Prezentare & reparatie BR64 Guetzold

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Nici in realitate nu erau la mare precizie executate inscriptiile.
Asa ca te apropii de adevar. Plus ca datorita vechimii are Weathering gratis. Si lucrurile vechi au valoare. Daca ar trai acum Rembrand nu l-ar baga nimeni in seama, dar pt faptul ca e plecat de o groaza de ani si piesele sunt limitate, se bat parvenitii sa retina un loc pe peretii lor,pe bani grei, chiar daca nu vad nimic in panza aia fenomenala. Asa-i?
E ok locomotiva, bunica are pensie si intretinere excelenta.
Sa ai grija de ele!
 
obi, poate ca la CFR dupa anii 1950 inscriptiile nu erau executate la mare precizie, la DRG/DRB era altfel... si socotind ca erau cifre aplicate prin insurubare/nituire pe placi, nu prea aveau unde sa greseasca...


las la o parte sablonarile din vremurile tulburi ale razboiului, ma refer la placile adevarate din Messing (pana in 1937) si Alu (1937-45)

da, Mircea, am uitat sa spun :roll: un marker fin negru APROAPE USCAT :D
 
Horia a scris:
cifre aplicate prin insurubare/nituire pe placi

Horia, nu te contrazic fiindca n-am vazut nici una DIN SPATE, insa esti sigur ca placile alea de messing de la DRG aveau cifrele aplicate prin nituire? As fi zis ca sunt turnate dintr-o singura bucata dupa un model de lemn, asa cum erau de altfel si cele de la CFR in aceeasi perioada.

Oricum, si daca erau aplicate prin nituire, si daca erau turnate, erau facute "nemteste". Pana si sablonarile cu "RBD Dobrudscha" din timpul primului razboi mondial de le locomotivele care au circulat in Romania sunt facute la fel de meserias...

De altfel, pe vremea aia erau aproape la fel de "nemtesti" si la CFR spre lauda unor ingineri de renume precum Theodor Dragu & altii, marturie stand pozele de epoca.
 
buna Dorin,

prin anii 1950 se reutlizau placi si cifre (din cele turnate in alu), asa ca erau sigur montate pe placa; cele turnate erau cele din anii 1920 si pana in 1937, care erau masive, intr-adevar!

nici la CFR pana dupa 1950 nu am vazut placi cu numere puse stramb... :twisted:
 
Daca vazui ca se da asa multa atentie placilor, m-am bagat si eu sa dau o mana de ajutor fratelui de "suferinta"...si daca lumea vorbea de placi turnate, pai turnate sa fie :lol:


 
Tablele sunt gata si vor pleca spre Atelierele Ursu cel mai probabil maine.Ultimele doua imagini, inainte si dupa "aluminizare":
 
Super... excelenta treaba, f33!

Explica-ne acum si tehnica folosita... ai acces la/te pricepi sa faci photo-etching? :confused:
 
Am o mica presimtire ca aceiasi metoda ai folosit-o si la realizarea calblajelor...am dreptate? Pare prea perfecta pentru a fi home-made. Daca insa e home-made imi spui si mie cum ai reusit ca eu ma chinui cu markeru si nu iese prea bine :(
 
Tehnica folosita e identica cu cea folosita la cablaje (foto), cu singura deosebire ca am inlocuit placa de cablaj cu tabla de cupru de cca 0,25 mm.Ideea asta mi-a venit de ceva timp dar asta e prima incercare de genul asta.Spre deosebire de cablaje, am supravegheat mai atent "obectul" in timpul corodarii pentru a nu se subtia prea mult sau chiar strapunge tabla.Solutia de corodare am folosit-o la temperatura camerei (pt cablaje o incalzesc putin) din cauza grosimii mici a caracterelor- la cald solutia devine ceva mai agresiva si, uneori "ciupeste" si fotorezistul.Dupa corodarea pana la adancimea dorita ( in cazul de fata partea corodata s-a subtiat pana la cca. 0,1 mm), am curatat-o bine cu pasta tip CIF cu ajutorul unei perii (de dinti) dupa care am aplicat un strat de vopsea neagra.Dupa uscarea vopselei am slefuit fata usor cu smirghel granulatie 1000 pana la cupru.Ultimul pas a fost introducerea intr-o baie de stanare pt. "aluminizarea" caracterelor.Mai trebuie doar decupate si boite canturile cu negru (cu un marker subtire) - asta ramane in sarcina lui Mircea :lol:
@ Victorian - toate operatiunile au fost facute in regim home made in "atelierele 33"
@ tyco - o sa incerc sa fac un ghid "step by step" dar nu aici, sa nu deviem de la subiect
 
Eu din pacate nu am putut pune mana pe o lampa UV si fotorezist(nu stiu d eunde sa cumpar si cred ca sunt cam scumpe pentru buzunarul meu :( ). Pentru cablaje mai merge metoda marker + clorura ferica insa la decupaje nu prea merge :(
PS: De unde ai gasit placa de cupru? Eu numai alama am gasit pe net, insa nu stiu daca clorura ferica o corodeaza si sa comand doar una m-ar costa prea mult cu tot cu transportul.
PPS: Scuze Mircea de deviere ;)
 
mpursu a spus:
Asa cum am mai scris in mai multe locuri, mie mi-ar fi de mare folos un motor care sa aiba lungimea de 30 mm fara axul cu melc (deci corpul motorului plus volantul sa aiba 30 mm), diametrul motorului de max.18 mm, lungimea axului cu melc de 12 - 15 mm si pasul melcului de 1.5 mm.
Iata aici motorul locomotivei Bachmann nr.art.60040:

Dimensiunile acestuia sunt:
diametrul zonei cilindrice = 17.2 mm
inaltimea zonei plate = 13.5 mm
lungimea corpului motorului = 25 mm (nu are volant)
lungimea axului cu melc = 12.6 mm
diametrul melcului = 6.6 mm
pasul melcului = 1.5 mm
diametrul axului = 1.5 mm
numar poli = 3
Acestea fiind specificate si notate in clar, pentru uzul tuturor, cerintele mele referitoare la noul motor al aburoasei 64 Guetzold par sa fie indeplinite aproape in totalitate (exceptii: absenta volantului si rotorul in 3rei poli). Astfel, dupa revenirea din concediu, re(re-re-re-re)pornesc actiunea de remotorizare a simpaticei membre fondatoare a Cailor Ferate "La Ursu" 8)
 
Daca era dublu (cu doua inceputuri) s-ar fi dublat si viteza locomotivei .
Daca are diametru mai mare nu este bine trebuie masurat si adus la diametrul celui original altfel nu merge bine pe coroana pinionului , eventual poate fi schimbat cu cel original .
Te-ai gandit sa pui motorul vechi in locomotiva nepotului ?