Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ce destepti ''oameni de televiziune'' avem! :( Acum 200 de ani nu circulau trenuri nici in Caras severin nici aiurea.Dar asa este,pe linia Berzovia - Oravita la toate barierele se procedeaza asa .
 
Cautand ce mai misca prin Sovata, am aflat ca:
începând din data de 31 octombrie 2010, în activitatea de transport feroviar se va trece la ora Europei Orientale, ora 04.00 devenind ora 03.00.

Trecerea la ora Europei Orientale nu modific㒠mersul trenurilor în vigoare.

Trenurile de că’lă’tori vor pleca din staţiile de formare dup㒠ora oficial㒠de var㒠pân㒠în noaptea de 30/31 octombrie 2010 ora 04.00.

în noaptea de 30 / 31 octombrie 2010, când ora 4.00 devine ora 3.00, toate trenurile de că’lă’tori care au ora de plecare din staţiile de îndrumare dup㒠ora 4.00, vor pleca la orele din mersul de tren în vigoare, respectând ora Europei Orientale.

Trenurile de că’lă’tori aflate în circulaţie dup㒠ora 4.00, ora oficial㒠de vară’, vor opri în staţiile din parcurs stabilite, unde vor staţiona pân㒠la ora de plecare din orarul în vigoare dup㒠noua or㒠a Europei Orientale, iar trenurile care mai au de parcurs o distanţ㒠scurt㒠pân㒠la staţia final㒠îşi vor continua mersul pân㒠la capă’t.
 
Din solutiile CFR SA: Desfiintarea unor statii cu trafic redus si achizitionarea de energie electrica de pe piata libera la preturi mai mici

Unul dintre cei mai mari datornici la stat, Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA, a inregistrat pierderi de 529 milioane lei, la sfarsitul lunii august 2010. La aceeasi data, compania avea inregistrate arierate totale de 4,2 miliarde lei, peste 1,5 miliarde de lei reprezentand datoriile fata de furnizorii de energie electrica. In conditiile in care volumul de trafic pe calea ferata a scazut, compania se vede nevoita sa ia cateva masuri de reducere a cheltuielilor, doua dintre acestea fiind desfiintarea unor statii cu trafic redus si achizitionarea de energie electrica de pe piata libera la preturi mai mici. Acestea sunt doar doua din solutiile necesare prezentate de CFR SA la solicitarea HotNews.ro in vederea limitarii pierderilor.


"Pierderile înregistrate de Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA la 31 august 2010 au fost de 529 mil. lei. Pentru sfârsitul anului în curs, compania estimeaza pierderi în valoare de 784 mil. lei (tinta de deficit stabilita la începutul anului era de 935 mil. lei)", se arata in raspunsul companiei catre HotNews.ro.

O mare parte din datoriile acumulate in timp sunt catre furnizorii de energie. Reprezentantii Ministerului Economiei s-au gandit ca o solutie ar fi ca furnizorii de energie Enel, E.ON si CEZ ar putea primi actiuni din pachetele minoritare detinute de statul roman, in contul creantelor pe care le au la CFR SA. "Aceste datorii ale CFR creeaza probleme la nivelul fluxurilor investitionale ale companiilor. Trebuie gasita o solutie, astfel incat CFR sa-si rezolve problema datoriilor istorice (...)O varianta ar fi exercitarea dreptului de a vinde pachete minoritare pe care le mai detine statul la aceste companii. Acestea pot reprezenta sume de compensare. Totodata, le-am solicitat companiilor sa se gandeasca foarte bine sa atribuie dividende, iar acestea pot fi de asemenea sume de compensare", a declarat, in luna iulie, fostul ministru al Economiei, Adrian Videanu. Potrivit acestuia, a fost prezentat Guvernului un memorandum privind problema datoriilor catre furnizorii de energie.

Ce spune CFR SA despre masurile de limitare a pierderilor

Din cauza scaderii volumului de trafic pe calea ferata, CNCF CFR SA este nevoita sa aplice în continuare masuri de limitare a pierderilor, cum ar fi:
reducerea cheltuielilor materiale pentru serviciile prestate de terti;
reducerea cheltuielilor administrative;
desfiintarea unor puncte de sectionare (statii sau halte cu trafic redus) de pe reteaua feroviara;
reglementarea situatiei companiei, în calitate de consumator captiv de energie electrica, lucru care ar permite achizitionarea energiei electrice de pe piata libera la preturi mai mici;
continuarea programului de închiriere a sectiilor de cale ferata care apartin infrastructurii feroviare neinteroperabile.



Buna dimineata CFR astea trebuia facute demult...in primul rand pana cand nu vor moderniza infrastructura cine vor sa le circule la vitezele astea si atatea restrictii ,sectii electrificate in care circula 10 trenuri pe zi cu zeci de statii care nu isi mai iau rostu unele transformate in halte dar mai au IDM..poate nu era rau o asociere in vederea de investitii noi cu Hidroelectrica pentru energie mai ieftina dar aici numai baietii desteptii au voia Alro Pinalty..inca mai sunt multi care o bat in cap inginerii cu apa minerala cu oglinzile retrovizoare macar sa ii faca supracontrol pe trenuri sa produca ceva ..etc etc
 
CFR Calatori anunta disponibilizarea a 15 la suta din personal in 2011

CFR Că’lă’tori vrea s㒠disponibilizeze anul viitor aproximativ 2.200 de angajaţi, reprezentînd 15% din totalul de 15.000 de salariaţi, şi s㒠investeasc㒠957 milioane de euro pîn㒠în 2019 pentru achiziţia de rame electrice, automate de bilete şi un sistem de control prin porţi de acces la tren, informeaz㒠Mediafax.

Mă’surile sînt incluse în programul de restructurare şi rederesare economico-financiar㒠a CFR Că’lă’tori. Programul a fost avizat de ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, urmînd s㒠fie prezentat pentru aprobare reprezentanţilor FMI.

Astfel, vor fi disponibilizate 140 de persoane de la unită’ţile central şi regionale, 275 din sectorul comercial, 323 din sectorul vagoane, 157 de persoane Tesa din ramura tracţiune, în urma introducerii mersului trenurilor cadenţat, închiderea unor secţii şi investiţii pentru eficientizare companiei şi modernizarea materialului rulant.

La finele primului semestru, operatorul feroviar avea 15.000 de angajaţi, cu 2.000 de persoane mai puţin faţ㒠de 2008.

Potrivit estimă’rilor companiei, introducerea mersului trenurilor cadenţat ar putea aduce în 2011 o economie anual㒠de aproximativ 400 mililoane lei (100 milioane euro) numai din costurile de exploatare directe, numă’rul de că’lă’tori va creşte cu 15%, iar încasă’rile pe secţiile unde se va introduce mersul cadenţat s-ar putea majora cu 20%.

Totuşi, în document este precizat c㒠exist㒠riscul s㒠existe dificultă’ţi în aplicarea traficului cadenţat din cauza degradă’rii continue a infrastructurii feroviare.

Introducerea traficului cadenţat va presupune suplimentarea personalului din tren prin recalificarea profesional㒠a salariaţilor din sectorul de exploatare vagoane.

Totodată’, compania vrea s㒠cumpere 120 automotoare diesel şi 120 rame electrice noi cu 927 milioane euro, un sistem control prin porţi acces cu 20 milioane euro şi automate de bilete cu 10 milioane euro.

"Efectele finale ale investiţiilor pentru un orizont de plan anul 2019 prin cumularea efectelor financiare generate de investiţiile estimate la un total de circa 957 milioane euro duce la un efect financiar pozitiv în valoare total㒠de 1,351 miliarde euro, astfel 1,3 miliarde euro venituri din exploatarea trenurilor formate din automotoare şi rame, 32 milioane euro venituri suplimentare prin utilizarea porţilor de acces şi 19 milioane euro reduceri de costuri prin utilizarea automatelor de bilete", se precizeaz㒠în document.

nsă’, investiţia va putea fi realizat㒠numai dac㒠va fi asigurat㒠o garanţie guvernamental㒠pentru finanţă’re deoarece resursele financiare existente pot asigura numai achiziţia de material rulant second hand şi adaptate la condiţiile de circulaţie CFR.

Perioada estimat㒠achiziţiei şi livră’rii celor 240 de automotoare este 2011-2019, astfel c㒠licitaţiile trebuie s㒠aib㒠loc în intervalul 2011-2012, iar livră’rile s㒠înceap㒠în finalul anului 2012 şi urmă’torii ani, cu densitate de aproximativ 18-20 de unită’ţi pe an din fiecare categorie.

Pentru asigurarea corect㒠a mentenanţei noilor vehicule care vor fi achiziţionate, CFR Că’lă’tori vrea s㒠înceap㒠construcţia de hale lungi de 200 de metri cu facilită’ţile specifice întreţinerii în locaţiile unde CFR Că’lă’tori are terenul în proprietate în Bucureşti, Braşov, Timişoara, Arad, Constanţa şi Satu Mare.

Totodată’, halele din Craiova, Suceava, Cluj, Galaţi şi Iaşi, unde proiectarea a fost deja realizată’, trebuie finalizate în perioada 2012-2013.

Costul unei hale echipate cu minimul necesar este de 12 milioane de euro, astfel c㒠pentru întreg programul vor fi necesari aproximativ 125 milioane euro, distribuiţi în perioada 2011-2020.

Alte mă’suri prevă’d scutirea plă’ţii acizelor pentru motorină’, prin care se vor realiza economii de 90 milioane lei anual, sprijin pentru obţinerea de fonduri UE necesare achiziţionă’rii materialului rulant şi moderniză’rii pe ansamblu şi reducerea cheltuielilor cu plata taxei pentru utilizarea infrastructurii care se achit㒠la CFR SA.

Totodată’, compania vrea s㒠închid㒠punctele de lucru din Sighişoara, Drobeta Turnu Severin, Oraviţa, Caransebeş şi Lugoj, s㒠transfere întregul personal la depourile de baz㒠şi s㒠închidă’19 secţii care înregistreaz㒠cele mai mari costuri per pasager-km şi genereaz㒠cele mai mici venituri, şi care au posibilită’ţi minime de reabilitare, cum ar fi Bucureşti - Olteniţa, Piteşti- Curtea de Argeş, Ploieşti Nord - Mă’neciu, Simeria - Hunedoara şi Oraviţa - Anina.
 
ce sume fantastice..... daca s-ar investi cu adevarat banii astia in infrastructura ar fi genial. Dar sunt numai minciuni ca peste tot.
 
sogard_2003 a spus:
ce sume fantastice..... daca s-ar investi cu adevarat banii astia in infrastructura ar fi genial. Dar sunt numai minciuni ca peste tot.

Adic㒠s㒠investeasc㒠CFR Că’lă’tori în infrastructură’, sau cum?
 
http://www.antena3.ro/romania/suceava-locomotiva-unui-tren-accelerat-a-luat-foc-in-localitatea-dumbraveni-112425.html

n-am inteles cum e cu 'marti seara', ca azi e marti si de abia a cam inceput seara ...
si interesanta e si poza, mai ales ca "linia respectiv㒠de cale ferat㒠nu este electrificată’" am incheiat citatul
 
macleod a spus:
http://www.antena3.ro/romania/suceava-locomotiva-unui-tren-accelerat-a-luat-foc-in-localitatea-dumbraveni-112425.html

n-am inteles cum e cu 'marti seara', ca azi e marti si de abia a cam inceput seara ...
si interesanta e si poza, mai ales ca "linia respectiv㒠de cale ferat㒠nu este electrificată’" am incheiat citatul

Incendiul izbucnit la locomotiva unui tren care circula pe ruta Botoşani-Vereşti a fost lichidat în jurul orei 18.30, a declarat şeful Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţ㒠(ISU) Suceava, colonel Ion Burlui, care a precizat c㒠pompierii supravegheaz㒠în continuare locomotiva.

poza e luata de la accidentul de anul trecut de pe M800 cu cele 2 trenuri de marfa
 
întreaga Regional㒠CFR Timişoara a fost închis㒠şi urmeaz㒠s㒠fie mutat㒠la Craiova. Cel puţin aşa susţine prim-vicepreşedintele PSD Timiş, Sorin Grindeanu, care a afirmat c㒠ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a reuşit s㒠desfiinţeze regionala în doar trei zile.

Grindeanu afirm㒠c㒠luni a fost închis㒠CFR Marfă’, iar marţi a venit rândul direcţiei CFR Că’lă’tori Timişoara, urmând ca miercuri s㒠fie închis㒠şi CFR Infrastructură’.

„Nu putem ră’mâne indiferenţi faţ㒠de ultimele evenimente care au avut, şi urmeaz㒠s㒠mai aib㒠loc, la Regionala CFR Timişoara. O idee „stră’lucită’” a fostului ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, care pă’rea abandonat㒠la un moment dat, a fost pus㒠în practic㒠de Anca Boagiu: distrugerea Regionalei CFR Timişoara. Ieri, în 1 noiembrie, a fost închis CFR Marfă’. Astă’zi, 2 noiembrie, s-a pus lacă’tul pe CFR Că’lă’tori, iar de mâine, 3 noiembrie, şi CFR Infrastructur㒠va deveni o amintire. De 72 de ore au avut nevoie PDL-iştii pentru a distrugea cea mai veche şi mai dezvoltat㒠Regional㒠CFR din ţară’”, afirm㒠Grindeanu.

Prim-vicepreşedintele PSD Timiş afirm㒠c㒠decizia de a muta întregul comandament al CFR din vestul ţă’rii la Craiova este o decizie pur politică’, capitala Olteniei fiind un „fief portocaliu”.

„Efectele acestei mă’suri vor produce, la fel ca multe alte iniţiative al actualei guvernă’ri, un adevă’rat haos. Vor urma reduceri de personal, de trenuri şi, evident, de investiţii, iar actul decizional va fi luat în biouri situate la Craiova, un fief portocaliu. Poarta de intrare a ţă’rii a fost închisă’! Nu putem ră’mâne indiferenţi şi nu putem asista pasivi la uciderea CFR-ului. Ne împotrivim total, dar în acelaşi timp ne punem întrebă’ri legate de activitatea deputaţilor şi senatorilor PDL, care nu au avut şi nici nu vor avea, probabil, nici o reacţie în faţa acestui demers parşiv, care implic㒠afaceri subterane”, mai susţine Grindeanu.

Liderul PSD Timiş susţine c㒠aceast㒠mă’sur㒠va duce la diponibiliză’ri în mas㒠şi la reduceri salariale printre angajaţii CFR, el temându-se c㒠urmă’toarea mutare pe lista ministrului Transporturilor este legat㒠de relocarea Aeroportului Timişoara.

„Bă’taia de joc trebuie se înceteze. Mii de timişoreni şi timişeni vor avea de suferit de pe urma acestei mă’suri luat㒠de puterea portocalie, al că’rui singur scop este urmă’rire intereselor de partid, nicidecum a oamenilor. Deşi actualii guvernanţi susţin c㒠pricipala lor preocupare este creşterea nivelului de trai şi crearea de locuri de muncă’, realitatea este cu totul alta. Aceast㒠mă’sur㒠va duce la disponibiliză’ri în mas㒠şi la reduceri salariale. Åži dac㒠aceast㒠mult contestat㒠acţiune a Guvernului Boc vine într-un moment delicat, nu putem s㒠nu ne gândim la o alt㒠iniţiativ㒠a Executivului. Poate, pe viitor, timişorenii vor fi privaţi şi de Aeroportul Internaţional Traian Vuia din Timişoara, pentru c㒠finul prezidenţial, Gheorghe Falcă’, a încercat odat㒠s㒠lase Timişoara fă’r㒠aeroport”, concluzioneaz㒠Grindeanu.

