Salut
Incet, poate prea incet, dar bine lucrarea continua.
Pentru ca tenderele CFR nu aveau bari de mana intre marchiza si tender, acesta din urma a fost din nou prins sub discul de taiere si bazoreliefurile care se numeau bari de mana au cazut:
- inainte
dupa
Inainte de vopsire si piesa centrala a tenderului va pierde din dimensiuni cat mai mult posibil.
Am terminat cu tenderul si am trecut la marchiza si mai exact la fabricarea usilor. Acestea le-am facut din styren de 0.5mm de la Evergreen (multumesc Cosmin) iar dimensiunile au fost aproximate dupa fotografiile din ITF, vol. 2:
A urmat si proba cu tenderul:
Daca din punct de vedere vizual usile sunt ok, la curbe si mai ales pe R1 aveam o problema: usa se propteste in tender.
Pentru rezolvarea acestei probleme, piesa de legatura dintre loko si tender a fost modificata in sensul ca am frezat gaura de pe partea loko astfel incat acesta piesa sa se comporte ca o cupla cinematica:
Pentru revenirea la pozitia apropiata de mers am confectionat din tabla de alama de 0.3 o piesa care cu ajutorul unui arc tine cupla la pozitia apropiat:
Am probat ansamblul si este ok doar ca translatia cuplei imi permite inscrierea loko pe R1 dar cam fortat deci va fi ok doar pe R2 ceea ce nu este o problema.
A urmat prelungirea acoperisului marchizei tot cu ajutorul foilor de styren din care am taiat fasii, prima bucata fiind partea superioara urmat de pereti luminatorului si la final partile laterale care au fost initial indoite pe o teava pentru a copia profilul rotund al acoperisului.
Alte piese care mi-au consumat mult timp au fost suprainaltarea buncarului de carbune si aparatoarea spate a marchizei.
"Scandurile" suprastructuri le-am fabricat din panglici de styren zgariate cu o perie de sarma iar aparatoarea din foaie de styren de 0.25 deoarece am vazut in fotografii ca aceasta aparatoare era ......... o tabla.
Forma si dimensiunile acestei aparatori au fost aproximate dupa loko 50.497 de la Predeal:
Si cateva poze ca rezumat:
Problema pe care le mai am de rezolvat:
- lampile de pe tender cat si de pe traversa frontala, lampi care sunt foarte mici, undeva la 2mm diametru;
- rezervor pacura.
Orice observatie este binevenita, multumesc.