Vagoanele tip Y/B "Görlitz tip A, B si AB (Seria 50)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
ca sa nu facem offtopic la subiectul lui dan
sogard_2003 a spus:
Gam3 a spus:


Ai o poza si cu vagonul din stanga? Este primul vagon 20-50 pe care il vad cu geamurile sparte, parca e pregatit pentru casare.

In bucuresti langa gara basaram sunt o gramada de vagoane care cred ca iau drumul casarii, printre ele se afla si cateva 20-50 -uri. O sa fac poze cand mai trec prin zona

daca reusesti sa ajungi langa ele te rog sa faci poze si la numere.
 
Buna,

Nu-mi vine a crede ca se caseaza 20-50 stiind ca sunt programate la RP/RG pentru a fi convertite in Bee 20-83.

Sau s-au tampit de-a binelea si le caseaza laolalta cu 20-47/57 pe motivul "ca sunt d'alea albastre sefu' si nu mai avem nevoie de ele" :(

Si eu as fi curios de ce vagoane e vorba, pana acum nu s-au casat 50-uri in afara de cele incendiate (in general cusete Bc 59-50) si dormitoarele 60/70-50 pentru care s-a adus Ersatz mult mai vechi din RFG.
 
Da' cine a zis c㒠sunt pentru casare? Doar sunt între vagoanele retrase, deocamdat㒠nu a bă’gat nimeni flacă’ra oxiacetilenic㒠într-însele. La Basarab s-au stopat casă’rile (şi acum dau pe afar㒠liniile de parc rece, linii pe care s-au strecurat şi dou㒠19-55-uri, toate vagoanele fiind de Basarab. Probabil motivul stopă’rii casă’rilor e vinderea la licitaţie (ca fier vechi, evident). Aşa au sfârşit şi dou㒠20-55-uri acum câteva luni, la Timişoara, în condiţiile în care privaţilor li se închiriaz㒠numai vechituri, mai precis 20-47 cu încă’lzire cu radiatoare.
Ieri a ajuns în Bucureşti nord o garnitur㒠numai din 21-47/57 care a plecat spre Obor. Nu ştiu de unde a venit, din Basarab era cam greu s㒠aleag㒠doar vagoane de acelaşi tip.
 
Buna,

Nu mai intreb ce au in cap cei care gereaza parcul CFR Calatori, ci daca au ceva in cap.

Casam 20-55 cu 6 locuri pe compartiment si producem 20-49 cu un nivel de comfort net inferior... Frumoasa tara, pacat ca-i locuita :(
 
In Basarab sunt 2 vagoane 39-50 care nu mai rezista mult, nu stiu ce se mai poate face din ele. Cei din Grivita nu au vrut sa le ia pentru modernizare asa ca au ramas in Basarab, autogenul e la cateva vagoane seria 47 distanta.

39-50 011


39-50 020


In revizia Basarab era 39-50 005 de la Bucuresti Obor, 39-50 018 de la revizia Bucuresti Basarab iar in revizia Grivita era 39-50 017.
 
Buna,

Acelasi lucru e valabil si pentru cutiile de 60-50 care zac ceva mai incolo; cum in configuratia de Bee 20-83 ferestrele nu mai au mare relevanta fata de salon se putea gasi si pentru ele o noua viata; la fel si 39-50 ca viitoare 19-83.

Probabil ca la 60-50 se motiveaza "sunt ale Gevaro, nu ale noastre"; insa 39-50 ale cui sunt?!
 
interesante informatiile de aici...
nu are cineva poze cu vagoanele verzi care au circulat la noi in anii 80 ?
 
Buna,

Au existat mii de vagoane verzi, de la Aafld 17-22 "Hecht", "Breda" sau "Astra" la Bafmd 21-47 de UVA sau chiar si cel putin un B 20-50 de Goerlitz... Asa ca poate ar trebui sa-ti precizezi un pic intrebarea ;-)
 
daca nu ma insel, erau exact ca cel din dreapta imaginii...
nu mai retin daca acoperisul era gri sau nu... dar in principiu, acesta cred ca era...
am circulat cu ele de cateva ori.. prin anii de inceput-mijloc '80
 
Buna,

Cel din dreapta imaginii este un B dupa UIC Y/OSShD B al ZSR - deci slovac, nu CFR.

La CFR nu am intalnit pana acum decat o singura imagine a unui B 20-50 verde in D262/263 catre 1989, inmatriculat cu galben. Culoarea verde inchis (cod CFR 6.007 dupa tabelul din 1967) nu a fost tipica pentru vagoanele importate din fosta DDR, care au fost albastre cu acoperis gri la livrare si in diferite tonuri de albastru dupa.

Dupa cunostinta mea, din 190 de B si 30 de WL doar doua (unul din fiecare) au fost verzi. Ambele sunt documentate de fotografii din anii 1989-1992.
 
Iata si 20-50 verde :

Am 02. Juli 1990 (Salzburg HBF.) war dieser rumänische Bm in den D 263, Paris – Bukarest, eingereiht:
http://foto.arcor-online.net/palb/alben/87/581187/6634343039616231.jpg
 
Tocmai ce spuneam ;-). Multumesc Florin!

Alte fotografii din 1990 arata 20-50 albastru deschis, mediu, ultramarin, unele inca albastru azur cu acoperis gri (schema originala), unele cu inscriptii galbene, altele crem si altele albe. Insa pana acum numai unul verde - in poza de mai sus.

Apoi in 1992 la initiativa lui Cristian Vasiliu de la Directia Vagoane a aparut faimoasa schema "indigo" (de fapt albastru ultramarin) cu pictograme mari si banda oblica alba, care s-a generalizat pana in 1996-98, dupa care a venit albastrul deschis.
 
hmm...
e foarte ciudat ca spune-ti voi ca au fost atat de rare...
inseamna ca am gresit eu la model,
pentru ca tin minte ca erau garnituri intregi colorate in verde...
defapt, intr-o perioada buna, toate vagoanele de tren erau doar verzi (de calatori)
e posibil oare sa fi fost acest model?:
http://1.bp.blogspot.com/_dm_51za1HJg/TE8--IkXTyI/AAAAAAAAAXc/c-IPyDVOKCY/s1600/DSC01482.JPG
perioada era 1985.. 1992 cam asa
 
Pai daca tu nu stii sigur ce ai vazut de unde sa stim noi ce vagon cauti?
Recomand o lectura la fise "vagoane de calatori" seriile 50 si 47/57.
 
Buna,

Verdele cod CFR 6.007 a fost culoarea vagoanelor de calatori din anii 1920 si pana dupa 1989 si s-a aplicat pe cele mai multe vagoane din parc.

Exceptii notabile le-au constitut seriile importate din DDR in anii 1980 (19/39/20/59/60/70-50 precum si 26-26), primele ABafld39-40 din 1969 si vagoanele din "Trenul albastru" din anii 1930.
Vagoanele de turism Astra si Unio erau de asemenea in mare parte albastre.

In anii 1980 circulau 400 de vagoane din DDR albastre si cam 6000 verzi... Deci aveai unde sa tot vezi verde, de la verde castravete pana la "verde de Pascani" (negru).
 
oho... din 6000 cate spune Horia ca erau... cine mai stie ce model era...
hai sa pun altfel intrebarea...
cu totii stiti celebrul set lujog (iups 9 mai) de calatori (cu cele 2 vagoane verzi, in unele seturi erau albastre, am vazut si gri...).. in fine...
cele 2 vagoane de acolo, in ziua de azi cu ce le-as putea inlocui la scara HO ? cat mai fidel posibil cu alea