Update: Liderul sindicatului mecanicilor de locomotivă’, Ioan Boloş, confirm㒠informaţiile liderului PSD Timiş. El susţine c㒠decizia de a muta Sucursala CFR Marf㒠Timişoara la Craiova a fost luat㒠vineri, în cadrul unei şedinţe a Consiliului de Administraţie al acestei societă’ţi şi a fost pus㒠în practică’, marţi.

„Vineri după’-masă’, membrii Consiliului de Administraţie al CFR Marf㒠au decis reorganizarea. Marţi, într-adevă’r, a fost închis㒠şi urmeaz㒠s㒠fie mutat㒠la Craiova. Decizia e cel puţin ciudat㒠deoarece Regionala CFR Timişoara avea în subordine cea mai lung㒠reţea de că’i ferate.Vor urma şi sucursalele CFR Că’lă’tori şi CFR Infrastructură’”, a spus Boloş.

în opinia liderului sindical, aceast㒠decizie va avea repercusiuni asupra angajaţilor Regionalei CFR Timişoara, care vor fi primii afectaţi de restructură’rile dispuse de Guvern. Mai mult, de acum înainte, cum toate deciziile se vor lua la Craiova, este posibil ca şi unele investiţii în vestul ţă’rii s㒠fie diminuate.

Compania Naţional㒠de Că’i Ferate neag㒠desfiinţarea instituţiei

UPDATE. Reprezentanţii Companiei Naţionale de Că’i Ferate „CFR” SA au venit cu preciză’ri legate de soarta Sucursalei Regionale de Că’i Ferate Timişoara în cursul zilei de marţi, dup㒠informaţiile lansate de liderii PSD Timiş şi cei ai sindicatelor.

„Sucursala Regional㒠de Că’i Ferate Timişoara (SRCF Timişoara) nu se desfiinţează’, angajaţii urmând s㒠îşi desf㒺oare activitatea în mod normal, în continuare, şi din 3 noiembrie a.c. Menţionă’m c㒠în prezent la nivel central se poart㒠discuţii pe marginea programului de restructurare şi reorganizare a companiei, administraţia analizând mai multe variante de lucru. în momentul în care administraţia şi reprezentanţii sindicatelor vor agrea o variant㒠finală’, care s㒠aib㒠ca rezultat revitalizarea economic㒠a companiei, aceasta va fi comunicat㒠oficial”, a ară’tat şefa Biroului de pres㒠al Companiei Naţionale de Că’i Ferate „CFR” SA, Oana Brânzan
 
Si in Regionala Cluj au fost schimbari. Astfel CFR Marfa Cluj s-a unit cu BV, cu sefimea la BV.
Asta inseamna o reducere insemnata de costuri cu personal, incepand cu director si sleahta de adjuncti, secretare si sleahata de facatoare de cafele, pana la ultimul sofer. Oamenii productivi, cei care efectiv misca marfa raman in posturi, dar nu se mai platesc sefi.
Acum in era informaticii mi se pare normal concentrarea puterii.
Si eu din Fidji pot sa supraveghez miscarea marfii.
 
interesantul a spus:
Acum in era informaticii mi se pare normal concentrarea puterii.

Ai impresia ca asta se urmareste si ca traiesti intr-o astfel de era in domeniul transportului feroviar din Romania? Eu cred ca te inseli. E o bataie de joc adusa celei de-a doua armate a Romaniei. Ma rog, cea mai ramas din ea...
 
Da era nevoie de o flexibilizare a aparatului administrativ, n-ar fi rau sa fie si la Calatori si la Infra asa ceva.
 
E acelasi incident, doar alta poza luata de pe net.

