Vagoane de calatori istorice CFR

Prin BMD-uri se intelege o intreaga categorie compusa din vagoane de clasa pe 2 osii, intercomunicatie prin mijloc (fara compartimente) si iluminare cu dinam, constructii vechi, oarecum standardizate dupa 1955. In clasa asta au intrat vagoane de productii diferite: Gorlitz, Ganz, Gyor, Weitzer si cam tot ce indeplinea conditiile: B, m si D :)

Acum, aceste constructii erau vizual extrem de diferite, cu platforme acoperite sau descoperite, cu 5 geamuri plus grup sanitar, 6 plus grup sanitar, 4 si grup sanitar.

Grupul sanitar era la capat sau in mijloc.

Cu distanta intre osii de 5, 5.3, 6 , 7 m.

Si pot continua tot asa mult :)

Doar Alex poate sa stie ce isi doreste insa alegerea lui e mult mai usoara decat pare pentru ca multe din vagoanele MAV din catalogul pe care il link-uiti,au ajuns si la noi (ma refer la cele cu 2 osii) constructii pre 1918.
 
De asta am si intrebat, stiind ca nr. de ferestre si distanta intre osii difera.In speta, constructia unui Bmd este ceva mai simpla decat la Bmx-uri,unde capatul este tesit.

AlexD,

doua topice interesante :wink:

http://caiferate.21.forumer.com/viewtopic.php?t=386&start=0

http://caiferate.21.forumer.com/viewtopic.php?t=967&start=0
 
Unul asemanator in Depoul Petrosani zice-se intr-o stare buna:
http://s825.beta.photobucket.com/user/florin-dej/media/P1090784.jpg.html?sort=3&o=22
http://s825.beta.photobucket.com/user/florin-dej/media/P10907811.jpg.html?sort=3&o=23
 
O sa-mi ajute mult cand ma voi apuca de construit, multumesc. Deocamdata incerc sa fac rost de niste dimensiuni cat de cat reale pentru varianta 4+1 geamuri, avand in vedere ca probabil nu o sa ajung in preajma unuia pentru multa vreme, ca sa-l masor inginereste.
 
Eu nu le cunosc deloc, astea au fost in Gara de Nord. S-au taiat cu spor.




Dar parca le-am mai pus pe undeva.
 
8O

Romania - Iasi - Gara 1
873_001.jpg

sursa - http://www.delcampe.net/page/item/id,196504873,var,Romania--Iasi--Gara-1--photo-85x60mm,language,E.html
 
Si asta: http://www.delcampe.net/page/item/id,196506605,var,Romania--Bucovina--Radauti--Gara-2-photo-85x60mm,language,E.html

si asta: http://www.delcampe.net/page/item/id,196506542,var,Romania--Bucovina--Radauti--Gara-1-photo-85x60mm,language,E.html

8O


http://www.delcampe.net/page/item/id,196304705,var,Roumanie---Locomotives---La-locomotive-50727-lors-du-triage-des-voitures-dans-la-station-de-Tejus,language,E.html

50.727

http://www.delcampe.net/page/item/id,196304698,var,Roumanie---Locomotives---Une-locomotive-tender-a-trois-essieux-060-CFR,language,E.html

060, COLOR !?


http://www.delcampe.net/page/item/id,196258202,var,ROMANIA-IN-REAL-PHOTOPOSTCARDSPEOPLE-AND-BUILDINGS-1940-EXPULZATII-DIN-ORADEAANIMAL-WAGGON-GARA-CURTICI-UNIQUE-PHOTO,language,E.html

CFR 126 683 seria G


http://www.delcampe.net/page/item/id,196238082,var,OUDE-POSTKAART-EERSTE-WERELDOORLOG-1915-ROEMENIE-ROMANIA-DORNA-DORNATAL-STATION,language,E.html

Gara Dornatal (Valea Dornei) din Bucovina
 
Am gasit o imagine interesanta a unui vagon de posta , fabricat in Elvetia

http://kolector.ro/wp-content/2012/10/Vagon-de-posta-livrat-de-Schweizerische-Industrie-Gesellschaft-in-anii-30.jpg

de pe:

http://kolector.ro/2012/10/09/remember-feroviar-vagoanele-postale/

Are cineva detalii despre acest tip de vagon?
 
Buna,

Vagonul a fost intr-adevar produs de SIG si livrat, din cate imi amintesc, la sfarsitul anilor 1920.

Atentie la informatiile de pe acel sit, sunt o gramada de ineptii acolo. Asa ajung vagoane acoperite de ASTRA din anii 1930 ca "vagon de bagagiu" din 1880 s.a.m.d.
 
Pe langa informatiile eronate de acolo, fotografia de fabrica a vagonului nu lasa nici un dubiu :-P
Alta imagine interesanta este macheta vagonului de posta pe 3 osii, prezentata fara acoperis, presupun ca este pentru vizualizarea interiorului.
 
Buna Cosmin,

Machetele de vagoane 1/10 si 1/20 din acea vreme aveau unele piese demontabile - de exemplu parti din acoperisuri sau pereti laterali, tocmai pentru a se putea vedea amenajarea interioara sau anumite detalii tehnice.

Presupun ca acoperisul a existat sau poate ca mai exista si acum pe undeva :lol:
 
victorian a spus:
Si asta: http://www.delcampe.net/page/item/id,196506605,var,Romania--Bucovina--Radauti--Gara-2-photo-85x60mm,language,E.html

si asta: http://www.delcampe.net/page/item/id,196506542,var,Romania--Bucovina--Radauti--Gara-1-photo-85x60mm,language,E.html
...

Iata ca vagonul a ajuns si la Tiraspol:

723_001.jpg


374_001.jpg


Vagon fost cl 3 construit in 1911 la Staudinger Waggonfabrik A.G.
Il avem la Radauti, la Iasi si acum in Moldova la Tiraspol in anul 1942. Iata cum cu ajutorul acestor 2 poze am aflat o perioada minima de circulatie a vagonului prusac, cel care apare in poza din Iasi. Vagonul prusac a ajuns la CFR dupa anul 1918 la terminarea WWI.
 
Astazi tot un vagon construit la Staudinger Waggonfabrik A.G.



Vagonul a fost construit in 1911 ca Bal 2513 si renumerotat in 1929 ca Bald 50028. A fost "renovat'' in 1931 la Astra Arad si a facut RG la Uz. Grivita in 1959 si la IMMR Pascani in 1974.
 
Ultima editare:
Sa inteleg ca dupa ce a fost renovat la Arad arata astfel?
Adica asemanator cu:

http://www.vasutikocsi.hu/jelleg/j1967.html(190).jpg

L.E....am gasit postul lui Catalin si Horia unde se specifica faptul ca vagoanele de aceste fel au avut diferite compartimente si fabricat de diferitie fabrici, Ganz, Arad, etc..
 
Probabil ca toate vagoanele ex-kkStB si MAV din epoca: cutie de lemn acoperita cu tabla, ferestre duble, acoperis rotunjit fara luminator central, iluminare pe gaz.

Foto ar fi destule, insa niciuna disponibila in domeniul public.