze... am nevoie de numarul sau, statia de domiciliu si una cu aspectul general, pun la cale decaluri pentru urmatoarele pe N... :D
 
da,n-ar strica niste poze.....Florin,daca poti sa fotografiezi si ce scrie pe ele ....
poza cu vagon de posta CFR, nu aveti ?
 
Cu AB pun eu mai pe seara cand ajung acasa.
 
Poza buna pentru serie. E cu telefonul facuta, in Viseu la inceputul acestei luni.

 
tren personal Viseu-Salva. trei AB-uri, un 20-50 si un 21-47.
 
Daca fac o presupunere corecta si avem si ceva noroc ca lucrurile sa nu se fi schimbat intre timp, s-ar putea sa avem un AB de Bautzen si la Cluj. In februarie 2006 mergeam inspre Ciucea cu un microbuz. In zona statiei de cale ferata Bologa am vazut personalul Cluj - Ciucea oprit in statie. In capatul trenului era un AB, singurul vagon de Bautzen din tot trenul. Din aprilie si pana in iunie 2006 am circulat de doua ori pe saptamana cu personalul Cluj - Ciucea dar nu l-am mai vazut. Presupunerea mea este ca la trenul personal Cluj - Ciucea se folosesc numai vagoane cu statia de domiciliu in Cluj deci acel AB ar trebui sa fie la Cluj. Nu stiu daca presupunerea mea e corecta. S-ar putea si sa ma insel.
 
Revin cu inca o serie.

51 53 39-50 015-8
Bucuresti Grivita

Vagon in stare buna vazut la televizor luna trecuta.
 
Horia_Radulescu a spus:
din informatiile mele, au fost 100 de A-uri, 30 de AB-uri, 200 de B-uri, 50 de Bc-uri si 30 de WLAB-uri...

AB-urile si A-urile au dat 19-76 (Amee de IC) si B-urile au dat intr-adevar Bmee-urile 20-76 de IC in parte; AB-uri nu am mai vazut din 2003 incoace decat pe diorama mea scara N :D

Sunt Alee si Blee. Amee nu are nicio legătură cu vagoanele Bautzen, ci cu vagoanele DWA. Oricum, multumesc pentru informatiile in legatura cu vagoanele tip Y.
 
@Marius: da, bineinteles, Alee si Blee, nu M... greseala de scriere, sorry! :D

Amee, Bmee si WLABmee sunt vagoanele de la DWA Bautzen din 1990-92 dupa UIC Z2 care acum incep sa devina Z1, primind in fine Klima... ca 21-80 devenite 21-70 s.a.m.d...

pe de alta parte atentie la numele de Bautzen(vorbeste consilierul tehnic) :D Bautzen este orasul unde este fabrica, care se chema pana in 1990 VEB Waggonbau Bautzen si de atunci pana la faliment anul trecut Deutsche Waggonbau Bautzen, pe scurt DWA Bautzen... deci toate sunt vagoane de Bautzen, pentru a le diferentia ar trebui sa spunem Y/B-78 pentru primele si UIC Z2 sau "ee"-uri pentru cele de dupa 1990... :-D