Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ma mir ca s-a trecut cu vederea peste articolul asta:

http://www.foxnews.com/world/2010/10/12/ukraine-killed-bus-train-collision/

Iata ca nu numai la noi sunt soferi incompetenti.
 
Era vorba ca nu mai punem stiri de tipul asta de tabloide sau de prosTv, de aceea cele doua accidente din acea zi cu multi morti n-au aparut, plus ca sunt rutiere, nu feroviare(s-a mai dezbatut pe aici parca chiar la Scanteia) :D

Revenind la CFR, e exact faza cu Oradea, si-au luat tramvaie noi pe infrastructura veche si abia se miscau(de vreo luna nici n-au mai iesit tramvaiele noi, dar asta e bine ca acolo se reface infrastructura acum). Au trebuit mai intai luate vagoane noi sau refacute si locomotive noi(bine asta e pentru comision) dar infrastrustura e tot mai proasta. Oare pe cand exemplul cu tramvaiele sa se refaca si la CFR infrastructura(bine Bucuresti-Constanta e in lucru de mii de ani deja si nu-i gata da ne vom mandri ca va face trenul 3 ore, desi inainte facea 2 ore si 20')
 
Noutati de la rusi :

http://www.themoscowtimes.com/news/article/moscow-nice-train-service-to-start-thursday/416767.html

Si un clip cu garnitura surprinsa in Viena:

http://www.youtube.com/watch?v=6F8crBn83QY&feature=related
[/url]
 
se pare ca Londra este mai aproape de nemti...

http://www.dw-world.de/dw/article/0,,6125076,00.html

http://rail-news.com/2010/10/19/ice-arrives-at-st-pancras/
 
Va fi desfiintata cea mai veche linie de cale ferata din Romania


Calea ferat㒠Oraviţa - Anina va fi desfiinţat㒠de luna viitoare, informeaz㒠România Liberă’.

„Asta înseamn㒠distrugerea şi pră’duirea ei, aşa cum s-a întâmplat cu calea ferata Bucova - Sarmisegetuza", spun localnicii.

în 6 octombrie, calea ferat㒠de la Anina prin Oraviţa spre Baziaş, din judeţul Caraş Severin şi cea mai veche din România, a aniversat 154 de ani de la construcţia ei. Aceasta, numit㒠şi ,,linia că’rbunelui", unea Anina cu portul Baziaş prin oraşul Oraviţa, reşedinţ㒠de plas㒠şi a judeţului Caraş pe atunci. Calea ferat㒠a fost construit㒠în anul 1854 şi era proprietate a Că’ilor Ferate Autriece (St.E.G.)

De la 12 ianuarie 1855, linia a fost pregă’tit㒠şi pentru transportul de că’lă’tori. Dup㒠semnarea Tratatului de la Trianon, prin trasarea frontierelor dintre România şi Iugoslavia, 34,5 de kilometri din calea ferat㒠au ră’mas românilor, iar 28 de kilometri au ră’mas în proprietatea Serbiei. în anul 1950, la 15 ianuarie, la cererea Securită’ţii Statului Român, în urma neînţelegerilor cu mareşalul Tito, conducă’torul comunist al Iugoslaviei, calea ferat㒠de pe teritoriul Românie a fost întrerupt㒠în apropiere de Baziaş pe o porţiune de doi kilometri. La aceast㒠dat㒠mai este în funcţiune doar segmentul de cale ferat㒠între Anina- Oraviţa - Iam.
 
Traficul feroviar este oprit pe Valea Prahovei. Åžapte trenuri staţioneaz㒠în staţii adiacente

http://www.realitatea.net/traficul-feroviar-este-oprit-pe-valea-prahovei-sapte-trenuri-stationeaza-in-statii-adiacente_762671.html
 
Daca accidentul a avut loc intre Valea larga si Predeal cum spune articolul cunoscatorii stiu ca e una dintre portiunile inguste si dificile de pe portiunea Campina - Predeal. Nu cred ca "dorel" era chiar asa neindemanatic. Pacat ca nu sunt ceva poze de la locul faptei ca sa vedem daca "Dorel" avea cum sa evite.
 
adrian78hd a spus:
Va fi desfiintata cea mai veche linie de cale ferata din Romania


Calea ferat㒠Oraviţa - Anina va fi desfiinţat㒠de luna viitoare, informeaz㒠România Liberă’.

