Regionala CFP

Prea complicată chestia cu monta catrafuse in plus pe locomotivă.

Setările din decodorul Zimo sunt cele originale, de la Roco.
Am reusit să sincronizez 4 pufăituri pe rotație, valorile fiind in jur de 175 in CV 267. Și o las așa, că mă apucă altă obsesie, să sincronizez pufăiturile cu sfârșitul/inceputul de cursă al pistonului.
Boală grea... :D
Dupa ce termini su stareat sunetului pe cap de cursa, treci si la sincronizarea "suflari" de fum ;).
 
Intrebare de 2 lei, da o pun. Daca locomotiva merge impecabil, e nevoie de rodaj? Rodaj eu am facut la tinichele mari navale. Dupa o decarbonizare completa la 60k, piston, camadi honing, am notiunea de Running In. La un kkt de Kato la N care merge impecabil la ce mi-ar folosi. Spun asta pt ca din 120 loco diesel si 45 ci abur, din toate astea nici una nu are mai mult de jumatate de ora insumat de folosinta pe diorama in anii de cand le am. Ce am la HO, e si mai ironic, nu stiu daca au 20 ture de oval pe jos vreuna.
 
La decodoarele Zimo, fumul dinamic este sincronizat cu pufaiturile direct in proiectul de sunet. Parca nu am vazut CV-uri pentru sincronizarea fumului.

Decodoarele Zimo (MS450, MX645) folosesc 2 CV-uri pentru sincronizarea pufaiturilor:
- CV 267 regleaza numarul de pufaituri in treapta de viteza 10 (din 28)
- CV 354 compenseaza neliniaritatea numarului de pufaituri in treapta de viteza 1 (din 28)
Cele 2 se influenteaza reciproc si necesita reglaje succesive, dar in final se obtine o buna liniaritate a pufaiturilor, intre viteza 1 si pana la contopirea lor la viteze mai mari.
 
Asa scrie si la manual, valoarea 70 din CV267 trebuie schimbata:

Captura de ecrã 2025-04-22 215729.webp

@gamitzu eu cred ca este, ma ales ca EA-ul a ajuns la mine, am scos-o din cutie, o poza doua si inapoi in cutie, unde a stat pana acum.
Din 2020 au trecut niste ani, uleiul si vaselina s-au mai scurs, trebuie "imprastiate" pe unde trebuie.
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: gamitzu și mpursu
Asa le pun si eu la cate o tura doua sau mai multe de diorama. Doar spuneam ca mersul 30 min inainte si 30 inapoi la o locomotiva noua, care merge bine mie mi se pare pierdere de timp. Dar am vazut pe un forum de state,Spookshow, tipul Mark le rodeaza in ambele sensuri pe toate. Probabil ca intre ce am eu si ce vine nou din fabrica e doar anul fabricatiei si anii de stat,ca de mers prea mult nu au apucat. Am adunate materiale pt noua diorama, dar inca nu am demarat, doar adun ca un castor tot ce prind. Poate in curand, cine stie. Bine ca am cu ce incepe.
 
  • Like
Reacții: cosmin78
Eu am agatat animalul ala de SD70 ACu de la Athearn, doar ca sa am cu ce compara SD-urile mele la N. Un moft, dar e realizat al dracului de bine. Scari fotodecupate, grilaje fotodecupate, stergatoare si detalii cat China de mare. E drept ca loco in realitate are detalii si ai ce copia comparativ cu DA, care este ce este. Atatea bare are, scari si un fluier sau ventilatorul. De unde sa faci detaliere daca atat e in realitate. O sa cumpar un DA daca se confirma zvonul cu HGD si cu Charming. Am un ND2 de la ei, bate la popou lejer Bachmanul cu ND2 lor. Care oricum e cu ani lumina peste DA MTB sau tigania taiata in doua de la Tillig. Asta e oferta, cu aste ne multumim. Mie imi place locomotiva reala si atat. Scara nu este a mea.
 
@gamitzu DA-urile disponbile pe piață sunt așa cum sunt și de aia nu prea au făcut pureci la mine. Încă sper la un DA corect, nu înghit bataia de joc marca Tillig/AM sau MTB. Nu și gata!

