Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
La noi pe multe tronsoane 70 km/h e viteza record. exemplu intreaga magistrala 405 :))... sau sectiuni intregi din magistrale principale cu limitari pe 5-10 km de 30 km/h exemplu prin Rupea, Augustin... (intre Sighisoara si Brasov, magistrala 300). Sau intre Rastolita si Stanceni (cca. 25-30 km cu o viteza de 30 km/h maxima - situare pe magistrala 400 - mai precis intre Deda si Toplita -> pentru cei care nu stiu zona)

La noi merge metoda, face de "ochii soacrei", fabricam vagoane etc...da pentru ce? Sincer, nu m-as mira ca in viitorul apropiat sa achizitionam un tren de mare viteza... si sa fie o stire cu SEMNUL EXCLAMARII.
 
http://www.realitatea.net/cel-mai-lung-tunel-din-europa-care-trece-pe-sub-alpi-a-fost-finalizat_760502.html
 
Apropo de asta vad ca guvernul lor s-a prins cum e cu calea ferata....

""Proiectul a fost demarat acum 14 ani dup㒠ce, în 1994, elveţienii au aprobat prin rederendum "iniţiativa Alpilor", care oblig㒠guvernul s㒠transfere treptat traficul transalpin de la cel rutier la cel feroviar.""

Da-ne Doamne noua azi un Guvern asemanator.... :(

Noi suntem obligati treptat treptat sa renuntam la calea ferata.... sa trecem la ce ? La carute ?
 
Avand in vedere ca stau in Arad si mai dau o tura de pozat pe la gara ca aici e democratie nu-mi are nimeni baiul ba ma si saluta mecanicii :D trebuie sa zic ca la noi nu transportul pe calea ferata dispare ci INFRASTRUCTURA, zilnic trec zeci de marfare(prind 3 pe ora linistit), dar degeaba, limitele de viteza sunt tot mai mici iar tarifele au crescut de 2 ori anul asta, deci guvernul nostru e cel ce face ca fie sa ne ocoleasca pe viitor toti, fie sa treaca la transportul auto :skul:
 
De luni a intrat Regio pe Arad-Ineu, astfel au ramas de la CFR doar trenurile:
P 3123 Arad 5:05 - Sintana 5:39 - Ineu 6:35 - Gurahont 7:48 - Virfurile 8:23 - Brad 9:34
P 3120 Gurahont 3:31 - Ineu 4:38 - Sintana 5:34 - Arad 6:10
P 3131 Arad 15:51 - Sintana 16:27 - Ineu 17:30 - Gurahont 18:49 - Virfurile 19:22 - Brad 20:33
P 3134 Brad 16:07 - Virfurile 17:12 - Gurahont 17:43 - Ineu 18:44 - Sintana 19:45 - Arad 20:23
Restul fiind facute de Regiotrans .
Desigur e o mare porcarie fiindca nu poti alege cu ce tren sa mergi daca iti faci abonament, ori CFR ori Regio :skul: . Le era greu sa lase CFR doar pe Ineu-Brad :roll:
 
ce nu castiga cfr-ul de la blatisti, dar ce o sa se mai mearga cu nasul daca intra in vigoare minunatele idei ale capetelor luminate
bine ca dam la cap celor care muncesc, in schimb fostul sef al chefere e admirat de ministra, ca e om bun saracu si n-a furat nimic
se cam duce totul de rapa, sunt curios cand atingem fundul prapastiei, ca vad ca de vreo 20 de ani tot suntem in cadere libera
 
Da avem o tara de rahat toti mecanicii se plang ca nu sunt oameni destui la cate trenuri is lucra fara concedii cu ore suplimentare gramada nu mai au prime bonuri de masa dar bine ca cumparam vagoane Interregionale mai scumpe decat cele care ofera mai multe dotari si mai confortabile in loc sa cumpere automotoare mult mai eficiente..Cel mai grav e ca o sa ramana fara calatori daca scad subventile la studenti si elevi e acelasi interes spre transportu auto..
 