„Asta înseamn㒠distrugerea şi pră’duirea ei, aşa cum s-a întâmplat cu calea ferata Bucova - Sarmisegetuza", spun localnicii.

http://www.petitieonline.ro/petitie/impotriva_inchiderii_liniei_oravita_anina-p51717047.html ... multumesc anticipat, incercarea moarte n-are...
 
sogard_2003 a spus:
Daca accidentul a avut loc intre Valea larga si Predeal cum spune articolul cunoscatorii stiu ca e una dintre portiunile inguste si dificile de pe portiunea Campina - Predeal. Nu cred ca "dorel" era chiar asa neindemanatic. Pacat ca nu sunt ceva poze de la locul faptei ca sa vedem daca "Dorel" avea cum sa evite.
Pai abia ce am citit articolul cum ca sunt deja rupte clipsurile de prindere a liniei noi si nici n-a fost data in circulatie acea portiune de linie :D , oare cum va fi cand se va circula doar pe portiunea "noua" facuta de Dorel :skul: . Nu e greu ca unul sa ridice platform de pe drezina pentru catenara prea mult si sa agate un cablu si stalpul aferent :lol:
 
Berzasca este aşezat㒠în sudul Banatului, pe Dună’re, între oraşele Moldova Nou㒠şi Orşova.
Coordonatele sale geografice sunt de 21.95° longitudine estic㒠şi 44.647222° latitudine nordică’.
în limba maghiară’: BerszÃ¥szka, BerzÃ¥szka
în limba germană’: Bersaska
Alternativ, în limba română’: Bârzasca
Asta ca toti habar n-au unde-i :D
 
adrian78hd a spus:
Va fi desfiintata cea mai veche linie de cale ferata din Romania

http://www.romanialibera.ro/actualitate/transilvania/cea-mai-veche-linie-de-cale-ferata-din-romania-va-fi-desfiintata-203241.html
 
sa-mi bag picioarele, lumea urla ca nu atragem bani europeni, in timp ce uite aici idei care de obicei nu sunt fructificate (in cazul asta ne putem noi considera ca natie norocosi, ca s-a gasit cineva sa faca ceva, nu stiu daca cu bani europeni sau altceva)
oricum, nu e vorba de afacere (decat poate pentru cei care reconditioneaza efectiv), ca din mocanita nu o sa se imbogateasca probabil nimeni niciodata
dar uite ca se poate, bravo lor
 
Tunelul Gotthard, ultimele lucră’ri de forare la cel mai lung tunel feroviar din lume

Tunelul Gotthard a stabilit un record mondial: cel mai lung tunel feroviar din lume a devenit realitate. La 15 octombrie 2010 în tunelul estic, la 30 de km de intrarea nordic㒠şi la 27 de km de intrarea sudică’, a fost realizat㒠ultima spă’rtur㒠a tunelului Gotthard. în jurul orei 14:30, utilajele de să’pat şi forat produse de Faido, au pă’truns ultimul metru de stânc㒠pe ruta că’tre Sedrun.
Tunelul Gotthard are o lungime de 57 de km şi traverseaz㒠Alpii, de la ieşirea nordic㒠din
Erstfeld (Cantonul Uri) pân㒠la ieşirea sudic㒠în Bodio (Cantonul Ticino). Având un strat superior de 2500 de metri de stâncă’, tunelul Gotthard este şi cel mai adânc tunel feroviar din lume. împreun㒠cu tunelul Ceneri, care are o lungime de 15,4 km, tunelul Gotthard reprezint㒠alternativa de traversare pe cale ferat㒠a Alpilor.
Tunelul Gotthard este esenţa noi legă’turi feroviare astfel create. Serviciile de transport vor putea fi iniţiate în 2017. Acest lucru va îmbună’tă’ţi considerabil calitatea transportului de că’lă’tori şi marf㒠că’tre inima Europei: de asemenea, tunelul va favoriza transferul traficului de marf㒠pe ruta nord-sud de la rutier la feroviar şi va reduce timpul de că’lă’torie de la Zürich la Milano de la 3 ore şi 40 de minute la 2 ore şi 50 de minute. Cu Noua Legă’tur㒠Feroviar㒠care traverseaz㒠Alpii (NRLA) realizat㒠prin tunelul Gotthard şi Lötschberg, Elveţia contribuie semnificativ la stabiliea unor punţi de legă’tur㒠pentru populaţia Europei, fapt apreciat de UE.
Tunelul Gotthard const㒠în dou㒠tuneluri paralele cu linie unic㒠care sunt unite la fiecare 325 de metri printr-o galerie de 40 de metri. în total, sistemul de tuneluri Gotthard, incluzând toate tunelurile, canalele şi galeriile, mă’soar㒠151,8 km.
Ultimele lucră’ri de forare nu pun capă’t lucră’rilor de construcţie a tunelului Gotthard. înainte de începerea serviciilor de operare, cel mai probabil în decembrie 2017, trebuie definitivat interiorul. Conform planului, toate tunelurile şi canalele trbuie aliniate şi lucră’rile de betonare finalizate pân㒠în 2014. Specialiştii vor echipa tunelul cu instalaţii mecanice şi electromecanice, cum ar fi uşile, porţile, instalaţiile de ventilaţie şi alte sisteme tehnice. Aceste echipamente vor asigura operarea şi întreţinerea tunelului în condiţii de siguranţă’. Instalaţiile vor fi realizate în acelaşi timp cu lucră’rile de infrastructur㒠feroviară’.