De la "dealer-ul" meu local de miniaturi SH, m-am lipit de o dublă de vagoane ce le urmaream mai demult. Fără cutie, preț bun, stare ca noi, ca multe alte chilipiruri ce mi-au încăput in mâna.

1000024114.webp

Un Liliput și un Fleischmann 5632, cum am crezut la început. Poștalul l-am băgat imediat la prelucrare, înainte să ajungă în cutiile cu maimuțe la machiaj.

1000024135.webp

Diferite stadii de transformare, unele așteaptă grund, altele vopsea, altele decaluri, majoritatea ducând lipsă de chef și timp. Mai ales timp.
Până la urmă m-am dezmeticit și de fapt Liliputul e un Fleischmann 5636, un vagon scump și greu de procurat.Asta nu-l scutește de corvoadă. A intrat la dezechipare.

1000024132.webp

După ce termin de dat jos inscripțiile, explic procedeul.
 
Cum vă spuneam, se pot elimina inscripțiile de pe vagoane, în cazul în care se dorește păstrarea culorii de bază, trebuie puțină atenție.
Rețeta mea este, aplicarea unei cantități mici de ulei de frână Dot 3, peste suprafața inscripției, încercând să mă limitez pe cât posibil doar pe suprafața ocupată. După câteva ore, după ce a acționat și slăbit oarecum vopseaua tampografiei, pun cu pipeta câteva picaturi de apă pe locul respectiv. Apoi, cu o bucățică de șmirghel de granulație fină, cât mai fină posibil, înmuiat in prealabil, pentru a fi mai moale, frec suprafața inscripției cu mișcări circulare, fără să apăs prea mult. Obișnuiesc să o prind pensetă pentru un control mai bun. Aceeași tehnică udă precum la prepararea unui autoturism pentru vopsire. Dacă inscripțiile dispar cu o frecare ușoară, asta înseamnă că stratul de vopsea sub ele nu va fi afectat prea mult. Tocmai pentru a nu zgâria iremediabil vopseaua, termin cu un creion cu vârf din fibră de sticlă, bun și pentru slalom printre nituri sau detalii mici.
După o spălare cu apă călduță a suprafețelor prelucrate si uscare, aplic puțină pastă pentru șlefuit cadranul ceasurilor, cu mișcări circulare, cu un bețigaș de bumbac. Clătesc iarăși cu apă caldă și după uscare am o suprafață numai bună pentru aplicat lac lucios, decaluri și iarăși lacuri.

Vagonul de mai sus, și pe partea opusă, după polish. Din păcate dunga neagră nu imi face trebuință și prin urmare va intra la revopsit.

20250424_194834.webp

Insă am un exemplar terminat , nu mai știu când, probabil anul trecut sau acum 2 ani, prelucrat după aceeași rețetă.

Un Pwi 29 de la Roco

20240330_182047.webp

După șmirgheluire la ud

20240330_181534.webp

Și după polish

20240330_181833.webp

Lăcuit lucios, gata de decaluri

20240330_182241.webp

Înmatriculat și sigilat cu lac lucios

20240620_150405.webp

Și finisat cu lac mat. Ușile s-au încăpățânat să-și mentină nuanța diferită de restul cutiei, dar la o eventuală "prăfuire", își vor pierde aerele.



1000024306.webp

Un alt exemplar identic a intrat de asemenea la vopsitorie încercând, pe cât posibil redarea culorii gri la interior. Gri-ul grundului Tamya este suficient, așa că am împușcat 2 iepuri cu o piatră.

20250425_145253.webp

20250425_162218.webp

Alături de "cel mare"

20250425_145438.webp

Interiorul vine deja in plastic gri, deci o muncă in minus. Poate să pun ceva linoleum maro...

20250424_214822.webp
 
Verde frunză peste PwPost4ü-28 Fleischmann și Pwi 29 Roco.

1000024429.webp

1000024427.webp

Remediat și ceva erori de vopsea că nu se poate fără...

1000024430.webp

Comparăm RALu'. Când s-or coace, o sa fie fix la fel.

1000024431.webp

Rămân la uscat până data viitoare.

1000024432.webp

Până atunci, trecem pe la secția auto, unde e zarvă mare.
 
Intrebare: ati incercat cu acetona? Am incercat procedeul acesta doar pe modele auto metalice 1:72 si 1:43, nu pe carcase de plastic. Acolo a mers, fiind o vopsea lucioasa si in strat mai gros.
 
Nu cred ca vrei sa vezi ce face acetona pe plasticul injectat sau vopsea.eu am harcait o jumatate de ora o litera la o locomotiva diesel. Cutter nou, un betisor de lemn. Elbow grease.
 
  • Like
Reacții: cosmin78
Acetona este agresivă, incontrolabil procedeul pe plastic. Mă refer la acetona industrială și nu la acetona pentru unghiuțe, pe care am incercat-o pe o semiremorcă Herpa, mai veche și abia a zgâriat puțin tampografia.
 
  • Like
Reacții: gamitzu
Dacă tot am prins compresorul in toane bune ( ăla silențiosu', făcut de je într-un alt deceniu), am pus un verde praz și pe un poștal prusac. I-am scos catrafusele pentru sunet din interior, curățat, grunduit și l-am înverzit, împreună cu un Eilzugwagen, ce așteapta dezbrăcat de ceva ani.

20250427_210905.webp

20250429_131216.webp

1000024829.webp

Inchidem prăvălia până la urmatoarea ocaziune, mult verde praz și roșu oxid am izâdit.

20250430_123611.webp
 
Ultima editare:
Muncile in atelierul regionalei au reînceput de câteva zile, fiind prestate diferite activități. Noi intrări, cosmetizare vagoane cu ştate vechi, însă principala ocupație fiind decalurile. Cu tot ce înseamnă decaluri: tăiat, aplicat, zemurile de rigoare, lacuri post-operație, nervi, vin bun, zen, și poze.

Unul din cele mai vechi vagoane din colecția mea, de pe vremea când încă nu mă gândeam să părăsesc Prazilia, și-a primit "încălțările" cuvenite, cele originale fiind imprumutate unui vagon nou-nouț și de fabricațiune proprie. Pe lângă faptul că are o nouă identitate de câțiva ani, și-a primit și o mică porție de rugină, atât cât ii permite șasiul.

1000025700.webp

Vagonul de cocs și-a primit și el medalia de muncitor fruntaș, adică puțină mizerie. Boghiurile vagonului din dreapta sunt de fapt ale celui din stânga. Mofturi.

1000025708.webp

Altele pe cap...

1000025636.webp

Vagoanele pentru animale, de la RST, au fost și ele mătuite și cazate într-o cutie din lemn, iar până găsesc o metodă să tai buretele cum trebuie, rămâne așa.

1000026887.webp

1000026889.webp

Unul din băgăjarele revopsite recent, și-a primit rația de decaluri, mai puțin logo-ul CFR, pierdut in bătălia cu primul vagon. Rămâne lucios, până la o nouă tranșă de decaluri și apoi va fi completat și sigilat mat. Șah.

Verde praz pălit.

1000026891.webp

Și împreună cu frățânele.

1000026894.webp
 

Atașamente

  • 1000026892.webp
    1000026892.webp
    390,3 KB · Vizualizări: 1
Ultima editare:
După mai bine de 25 de ani de la prima întâlnire cu piticania Roco, sub forma unui start-set complex, iată că o am din nou in posesie. Br 80, un chiștoc digital, motor in 5 poli, volantă, soclu pentru generator de fum, tot tacâmul, așa cum știa Roco să facă, pe vremuri. Împreună cu o altă surată mai debilă, va avea parte de proiecte îndrăznețe, numa' timp ( și chef) să fie.
1000025798.webp

La vopsitorie, secția finisaje, a luat sfârșit încă un proiect recent, aflat deja in probe pe liniile regionalei. Un "poștaș" in binecunoscuta vopsire verde, epoca 3b, pe baza Fleischmann 5636 K.

1000027024.webp


1000027020.webp
 
  • Like
Reacții: mpursu și Radu161