Sal
Asa cum spune si titlul vreau sa adaug in vitrina mea de modele plugul de zapada cu abur PZA 201 precum si loko impingatoare 50.735 cu care acesta a lucrat la Fetesi.
In acest scop am achizitionat un plug fabricat probabil de Klein si un BR57 Roco:


Din informatiile adunate pana in acest moment si aici consemnez lucrarea "Istoria tractiuni feroviare din Romania (ITFR)", subiectele si pozele postate pe forum de @HR, @catalin si @victorian, poze de pe internet precum si informatiile transmise de @PDI, rezulta urmatoarea lista de modificari:
- la plug trebuie modificat:
-- pereti laterali, PZA 201 avand alta dispunere a geamurilor si usilor de acces si trebuie vopsiti in rosu;
-- la acoperis trebuie adaugate cateva aerisiri;
-- trebuie modificata partea din spate a vagonului in sensul scurtari acoperisului;
-- trebuie schimbate boghiurile si vopsite in rosu cu conturul roti alb;
-- eliminate farurile si adaugat felinare;
-- reinmatriculare;
-- etc.
- la loko BR57 va fi modificata avand ca modelul 50.497 de la Predeal (serie similara cu 50.735 conform fiselor din ITFR, vol 2)
-- eliminarea instalatiei electrice de pe cazan, a clopotului si dinamului, etc;
-- modificarea tevilor de pe cazan si a barilor de mana;
-- adaugarea primului dom de abur cu epuratorului;
-- modificarea marchizei prin eliminarea luminatorului;
-- adaugarea plugului din fata loko si a injectoarelor;
-- modificarea tenderului prin adaugarea bazinului de pacura:
-- adaugarea/eliminarea/modificarea barilor de mana, a conductelor si farurilor;
-- revopsire;
-- reinmatriculare;
-- etc;
Conform ITFR, vol. 3 rezulta ca acest plug a lucrat cu tenderul 52.152 si cu 140.123 iar in poze apare cuplat cu un wannentender si de aici intrebarea mea: cand a lucrat cu 50.735 plugul a fost cuplat cu acest wannentender? Sau este ok si un tender de BR55?
Avand in vedere ca inca sunt in faza de documentare, orice sugesti, sfaturi sau poze (preferabil pozele pe e-mail la [email protected] avand in vedere ca si eu am multe carora nu le mai stiu sursa) sunt binevenite.
Asa cum spune si titlul vreau sa adaug in vitrina mea de modele plugul de zapada cu abur PZA 201 precum si loko impingatoare 50.735 cu care acesta a lucrat la Fetesi.
In acest scop am achizitionat un plug fabricat probabil de Klein si un BR57 Roco:










Din informatiile adunate pana in acest moment si aici consemnez lucrarea "Istoria tractiuni feroviare din Romania (ITFR)", subiectele si pozele postate pe forum de @HR, @catalin si @victorian, poze de pe internet precum si informatiile transmise de @PDI, rezulta urmatoarea lista de modificari:
- la plug trebuie modificat:
-- pereti laterali, PZA 201 avand alta dispunere a geamurilor si usilor de acces si trebuie vopsiti in rosu;
-- la acoperis trebuie adaugate cateva aerisiri;
-- trebuie modificata partea din spate a vagonului in sensul scurtari acoperisului;
-- trebuie schimbate boghiurile si vopsite in rosu cu conturul roti alb;
-- eliminate farurile si adaugat felinare;
-- reinmatriculare;
-- etc.
- la loko BR57 va fi modificata avand ca modelul 50.497 de la Predeal (serie similara cu 50.735 conform fiselor din ITFR, vol 2)
-- eliminarea instalatiei electrice de pe cazan, a clopotului si dinamului, etc;
-- modificarea tevilor de pe cazan si a barilor de mana;
-- adaugarea primului dom de abur cu epuratorului;
-- modificarea marchizei prin eliminarea luminatorului;
-- adaugarea plugului din fata loko si a injectoarelor;
-- modificarea tenderului prin adaugarea bazinului de pacura:
-- adaugarea/eliminarea/modificarea barilor de mana, a conductelor si farurilor;
-- revopsire;
-- reinmatriculare;
-- etc;
Conform ITFR, vol. 3 rezulta ca acest plug a lucrat cu tenderul 52.152 si cu 140.123 iar in poze apare cuplat cu un wannentender si de aici intrebarea mea: cand a lucrat cu 50.735 plugul a fost cuplat cu acest wannentender? Sau este ok si un tender de BR55?
Avand in vedere ca inca sunt in faza de documentare, orice sugesti, sfaturi sau poze (preferabil pozele pe e-mail la [email protected] avand in vedere ca si eu am multe carora nu le mai stiu sursa) sunt binevenite.