astia investesc atatia bani numa pentru o scurtare cu 50 de minute a timpului de mers si la noi nu is in stare sa repare niste poduri unde e restrictie de 10 km/h sau sa faca un tunel nou pe M202 intre Livezeni si Strambuta
 
tudor_corbul a spus:
Noua locomotiva hibrid a japonezilor:

http://www3.toshiba.co.jp/sic/english/rw/innotrans2010/popup_main02.htm

Mulţumim de recomandare, locomotiva pare foarte şic, iar forma ei seamă’n㒠a... "locomotivă’"! :D îns㒠postul de conducere mi se pare amplasat "peste mână’", mecanicului fiindu-i greu s㒠stea mereu atent cu capul la 90 de grade.
 
Standardele de cost întocmite de Ministerul Transporturilor omit construcţia de că’i ferate. Instalaţiile de semnalizare din 1930 ale CFR nu sunt considerate priorită’ţi

Dac㒠tot nu taie panglica la nici o lucrare de autostrad㒠sau infrastructur㒠feroviar㒠sau rutieră’, ministrul transporturilor şi infrastructurii, Anca Boagiu, public㒠filosofia standardelor de cost pentru construcţia de drumuri şi cale ferată’. Specialiştii din Ministerul Transporturilor, împreun㒠cu reprezentanţi ai Bă’ncii Mondiale, ai Bă’ncii Europene de Investiţii şi ai Institutului de Proiectare în Transporturi al MTI (IPTANA), au pus la punct un sistem de standarde de cost pentru lucră’rile de infrastructură’. Numai că’, pe lâng㒠valoarea reabilită’rii şi reparaţia că’ii ferate de pe Coridoarele paneuropene, s-a “omis” publicarea standardelor de cost pentru construcţia unui kilometru de cale ferată’. Mai mult, Ministerul Transporturilor nu a calculat nici costurile de reabilitare a instalaţiilor de semnalizare feroviare sau a mijloacelor de semaforizare ce dateaz㒠din anii 1930 şi 1950.

Deşi exist㒠zone între Curtici şi Sighişoara, de pe Coridorul IV paneuropean feroviar, unde urmeaz㒠s㒠se construiasc㒠aproximativ 10 km de cale ferat㒠nouă’, standardele de cost publicate de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) nu prevă’d şi aceast㒠situaţie. Astfel, Guvernul ajunge la noi întârzieri pentru negocierea fondurilor europene şi a obţinerii resurselor necesare construcţiei infrastructurii de cale ferată’. “Calea ferată’, pe lâng㒠şină’, mai cuprinde instalaţii de semnalizare şi de tracţiune electrică’. Specialiştii din Ministerul Transporturilor nu au gândit cum se construieşte calea ferată’. Standardele de cost reflect㒠o metod㒠de lucru din anii 1940-1950. Aceste costuri au fost concepute mai mult pentru drumuri şi autostră’zi, şi nu pentru calea ferată’. Ministerul Transporturilor nu ştie c㒠pe Coridorul IV paneuropean feroviar, între Curtici şi Sighişoara este necesar㒠construcţia a circa 10 km de cale ferată’”, ne-au declarat specialişti din industria feroviară’. Potrivit acestora, standardele de cost pentru reabilitarea sau reparaţia Coridorului IV paneuropean feroviar nu includ staţiile, instalaţiile de comandă’, semnalizare şi liniile din gă’ri. “Instalaţia de comand㒠şi control, gă’rile sau mijloacele de semnalizare se mă’soar㒠în unită’ţi. Exist㒠gă’ri unde se afl㒠şi 10 linii de cale ferată’, nimeni nu a calculat cât cost㒠reparaţia acestora. în România, pe calea ferat㒠exist㒠instalaţii de semnalizare din anii 1930 şi altele din anii 1950 şi 1960. Peste 80% din aceste instalaţii sunt scadente la reparaţii”, ne-au mai explicat sursele citate.

Costul că’ii ferate Bucureşti - Aeroportul Henri Coandă’, o necunoscută’

Chiar dac㒠exist㒠discuţii pentru construcţia unei linii de cale ferat㒠pân㒠în aeroportul Henri Coandă’, Ministerul Transporturilor nu a inclus în standardele de cost valoarea acestei lucră’ri de infrastructur㒠feroviară’. “Dac㒠tot s-a precizat c㒠reabilitarea unui km de cale ferat㒠cost㒠2,18 milioane de euro, cât cost㒠construcţia unei staţii de cale ferat㒠la punctul de oprire din Otopeni? în cei 2,18 milioane de euro nu pot fi incluse instalaţiile de comandă’, semnalizare şi gă’rile”, au adă’ugat specialişti din industria feroviară’.