In ceea ce priveste regionalele, am observat ca se unesc astfel incat sa fie centrele cat mai aproape de Bucuresti :lol: . Mai Iasi sa se mute la Constanta, sa umble grasii doar unde le place si cat mai aproape, ca asa pana la Tm sau la Cj pierd o zi doar pe drum :D . Oricum de la noul mers, daca nu-si baga doamna Boghiu coada vom avea timpi de parcurs si mai mari, cred ca cei mai mari din ultimii 100 de ani pe majoritatea portiunilor :aplauze:
 
Domne, aici cu impartirea asta pe regionale e si o prostie, atita sefime si prostime de-a valma.
Ce nevoie este de atita sefime?Sint regionale care luate cite cite 2 nu au linii cit are alta mai mare.Nu e nevoie de 8 regionale, mai ales ca nu gestioneaza decit anumite probleme locale, totul este de fapt centralizat. Un exemplu este Gara de Nord din Timisoara unde regionala nu poate face nimic pentru modernizare deoarece fondurile le gestioneaza Bucurestiul.

Si apoi ce rost au aia 10 puleti si cu 2 pipite care stau toata ziua si asista la plecarea lui 695 de exemplu? unul e IDM, 1 e un lacatus, 2 sint ciocanari ceilalti care stau cu agenda si telefonul in mina ce sint?

RCF Galati si cu RCF Constanta citi km de linii au? impreuna? Ce cusur au aceste regionale sa nu poata fi desfiintate si impartite intre Iasi si Bucuresti?

Eu zic ca pentru anumite probleme curente care se ivesc in exploatare precum si pentru necesitatile zilnice de coordonare se pot infiinta anumite birouri locale.
 
Tot ce se intampla, este datorita faptului ca a inceput sa umble d-na cu coasa, trimisa de ala micu. (imi scapa numele lu` ala micu)

@ Dr2005 De ce nu pot fi mai mult de un depou de marfa pe regionala?

@ dantm Se umbla si la calatori la aparatul administrativ, dar acolo mai greu cu desfintarea regionalei. Sunt mult prea multe implicari in teritoriu.
 
ARAD - Planul de restructurare a CFR Marf㒠include noi disponibiliză’ri. Ceferiştii ară’deni pot ră’mâne fă’r㒠locuri de muncă’.

Cine a crezut c㒠disponibiliză’rile din CFR Marfă’, din martie, au fost ultimele din acest an, s-a înşelat. Un nou plan de restructurare a companiei vine cu un nou val de disponibiliză’ri. Numă’rul exact nu este cunoscut, dar se vehiculeaz㒠c㒠ar fi cuprins între 1.000 şi 4.000 de persoane. Florin Matei, liderulsindical la Mişcare Comercial Arad, susţine c㒠disponibiliză’rile vor fi mai puţine dac㒠se accept㒠reduceri ale veniturilor angajaţilor societă’ţii. „Chiar miercuri am primit pe fax planul de restructurare al CFR Marfă’.

Dar acest plan nu va restructura compania, o va distruge total”, este de pă’rere Matei. Acesta spune c㒠reprezentanţii Ministerului Transporturilor îi pun pe sindicalişti între ciocan şi nicovală’: „ni se spune c㒠dac㒠renunţă’m la tichetele de masă’, la primele de să’rbă’tori şi la cele de vacanţ㒠şi dac㒠acceptă’m s㒠ne fie retras㒠gratuitatea de transport cu trenurile, disponibiliză’rile la nivel naţional vor cuprinde aproximativ 1.000 de angajaţi. în schimb, dac㒠vrem s㒠ne pă’stră’m aceste drepturi, peste 4.000 de oameni vor fi concediaţi”, a mai spus Florin Matei.

Se desfiinţeaz㒠regionala
Regionala de Transporturi Timişoara, care cuprindea judeţele din vestul ţă’rii, va fi comasat㒠cu cea de la Craiova. în aceast㒠situaţie, zeci de posturi din cadrul aparatului administrativ ar putea dispă’rea, reducând astfel cheltuielile cu salariile angajaţilor CFR Marfă’. „Eu chiar aş vrea s㒠dispar㒠angajaţii din aparatul administrativ. Aceştia sunt doar nişte că’puşe pentru CFR Marfă’. Sper s㒠nu se întâmple ca în martie, când au fost daţi afar㒠muncitorii de la nivelul că’ii ferate, cei care chiar muncesc, şi au fost menţinuţi pe posturi inspectori, maiştri şi multe alte categorii din aparatul administrativ”, a adă’ugat liderul sindical ară’dean.

