Stiri

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.219
1.438
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Ultima editare:
  • Sad
Reacții: AdyAero

CyberDude

Member
11 Martie 2017
20
8
Parca exista acel DSV (Dispozitiv de Siguranta si Vigilenta), pentru cazuri de genul asta cand mecanicul adoarme sau este incapacitat. Acesta nu se aplica la toate cursele sau in toate situatiile? Sau s-o fi intamplat totul atat de repede incat nu a mai putut avea vreun efect?
 

Hurricane

Active Member
Trenulist
11 Iulie 2012
178
29
Iasi
www.flickr.com
WEBSITE
https://www.flickr.com/photos/hurricane189/
LOCATION
Iasi
Instalatiile INDUSI si DSV se pot izola in moment cand produc doua franari de urgenta consecutive desi instalatia a fost manipulata corespunzator. Clar a avut instalatiile INDUSI si DSV izolate daca a reusit sa treaca si de semnalul ce ordona oprirea. Dupa izolarea instalatiilor, mecanicul de locomotiva continua mersul cu seful de tren in cabina locomotivei.
Ramane de vazut daca a izolat instalatiile justificat.
 
Ultima editare:

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.219
1.438
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Mai intai trebuie sa se trezeasca , nu din lovitura ci din aburii alcoolului si abia apoi trebuie sa se apuce sa dea explicatii.
La INDUSI poate sa lase instalatia bine mersi in functie ,dar sa izoleze conducta care vine la cofret (asa faceau mecanicii de la metrou la vechile Astra, dar acum cu noile trenuri cu ATP si ATO s-a dus smecheria), daca este asa instalatia a dat comanda de franare de la inductorull de 2000Hz dar degeaba ca nu mai pierde aerul si nu se apllca franrea de urgenta.
Trebuie sa ii multumim lui Dumnezeu ca nu a fost tren de calatori cel lovit, ca altfel iesea urat de tot din cauza unui inconstient care beat ,conduce locomotiva.
Nu stiu ce legislatie este la CFR ,dar ar trebui facute filtre cu alcoolteste, inopinat pe diferite rute , sa opreasca trenul intr-o gara si sa puna mecanicul sa sufle in aparat, cred ca multi ar ramane fara autorizare.
 
Ultima editare:

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.479
1.560
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Nu stiu ce legislatie este la CFR ,dar ar trebui facute filtre cu alcoolteste, inopinat pe diferite rute , sa opreasca trenul intr-o gara si sa puna mecanicul sa sufle in aparat, cred ca multi ar ramane fara autorizare.

Dupa instructie se face alcootest la intrarea si la iesirea din tura.
 
  • Like
Reacții: Hurricane

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.219
1.438
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Teoretic.
In practica vedem ce se intampla.
Anul trecut prin decembrie ,a fost un incident la metrou la Dristor, mecanicul a adormit in statie de beat ce era, noroc ca trenul a oprit singur la peron ca era pe modul de operare ATO.
 
Ultima editare:

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.479
1.560
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
In masura in care in intreaga Europa notiunea de operator feroviar de stat dispare incet-incet, obisnuiti-va cu ideea ca 95% din ce veti vedea pe sine este si va fi "privat".

Daca luam in considereare "global players" ca DB Cargo, Rail Cargo Carrier (ÖBB) s.a.m.d. ganditi-va ca pot considerati "de stat" in doar una din duzina de tari in care opereaza, si asta doar in masura in care statul detine pachetul majoritar de actiuni in tara de origine.

Problema nu e existenta operatorilor privati in sine ci lipsa de disciplina a personalului, lipsa controalelor din partea organismelor abilitate (in cazul de fata AFER).
 
  • Like
Reacții: Hurricane și GFN

Hurricane

Active Member
Trenulist
11 Iulie 2012
178
29
Iasi
www.flickr.com
WEBSITE
https://www.flickr.com/photos/hurricane189/
LOCATION
Iasi
Problema la privați este mai complexa, ei încearcă sa aibă profit cu cat mai putini angajați, asta se vede in lipsa de revizori SC, lipsa de mecanici instructori. Acestia au program de control lunar cu insotire tren.

Mai este si problema depășirii serviciului continuu maxim admis pe locomotiva, efectuat de personalul care conduce sau deservește locomotiva.
In cazul de la Fetești, s-a băgat in fata treaba cu alcoolemia pentru a nu se observa alte detalii.
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.479
1.560
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Catalin, sunt convins ca in raportul AGIFER se vor vedea negru pe alb toate detaliile. Ramane de vazut daca se va schimba ceva la diferitii OTF sau nu.
 
  • Like
Reacții: Hurricane

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.219
1.438
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Pai nu este nimic fantastic , efectul termic al curentului electric exista, pe langa altele vezi mai jos.

Asta a fost exprimare de la lectia de fizica , sa citeasca toti ,dar sa inteleaga doar unii;)., cand puteau mai clar sa zica ca este cauza supraincalzirii unei instalatii.
Practic locomotiva s-a transformat in resou, prajitor de paine, plita, etc:D:D:D:D.
Cati stiu ca motorul electric transforma energia electrica in energie cinetica prin efectul magnetic al curentului electric , sau de led cu efectul fotoelectric, toata lumea le foloesete dar nu stiu ce este inauntru si cum functioneaza.
 
Ultima editare:

CyberDude

Member
11 Martie 2017
20
8
Mda, "efectul gravitational a cauzat un consum de energie potentiala a corpului victimei" (a.k.a. a cazut de la balcon)

Chiar si cu toata valabilitatea stiintifica, nu poti spune ca aceea a fost cauza. Altfel toate locomotivele ar fi in flacari tot timpul. O defectiune la motor, la un sistem de racire, un scurtcircuit, etc - asta poate.
 
  • Haha
Reacții: GFN

GFN

Well-Known Member
Trenulist
14 Octombrie 2010
1.219
1.438
Bucuresti
YAHOO
contactless
LOCATION
Bucuresti
Bilantul de azi.
Doua locomotive care au luat foc si un tren marfar care a deraiat.
Este din ce in ce mai bine.
Efectul termic al curentului electric lucreaza incet si sigur :D:D:D
 
Ultima editare:
  • Sad
Reacții: AdyAero

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.479
1.560
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Atata vreme cat prin "intretinere" se intelege sa iei o piesa de pe o masina defecta si s-o pui pe alta vor arde toate, una dupa cealalta.
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.222
205
galati
LOCATION
galati
30 ani varsta unei locomotive nu ar fi mult, cu conditia sa fi primit o mentenanta de calitate. Ele au fost facute cum stim toti, calitatea materialului folosit lasa de dorit, ce era bun se exporta. MAN-ul de Resita folosit in defuncta flota de aur, a fost bun la origine ca proiect. Dar cand folosesti otel ordinar in locul unui material de calitate, se intampla la fel. Otelul original de supape, scotea la polizat scantei mici, de culoare mov inchis, abia le vedeai. Cele cu material romanesc erau albe-portocalii, mari, ca scanteile de flex, cand tai o tabla ordinara. Dupa pataniile cu locomotivele, o sa vedem mult mai des urmarile lipsei de mentenanta la infrastructura. Cel mai probabil, urmam modelul din India, unde nu trece zi fara sa arda, deraieze sau sa se ciocneasca ceva. Lucrurile astea nu se repara de la sine, sint planificate, alocat buget si facute in timp util.
 
  • Like
Reacții: AdyAero

AdyAero

Well-Known Member
Trenulist
9 Septembrie 2008
416
179
40
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti