Tramvaie H0,TTm,N, si chiar G

Si iata, cu pasi mici, se intregeste parcul CTP Arad (la N): astazi apare in peisaj Tatra T4R "Turbo", numita asa dupa evidentul autocolant din parbriz si luneta, pe langa multe alte zorzoane. RePostez si o fotografie realizata de S. Holtge, din '96, cu nr. 151, achizitionata de la CKD in 1981, si modernizata impreuna cu o parte din surate la Astra la inceputul anilor '90, cu mai mult sau mai putin succes (in mare parte RK, si revopsire in scheme fanteziste incoerente psihedelice cu tendinte etno).
Screenshot_20240415-202346.png
Conform Transphoto, a fost casata in 2006, deci alcatuirea dioramatica de mai jos este perfect plauzibila: o obosita si defecta 151 este impinsa catre depou de proaspat adusa de la Halle 903- prima T4D din orasul de pe Salle, aparuta in '05 in orasul de pe Mures. Discrepanta dintre cuple nu era o problema- toate aradencele purtau sun scaunele din spate cate o cupla din toate: Schaku, Tatra, chiar si de Timis cand erau in peisaj.

In afara de vopseaua mai stangace si weathering, putin este schimbat(mai putin noul pantograf metalic). Bineinteles ca tatrele aradene erau toate cu ecartament de 1000mm, dar asa trebuia sa fie si Duwag-urilr. Toate sunt la N, nu Nm. Poate adaptez niste masti pentru boghiu din cele livrate cu sasiul motor.
Enjoy!
IMG_20240415_190949681~2.jpgIMG_20240415_191433809~2.jpgIMG_20240415_200137940.jpg
 
Ultima editare:
Cu toate ca progrese nu s-au mai inregistrat la diorame, bucuria modelismului poate fi purtata si in drumetii: astazi, Tatra "Turbo" viziteaza orasul de bastina, ultima inima de macaz din cadrul CFF Moneasa (salvata cu marinimie de maestrul Dan Groza), dar si Ghiorocul-atat depoul Sagetii, unde zace, asteptand cu tristete zile maii bune ultima T4R aradeana(mai ebrioasa de fel- a sarit de pe sine), cat si "Omida mare"-un alt subiect bun de modelit- unicul cuplu GT6/GB6 fabricat pentru RHB (cu un numar mai redus de usi, remorca avand doar cele din jurul articulatiei Jacobs) adus in Podgorie(care, de asemenea, se afla pe dosul ultimului numar din strassenbahn magazin), ce face zilnic naveta catre si dinspre orasul de pe Mures (linia 11, cu un cumul impresionant de in jur de 30-40km )dotata bineinteles cu o cupla de Tatra. Enjoy!
IMGP9688.JPGIMGP0099.JPGIMGP0305.JPGIMGP0302.JPGIMGP0297.JPGIMGP0290.JPGIMGP0286.JPGIMGP0295.JPGIMGP0292.JPG
 
IMGP9782.JPGBuna ziua, astazi continuam periplul tramvaielor aradene cu mai multe fotografii a proaspat modelatului 108, un Duewag GT6 fabricat pentru Mannheim, unde a purtat numarul 335, ca mai apoi sa poarte numarul 108 in Ludwigshagen, sosind in Arad in '95. Copcil fiind si codrii de beton si caramoda cutreierand, l-am prins direct in schema liberte egalite fraternite, dar nu cunosc anul dobandirii, iar pe traminfo nu am gasit nimic edificator. Cert e ca in aceasta schema de culori (un Coca Cola revopsit printre niste mici de 1 mai?) parea foarte atractiv. Atasez si o poza din trecut, realizata de Radu Czech, dar si doua capturate ieri in cochetul Aradel cu ultimile ramasite GT6: 240 ex Schwerte (adus pe bune dintr-un muzeu impreuna cu un frumos T4 Grossraumwagen Duewag chiar din '55, casapit cu maiestrie anul trecut la Ghioroc), si 133, surata CocoCola a 132-ului expus mai sus.
108-7-Dz_1.jpgIMGP9774.JPGIMGP9894.JPGIMGP9901.JPGIMGP9786.JPG
 
Ultima editare:
Sunt foarte dragute aceste modele. Foarte mici si greu de bibilit, vopsit, decorat.
In loc de vopsea nu ar arata mai bine decorate cu decal la culoare?
 
  • Like
Reacții: mrpuf
M-am gandit si la solutia asta, dar ca sa respect fantezistele scheme de vopsire aradene, sunt nevoit sa le iau la pensula (+niscavai weathering). Si e vorba si de distractie in sine, chiar daca unele detalii par mai grosolane, sau mai scapa vopsea pe langa banda. Sunt chiar minuscule. 20240510_171803-COLLAGE.jpgOricum vor fi toate retusate. 108-ule de mai sus are 8 straturi de acrilic pe el, fara weathering si lac.
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Iata, in schimb, un tramvai (tot) foarte drag mie, care va suferi minime interventii, printre care si o "colantare" (daca imi dau seama cine ar putea produce autocolante custom- ma refer la cele ca la aeromodele, ce se transfera dupa umezire, nu "abtibilduri").
Este vorba despre Bogestra nr. 46, un ZGT6 Duwag produsa in the summer of love, dar din nefericita casata in '95. Daca mai traia un an, ajungea pe langa poalele muntilor Zarandului, impreuna cu suratele 43-45, ce aveau aceiasi schema de vopsire, supravietuind destul de mult cu reclamele "jiermane": 43 purta reclama unui magazin de mobila din Bochum, Kazmierzak. Atasez si o fotografie mai nefericta, realizata de Cosmin Porta, prezentand starea degradata atat a tramvaiutului, cat si a palatului Neumann.
Macheta, tot un Arnold, va beneficia cel mult de o "rujinire", pe langa transferuri. Numarul ni il voi modifica, oricum trebuie sa privesti cu mare atentie pentru a il deslusi.
Fotografiile mele il prezinta astazi in interiorul si pe suspensia primara a unui cuplu de tramvaie F II a TCT (compania originala timisoreana), cunoscut dupa "alipirea cur la cur" pentru realizarea bidirectionalitatii ca "Gemene". Enjoy!43-16-DC_1.jpgIMGP0215 (1).JPGIMGP0223 (1).JPG
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Buna seara, astazi va voi prezenta inca un potential aradean, macar la nivel conceptual.
Este vorba despre patratosul dar elegantul Stadtbahnwagen al celor de la Duewag, urmasul legendarelor GT. Purtand indicativul M (meterspur) sau N (normalspur), avand 6 sau 8 osii, modernele tramvaie puteau fi comandate fie prin modulul Simatic al celor de la Siemens (S), fie printr-un chopper (C), fie dotate cu motoare trifazice (D). Astfel, fabricate timp de mai bine de un deceniu, incepand cu '75, au dotat multe flote ale oraselor din DE. Printre ele ele s-au numarat si Essen (M8S/M8C), dar si Bochum (M6S, apoi M6C), ambele de interes prezentei descrieri.
Printre ultimele tramvaie primite inainte de epoca Imperio, fiind si cele mai moderne din flota orasului de pe Mures (conceptual, caci Timisurile erau mai noi ca fabricatie, insa deja aproape toate oale si surcele in momentul debarcarii noilor jucarii, anume 2006), M8S-urile din Essen au avut parte de o evolutie mai tumultoasa tocmai din cauza Simatic-ului, probabil dificil de mioritizat. Iata si o fotografie cu un facelift aradean.
IMGP0352.JPG
Macheta este a unui tramvai pe 6 osii, din ratiuni logistice, desi probabil va urma si una pe 8. Este un venerabil M6S al Bogestra, fabricat in acelasi an cu M8S-urile Essen ('76), si este produsa de Hobbytrain. Inca nu stiu cum ruleaza, momentand fiind pozata pe tramvaiul platforma SP ex Wien ex Mariazell, expus in plin centrul Timisoarei, in absenta unui muzeu functional. Bine e si asa! Enjoy!
IMGP0964.JPGIMGP0830.JPGIMGP0826.JPG
IMGP0829.JPG
 
