Vagoane de calatori istorice CFR

Corect, nu am loc sa ma plimb cu varianta 1:1 prin sufragerie :-D

Exceptiile fericite de la Dej arata ca se poate, numai interes si rabdare (si bani) sa existe.
 
In miniatura da, este foarte posibil. In legatura cu Concorde, da asta se intampla in Franta, o tara normala in care oamenii cu putere de decizie vor si pot sa faca ceva. Dar sa revenim pe meleagurile noastre si chiar daca este cam off cred ca multi dintre noi am avut ocazia sa vizitam muzeul militar din Bucuresti in care am putut vedea gradul de degradare a exponatelor din parc. Aici toata lumea este sub sigla MApN, deci comanda unica.Si totusi nimeni nu se streseaza cu nimic. Posibilitati de restaurare sunt, si umane si materiale. Restul comentariilor cred ca sunt de prisos. Revenind la pasiunile noastre ce sa zic. Materialul rulant care mai poate fi salvat nu reprezinta o valoare foarte mare in fier vechi rezultat din casare. Di punct de vedere istoric sau muzeal este o mica comoara care odata distrusa chiar ca nu mai valoreaza nimic. Asa cum am mai spus demersurile pentru salvarea lor sunt si ele destul de complicate. Durerea mare incepe cand trebuie transportate la ,,domiciliu".
 
La 1:34:43 apar niste vagoane pe 2 osii deschise la capete.Din cate se vede, filmarea a fost facuta in gara Hunedoara...ce vagoane sunt?

http://www.youtube.com/watch?v=yZnX4sRYLLU
 
In film se vede un fost BMXD 84xxx.

In 2007 la Iasi se mai gasea unul nemodificat.

DSC05470.jpg


foto Tiberiu Sufiţchi
 
La mine se vede. Link direct:
http://www.railwayfan.ro/images/usr/blood13/Vechi/DSC05470.jpg

Un crop dintr-o poza rea, pentru informare merge.

Martie 2007.
 
Adica

http://users.atw.hu/vasutikocsi/jelleg/j1967(178).jpg

de pe

http://vasutikocsi.atw.hu/jelleg/j1967.html

identic si la fel cu

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/538520_280823465366136_1842834759_n.jpg

de pe

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.116867811761703.20354.115707885211029&type=3

:grin:
 
Da, Cosmin, in principiu da.

Cum a fost insa vorba de o serie mare de vagoane au existat diferente de detaliu intre vagoane, privind aeratoarele, dispozitia agregatelor pe sasiu, usile de acces, platformele terminale, etc...
 
Da Cosmin, ala e vagonul.

La noi au ajuns foarte multe, probabil cea mai mare serie de vagoane foste MAV care a circulat la CFR. Au fost producatori diferiti si diferente minore intre serii. Au fost exemplare inclusiv inchise la capete, asa cum vedem in cunoscuta poza a lui W. Pragher din Sinaia, imediat dupa ww1. Asa cum scriam intre 1955-1960 au intrat intr-un RK masiv. Singurele care mai circula astazi, dar puternic modificate fata de original, sunt cele de pe Oravita-Anina.

Din ce stiu ungurii au un astfel de vagon perfect restaurat, parte din flota nostalgica.
 
Prima poza este un vagon de origine ungara (productie Ganz, Wetzer, Gyor) vezi planurile postate de mine la pagina 7 a acestui topic. Ai acolo fratele lui de clasa a 2-a.

A doua poza este un vagon tot de origine ungara, cele de care vorbeam mai sus. Femeia in alb incearca sa urce pe platforma vagonului.

Pozele 3 si 4 reprezinta acelasi vagon din prima poza si respectiv detaliu al cutiei de acumulatori.
 
Multumesc, le-ai descris mult mai bine decat as fi putut sa o fac eu.

Vagonul pe care il caut eu s-ar putea face pe baza acestuia daca i-as taia un rand de geamuri?

http://users.atw.hu/vasutikocsi/jelleg/j1967%28168%29.jpg
http://users.atw.hu/vasutikocsi/jelleg/j1967%28169%29.jpg