In National Geografic Traveler, numarul de toamna 2010 puteti citi despre Top 10 trenuri din Europa.
Ca o mica surpriza, trenuri din Romania nu sunt incluse.

E.
 
Stai ca am citit acuma textul si a doua oara l-am citit cum trebuie. Credeam ca e despre trenuri in general, si atunci intr-adevar era un pic rusinica sa nu fim si noi trecuti acolo, dar in top 10, hai sa fim seriosi. Numai de mare si medie viteza cred ca pot numara peste 10 chestii in europa.
De fapt daca stau bine si ma gandesc, suntem in top 5 sau in top 3 (sper ca nu pe primul loc, poate mai sunt si albanezi mai amarati decat noi). Dar ala e topul rusinica, si despre 'worst' nu prea face top NG-ul.
Sper sa nu ajungem cu caile ferate la 'seconds to disaster', dar la cat de buna e infrastructura nu m-ar mira deloc :(.

Revenind totusi la ceva mai optimist, exista si varianta de net a articolului respectiv ?
 
Nu stiu, dar sigur este la chioscurile de ziare. Merita, ca pe langa articolul cu trenuri mai sunt si alte articole frumoase, asa cum m-am obisnuit sa apara la NG.

E.

E ceva neclar in ceea ce am scris :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :?:
 
Nu stiu daca despre asta vorbeai, dar pare interesant la prima vedere:
http://travel.nationalgeographic.com/travel/top-10/european-train-trips/

Aici daca ne-am chinui putin cred ca am putea concura, pentru ca peisajul ne ajuta (din pacate fara infrastructura e zero). Avem si noi multe locuri de vazut, o mocanita, o ceva, dar din pacate nimanui nu-i pasa de ele.

Ma asteptam ca articolul sa fie despre trenuri in sine (dupa cum ziceai tu), nu despre ce se vede in jurul caii ferate. Poate totusi nu e acelasi articol, oricum imi place ce-am gasit asa ca moment de rasfoire :p
 
Eu ador calatoriile cu trenul, de aceea mi-a sarit in ochi articolul.
In general NG nu scrie despre tehnica ci despre locuri.

E.
 
macleod a spus:
Sper sa nu ajungem cu caile ferate la 'seconds to disaster', dar la cat de buna e infrastructura nu m-ar mira deloc :(.

Ar fi posibil sa ajungem acolo dar cum? cine sa filmeze la noi, de cind cu nebunia asta cu pozatul interzis? :D :D

Din ce vad in top ma gindesc ca ar fi posibil ca in viitor sa depasim Transiberianul la durata unei calatorii aici in tara.


M-am grabit si n-am citit tot topul la inceput.
Acum am citit inca o data topul inclusiv pagina 2. Pai acolo e Luxury on Wheels: The Transylvanian Odyssey

Route: London to Istanbul, Turkey
Duration: 8 days (including stays in Budapest and Istanbul)
www.danube-express.com

http://www.danube-express.com/destinations/

nu e un tren de la noi ci unul care trece PE LA NOI, asta pe linga Orient Expres.
 
@ macleod

Am mai zis undeva...

In 2009 un bun amic de-al meu a fost la un targ de investitii in Germania, dupa ce in 2008 l-a mai vizitat.
In 2008 pe harta fondurilor de investitii aparea Europa de vest in culori pline, Ungaria, Polonia, Cehia, Slovacia, Slovenia, Croatia, GR, la fel in culori pline, RO, Bulgaria in culori hasurate. Asta tradus insemna pentru investitori ca liber unde este culori pline si liber cu atentii la investitii unde era hasurat.
In 2009 RO si BG nu mai erau pe harta, iar hasurile s-au mutat cate o tara spre vest.

Noi mai suntem pe harta deoarece e batutu bine cuiul in perete, altfel................................

dar am deviat putin mai mult decatm mie permis de la topic, asa ca szcuze.