Vrea locuri de muncă’
„Prioritatea principal㒠a sindicatului este pă’strarea locurilor de munc㒠pentru angajaţii de la nivelul că’ii ferate, care trag şi împing vagoanele de marfă’, cei care chiar muncesc. Ne-am gândit şi am hotă’rât c㒠noi, sindicatul din Arad, nu vom accepta niciuna dintre mă’surile specificate în noul plan de restructurare. Nu putem renunţa la beneficiile câştigate de generaţii întregi", a precizat Matei
 
srazvi a spus:
Vrea locuri de muncă’
„Prioritatea principal㒠a sindicatului este pă’strarea locurilor de munc㒠pentru angajaţii de la nivelul că’ii ferate, care trag şi împing vagoanele de marfă’, cei care chiar muncesc. Ne-am gândit şi am hotă’rât c㒠noi, sindicatul din Arad, nu vom accepta niciuna dintre mă’surile specificate în noul plan de restructurare. Nu putem renunţa la beneficiile câştigate de generaţii întregi", a precizat Matei

Nu este valabil numai la CFR. Aici subiectul poate fi generalizat la aproape toti bugetarii, sau firme ale statului.

E intr-adevar dureros pentru ei, dar trebuie facuta curatenia de toamna.
Din cauza miilor de ineficienti din aparatul de stat, noi, cei care am contribuit sau contribuie cu taxe si impozite la stat, in loc sa regasim banii in investitii structurale, ii gasim in sefi, sefulete, secretare si soferi.

E normal ca cel invatat sa ia banuti pe munca/nemunca sa fie revoltat ca dintr-o data nu mai are bani de papa, banca sau alte cheltuieli curente.
Acesta e capitalismul ca ni l-am dorit 50 de ani de comunism. I-am vrut pe americani, si acum suntem ca ei.

Pana nu se eficentizeaza sistemul nu avem sansa sa depasim momentul greu in care se afla economia.

Cunosc caz, cand intreporindere cu capital 100% de sta, cu salarii limitate la sefi, si-a deschis o societate care face servicii pentru ea, si-a externalizat serviciile cu alte cuvinte, si directorii si angajatii au salarii de mii de lei, care si le pemit deoarece compania mama plateste serviciul la valoarea facturata de firma externalizata.

Eu cunosc 2 cazuri, unde directorul de la stat ia 2500 lei, iar ca si consilier de specialitate de la firma externalizata tot de el, platita de el, ia 18.000 lei.

Am deviat putin de la subiect, dar cred ca totusi e in tema cu discutia.
 
ARAD - CFR a organizat, în sfârşit, o licitaţie pentru a moderniza pasajul de trecere peste calea ferat㒠din zona Indagrara.


Dup㒠ani de zile în care „poarta de intrare” în oraş a fost într-o situaţie mai mult decât critică’, maşinile fiind nevoite s㒠treac㒠cu viteza melcului peste linii, acest coşmar pare c㒠va lua sfârşit.

CFR pune la bă’taie 200.000 de lei pentru a înlocui vechile dale de beton, mă’cinate de trecerea timpului, cu unele noi din material cauciucat. în plus, şi liniile de tren vor fi înlocuite, acestea dep㒺ind cu mult durata de folosire. Iar lucrarea s-ar putea desf㒺ura chiar la finalul acestui an, asta dac㒠nu vor exista contestaţii la licitaţie şi constructorul va respecta termenii impuşi de că’tre cei de la CFR.

în 15 noiembrie vor fi deschise ofertele, iar dup㒠semnarea contractului, durata propriu-zis㒠de munc㒠la pasaj va fi de 21 de zile

Ca o completare, linia e inchiriata de Regio :D