Si iata 2 generatii ale Duwag-urilor Bogestra, fabricate la mai bine de 20 de ani diferenta, ambele in colorit de Stadtbahn: un ZGT6 Arnold si M6-le Hobbytrain.
IMGP0513.JPG
Cu aceasta ocazie, am rulat putintel M6-le, si, spre marea mea bucurie, e si iluminat directional, inclusiv afisajul. More soon to follow, astept un sasiu ce sa incapa cutia de Gotha printata 3D.
IMGP0499.JPGIMGP0510.JPG
 
Si iata, a sosit inca un 46 Bogestra de la Arnold, insa intr-o stare putin mai precara- vopsea "ciobita", tampoane ciobanite. Insa perfect functionala, astfel fiind aleasa pentru niscavai retusuri mioritice cu redutabilul trafalet, niste weathering (aka jeg), si bineinteles reclamele caracteristice- momentan printate pentru test, urmeaza autocolantele color. Enjoy!
IMGP9487.JPGIMGP9485.JPGIMGP9491.JPGIMGP9490.JPG
 
Ziua buna,
Dupa un mic hiatus, am reluat tramificarile, si am finalizat 43-ul CTP, mai trebuie dat doar cu un strat de Farbloss.
Totodata, sper sa materializez, cu mai multe ajutoare, si un proiect interesant: o pereche de Gemene Timisorene (vagoane FII din anii '20 modernizate si transformate intr-o garnitura bidirectionala- spate la spate) a fost produsa si la Arad, si a circulat de la inceputul anilor '50 pana la sfarsitul anilor '70, cand au fost aduse tatrele si reteaua a fost upgrade-ata la 750 V, de la 600 V.
Atasez si o poza cu originalul cuplu Aradean 14-15, din monografia tramvaiul Aradean, scrisa de ing. Cuvinenau. Enjoy!
IMG_20240718_143303528.jpgIMG_20240718_151715161.jpgScreenshot_20240718-170216.pngScreenshot_20240702-103314.png
 
Da, este absolut identic, practic documentatia timisoreana a fost transmisa ICOA si adaptat ecartamentului metric. Un singur cuplu a fost produs in '53, ulterior fiind realizate vagoane Gb 2/2. Ca partocularitate, diferea doar caseta numarului, usile si treptele ce se escamotau.
Avea 1 post/ vagon, in fiecare capat al garniturii, 1 osie motorizata/ vagon.
 
  • Like
Reacții: Radu161
Seara buna, dragilor. Postarea de azi apartine calatorilor si calatoriilor, dar si tributurile lor.
Incepem cu o scurta incursiune la poalele muntilor Zarandului, in Podgoria Aradului, unde, in fosta ciuperca trafo a Sagetii Verzi, in centrul triunghiului ce ducea la toate destinatiile Villany-ului, azi banal triunghi de intoarcere, astept cuminte cu familionul GT8-ul 51 (Ex GT6 Bielefeld 1963, lungit in'66, din '83 in Innsbruck) pret de o statie, pana langa "litoralul Aradului- balastiera Ghioroc- statie ce tine in viata batrana linie suburbana, dar si Muzeul Sagetii. Vedem ultimul Timis2 Aradean, dar pozam din nou si ultima T4R ramasa, impreuna cu miniaturala Tatra Turbo.
IMG_20240804_190530408.jpgIMG_20240804_190541658_HDR.jpgIMG_20240804_191105064.jpgIMG_20240804_183040387.jpgIMG_20240804_183129074.jpg
Apoi pornim, intr-un alt timp si spatiu, pe taramuri Valcene, unde, dupa o sesiune photo la Culele Maldarestiului, Tatra Turbo, constant companion, se face complet nevazuta. Asta e ultima ei poza. Unde a disparut, nimeni nu stie. Cert e ca seara nu a raspuns la strigare. :(
IMGP2737.JPG
Astfel, azi am trecut la modificat inca un Tomytec, in memoria altei Tatre din tineretea mea- 102 a CTP- de pe Transphoto aflam ca e produsa de CKD in '75, dar, in afara de poza luata de pe tramclub, nu cunosc decat ca a luat foc cu mine in ea, in drum spre gradinita.
Enjoy!
IMGP3021.JPGIMGP3024.JPGIMGP3023.JPGIMGP3025.JPGScreenshot_20240730-144750.png